Gek worden van het thuis zitten met 2 kleine kinderen

16-07-2011 15:33 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dochter van ruim 4 en een zoontje van 2 maanden. Dochterlief heeft vakantie maar gaat 2 dagen per week naar de opvang. Zoonlief is natuurlijk gewoon thuis tot sept, dan ga ik weer werken.

We zijn in Mei al 10 dagen weg geweest wat heerlijk was. Maar nu mijn man weer aan het werk is, word ik gillend gek thuis met 2 kids. Zoonlief doet veel korte slaapjes in bed, of in de kinderwagen, maar het gewandel ben ik, en ook dochterlief, ook wel eens zat. Je moet toch alles blijven doen (wassen, strijken, boodschappen, eten koken).

Het zijn nutteloze dagen voor mijn gevoel waarop ik nergens aan toe kom. In het weekend lukt dat ook niet erg goed omdat je toch ook je boodschappen moet doen enz enz.. Ik word er gewoon helemaal gek van, het nutteloze gehang.. En ik kan ook niet elke dat een uitje plannen omdat mijn zoon toch ook wel in z'n bed moet slapen.. Veel mensen om ons heen zijn nu op vakantie... word er echt niet vrolijker op..



Wat doen jullie om de sleur te doorbreken?
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook niet iemand die je even op de koffie kunt vragen? Of lekker cupcakes bakken (en versieren!) met de oudste. Ik verzin ook maar wat....
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik zit niet echt in dezelfde situatie als jij maar ik kan me echt helemaal verliezen in tekenen en schilderen. Verder kun je een boek gaan lezen of zelf jam maken oid. Ik kan me altijd slecht verplaatsen in mensen die zich vervelen. Probeer gewoon iets nieuws wat je in huis kunt doen. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik verveel me niet, maar ik kom nergens aan toe. Klinkt raar, maar dan is m'n zoon weer wakker, dan wil dochterlief spelen (geen kameraadjes in de buurt) enz. Rustig daan zitten en een boek lezen of schilderen is er echt niet bij helaas,... was het maar zo!

Iets bakken met de oudste zou nog kunnen idd, goed idee.. Ik wil ook nog met haar een fotoboek maken, maar dan moet ik foto's uitzoeken en bestellen, maar dat kan ook ..

Ik red het wel, maar de dagen gaan zo langzaam en dan denk ik wat heb ik nou eigenlijk gedaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dochter van 2 maanden en die slaapt overdag nooit in haar bedje. Wij plannen juist wel elke dag een uitje omdat ik anders ook gillend gek word in huis.

Ik ga als het mooi weer is naar het park, een terrasje pakken met vrienden, shoppen. Ik blijf wel binnen als het slecht weer is. Al mijn huishouderlijke taken doe ik 's avonds of 's ochtends heel vroeg zodat ik de hele dag 'vrij' ben.

Waarom doe je de boodschappen niet door de week of 's avonds ipv zaterdag?
Alle reacties Link kopieren
Werken :-) . Ik werd tijdens zwangerschapsverlof ook gek en kwam nergens aan toe... Ik verzon genoeg te doen (wandelen, muziekinstrument oefenen, op de koffie bij vrienden, 's avonds andere vrienden uitnodigen, lezen, zoveel mogelijk uitstapjes maken) maar het voelde gewoon als bezigheidstherapie en ik werd er lamlendig van, zodat ik ook niet meer het huis schoonhield. Nu werk ik weer 4 dagen in de week en (omdat ik mijn werk leuk vind) kost het ook minder moeite om 's avonds dan even de was erin te zetten. (Maar goed, in september 'mag' je weer).



Oh, sporten wil ook nog wel eens helpen om je geestelijk beter te voelen. Met kleine kinderen kan je wellicht wandelen, fietsen of anders thuis een circuitje opstellen: tien keer de trap op rennen, buikspieroefeningen etc. en dan een uur lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zorgen dat je de twee dagen dat je de dagen dat je dochter naar de opvang is lekker zelf op stap gaat of echt iets voor jezelf gaat doen. Dan maar een iets minder strak huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het dit gewoon is. Ik zat in dezelfde situatie, dochter van 4 zoon geboren in febr. En ik ben in september weer gaan werken.

Ik had er ook dagen bij waarvan ik dacht... Poe.

Maar vond het ook wel fijn dochter ging niet eens naar het dagverblijf. Ik was thuis dus waarom weg brengen.

Probeer wat te ontspannen en te genieten. Dochter is bijna 7 en zoon wordt drie en het is alleen maar drukker geworden. Werk weer 26 uur en dochter moet naar clubjes, zoon zit in zijn peuterpubertijd dus het kan pittig zijn.



Echt probeer te genieten van het nu. En spreek regelmatig wat met vrienden ook zonder kind. Ik gaf borstvoeding en heb werkelijk waar op de gekste plekken zitten kolven!
Alle reacties Link kopieren
Alsof je lekker kan gaan schilderen en jam kan gaan maken met een 4 jarige en een baby thuis.

Eventjes kan wel, maar dan word je er wel weer afgeroepen om een luier te verschonen, flesje te maken, billen af te vegen etc.



Ik herken je helemaal. Vorige winter heb ik er met 2 (2 en 3 jr) weken binnen gezeten. Continue ziek. Eerst de ene, dan de ander, en daarna gewoon weer overnieuw. En daar zit je dan.

Op een gegeven moment was ik wel door mijn opties heen om ze binnen te vermaken.



Met mooi weer, kun je naar speeltuintjes gaan. Naar de Hema / bakkerij, een taartje gaan eten.



Baby moet zich ook maar een beetje aanpassen aan het jullie ritme. Je kan nu eenmaal niet elke dag continue binnen zitten omdat je een baby hebt. Je hebt ook nog een ouder kind.



Kun je vriendinnetjes vragen om te spelen?

Kan ze een dagje naar Opa en Oma?

Gooi alle knutselspullen op tafel en ga fotolijstjes maken

Een vakantie verrassingspakket, met elke dag een nieuw kleinigheidje? (Kleurboek, een jojo, een voorleesboekje, een puzzle, etc) Is elke dag weer een verrassing...



Nu ik zo teruglees klinkt t misschien wat cru, mijn eerste zin.

Maar zo kwam het op mij wel over die periode.

Je gaat niet ff lekker schilderen. Ik had t gevoel dat ik vast zat. Dat niks nut had. Je wilt het liefst gewoon aan je werk.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
jongdte in de draagdoek en dan toch maar leuke uitjes plannen? Dan zit je in elk geval niet thuis te hangen. Daar kan hij ook lekker in slapen, en ben je minder gebonden.
Alle reacties Link kopieren
Haal wat dingen in huis waar ze zichzelf ook mee kan vermaken, klei, knutselspullen, verf etc. Dan kan je haar helpen en meedoen als je wil, maar tussendoor ook de dingen doen die je wil doen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent bij je kinderen dat is toch geen nutteloos gehang? Ik herinner me dan weer wel dat de dagen van een bepaalde saaiheid aaneen konden hangen en wellicht bedoel je dat met nutteloos gehang. Ik las boeken waarin ik makkelijk onderbroken kon worden. Ik luisterde veel naar muziek en zong dan mee. Ik heb op een gegeven moment voor mijn werk wat zaken gedaan op de computer. En ik belde heel veel met moeder zussen en vriendinnen die op dat moment ook in de kleintjes zaten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:novembermoeder schreef op 16 juli 2011 @ 15:45:

..

Ik red het wel, maar de dagen gaan zo langzaam en dan denk ik wat heb ik nou eigenlijk gedaan...Voor je kinderen gezorgd denk ik. Ik ken het gevoel wel hoor maar het resultaat van een dag werken is een ander soort van opbrengst dan een dag thuis bij de kinderen. Waarmee ik zeker niet bedoel dat ik een van twee méér of minder zou vinden. Alleen anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je een sexvriendje zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook lekker op uitgaan en het kleintje laten slapen in de doek/wandelwagen. Dan ben je veel flexibeler en dat is voor je 4-jarige ook fijner.

Huishoudelijke taken en boodschappen, koken doe ik (of man ) of 's avonds laat of in het weekend. Koken doe ik vaak pas als man er is, dan heb ik mijn handen wat meer vrij.
quote:novembermoeder schreef op 16 juli 2011 @ 15:33:

Je moet toch alles blijven doen (wassen, strijken, boodschappen, eten koken).Van wie?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel dat moeten ook nooit zo, behalve als ik trek krijg en zie dat er geen eten in huis is En kleren wassen, stop ik 's avonds in de machine, hang ik daarna op. Strijken doe ik nauwelijks.

Maak het jezelf makkelijk en leuk en trek er lekker op uit met je kleintjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat een luxe probleem.

Dit heet moeder zijn.

Daar heb je voor gekozen, en dit hoort erbij.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 16 juli 2011 @ 16:18:

Wat een luxe probleem.

Dit heet moeder zijn.

Daar heb je voor gekozen, en dit hoort erbij.

Nou nou, zo kan ie wel weer.

Ze zegt niks raars hoor?



Ga jij maar naar een topic waar ze het over de kindertjes in Afrika hebben ofzo, pfft (edit: in de zin van: als we het al niet over dit soort relatief milde problemen mogen hebben, dan mogen het daar alleen nog maar over hebben).
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 16 juli 2011 @ 16:19:

[...]



Nou nou, zo kan ie wel weer.

Ze zegt niks raars hoor?



Ga jij maar naar een topic waar ze het over de kindertjes in Afrika hebben ofzo, pfft (edit: in de zin van: als we het al niet over dit soort relatief milde problemen mogen hebben, dan mogen het daar alleen nog maar over hebben).Wat zeg Jij rare dingen!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 16 juli 2011 @ 16:27:

[...]





Wat zeg Jij rare dingen! en dat voor een Captain Obvious... d'r gaat iets fout...
quote:Eindeloos schreef op 16 juli 2011 @ 16:18:

Wat een luxe probleem.

Dit heet moeder zijn.

Daar heb je voor gekozen, en dit hoort erbij.Niet alle problemen in het leven gaan over wereldrampen en leven of dood...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik herken het hier ook hoor! Ik heb er drie, en door verschillende leeftijden ook veel aan huis gebonden (slapen etc.)



Ik ben nu al een paar jaar huismoeder, dus misschien is het iets waar ik gewoon meer aan gewend ben? Waar ik me stiekem wel een beetje aan erger is dat je het omschrijft als 'nutteloos gehang'. Ik denk dat het juist heel nuttig is om voor je kinderen te zorgen!

Ja, ik verveel me ook weleens, en ik zie ook wel een beetje op tegen de zomervakantie, als de peuterspeelzaal dicht is. Ik heb met een vriendin afgesproken dat we zelf de peuterspeelzaal openzetten d.w.z. de kinderen af en toe eens bij elkaar brengen.

En verder hoort het opnieuw een ritme vinden er misschien gewoon een beetje bij? Je baby is ook echt nog klein heh...Geniet lekker van de tijd die je nu nog door kunt brengen met de kinderen, straks moet je weer aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier herkenning! Heb een tweeling van 5 weken en mag nog niet zoveel tillen dus de hema en kruidvat hier in het dorp zien mij bij mooi weer elke dag aankomen! Denk dat ik volgende week ook maar eens wat ga bakken en foto boeken inplakken!
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 4 vindt het vaak helemaal te gek om te mogen helpen met alle klusjes; sokken ophangen, knijpers sorteren, stoffen, onder het bed stoffen, het bad soppen,......... misschien kun je het ook nog wel in spel-vorm gieten. ( dan ben jij de moeder/ koningin/ .......). Op die manier kun je én wat dingen aanpakken en het leuk hebben met elkaar én de kleuren of andere begrippen ( links, rechts, etc. ) oefenen, of al jouw oude kinderversjes aan haar leren. ( alles beter dan dat " olifantje in het bos laat je moeder toch niet los ")
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven