geen felicitaties van schoonouders

14-11-2013 21:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustraties uiten. Onze zoon is vandaag 6 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we morgen. Mijn ouders hebben gebeld om te feliciteren, maar mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen.

Wij nemen hun dit erg kwalijk. Ik weet nu al dat ze morgen weer met een of andere smoes komen. Bah mijn man en ik balen hier erg van. Ons zoontje was er ook sneu van.
Alle reacties Link kopieren
Als TO er nog niet sneu van was dan is ze er na al deze reacties wel sneu van.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef op 14 november 2013 @ 22:16

[...]



Kan me niet herinneren dat ik daar als kind echt heel zwaar mee heb gezeten eigenlijk[/quote]





ik hoef nu op mijn 40e al die verjaardagsaandacht ook niet meer.

maar als kind vond ik dat vast hartstikke leuk.

kan ik me nu niks meer bij voorstellen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Eigen ouders zijn altijd zoooooooooooo fantastisch! Accepteer dat anderen anders zijn en leg niet op alle slakken zout!
Alle reacties Link kopieren
Je kan belangstelling gewoon niet afdwingen. Ik zou mijn schouders ophalen en mijn verwachtingen bijstellen opdat je niet continu teleurgesteld raakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar TO het is nou nog steeds niet duidelijk of je schoonouders er morgen bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sneue schoonouders heb je.
Alle reacties Link kopieren
quote:slempie schreef op 14 november 2013 @ 22:21:

Maar TO het is nou nog steeds niet duidelijk of je schoonouders er morgen bij zijn.die zijn erbij las ik net ergens
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Of de eigen ouders zijn aandachtvragende overdreven ouders die én bellen én langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige opa's en oma's zijn teveel aanwezig, andere weer niet.. Die hebben nog een eigen leven!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zoontjelief vast nog wel grotere teleurstellingen in zijn leven te verwerken krijgt.. Maar inderdaad.. Wat een drukte om zoiets ( in mijn ogen) toch wel kleins. Wees blij dat je je ouders/ schoonouders nog hebt, en maak je niet druk om zoiets! Dan kun je wel aan de gang blijven!
quote:muppie1978 schreef op 14 november 2013 @ 22:16:

[...]





Nou mijn dochter weet heel goed wanneer ze jarig is en ook dat op de dag vieren bijna onmogelijk is. Dochterlief besloot te vroeg geboren te worden waardoor ze middenin de zomervakantie jarig is. Niet handig met een feestje dan is vrijwel iedereen weg dus dat leg ik dan uit. Nu zijn haar vader en ik uit elkaar dus is ze op de dag zelf ook zonder een van ons. Maar goed dat wordt wel opgelost met telefoontje en cadeautjes meegeven. Ze voelt zich vooral heel vaak jarig; dag zelf een klein feestje met of haar vader en stiefmoeder, of bij mij en gezinnetje. En later dan nog een feestje hier (waarbij vader vaak aansluit en het niet nog eens apart bij hem viert, omdat ze het en op school nog viert en een kinderfeestje, beetje boel feestjes voor 1 keer jarig :-) Lang verhaal kort; ze is 6 maar weet wel degelijk wanneer ze echt jarig is. Vind telefoontjes dan ook leuk en ik kan dat ook wel waarderen, in elk geval van de opa's en oma's maar vergeten die het, kom je met een verhaal eromheen ook nog wel weg :-) (idd; ze komen morgen toch helpt hier wel :-) )Kinderen weten misschien de datum van hun verjaardag wel, maar hebben dan geen idee van de datum van vandaag, als niemand ze die verteld. Of hebben nog geen idee in welke datum errst komt. Kind in mijn klas is morgen jarig en wist vandaag niet welke dag het was. Kind wordt zes! En hij is echt geen uitzondering!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ze komen morgen!! Nee, dan vind ik het normaal dat ze niet twee keer acte de présence geven. Sommigen doen dat wél, en anderen niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar als je kind zo teleurgesteld is had je man toch een sms'je naar zijn ouders kunnen sturen met de vraag of ze toch even wilde bellen want zoontje zat vol spanning op hun telefoontje te wachten? Hadden ze vast niet erg gevonden.
Hahaha summerdance!!!

Waarvan akte.

Hoe droog!
Alle reacties Link kopieren
Get the F over it...!! Ze komen de dag erna en feliciteren hem dan.. Problem solved



Zoek niet in alles een probleem man damn..
Ik vind dat je overdrijft en van een mug een olifant maakt.

Geloof dr ook niks van dat je zoontje zich er druk om maakt met zijn leeftijd.

Had anders even zelf gebeld naar schoonouders.

Waarschijnlijk denken die: We hoeven niet te bellen want morgen vieren we het. Zich van geen schuld bewust en dan zit jij je nu een beetje druk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Boos zijn op schoonouders is vaak makkelijker dan op je eigen ouders... Net alsof die zo perfect zijn...
Alle reacties Link kopieren
Het belang hechten aan kinderverjaardagen wordt doorgegeven door de ouders. Als die er moeite mee hebben dat iets wel of niet gedaan wordt door deze of gene, dan neemt zo'n kind dat vanzelf over omdat dat gezegd wordt, in de zin, goh, opa/oma (of vul verder maar in) heeft nog niet gebeld, nou, dat is ook niet aardig van ze op je verjaardag notabene nog wel. Van zichzelf weten kinderen écht niet dat dat als belangrijk gezien wordt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Een jochie van 6 verheugd zich dagen op z'n verjaardag en wil in het middelpunt staan. Kroon, zingen, trakteren enz. Daar hoort een telefoontje bij van opa en oma, ongeacht of ze de volgende dag komen.



Eerlijk gezegd snap ik de tegenovergestelde reacties niet zo.....
Alle reacties Link kopieren
Het was mij vroeger een worst wie er belde, ik wilde cadeautjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een vrij sneue dag, maar dit maakt het er niet beter op. Sneue bedoening, zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65, 2 minuten geleden

Een jochie van 6 verheugd zich dagen op z'n verjaardag en wil in het middelpunt staan. Kroon, zingen, trakteren enz. Daar hoort een telefoontje bij van opa en oma, ongeacht of ze de volgende dag komen.



Eerlijk gezegd snap ik de tegenovergestelde reacties niet zo.....Ik snap ze ook niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb vaak genoeg ruzie gehad met mijn moeder hoor. Prima band nu samen, ze is mn beste vriendin.

Ruzie met mn vader ging iets lastiger, die lag met een krat bier onder een of andere brug.
quote:Louise70 schreef op 14 november 2013 @ 22:31:

Boos zijn op schoonouders is vaak makkelijker dan op je eigen ouders... Net alsof die zo perfect zijn...



Dit is de tweede keer dat je zoiets zegt in hetzelfde topic.

Hoe kom je hierbij?

Voor mij is het totaal niet waar. Ik ben veel makkelijker boos op mijn eigen ouders dan op mijn schoonouders. Beide zijn niet perfect maar voorkeur gaat naar schoonouders.



Misschien vind to haar ouders ook wel niet perfect, dat zegt nl niet. Ze zegt alleen dat haar ouders wel gebeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:haarklover schreef op 14 november 2013 @ 22:05:





als ik bel, weet ik niet eens of ik op het goede moment bel, ik wil mijn neefjes niet storen als ze aan het spelen zijn eigenlijk.

Storen? Tuurlijk stoor je niet!



Ik snap die teleurstelling echt wel. Maar je kan er volgens mij weinig aan doen.

Deden ze het al die andere jaren wel, of werd verjaardag dan wel op de bewuste dag gevierd?



Misschien hadden ze liever vandaag willen komen en voelen zij zich teleurgesteld dat ze morgen pas mogen komen. Kan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven