geen felicitaties van schoonouders

14-11-2013 21:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustraties uiten. Onze zoon is vandaag 6 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we morgen. Mijn ouders hebben gebeld om te feliciteren, maar mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen.

Wij nemen hun dit erg kwalijk. Ik weet nu al dat ze morgen weer met een of andere smoes komen. Bah mijn man en ik balen hier erg van. Ons zoontje was er ook sneu van.
quote:Cherke schreef op 15 november 2013 @ 03:38:

Ik begrijp TO haar man echt totaal niet.Hoe moeilijk is het om even naar buiten te lopen en je ouders te bellen met de vraag of ze kleinzoon willen bellen omdat hij dat zo leuk vindt op zijn (echte) verjaardag.

Lijkt me handiger hun kind te leren dat liefde niet in een overmaat aan attentheid zit. Niet iedereen is zo met andermans verjaardagen bezig en als ze al een datum in hun agenda hebben staan waarop ze langs komen om 't te vieren, hoeft er niet persé nog gebeld worden. De ene zal dat wel doen, omdat ze zelf zo zijn, de ander doet dat niet, omdat het simpelweg niet in hun systeem zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:stokske schreef op 15 november 2013 @ 06:39:

Mijn schoonmoeder is ook zo op dat soort ongeschreven regels. Net als bij elkaar komen voordat je op vakantie gaat. Hallo, ik ben er over een week weer!



Jaaaaa, 'afscheid' nemen voordat je gaat. En natuurlijk metéén na aankomst ook weer die kant op voor koffie en te vertellen hoe het was. Alsof ik na thuiskomst niks beters te doen heb.

Ik doe er dus niet aan mee en gelukkig wordt het me vergeven
Alle reacties Link kopieren
Ach mijn schoonouders bellen nooit op de verjaardag vd kinderen. Vermoed stiekem dat ze niet eens precies weten wanneer ze jarig zijn. Over het algemeen zijn ze er wel braaf op de dag dat we het vieren. Standaard een uur te laat, dat dan weer wel :-). Voor mijn gevoel zegt het wel wat over hun betrokkenheid maar heb al lang geleerd mij daar niet meer druk om te maken. De kinderen interesseert het helemaal niets
Alle reacties Link kopieren
vooral anderen dat soort onbenulligheden kwalijk nemen. wat maak jij de wereld toch een stuk mooier.
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 15 november 2013 @ 06:14:

Ik noteer in mijn aantekenboekje bij schoondochters voor later:



Op de dag van de verjaardag even bellen als de verjaardag de volgende dag pas wordt gevierd.



Dat ik dat niet vergeet anders ben ik een schoonloeder zoals ik hier soms lees.Ik leer veel op het Vivaforum voor als ik later schoondochters mocht krijgen.



Altijd het goede cadeau kopen.

Geen bloemen als ze geen vazen heeft.

Een gat in de lucht springen als ze je 1x per maand komt bezoeken.

Nooit vragen of ze met een feestdag komen want dan hebben ze het zelf al druk genoeg.

Altijd ja en amen zeggen

Ben ik er nog wat vergeten Nooit haar huis schoonmaken tenzij op haar verzoek en op haar manier.
Ga in therapie!
quote:kylie_ schreef op 14 november 2013 @ 21:58:

Dus jouw 6-jarige zoontje heeft heel de dag zitten wachten tot zijn opa en oma zouden bellen? Of hebben jullie er wat van gezegd?

Ja, precies, als jullie er niet over hadden zitten zeuren had zoontje van niks geweten. Welk zesjarig kind weet nou dat opa en oma moeten bellen op verjaardag als ze de volgende dag gewoon langs komen nota bene.
Wat een rotreacties zeg. Ik kan niet quoten, maar die van Louise70 over 'die hebben nog een eigen leven' slaat nergens op. Ja opa en oma hebben een eigen leven, maar ik vind het niet meer dan normaal dat je je kleinkind even belt of een kaartje stuurt op zijn verjaardag.



Sommige kinderen van 6 zullen de datum van hun verjaardag en de datum van vandaag niet weten, maar een heleboel kinderen wel hoor! Wordt op school ook heel vaak besproken bijvoorbeeld.

Voor een kind van 6 is zijn verjaardag de belangrijkste dag van het jaar en als iemand als papa, mama, opa, oma of de juf die dan vergeet doet dat pijn. Ik zie dat bij mijn leerlingen ook.
quote:Haley schreef op vrijdag 15 november 2013 07:19 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="stokske in "geen felicitaties van schoonouders"" class="messagelink">stokske schreef op 15 november 2013 @ 06:39</a>:</b>

Mijn schoonmoeder is ook zo op dat soort ongeschreven regels. Net als bij elkaar komen voordat je op vakantie gaat. Hallo, ik ben er over een week weer! </div></blockquote>



Jaaaaa, 'afscheid' nemen voordat je gaat. En natuurlijk metéén na aankomst ook weer die kant op voor koffie en te vertellen hoe het was. Alsof ik na thuiskomst niks beters te doen heb.

Ik doe er dus niet aan mee en gelukkig wordt het me vergeven Ik doe dit ook al jaren en mijn ouders ook. Wij hebben namelijk meegemaakt dat mijn opa een herseninfarct kreeg toen mijn oom en tante op vakantie gingen. Nou die waren dus heel blij dat ze van tevoren elkaar nog gezien hadden.
Alle reacties Link kopieren
Hum, wordt dit van ooms ook verwacht?

Dan heb ik heel wat om me voor te schamen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een draai aan geven. Opa en oma vinden verjaardagen niet zo belangrijk, maar ze komen dan en dan.



Wat Elninjoo zegt eigenlijk.
Wat ik me nou afvraag: stel dat opa en oma bellen om te feliciteren op de verjaardag. En ze komen de dag erna op het feestje. Dan hoeven ze kleinzoon niet meer te feliciteren, want dat hebben ze de dag ervoor al gedaan. Toch? Alleen denk ik zomaar dat dat dan weer de volgende rel wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaa schreef op 15 november 2013 @ 08:40:

Wat een rotreacties zeg. Ik kan niet quoten, maar die van Louise70 over 'die hebben nog een eigen leven' slaat nergens op. Ja opa en oma hebben een eigen leven, maar ik vind het niet meer dan normaal dat je je kleinkind even belt of een kaartje stuurt op zijn verjaardag.



Sommige kinderen van 6 zullen de datum van hun verjaardag en de datum van vandaag niet weten, maar een heleboel kinderen wel hoor! Wordt op school ook heel vaak besproken bijvoorbeeld.

Voor een kind van 6 is zijn verjaardag de belangrijkste dag van het jaar en als iemand als papa, mama, opa, oma of de juf die dan vergeet doet dat pijn. Ik zie dat bij mijn leerlingen ook.

Ik zou ze hiervoor zeker naar de psycholoog sturen.

Het wordt anders echt een trauma.
Het is inderdaad maar net wat je je kind aanleert. Volgens mij kreeg ik vroeger een kaart van opa en oma... Ik weet het niet eens meer goed. Ik snap dan weer niet dat kinderen gemiddeld tegenwoordig 40 cadeaus krijgen op hun verjaardag en je dan amper weten te bedanken. Steek daar dan wat opvoeding in.



Maar goed, Momof2 kwam geloof ik alleen maar om wat te klagen, want heeft geen interesse meer om te reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:momof2 schreef op 14 november 2013 @ 22:17:

Nou dat is dus duidelijk. Wij hebben het hier niet met onze zoon over gehad. Hij heeft dit zelf opgemerkt. Hij is erg gek met zijn grootouders en kijkt enorm tegen ze op. Als ouders zijnde word ik hier wel verdrietig/sneu van. We hebben de verjaardag bewust vandaag niet gevierd omdat het een doordeweekse dag is en alle visite minimaal een uur moet rijden. Morgenmiddag is iedereen vrij. Hij weet heel goed dat hij vandaag jarig is en we het om die reden morgen dus vieren.

Wat ik me afvraag: wat bedoelt TO met "bewust vandaag niet gevierd". TO, heb je NIETS gedaan aan de verjaardag, omdat bezoek morgen komt? Geen ontbijt in zijn pyama, balonnen en slingers, taart met kaarsjes, kadootjes, zijn favoriete eten, trakteren in de klas, langer opblijven, wat dan ook traditie is bij jullie in huis? Want als een kind dat allemaal krijgt, is hij volgens mij al echt helemaal jarig. En dan komen morgen opa´s en oma´s en familie (je grote mensen feestje) en dan ook nog een keer je kinderfeestje met vriendjes... Die van mij zijn dan echt een week lang bijna jarig- jarig- jarig geweest, die lijden daar echt niet onder.

Als je niets van dat alles gedaan hebt op zijn "echte verjaardag" omdat opa en oma er niet bij zijn en alles dus muv een telefoontje een gewone dag was, en morgen pas iets gevierd wordt... dan is het inderdaad wat weinig, dan snap ik wel dat het jochie teleurgesteld is. (maar ik wat niet hoe ik je tekst moet lezen) Maar dan heb je zelf in de hand gehad!
Alle reacties Link kopieren
WTF zeg get a live!



Jullie hebben besloten om het een dag later te vieren, dus ik denk dan dat op die dag dan alles gebeurd.



Dan had je je schoonouders moeten melden: we vieren het een dag later maar je moet hem wel even op zijn geboortedag feliciteren. Kunnen hun dat ruiken?



En als je zoon daarover wat zei/teleurgesteld was. Waarom bel je ze dan niet even in de slaapkamer om te vragen of ze even willen bellen? Hup opgelost EN scheelt een brok frustratie of boosheid......



Te belachelijk voor woorden dat je hierover boos (echt boos dus???) wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaa schreef op 15 november 2013 @ 08:40:

Wat een rotreacties zeg. Ik kan niet quoten, maar die van Louise70 over 'die hebben nog een eigen leven' slaat nergens op. Ja opa en oma hebben een eigen leven, maar ik vind het niet meer dan normaal dat je je kleinkind even belt of een kaartje stuurt op zijn verjaardag.



Sommige kinderen van 6 zullen de datum van hun verjaardag en de datum van vandaag niet weten, maar een heleboel kinderen wel hoor! Wordt op school ook heel vaak besproken bijvoorbeeld.

Voor een kind van 6 is zijn verjaardag de belangrijkste dag van het jaar en als iemand als papa, mama, opa, oma of de juf die dan vergeet doet dat pijn. Ik zie dat bij mijn leerlingen ook.



En waardoor komt dat? Omdat het de omgeving is die vindt dat er een belletje/kaartje moet komen en mogelijk bij het kind inprent dat het toch wel erg onaardig is als hij/zij niets van opa/oma, oom/tante hoort.



Zoon hier boeit dat echt niet, leuk als ze bellen/langskomen, ook goed als het niet zo is.



En in het geval TO komen opa en oma de dag erna al, niet een paar maanden later.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaa schreef op 15 november 2013 @ 08:40: ik vind het niet meer dan normaal dat je je kleinkind even belt of een kaartje stuurt op zijn verjaardag.

Voor een kind van 6 is zijn verjaardag de belangrijkste dag van het jaar en als iemand als papa, mama, opa, oma of de juf die dan vergeet doet dat pijn.

Weet je wat pas pijn doet,als je 65+ bent en je kinderen vrijwel nooit meer komen omdat ze het zo drukdrukdruk hebben en geen zin en tijd hebben om ff te bellen of een kaartje te sturen.Zie Geer en Goor van gisteren,3 van de 4 kinderen ziet die vrouw nooit.Dat doet pas pijn.

Als de verjaardag van het kind het belangrijkste uit zijn leven is waarom houden de ouders het dan op die belangrijkste dag?

Omdat het die ouders beter uitkomt het de volgende dag te houden.Dan moeten ze ook niet klagen dat schoonouders het kind de volgende dag feliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks tegen mijn zoons zeggen dat ik graag schoonzoons wil en geen schoondochters,daar hoor je nooit zo'n gezeur van over schoonmoeders/schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
wow is dit echt zo belangrijk voor jullie? Hebben jullie echt geen belangrijkere dingen om je druk om te maken? Het zou mij echt een rotzorg zijn wie me feliciteert.
Ik vind de titel raar. Het zegt mij al genoeg dat er 'schoonouders' staat ipv 'opa en oma'...



Ik zou ook denken, we komen morgen langs, dan feliciteer ik m.
Alle reacties Link kopieren
Dit is gezeur, niks anders. Werkelijk waar niks anders om je druk over te maken? Ze komen nota bene de dag erna langs en feleiciteren dan. Om dan de dag van te voren nog apart te bellen is echt overbodig. Jullie maken jullie zoontje teleurgesteld met jullie overdreven gedrag. Treurig.
quote:tanjaaa schreef op 15 november 2013 @ 09:41:

wow is dit echt zo belangrijk voor jullie? Hebben jullie echt geen belangrijkere dingen om je druk om te maken? Het zou mij echt een rotzorg zijn wie me feliciteert.



Maar jij bent waarschijnlijk geen zes.



Ik snap de plaatsvervangende teleurstelling van TO wel. Aan de andere kant zou ik er verder geen drama van maken, daar knapt haar zoon immers ook niet van op. Voor de rest zal hij best een leuke verjaardag hebben gehad, leg daar dan de nadruk op en niet op die misser van je schoonouders (waar misschien nog wel een hele goede reden voor was ook, je weet het niet).
Wat een geneuzel. Natuurlijk is de verjaardag van een kind het belangrijkste, maar opa en oma komen toch? En dat ze niet bellen valt simpel te onderbouwen door de ouders, mocht het uberhaubt opvallen. Ik vermoed dat TO er zelf een fiks issue van heeft gemaakt en daarmee stelt ze ZELF haar kind teleur en niet zozeer opa en oma.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, had zelf even een SMS gestuurd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In plaats van je frustraties hier te uiten had je gisteren, als je zoon er zo verdrietig van was, de telefoon kunnen pakken en je schoonouders even kunnen vragen terug te bellen voor je zoon.

Scheelt een hoop boosheid en gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven