Geen les, maar voetbal kijken. S.v.p. jullie mening?

14-06-2010 19:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam ik mijn kind van 10 van school halen. Die was helemaal blij want het bleek dat ze naar nederland-denenmarken hebben zitten kijken. Ik was te verbaasd om te reageren.



Na een beetje doorvragen hebben ze echt 90 minuten lang zitten kijken en de juf heeft al verteld dat ze alle wedstrijden van het nedelands elftal gaan kijken als het onder lestijd is.



Nou ben ik best in voor een geintje en kan ik me van mijn schooltijd herinneren dat we ook wel eens onder schooltijd iets anders hebben gedaan dan leren, maar ik vind dit toch te ver gaan.



Ik woon in een achterstandwijk met kinderen die echt hun lessen nodig hebben incl. mijn dochter. Ik vind dat een schooldag beter besteed kan worden dan aan voetballen.



Eigenlijk wil ik naar de directeur stappen om te klagen. Vorig jaar is de school nog op hun vingers getikt vanwege het slechte onderwijs en zijn er veel kids die heel erg achterlopen.



Vinden jullie het gezeur van mijn kant of heb ik gelijk. S.v.p. jullie mening. Wil niet als een zeikerd overkomen en ik snap best dat als nederland in de finale zal komen dat er dan gekeken wordt, maar vind dit overdreven.
Ik vind het van de zotte.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben voetbal gekeken? Nou en?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd vind ik het een klein beetje gezeur.

Maar dat is mijn mening.

Als jij toch echt het gevoel hebt dat je kind hierdoor achterstand oploopt of onvoldoende gelegenheid heeft achterstand in te halen, kun je het natuurlijk aankaarten.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, overdreven ja. Zeker omdat je schrijft dat de school al niet al te best onderwijs levert.

Een finale kan ik me ook voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
q
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 14 juni 2010 @ 19:42:

Ze hebben voetbal gekeken? Nou en?Aangezien ze niet op de voetbalacademie zou ik het fijn vinden dat ze les krijgt en niet alle wedstrijden van nederland gaan zitten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was dit de enige wedstrijd van Nederland onder schooltijd. De finale is sowieso in het weekend.



Ook bij mijn kinderen hebben ze op de bs en de ms gezellig samen voetbal gekeken. Ik vind het juist leuk. Allemaal in Oranje naar school.



En aan achterstand moet gewerkt worden, dat ben ik met je eens, maar deze 2 keer 3 kwartier voetbal kijken zal niet zoveel uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Bij allebei mijn kinderen is ook voetbal gekeken op school. Ik vind het belachelijk, maar niet omdat ze hun lessen zo hard nodig hebben, maar omdat ik sowieso die hele massahysterie absurd vind.

Mijn kinderen houden niet van voetbal en hebben allebei iets anders gedaan in die tijd (jongste heeft buitengespeeld, oudste heeft gelezen).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo'n probleem.



Ik vind het voetbal kijken en het niveau van de school ook los van elkaar staan, laatstgenoemde zou ik namelijk wél een probleem van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen school in de buurt die niet hebben gekeken. Overigens in up- en achterbuurt gesitueerd.
Alle reacties Link kopieren
Veel middelbare scholen hier in Amsterdam hebben vanmiddag ook geen les gegeven. Absurd vind ik het. Waarschijnlijk omdat leraren zelf willen kijken. Ik vind het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hemera schreef op 14 juni 2010 @ 19:43:

Voordat je je verder druk maakt: De volgende wedstrijd is op zaterdag, dan op donderdag(half negen) en daarna staan de achtste-, kwart-, halve- en finale gepland om of 16 uur of 20.30.Mooi een kenner. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een dorp. Onze dochter zit op een goed aangeschreven school. En raad eens wat? Ze hebben voetbal gekeken! Nou en?
Ik vind het ook overdreven ja. Oudste kreeg vanmiddag vrij van school, zodat hij thuis kon gaan kijken (middelbaar onderwijs). En bij jongste op school hebben ze de jaarlijkse juffen en meestersdag gebruikt voor een voetbalfestijn.

Ik mag toch hopen dat ze dat niet bij elke wedstrijd gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hemera schreef op 14 juni 2010 @ 19:43:

Voordat je je verder druk maakt: De volgende wedstrijd is op zaterdag, dan op donderdag(half negen) en daarna staan de achtste-, kwart-, halve- en finale gepland om of 16 uur of 20.30.Dat bedoel ik
Alle reacties Link kopieren
Dat komt omdat de schoolleiding kijken wil.
Alle reacties Link kopieren
Christiane04, ben blij dat iemand het nog met me eens is.
1 keer in het 4 jaar is de wk-voetbal. Is voor die kinderen toch ook leuk dan alsmaar leren. Laat ze toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 14 juni 2010 @ 19:45:

Wij wonen in een dorp. Onze dochter zit op een goed aangeschreven school. En raad eens wat? Ze hebben voetbal gekeken! Nou en?Dát dus.
Alle reacties Link kopieren
Middelste zoon had vrij om voetballen te kijken.

De jongste heeft het op school gekeken (pas 5 in vol oranje ornaat naar school, kids vonden het geweldig)



Ik vind het wel leuk voor de kids en maakt mij niets uit dat daar lessen voor vervallen.

Toch gezellig juist?

Maar goed, hier kunnen ze de lessen prima missen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Christiane04 schreef op 14 juni 2010 @ 19:44:

Veel middelbare scholen hier in Amsterdam hebben vanmiddag ook geen les gegeven. Absurd vind ik het. Waarschijnlijk omdat leraren zelf willen kijken. Ik vind het niet kunnen.



Ok, maar jij bent dan ook niet voor Nederland!



Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een overtrokken reactie. Wanneer komt zoiets nou voor? En daarbij zijn de volgende wedstrijden helemaal niet onder schooltijd. Mijn dochter van 6 heeft genoten in haar oranje tenue! Lekker voetbal kijken op het digitale schoolbord met de hele school. Voor zover ik weet hebben alle scholen in de omgeving het voetbal gevolgd. Een leuke onderbreking van het al het dagelijkse!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kinderen op school konden ze kiezen tussen voetbal kijken en een sportmiddag.
quote:mika65 schreef op 14 juni 2010 @ 19:46:

1 keer in het 4 jaar is de wk-voetbal. Is voor die kinderen toch ook leuk dan alsmaar leren. Laat ze toch.Alsmaar leren? Mijn zoon krijgt momenteel zo weinig les dat hij al denkt dat hij al vakantie heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven