Gewoon even zuchten.......

01-05-2016 21:53 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vakantie, altijd fijn, echt.

Niet letten op schooltijden en leuke dingen ondernemen met kind.



Nu is het zo dat ons kind adhd heeft, zijn mond gaat 's'morgens open en gaat pas dicht op het moment dat hij slaapt.

Zelfs in bed gaat het gewoon door, totdat hij eindelijk wegzakt richting droomland.

De hele dag stromen er vragen uit zijn mond en je begrijpt, het antwoord

is nooit voldoende.....want-maar-waarom-wie-wat-waar-en dan?



Ook moet ik alles, echt alles meerdere keren vragen en daarna vaak begeleiden tot iets eindelijk is gedaan.

En het halve huis staat op zijn kop, maar ook kind staat op z'n kop

letterlijk en figuurlijk.

Springen rennen, glijden vallen en dingen omstoten en dat alles met een hoop herrie.

En echt, ik beschrijf de dag nog zeer bescheiden.



Een lekker gezond kind ja, alleen iets wat bewerkelijk.....

Gewoon even......ZUCHT.
Leef geef en laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Morgen buiten laten "uitrazen"? Heeft je huis even rust
nog maar 7 dagen.
[quote][message=22649415,noline]WaaromPorque schreef op 01 mei 2016

Hier geen kinderen met ADHD en ik moet ook weleens zuchten hoor.
quote:WaaromPorque schreef op 01 mei 2016 @ 21:55:

nog maar 7 dagen.En straks grote vakantie. Dacht geef even de burger weer wat moed!
Vakantie! De tijd om bij een vriendje of opa en oma te logeren
quote:WD-40 schreef op 01 mei 2016 @ 21:56:

[...]



En straks grote vakantie. Dacht geef even de burger weer wat moed! Dat is gemeen!!!
Alle reacties Link kopieren
yip, nog 7 thx
Leef geef en laat gaan.
quote:WaaromPorque schreef op 01 mei 2016 @ 21:57:

[...]





Dat is gemeen!!!
Alle reacties Link kopieren
nou waarom waarom.......
Leef geef en laat gaan.
quote:Edelmetaal schreef op 01 mei 2016 @ 21:57:

yip, nog 7 thx Ik tel de dagen soms ook af hoor. Is heel menselijk. Ik ben gek op mijn bloedjes, maar soms maken ze mij ook gek
Alle reacties Link kopieren
Dit had mijn post kunnen zijn! Ik zucht even mee haha
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Hoe oud is je kind? Hier gaat hij sinds z'n 7e/8e hele dagen naar buiten. Maar als hij thuis is: wervelwind. Vragen, kakelen, springen, geluiden, en alle klusjes voortdurend vergeten. Vreet energie
quote:nona_manis schreef op 01 mei 2016 @ 21:59:

Dit had mijn post kunnen zijn! Ik zucht even mee haha



Ik doe gezellig ook mee!

Lang leve de herkenbaarheid!
Alle reacties Link kopieren
Okee fijn, herkenning.

7 jaar......
Leef geef en laat gaan.
Dat is toch niet alleen met kinderen met ADHD? Nou ja, sterkte. Gelukkig wordt het weer beter, dat is makkelijker met uit laten
Jij hebt ook al zo'n zin in de zomervakantie begrijp ik? Ik vind het ook lastig hoor, oudste van 9 heeft ASS. Geen spraakwaterval (juist het tegenovergestelde) maar kan zich moeilijk zelf vermaken. Het liefst zit hij de hele dag op de tablet, Wii of DS, maar dat kan/mag natuurlijk niet. Daar wordt hij dan weer boos door. Tussendoor gaat hij ook vaak even op de trampoline, maar dan komt weer die vraag...Heb voor deze vakantie al een speelafspraak gepland, maar in de zomer zijn ook veel mensen op vakantie natuurlijk. En dan slaat de verveling weer toe, ik kan toch niet zijn hele dag gaan invullen? Ik probeer al suggesties te doen, gezelschapsspelletje, Donald Duck lezen, muziek oefenen, op de spacescooter. Hij lijkt er zelf niet op te kunnen komen dat er nog meer in het leven bestaat dan computeren en trampoline springen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mijn hart vast man met ADHD en kind vertoont dezelfde trekjes gaat nog intressant worden
Oudste heeft geen ADHD, maar haar mond staat nooit stil. Zo erg dat haar zussen soms met hun vinger in de lucht aan tafel zitten, omdat ze ook iets willen zeggen. Dat stukje is herkenbaar, soms word ik er helemaal gek van, maar meestal is het toch wel gezellig.

Ik heb geluk dat mijn meiden heel goed samen kunnen spelen en elkaar bezig houden. Mijn tip: vraag of een vriendje of neefje komt logeren.
Alle reacties Link kopieren
Dormouse, succes .

Hier ook een erfelijke qestie.

Ze zijn verder wel leuk hoor hahaha.....



Elk kind kan druk zijn, zeker lonelyryder, maar geloof mij, het is echt anders.......
Leef geef en laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
O zo herkenbaar. Hier een vijfjarige stuiterbal die z'n adhd van z'n moeder heeft drie uur in het zwembad maakte hem moe. Uit logeren, uit spelen en verder een lange adem hebben...
Noem me lief nu ik nog leef!
Herkenbaar...ik zucht even mee....hier 2 ad(h)d kinderen....ik kijk altijd uit naar de vakanties, even niet werken....maar betrap me er steeds op dat vakantie met mijn kinderen vaak niet als vakantie voelt, maar dat ik het nog veel vermoeiender vind. Gelukkig weer beter weer! Ik rijd met liefde naar een speeltuin waar ze lekker spelen. En dan vind ik het daarna ook geen enkel probleem om een poosje de tv op tablet aan te zetten voor ze. Van de zomer inderdaad 6 weken entertainen, gelukkig is man ook 3 weken vrij, dus dan hoef ik het niet alleen te doen.
Hier geen adhd, maar wel de hele dag door kleppen, rondjes rennen om de tafel, niet stil zitten en zo af en toe echt druk ik herken het dus wel enigszins. Wij zijn net een weekend bij opa & oma geweest, dan loopt ze de hele dag achter hen aan ipv achter ons haha! En we hebben vanmiddag 5km gewandeld met haar, vond ze heerlijk. Voor komende week staan er 2 dagen bso, 1 dag waarop ik heb afgesproken met een vriendinnetje en 1 dag efteling op het programma. De laatste dag is papa thuis en dan volgende week weer rust...heerlijk! Maar ik geniet ook wel van d'r hoor. We gaan ook nog samen koekjes bakken en even winkelen enzo. En ze komt regelmatig even knuffelen het is een scheet, echt waar. Maar dat mondje dat nooit stil staat is soms heel vermoeiend
quote:Yenthe79 schreef op 01 mei 2016 @ 22:01:

Jij hebt ook al zo'n zin in de zomervakantie begrijp ik? Ik vind het ook lastig hoor, oudste van 9 heeft ASS. Geen spraakwaterval (juist het tegenovergestelde) maar kan zich moeilijk zelf vermaken. Het liefst zit hij de hele dag op de tablet, Wii of DS, maar dat kan/mag natuurlijk niet. Daar wordt hij dan weer boos door. Tussendoor gaat hij ook vaak even op de trampoline, maar dan komt weer die vraag...Heb voor deze vakantie al een speelafspraak gepland, maar in de zomer zijn ook veel mensen op vakantie natuurlijk. En dan slaat de verveling weer toe, ik kan toch niet zijn hele dag gaan invullen? Ik probeer al suggesties te doen, gezelschapsspelletje, Donald Duck lezen, muziek oefenen, op de spacescooter. Hij lijkt er zelf niet op te kunnen komen dat er nog meer in het leven bestaat dan computeren en trampoline springen.Kamp of dagkamp een idee?
quote:Edelmetaal schreef op 01 mei 2016 @ 22:07:

Dormouse, succes .

Hier ook een erfelijke qestie.

Ze zijn verder wel leuk hoor hahaha.....



Elk kind kan druk zijn, zeker lonelyryder, maar geloof mij, het is echt anders.......



Oh, daar ben ik van overtuigd. Die van mij hebben ook ergens een uit-knop die ze sporadisch weten te gebruiken.

Kan mij indenken dat jouw situatie heel anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven