gescheiden en kind heeft er last van!

11-12-2014 07:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn al 4 jaar uit elkaar inmiddels hebben we beide een nieuwe relatie en beide ook een kind dus hij heeft 2 broertjes. Ik merk dat me zoontje van bijna 6 er nu erg veel last van heeft.

Hij is al een aantal dagen om kleine dingen gelijk in tranen en zegt dat hij liever bij papa wil wonen.

Ik snap t best bij papa hoeft hij niet naar school en doen ze alleen maar leuke dingen gaan naar attractie park zwemmen en dat soort dingen vind het zelf een beetje omloop gedrag!

Als ik vraag wat er is als hij weer in tranen is zegt hij dat hij het niet weet.

Ik kan er zelf wel om huilen ben even ten einde raad!

Hij gaat om de week naar zijn vader is het verstandig om daar iets langer de tijd tussen te laten of juist niet? Het is een heel gevoelig mannetje die moeilijk tegen het heen en weer gesleep kan en moeilijk tegen veranderingen kan.

Heb het idee dat hem het allemaal een beetje teveel word.
Alle reacties Link kopieren
Co-ouderschap een idee?
Hij ziet zijn vader eens in de 2 weken en jij denkt dat daar nog langer tussen zitten werkt? Het komt op mij over alsof hij zijn vader mist, dan zou ik hem dus vaker naar zijn vader laten gaan als dat kan. Ik vind eens in de 2 weken sowieso erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Wel een flinke conclusie dat hij naar papa wil vanwege de leuke dingen die men daar doet. Misschien mist hij zijn papa gewoon. Meer tijd er tussen zou ik juist niet doen. Kom op hé, het is zijn opvoeder die hij maar eens in de twee weken ziet.

Ik zou juist samen kijken of er mogelijkheid is om het contact met papa wat intensiever te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oei berg je maar voor de reacties, die kunnen heftig worden.



Kan je niet meer regelmaat creëeren? Want het lijkt te onrustig voor hem, samen picto's maken of vaker de planning doornemen zodat hij weet waar hij aan toe is?



Evt dichter bij elkaar gaan wonen is een groot ding maar helpt wel mee voor het " sleep" gevoel.



S avonds samen in bed nog even het gesprek aangaan over de dag; wat vond hij leuk van vandaag en wat niet en waarom etc etc



Laat in ieder Geval zien dat je er bent voor hem en echt echt echt luistert naar wat hij te vertellen heeft.



Misschien ook wat (zowel jij als pa) meer Quality time inbouwen zonder broertjes?



Echt een dag met hem op stap waarbij hij mag kiezen wat jullie gaan doen, geef hem even een boost met gevoel dat hij net zo meetelt als de broertjes;





Bedenk je maar eens, hij is de enige die heen en weer Gesleept wordt, de broertjes mogen gewoon altijd bij hun papa en mama blijven. Hij is misschien wel grote broer maar zelf toch ook maar heel klein om dat allemaal te bevatten.
Alle reacties Link kopieren
Langere tijd tussen laten zitten, als een kind zijn vader maar om de twee weken ziet?

Dit meen je niet, TO.



Dit jongetje mist zijn vader.

Waarom geen co ouderschap?

Twaalf dagen, je vader niet zien, wat erg moet dat zijn voor het kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zeker geen meer tijd tussen laten zitten, Om de 2wkn is wel erg weinig, Ik zou gaan kijken of het niet vaker kan elke week. Of kijken of die niet de ene helft vd week bij jou kan wonen en de andere helft bij zijn vader, En ik zou eens een dagin de week iets met hem alleen gaan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist zorgen dat hij vaker bij zijn vader kan zijn. Je zoon zal dan zijn vader minder missen en vader krijgt meer kans om een echte vader te zijn en ook echt te zorgen ipv alleen maar leuke dingen te doen. Is volgens mij voor iedereen beter!
Ik zou het kind juist vaker laten gaan. En zorg ervoor dat jij ook 'leuke' dingen doet met je zoontje: speeltuin, indoor speeltuin, zwembad, lekker ontspannen.



Ik vind het heel bijzonder dat je hoort dat je kind zijn vader mist en dat jij daar de conclusie uit trekt dat hij zijn vader dan maar minder moet zien
Alle reacties Link kopieren
Ik bind ook dat je daar een bijzondere conclusie trekt. Laat die jongen wat meer tijd besteden met zijn vader. Wat een gemis voor dat ventje. Ik zou dat verdriet niet trekken en mijn zoontje meer tijd gunnen met zijn vader.
Alle reacties Link kopieren
Langer er tussen? Hoe kom je tot die conclusie? Daarnaast is dat niet iets wat jij in je eentje mag beslissen.



Laat hem vaker naar papa gaan. Wat een gemis... Eens per twee weken. Mijn stiefkind is 30-40 %van de tijd bij ons. En dat is goed voor alle partijen.



Sterkte, het is echt heel verdrietig, ook voor jou. Ondersteun het contact met vader, moedig het aan.
Iedereen is het eens, slotje?



Heel saai antwoord TO maar ook van mij hetzelfde advies.
Google eens op kies-training. Een training speciaal voor kinderen van gescheiden ouders. Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe is het contact tussen jou en je ex?

Zijn jullie 'goed' uit elkaar gegaan; m.a.w. zijn jullie nog bevriend?
Alle reacties Link kopieren
Eens met al mijn voorgangers...

Mijn zoon kan ook slecht tegen veranderingen en is supergevoelig... Maar gaat wel 50/50 van mij naar vader (wij zijn beide ook hertrouwd)

en binnen die 50/50 gaat ie ook nog eens vaak heen en weer, niet week om week.

En dat werkt heel goed, hij zou niet anders willen (op dit moment)

Deze omgang is wel eens verandert de afgelopen jaren omdat wij altijd naar onze zoon zijn blijven kijken en luisteren om te zien wat wel of niet werkt.

Een omgangsregeling kan je afspreken, maar als in praktijk blijkt dat het niet werkt voor kind, moet je het veranderen (is mijn mening)





Jouw zoon mist zijn vader, dus zou je daaraan wat moeten veranderen, nog minder zn vader zien lijkt me niet handig.. Ik zou zeggen meer, maar alleen jij en zn vader kunnen inschatten hoe dat dan ingevuld kan worden zodat het werkt voor jullie zoon



En aangezien vader/zoon elkaar maar 2 van de 14 dagen zien is het ook logisch dat papa alleen maar leuke dingen doet.

Zou ik ook doen als ik mijn zoon maar 2 dagen zou zien. Dan zou ik ook niet op vitamientjes en strakke bedtijden letten, en vooral zorgen voor veel plezier



Vergis je niet in kinderen. Zodra ze door hebben dat het je raakt als ie huilt omdat ie papa mist is dat makkelijk om in te zetten....

Als ik mijn zoon straf voor iets is het ook altijd veeeel leuker bij papa..

Maar van papa/stiefmoeder hoor ik dat het bij mij veeeel leuker is als hij daar op zn donder krijgt
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je zoontje het niet zo goed bijhouden? Hij is de enige die tussen papa en mama schippert. Papa en mama hebben beide een nieuw gezin en hij heeft er twee. Dat is nogal wat.



Misschien meer routine in de week aanbrengen? En dan elke week naar papa als het even kan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is 'omloop gedrag'?



Verder eens met iedereen.
Kan je zoontje niet een paar keer in die 12 dagen Skypen met z'n vader? Kunnen ze elkaar zien.
Een scheiding is nu eenmaal moeilijk voor een kind om over een nieuwe relatie met dito kinderen nog maar te zwijgen. Hebben jij en je ex nog wel goed contact?
Alle reacties Link kopieren
Vreemde conclusie trek je, dan vader nog maar minder zien. Arm kind, twee ouders die met een ander gezin happy family zitten te spelen en hij hoort nergens meer bij. Of is het de bedoeling dat ie met jouw nieuwe gezin happy family gaat zitten spelen, omdat je wil dat ie zijn vader nog minder ziet?



Ga dichter bij elkaar wonen en verdeel de tijd aan de hand van wat je zoon wenst. Je zoon heeft zijn kerngezin niet meer en zal hiermee moeten leren leven, zijn vader nog minder zien, maakt het gemis alleen maar groter. Snap niet dat je dat je kind ook nog eens aan wil doen, bovenop de scheiding. Arm kind.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 december 2014 @ 09:39:

Vreemde conclusie trek je, dan vader nog maar minder zien. Arm kind, twee ouders die met een ander gezin happy family zitten te spelen en hij hoort nergens meer bij. Of is het de bedoeling dat ie met jouw nieuwe gezin happy family gaat zitten spelen, omdat je wil dat ie zijn vader nog minder ziet?



Ga dichter bij elkaar wonen en verdeel de tijd aan de hand van wat je zoon wenst. Je zoon heeft zijn kerngezin niet meer en zal hiermee moeten leren leven, zijn vader nog minder zien, maakt het gemis alleen maar groter. Snap niet dat je dat je kind ook nog eens aan wil doen, bovenop de scheiding. Arm kind.Ik voel dezelfde irritatie.
Het is ook verschrikkelijk voor kinderen, een scheiding. Daarnaast hebben zijn broertjes beiden een vast gezin en hij niet.



Papa minder zien zal niet werken, wat meer wel. En overleg eens met een kinderpsycholoog. Mijn kinderen hebben daar heel veel aan gehad, omdat ze dan vrij en openlijk konden praten zonder loyaliteitsconflict (gevoel)
Alle reacties Link kopieren
Eens met tekenis.



Je oudste is degene die continu mag wisselen. Ook is het heel logisch dat vader alleen maar leuke dingen met zoon doet aangezien hij niet meer tijd heeft om andere dingen te doen. Hij heeft geen zorgtaken, hij is niet degene die kind elke dag uit bed haalt, achter zijn kont aanzit om op tijd op school te zijn, naar de zwemles doordeweeks, op tijd naar bed, noem het maar.



Ik begrijp je insteek. Maar ik denk juist dat het beter gaat werken als zoon inderdaad meer naar vader toe gaat zodat hij ziet dat het daar ook doordeweeks haasten, rennen, vliegen is.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Gaat hij nu om de week een week naar z'n vader of bedoel je alleen het weekend? Ziet hij verder zijn vader niet tussendoor (ook al blijft hij daar niet slapen)? Hoe staat vader hierin, wil hij hem vaker zien? Dat is nl. ook maar de vraag, want ik ken ze, hoe onbegrijpelijk ik het ook vind, die dat niet willen.



En er last van hebben, dat hebben ze hun hele leven vaak nog. Het is een verlies, dus ze zullen vaak op bepaalde momenten nog rouwen. Aan jullie de taak om dit zo goed mogelijk te begeleiden en er voor hem te zijn.

Ik vind het goed van je dat je merkt aan je zoon dat hij wat extra aandacht nodig heeft nu en daar wat aan wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle voorgaande reacties!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven