Gezelschapsspel 10 jarige

26-03-2017 21:12 52 berichten
Binnenkort is onze zoon jarig, hij wordt 10 en wil o.a. een gezelschapsspel. Spellen die we al hebben en hij erg leuk vindt zijn:

Carcasonne

Kolonisten van Catan

Stenen tijdperk

Risk

Monopoli

Hotel

Scotland Yard

Ticket to ride

Stratego



Nu wil hij dus een nieuw spel en ik ben op zoek naar tips. Hij zelf noemt 7 wonders en Het Dorp. Iemand bekend met 1 van deze 2? Of weet iemand een ander leuk spel ? Hij houdt niet meer van wie is het, vier op een rij etc.
Alle reacties Link kopieren
Machiavelli?
Alle reacties Link kopieren
Cluedo?
Deze spelletjes kun je toch even bekijken op internet?
Alle reacties Link kopieren
Zijn twee heel verschillende spellen. Ik vind het dorp leuker dan 7 wonders, vooral met de uitbreidingen erbij. maar er zijn er veel dien het anders zien

heb even de filmpjes van de speluitleg voor je opgezocht, misschien kun je dan beter zien of je zoon het leuk zal vinden.





https://www.bing.com/vide ... BBCD485FCB93194&FORM=VIRE



https://www.bing.com/vide ... 44F4F15FFF87CF4&FORM=VIRE
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het dorp is leuk! Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
En waar ik ineens aan dacht: Istanbul bordspel, en Dominion carddeckbuilder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Uitbreiding van Catan? Steden en Ridders is erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ticket to ride!! Stond vorig jaar op 1 in de spellen top 10. Super leuk spel, ook voor volwassenen ;)



Niet goed gelezen, sorry!
Istanbul
Alle reacties Link kopieren
Istanbul is erg leuk. Andere aanraders vind ik stenen tijdperk, colt express, pandemie (coöperatief) en dominion (deckbuilder)
Cluedo hebben we al, uitbreidingen Catan ook. Ik ga even kijken naar Machiavelli en Istanbul. Tot nu lijkt Het Dorp leuker dan 7 wonders dus. Had al reviews gelezen op bol.com en daar scoren beide spellen goed. Daarom nog even hier de vraag. Persoonlijk vind ik het fijn als een spel snel te spelen is, makkelijk uit te leggen is als een vriendje een keer mee wil doen, maar ik vrees dat dat nu hij van de kinderspelletjes af is niet meer het geval zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nushy schreef op 26 maart 2017 @ 21:13:

Machiavelli?

Moest ik ook meteen aan denken!

Saboteur?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Dominion zie ik ook een paar keer voorbij komen, ga ik ook naar kijken.
Pandemie is echt nog wel moeilijk voor een 10-jarige.



Andere spelletjes die leuk zijn op die leeftijd:



- Qwirkle

- Agricola (ook leuk in de 2-spelers variant)

- Halli Galli

- Speed cups
quote:nlies schreef op 26 maart 2017 @ 21:18:

Zijn twee heel verschillende spellen. Ik vind het dorp leuker dan 7 wonders, vooral met de uitbreidingen erbij. maar er zijn er veel dien het anders zien

heb even de filmpjes van de speluitleg voor je opgezocht, misschien kun je dan beter zien of je zoon het leuk zal vinden.





https://www.bing.com/vide ... BBCD485FCB93194&FORM=VIRE



https://www.bing.com/vide ... 44F4F15FFF87CF4&FORM=VIREDank je!
quote:Lamis schreef op 26 maart 2017 @ 21:45:

Pandemie is echt nog wel moeilijk voor een 10-jarige.



Andere spelletjes die leuk zijn op die leeftijd:



- Qwirkle

- Agricola (ook leuk in de 2-spelers variant)

- Halli Galli

- Speed cupsBehalve agricola hebben we deze spellen al; we hebben er al veel besef ik me ineens, maar volgens zoon nog lang niet genoeg Haha. Agricola hebben kennissen van ons; duurt dat spel niet heel lang?
Alle reacties Link kopieren
30 seconde en dan voor kinderen. Echt fantastisch leuk.



Halli Galli , UNO en Stap op zijn ook altijd leuk!
louti wijzigde dit bericht op 26-03-2017 21:54
Reden: Autocorrectie
% gewijzigd
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Pesten!
Ab imo pectore
quote:bloesem1977 schreef op 26 maart 2017 @ 21:50:

[...]

Behalve agricola hebben we deze spellen al; we hebben er al veel besef ik me ineens, maar volgens zoon nog lang niet genoeg Haha. Agricola hebben kennissen van ons; duurt dat spel niet heel lang?

Agricola duurt wel een goed uur ja. De 2-spelers variant duurt minder lang.



Andere opties:



- Splendor

- Set

- Munchkin

- Boonanza (heeft ook veel uitbreidingen, ik zou alleen 'de uitbreiding' doen)
quote:Lamis schreef op 26 maart 2017 @ 21:55:

[...]



Agricola duurt wel een goed uur ja. De 2-spelers variant duurt minder lang.



Andere opties:



- Splendor

- Set

- Munchkin

- Boonanza (heeft ook veel uitbreidingen, ik zou alleen 'de uitbreiding' doen)Een uur valt wel mee, dan ga ik er toch eens naar kijken. Hij wil dat het een verrassing is welke hij krijgt dus ik kan hem niet teveel zelf laten kijken. Er staan ook wat kleinere spelletjes tussen, misschien leuk voor de opa en oma's om te geven.
quote:bloesem1977 schreef op 26 maart 2017 @ 21:59:

[...]





Een uur valt wel mee, dan ga ik er toch eens naar kijken. Hij wil dat het een verrassing is welke hij krijgt dus ik kan hem niet teveel zelf laten kijken. Er staan ook wat kleinere spelletjes tussen, misschien leuk voor de opa en oma's om te geven.

Ik zie dat Agricola ook een eenvoudiger versie heeft:



http://www.999games.nl/agricola-familie-editie.html



Misschien een mooie middenweg? Wij spelen de originele in zo'n 70-75 minuten, er staat 90 minuten voor zie ik. Ligt er net aan hoe vlot je bent soms.
Alle reacties Link kopieren
Agricola duurt wel langer dan een uur. Je zou ook naar Orléans kunnen kijken, is volgens de gegevens vanaf 12 jaar, maar soms zeggen die getallen niet zoveel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Lamis schreef op 26 maart 2017 @ 22:03:

[...]



Ik zie dat Agricola ook een eenvoudiger versie heeft:



http://www.999games.nl/agricola-familie-editie.html



Misschien een mooie middenweg? Wij spelen de originele in zo'n 70-75 minuten, er staat 90 minuten voor zie ik. Ligt er net aan hoe vlot je bent soms.Dat is een leuk idee! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het nog bestaat, maar ik vond 'betoverde doolhof' heel leuk! Kan je ook met z'n tweeen spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven