geen felicitaties van schoonouders

14-11-2013 21:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustraties uiten. Onze zoon is vandaag 6 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we morgen. Mijn ouders hebben gebeld om te feliciteren, maar mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen.

Wij nemen hun dit erg kwalijk. Ik weet nu al dat ze morgen weer met een of andere smoes komen. Bah mijn man en ik balen hier erg van. Ons zoontje was er ook sneu van.
Alle reacties Link kopieren
Ow we zijn alweer 2 pagina's verder. Even de boel bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 14 november 2013 @ 22:11:

Kinderen van zes weten nauwelijks zelf wanneer ze jarig zijn. Ja hoor
Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige, maar ik vind het wel normaal dat opa en oma op de dag zelf bellen. Mijn kinderen zouden nl ook teleurgesteld zijn als ze niet gebeld zouden worden. Ook al kwamen ze de dag er na. Ik denk dat het een kwestie is wat je gewend bent en hoe je met elkaar omgaat. Waarschijnlijk zijn de schoonouders zich van geen kwaad bewust en zijn de ouders van TO wat klefferiger.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 14 november 2013 @ 22:11:

Kinderen van zes weten nauwelijks zelf wanneer ze jarig zijn. Dus als ik wel eens een verjaardag verzette dan wist kind niet beter dandat die dag zijn verjaardag was. Nooit een teleurgesteld kind dan!Haha, behalve als ze al drie maanden van tevoren beginnen af te tellen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:BlauwTheekopje schreef op 14 november 2013 @ 22:41:

[...]





Dit is de tweede keer dat je zoiets zegt in hetzelfde topic.

Hoe kom je hierbij?

Voor mij is het totaal niet waar. Ik ben veel makkelijker boos op mijn eigen ouders dan op mijn schoonouders. Beide zijn niet perfect maar voorkeur gaat naar schoonouders.



Misschien vind to haar ouders ook wel niet perfect, dat zegt nl niet. Ze zegt alleen dat haar ouders wel gebeld hebben.Sommige mensen verheerlijken hun eigen ouders maar hebben eigenlijk met hen nog wel issues die ze niet aan de kaak durven te stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 14 november 2013 @ 22:37:

Een jochie van 6 verheugd zich dagen op z'n verjaardag en wil in het middelpunt staan. Kroon, zingen, trakteren enz. Daar hoort een telefoontje bij van opa en oma, ongeacht of ze de volgende dag komen.



Eerlijk gezegd snap ik de tegenovergestelde reacties niet zo.....





Ik ook.

Helaas kun je belangstelling en/of attent gedrag niet afdwingen.
Ik heb hier als klein kind ook nog nooit bij stil gestaan hoor. Op mijn echte verjaardag gingen we met het gezin wat lekkers eten savonds, en als ik.mijn verjaardag vierde kreeg ik van iedereen alle aandacht.



Ik vind dit erg overdreven. Als je echt zoveel waarde hecht aan een bepaalde dag, moet je die dag niet uitstellen. Of andera genoegen nemen met het feit dat mensen die andere dag als de verjaardag zien en alles wat daarbij komt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, om eerlijk te zijn snap ik het goed. Mijn neefje werd laatst 3 en die heb in s ochtends op tijd gebeld om te feliciteren. Vond hij prachtig! En ik kwam aan het einde van de dag ook nog op zijn verjaardag. Maar de blijdschap van zo'n kind, is geweldig... Alleen daarvoor zou ik al bellen.



Daarnaast zijn wij van vroeger uit ook gewend dat oma en opa bellen, ookal kwamen ze smiddags, andere oma toonde sowieso weinig interesse en het doen me dan ook verdriet dat ze niet eens meer belt.. Ook al ben ik 21+..
Alle reacties Link kopieren
Als kind ging het mij om de cadeautjes. Geen idee wie er ook nog een kaart of een telefoontje tegenaan heeft gegooid.



Boos/verdrietig: ligt er aan wat de mores zijn in de familie.

Als mijn zoon heel verdrietig zou worden of de hele tijd naast de telefoon ging zitten, dan zou ik mijn schoonmoeder even een seintje geven.

Kan mij niet voorstellen dat je als oma bewust je kleinkind in spanning en teleurstelling laat zitten. Ik zou dus kind en oma in bescherming nemen door even wat te 'regelen'.



Maar hier is het gebruikelijk dat bezoek niet ook op de dag zelf gaat bellen, alleen verre familie of hoogbejaarden. Dat is dan ook meer om de ouders te feliciteren, kind zelf krijgt een kaartje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:luffy22 schreef op 14 november 2013 @ 22:48:

Ik vind dit erg overdreven. Als je echt zoveel waarde hecht aan een bepaalde dag, moet je die dag niet uitstellen. Of andera genoegen nemen met het feit dat mensen die andere dag als de verjaardag zien en alles wat daarbij komt kijken.Precies.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat mijn opa aan vaderskant mij ooit gebeld heeft. Ook gaf hij vreemde cadeaus en vertelde verhalen over de oorlog aan de visite, maar nooit heb ik me hierom 'sneu' gevoeld of mijn Opa en Oma aan moeders kant, die feestelijke gelegenheden veel meer volgens het boekje afhandelen daarom leuker of liever gevonden.



TO: probeer te waarderen wat je schoonouders wel doen en wek niet allerlei verwachtingen bij je zoon.
huh? je viert het toch morgen? waarom moeten ze dan ook nog apart bellen?
Waarom staat dit topic trouwens bij Thuis?
quote:luffy22 schreef op 14 november 2013 @ 22:48:

Ik heb hier als klein kind ook nog nooit bij stil gestaan hoor. Op mijn echte verjaardag gingen we met het gezin wat lekkers eten savonds, en als ik.mijn verjaardag vierde kreeg ik van iedereen alle aandacht.



Ik vind dit erg overdreven. Als je echt zoveel waarde hecht aan een bepaalde dag, moet je die dag niet uitstellen. Of anders genoegen nemen met het feit dat mensen die andere dag als de verjaardag zien en alles wat daarbij komt kijken.Precies, mijn broer en schoonzus vierden de verjaardagen van de kinderen ook altijd op een andere dag maar wel jammeren dat het kind van niemand een kaartje of een belletje kreeg
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren dat mijn oma ooit op mijn verjaardag is geweest :(
quote:mika65 schreef op 15 november 2013 @ 00:16:

[...]





Precies, mijn broer en schoonzus vierden de verjaardagen van de kinderen ook altijd op een andere dag maar wel jammeren dat het kind van niemand een kaartje of een belletje kreegAls ik zou weten dat dat voor mijn broer en zijn kinderen belangrijk was op de dag zelf ook te bellen, zou ik dat dan wel doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 15 november 2013 @ 00:11:

Waarom staat dit topic trouwens bij Thuis?

Omdat het thuis gevierd wordt misschien?

Hopelijk weten opa en oma dat wél.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen gaan nu eenmaal anders om met dingen.

Soms is het handig om je kinderen te leren dat dit kan gebeuren, niet leuk maar toch de realiteit.



Mijn moeder belt nooit voor verjaardagen niet die van mij noch die van mijn kinderen. Doet mij pijn want ik hoop toch steeds weer dat ze zal bellen.

Ik heb mijn kinderen daarom uitgelegd dat Oma heus van ze houdt, maar niet erg handig is in het uitten van haar liefde.

Zo is Oma nu eenmaal. Gelukkig zijn er ook veel andere mensen die die belangstelling en liefde wel duidelijk tonen dus daar wordt dan de aandacht op gericht.

Mijn kinderen hebben er vooralsnog vrede mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovemadness schreef op 14 november 2013 @ 22:55:

Nou, om eerlijk te zijn snap ik het goed. Mijn neefje werd laatst 3 en die heb in s ochtends op tijd gebeld om te feliciteren. Vond hij prachtig! En ik kwam aan het einde van de dag ook nog op zijn verjaardag. Maar de blijdschap van zo'n kind, is geweldig... Alleen daarvoor zou ik al bellen.



Daarnaast zijn wij van vroeger uit ook gewend dat oma en opa bellen, ookal kwamen ze smiddags, andere oma toonde sowieso weinig interesse en het doen me dan ook verdriet dat ze niet eens meer belt.. Ook al ben ik 21+..



's Ochtends bellen en 's middags langskomen? Dat slaat echt helemaal nergens op.

Ik begrijp die andere oma heel erg goed: ik zou ook niet meer bellen naar mensen die dit soort kolder belangrijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sunbird schreef op 15 november 2013 @ 02:59:

Sommige mensen gaan nu eenmaal anders om met dingen.

Soms is het handig om je kinderen te leren dat dit kan gebeuren, niet leuk maar toch de realiteit.



Mijn moeder belt nooit voor verjaardagen niet die van mij noch die van mijn kinderen. Doet mij pijn want ik hoop toch steeds weer dat ze zal bellen.

Ik heb mijn kinderen daarom uitgelegd dat Oma heus van ze houdt, maar niet erg handig is in het uitten van haar liefde.

Zo is Oma nu eenmaal. Gelukkig zijn er ook veel andere mensen die die belangstelling en liefde wel duidelijk tonen dus daar wordt dan de aandacht op gericht.

Mijn kinderen hebben er vooralsnog vrede mee.



Ja, vooralsnog ja. Maar dat kan veranderen. Omdat je je kinderen namelijk helemaal niets leert.

Je koppelt het fenomeen 'liefde' aan verjaardagen. En hoe wilde je je kinderen dan iets leren?

Sommigen van mijn beste vrienden vergeten mijn verjaardag structureel. Maar staan toch altijd voor mij klaar.

Verjaardagen zijn leuk, maar niet cruciaal. Een kind zou moeten leren dat verjaardagen gewoon een ritueel zijn, geen meetlat voor liefde of loyaliteit.
Ik begrijp TO haar man echt totaal niet.Hoe moeilijk is het om even naar buiten te lopen en je ouders te bellen met de vraag of ze kleinzoon willen bellen omdat hij dat zo leuk vindt op zijn (echte) verjaardag.



Zelfs als je ouders het vergeten zijn of door de verplaatste verjaardag misschien niet weten of telefoontje op prijs wordt gesteld dan nog hoor je als vader het belang van je kind voor ogen te houden.Hoeveel moeite is het nou om het met 1 telefoontje naar je ouders op te lossen..of mocht dat misschien niet van TO?
Alle reacties Link kopieren
@Strike, ik snap je reactie. Het vervelende aan een forum is nu eenmaal dat je nooit de hele situatie in ogenschouw kunt nemen.

Zoals uit OT. blijkt, gebeurt er wel vaker "iets" dat in deze lijn past.

Zo ook met mijn moeder.

De kinderen leren dus niet Liefde te koppelen aan verjaardagen, het is weer zo'n "iets".



Mijn moeder doet haar best een mooi cadeautje voor ze te vinden...die ze dan 10 dagen te laat verstuurd.

Maar op haar (hetzij onhandige) manier, laat ze zien met ze bezig te zijn.

Mijn kinderen snappen dat een beetje, voor hoe lang dat genoeg is weet ik natuurlijk ook niet.

Maar mijn moeder zal de laatste niet zijn in hun leven die zich anders gedraagt dan ze hopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik noteer in mijn aantekenboekje bij schoondochters voor later:



Op de dag van de verjaardag even bellen als de verjaardag de volgende dag pas wordt gevierd.



Dat ik dat niet vergeet anders ben ik een schoonloeder zoals ik hier soms lees.Ik leer veel op het Vivaforum voor als ik later schoondochters mocht krijgen.



Altijd het goede cadeau kopen.

Geen bloemen als ze geen vazen heeft.

Een gat in de lucht springen als ze je 1x per maand komt bezoeken.

Nooit vragen of ze met een feestdag komen want dan hebben ze het zelf al druk genoeg.

Altijd ja en amen zeggen

Ben ik er nog wat vergeten
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 november 2013 @ 22:00:

[...]





Dit is trouwens waarom wij in de familie kinderverjaardagen op de dag zelf vieren. Om dit soort teleurstellingen te voorkomen, kinderen snappen dat later vieren niet echt. Ze voelen zich heel erg jarig op hun verjaardag.Tis maar net wat je gewend bent. In mijn kindertijd was bellen met opa/oma helemaal niet gebruikelijk en werd het in 'n weekend ervoor/erna gevierd. Idem met mijn kinderfeestje. En ik voelde me echt wel reuze jarig op mijn verjaardag want die vierde ik namelijk met mijn ouders en met lekker (uit) eten. En ik voelde me de hele week jarig omdat ik altijd nog wat te goed had. Heb dus eigenlijk van jongsafaan geleerd me niet aan de dag zelf te hechten. Het komt vanzelf wel, de felicitaties, de gezelligheid en kadootjes.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mensen altijd zoveel waarde hechten aan die verjaardagen is mij een raadsel. Even vieren met opa en oma, tuurlijk! Maar ook nog bellen...



Mijn schoonmoeder is ook zo op dat soort ongeschreven regels. Net als bij elkaar komen voordat je op vakantie gaat. Hallo, ik ben er over een week weer! Ik vind dat het toppunt van burgerlijkheid. Maar als er iets er echt toe doet kan je nergens over praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven