Gekke combi: zw.test nog positief, toch eisprong?

09-06-2011 15:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of iemand dit herkent/ ervaring heeft..



Ik heb 2 weken geleden een miskraam gehad. Ik ben dat gaan tellen als dag 1 van deze cyclus. Ik zit momenteel op dag 14.

Vanaf dag 11 ben ik ovulatietesten gaan doen, die tot en met vandaag een licht streepje (negatief dus volgens de beschrijving) geven.

Verder temperatuur ik, maar volgens mijn temperatuur heb ik nog geen eisprong gehad.



6 dagen geleden deed ik nog een zwangerschapstest om te kijken of het HCG al uit mn lichaam was. Nog niet, best duidelijke streep nog.



Nu heb ik vandaag een controle echo gehad, baarmoeder was helemaal schoon, niks meer van een zwangerschap of iets dergelijks te zien. Echoscopiste zag ook al veel rijpe eicellen, waarvan er 1 op springen staat.



Nu deed ik net nog een zwangerschapstest om te kijken of het HCG dan inderdaad weg is, maar die is nog steeds licht positief. Kan dat, als er wel al een eisprong aan komt?



Je hebt toch geen eisprong als je nog HCG in je lichaam hebt?
Alle reacties Link kopieren
Jawel, dat kan. Als je weinig HCG in je systeem hebt kun je een eisprong hebben.





Edit: no offense, maar grappig dat je het vraagt, want het bewijs heb je immers gezien op de echo! Fijn dat je cyclus weer zo snel op orde lijkt te komen! Sterkte met de verwerking van je mk.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor, dat kan heel goed. Ik heb meerdere miskramen gehad en 2x was ik na mijn miskraam meteen weer zwanger.

Je lichaam doet er wel even over om het HCG uit je lijf te krijgen maar dan kun je wel een eisprong hebben.

Het kan wel zijn dat je ovulatietesten een raar beeld geven die reageren ook op HCG dus het kanlijken dat je heel lang vruchtbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je eigenlijk net nog een zwangeschapstest gedaan? Je bent niet zwanger want miskraam gehad en baarmoeder is schoon en volgens de echoscopiste staat er een eisprong aan te komen.



Wat maakt het dan eigenlijk uit wanneer al het HCG uit je lichaam is verdwenen?
Alle reacties Link kopieren
quote:christina schreef op 09 juni 2011 @ 16:02:

Jawel hoor, dat kan heel goed. Ik heb meerdere miskramen gehad en 2x was ik na mijn miskraam meteen weer zwanger.

Je lichaam doet er wel even over om het HCG uit je lijf te krijgen maar dan kun je wel een eisprong hebben.

Het kan wel zijn dat je ovulatietesten een raar beeld geven die reageren ook op HCG dus het kanlijken dat je heel lang vruchtbaar bent.Hier las ik altijd heel wisselende berichten over, maar ik kan inderdaad beamen dat het zo is: bij mij reageerden de ovulatietesten inderdaad ook positief bij HCG aanmaak, terwijl het volgens " de boekjes" niet kon. Want waarom zouden er anders zwangerschapstesten bestaan?! Het testen van HCG bij een lege baarmoeder is overigens in sommige wel degelijk van belang. Vorige cyclus bleven zowel mijn HCG als ovulatietesten positief uitslaan, terwijl mijn baarmoeder al 6 maanden " schoon" is. Blijkt te gaan om cysten die HCG aanmaken. Maar in het geval van TO met een naderende eisprong is het wellicht wat minder relevant.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het me af omdat ik tegen de echoscopiste zei dat ik het dan snel vond gegaan, dat ik 6 dagen geleden nog positief testte en er nu alweer een eisprong aan komt (ik had hem later verwacht). De echoscopiste beaamde dat dat snel was en zei daarbij dat ze dan nu verwachtte dat als ik nu zou testen een zwangerschapstest negatief zou zijn. Ze zei dat je inderdaad geen eisprong hebt als je nog HCG in je lichaam hebt...



Vandaar dat ik toch nieuwsgierig was of dat klopte.



(het maakt me feitelijk niks uit, eisprong is eisprong.. maar het is meer dat ik graag wil weten hoe het in elkaar steekt en of het dus inderdaad kan (en iemand dat bijvoorbeeld ook heeft gehad))
Alle reacties Link kopieren
Sapsap, wat raar dan dat ze je vertelt dat het niet zou kunnen met HCG in je lichaam. Ik schijf op het miskramentopic en daar is een meisje wat dit precies zo heeft meegemaakt. Zij wil met nadruk nu even niet zwanger worden voordat ze de redenen achter haar (meerdere) miskramen kent. Voor haar is het dus belangrijk te weten wanneer haar eisprong is, en deze heeft ze ook "gewoon", terwijl haar HCG heel erg langzaam daalde en er ZEKER nog 1 cyclus lang zowel HCG als een eisprong was. Ik zou zeggen: ben je eraan toe, benut je kans!
Alle reacties Link kopieren
Hoi sapsap,



Wat vervelend van je mk....

Ik heb vorige week vrijdag ook een mk gehad en heb as dinsdag pas de echo. Ik vroeg mij ook af wanneer nu mijn eisprong zou zijn. En of ik dus de mk als mijn menstruatie zou moeten tellen.

Ik deed afgelopen maandag een zw. test en die was negatief. Ik heb dus geen hcg meer in mijn lijf. Het ging ook heel pril al mis, dus misschien heeft het daarmee te maken??

Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net niet zo in mijn post gezet zie ik maar ik had het dus ook. Ik moest een zwangerschapstest doen om te checken of mijn baarmoeder schoon was en er geen HCG meer in mijn lichaam zat. De test was nog positief 14 dagen na de miskraam. Weer 2 weken later was de test nog steeds positief maar dit keer omdat ik weer zwanger was.

Ik had na elke miskraam meteen weer een cyclus van 28 dagen maar mijn HCG deed er elke keer lang over om helemaal te verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
@ Sha_la

'Goed' om te lezen dat er dames zijn die hetzelfde hebben (gehad). Google leverder mij geen herkenbare situaties op.



@ Kolki

Ik heb de dag dat ik het vruchtje verloren ben gerekend als dag 1 van mijn cyclus. Aangezien mijn eitje nu lijkt te gaan springen lijkt het alsof mijn cyclus weer als vanouds is. Tussen dag 13 en 17 eisprong, 26 dagen. Het ging bij mij mis bij 7 weken, verliezen van het vruchtje was bij 8 wk en 5 dgn. Hoe ver was jij toen het mis ging? Wil jij meteen weer zwanger worden? Hoe voel je je verder?



@ Christina

Bedankt voor het delen van je ervaring. Goed om te lezen dat je zo snel weer zwanger was (iets wat ik alleen nog maar kan hopen...!).



Wat een verschil.. Bij de ene het HCG alweer weg na 1,5 week, bij de ander nog helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren
@ Sapsapsap, ik hoop ook voor je dat je meteen weer zwanger wordt. Ik weet hoe groot de teleurstelling en het verdriet is als iets wat je zo graag wilt er opeens niet meer is...

Ik vond de info die ik kreeg ook steeds zo tegenstrijdig en heb vooral mijn eigen gevoel gevolgd. Elk lichaam is anders, daarom vooral doen wat jij denkt dat goed is en niet alles geloven wat er gezegd wordt. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
@sapsap; (wat een leuke nick trouwens... ) Bij mij ging het mis bij 5 weken en 3 dagen. Ik wist dus nog maar amper dat ik zwanger was. En meteen hadden we ook het gevoel dat het mis was. Gek hé? Ik denk dat daarom het hcg bij mij al zo snel weg was. We gaan er meteen weer voor! Ik heb een hele regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik ga er vanuit dat mijn baarmoeder schoon is, maar dat weet ik as dinsdag pas zeker. Ik voel mij heel goed. Ik heb geen buikpijn of bloedverlies meer. Het was anderhalve dag en toen was het klaar. We gaan er positief in en hopen snel weer zwanger te zijn!

En datzelfde hoop ik natuurlijk ook voor jou sap!



En wat verwonderlijk dat je je ei hebt gezien op de echo!! Dat maakt mij ook erg nieuwsgierig naar de mijne!



@christina; wat top dat je zo snel weer zwanger was!! Ik hoor het best vaak, dat vrouwen meteen weer zwanger zijn. Ik hoop het ook!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me prachtig, om zo snel na een MK alweer een mooi ei te zien. Het is een kans! En als je eraan toe bent, dan is het een prachtig beeld om zo'n kans op een echo langs te zien zwemmen!



Ik heb destijds de eerste dag van mijn MK gerekend als eerste dag van mijn nieuwe cyclus. Mijn eisprong viel daarmee een week later dan normaal. Het duurde 2 weken voor de HCG verdwenen was. Maar hoe snel een cyclus "op orde" is of hoe snel HCG verdwijnt is heel persoonlijk. In elk geval is jouw verhaal echt heel goed mogelijk!



@Kolki: ik hoop dinsdag voor je dat er geen naar staartje aan deze zwangerschap zit en dat je gewoon schoon bent en weer met een schone lei mag beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Kan, er zijn zelfs zwangerschappen bekend van tweelingen waarbij de ene helft van de tweeling een maand later verwekt werd. De moeder was dus al zwanger van nummer 1, kreeg toch nog een eisprong en die werd ook bevrucht.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik geloof dat ik er nu wel van overtuigd ben dat het kan (en de echo dame dus niet helemaal gelijk heeft).

Heb net een ovulatietest gedaan en die is al wat donkerder, dus het verhaal lijkt te kloppen.

We zijn hard bezig deze kans te benutten
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik hoop dat het lukt!!!:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven