geen felicitaties van schoonouders

14-11-2013 21:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustraties uiten. Onze zoon is vandaag 6 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we morgen. Mijn ouders hebben gebeld om te feliciteren, maar mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen.

Wij nemen hun dit erg kwalijk. Ik weet nu al dat ze morgen weer met een of andere smoes komen. Bah mijn man en ik balen hier erg van. Ons zoontje was er ook sneu van.
Alle reacties Link kopieren




Maar ze komen morgen toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ojee, het zou niet in me op komen om dan ook op de dag zelf nog te gaan feliciteren. Dan moet je het gewoon op zijn verjaardag vieren hoor.
Alle reacties Link kopieren
Is het zo gek dat het kind teleurgesteld is? Hij is zes, dan is het nou eenmaal wat moeilijker te relativeren. Tenminste, als het van hemzelf komt.
Kinderen van zes weten nauwelijks zelf wanneer ze jarig zijn. Dus als ik wel eens een verjaardag verzette dan wist kind niet beter dandat die dag zijn verjaardag was. Nooit een teleurgesteld kind dan!
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie wel een goeie band met die opa en oma to?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet alle verjaardagen ondanks de signaaltjes van mijn mobiel, i- pad, agenda en de onvermijdelijke verjaardagskalender.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ohw jee ze komen met een smoes ipv een cadeau, dat wordt nog sneuer morgen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zal wel weer een topic zijn over vervelende SCHOONouders en haar fantastische eigen ouders.
Alle reacties Link kopieren
Een kind van zes is echt niet bezig met wie er wel of niet bellen. Wel met wat papa en mama voelen en zeggen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het heel erg met je eigen verwachtingen te maken heeft. Ik verwacht nooit iets en dan is alles wat extra of op mijn pad komt een soort van kado (dat klinkt misschien wel een beetje zweverig bedenk ik me nu)



ik hoop dat ik dat ook aan mijn dames kan meegeven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 14 november 2013 @ 22:12:

Een kind van zes is echt niet bezig met wie er wel of niet bellen. Wel met wat papa en mama voelen en zeggen.En wat voor cadeautjes hij/zij krijgt als de verjaardag gevierd wordt!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waar je je al boos over kan maken zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 november 2013 @ 22:13:

[...]



En wat voor cadeautjes hij/zij krijgt als de verjaardag gevierd wordt!ik vraag me dan wel weer af hoe een smoes er dan uitziet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een verjaardag: dramaqueen.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance, kinderen vinden de extra aandacht ook fijn.

daar horen ook telefoontjes en kaarten bij.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 14 november 2013 @ 22:14:

[...]





ik vraag me dan wel weer af hoe een smoes er dan uitzietIk denk dat je daar nog best wat leuks van kan maken met een leuk papiertje en een grote strik erom heen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 14 november 2013 @ 22:15:

Summerdance, kinderen vinden de extra aandacht ook fijn.

daar horen ook telefoontjes en kaarten bij.Kan me niet herinneren dat ik daar als kind echt heel zwaar mee heb gezeten eigenlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:momof2 schreef op 14 november 2013 @ 21:53:

Even mijn frustraties uiten. Onze zoon is vandaag 6 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we morgen. Mijn ouders hebben gebeld om te feliciteren, maar mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen.

Wij nemen hun dit erg kwalijk. Ik weet nu al dat ze morgen weer met een of andere smoes komen. Bah mijn man en ik balen hier erg van. Ons zoontje was er ook sneu van.



Iedereen leest dit en denkt ze komen morgen en hebben dan een smoes waarom ze gister niet hebben gebeld.



Maar je bedoelt dat ze helemaal niet komen morgen op visite en morgen ws met een smoes bellen waarom ze het vergeten zijn vandaag?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 14 november 2013 @ 22:11:

Kinderen van zes weten nauwelijks zelf wanneer ze jarig zijn. Dus als ik wel eens een verjaardag verzette dan wist kind niet beter dandat die dag zijn verjaardag was. Nooit een teleurgesteld kind dan!Nou mijn dochter weet heel goed wanneer ze jarig is en ook dat op de dag vieren bijna onmogelijk is. Dochterlief besloot te vroeg geboren te worden waardoor ze middenin de zomervakantie jarig is. Niet handig met een feestje dan is vrijwel iedereen weg dus dat leg ik dan uit. Nu zijn haar vader en ik uit elkaar dus is ze op de dag zelf ook zonder een van ons. Maar goed dat wordt wel opgelost met telefoontje en cadeautjes meegeven. Ze voelt zich vooral heel vaak jarig; dag zelf een klein feestje met of haar vader en stiefmoeder, of bij mij en gezinnetje. En later dan nog een feestje hier (waarbij vader vaak aansluit en het niet nog eens apart bij hem viert, omdat ze het en op school nog viert en een kinderfeestje, beetje boel feestjes voor 1 keer jarig :-) Lang verhaal kort; ze is 6 maar weet wel degelijk wanneer ze echt jarig is. Vind telefoontjes dan ook leuk en ik kan dat ook wel waarderen, in elk geval van de opa's en oma's maar vergeten die het, kom je met een verhaal eromheen ook nog wel weg :-) (idd; ze komen morgen toch helpt hier wel :-) )
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 november 2013 @ 22:13:

[...]



En wat voor cadeautjes hij/zij krijgt als de verjaardag gevierd wordt!Maar die is morgen! Dus boeien of opa en oma bellen. Wat ze morgen meenemen dát is pas boeiend. En wat hij van sinterklaas krijgt natuurlijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is dus duidelijk. Wij hebben het hier niet met onze zoon over gehad. Hij heeft dit zelf opgemerkt. Hij is erg gek met zijn grootouders en kijkt enorm tegen ze op. Als ouders zijnde word ik hier wel verdrietig/sneu van. We hebben de verjaardag bewust vandaag niet gevierd omdat het een doordeweekse dag is en alle visite minimaal een uur moet rijden. Morgenmiddag is iedereen vrij. Hij weet heel goed dat hij vandaag jarig is en we het om die reden morgen dus vieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor, wat is nou de moeite om je kleinkind te bellen op zijn verjaardag....
Alle reacties Link kopieren
Ehm, zijn ze voor de rest wel heel aardig?
quote:valentinamaria schreef op 14 november 2013 @ 22:15:

Summerdance, kinderen vinden de extra aandacht ook fijn.

daar horen ook telefoontjes en kaarten bij.WIJ als volwassenen vinden dat fijn, maar een kind van 6 maakt zich echt niet druk om een gemist telefoontje als opa en oma morgen langskomen om een taartje te eten. Als ze zich daar al druk om maken is dat omdat je dat als ouders opdringt.
Alle reacties Link kopieren
en dan zeg je toch opa en oma hebben niet gebeld maar komen morgen toch langs



klaar is Klara
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven