Gillende dreumes

24-04-2017 22:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 19 maanden oude dreumes gilt de laatste weken steeds vaker harder en om alles. Uit enthousiasme als ze iets wil als ze boos is. Hoe ga ik hier mee om ? Word er gek van en voel soms dat ik bijna mijn geduld verlies. Iemand tips?
Negeren. Pas als ze weer stil is, haar haar zin geven.

Zo leert ze dat gillen geen effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
't Is vast een fase en een manier om zich uit te drukken/ kenbaar te maken nu ze nog niet over een voldoende woordenschat beschikt. Negeren vind ik een respectloze en totaal onnodige no go.
quote:Maline schreef op 24 april 2017 @ 22:51:

't Is vast een fase en een manier om zich uit te drukken/ kenbaar te maken nu ze nog niet over een voldoende woordenschat beschikt. Negeren vind ik een respectloze en totaal onnodige no go.Dit ja. Ik hoorde het meestal even aan, en keek ze dan op ooghoogte aan en zei dat ze nu weer stil mochten zijn. Gek genoeg werkte dat altijd.
Alle reacties Link kopieren
Afleiden met iets.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dreumes (ongeveer net zo oud) doet hetzelfde. Is inderdaad een fase. Ze willen zo veel, maar kunnen zich nog niet zo goed anders uiten. Ik probeer gewoon veel dingen uit te leggen wasrom dingen niet mogen/ kunnen. Leren mijns inziens meer van dan negeren.
Alle reacties Link kopieren
eerst maar eens gezellig bij de buren een bakkie doen. Ik durf te wedden dat zij wel een prima oplossing weten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel praten, uitleggen en afleiden. Het is een fase, de kleine meid wil gewoon gehoord worden.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
En zelf op zo'n moment heel zachtjes gaan praten. Op spannende toon fluisteren enzo.
Rond die leeftijd gaan ze ook verstaanbaar praten, dan is de helft van het leed geleden. Verder zelf zachtjes praten op zo'n moment, uitnodigen tot luisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panita_ta schreef op 24 april 2017 @ 23:04:

eerst maar eens gezellig bij de buren een bakkie doen. Ik durf te wedden dat zij wel een prima oplossing weten



Iets met lekker in met nagels in armpje knijpen en ducktape op het geluidskanaal.... zijn ze snel klaar....

Als buurvrouw van gillend kind heb ik al heeeel veel goede oplossingen bedacht...



Ik ga voor negeren, niet leren dat zulk gedrag wat oplevert.
Negeren is niet respectloos. Het is gewoon negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen.

Al heel lang door pedagogen aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
quote:laborantje schreef op 24 april 2017 @ 23:12:

[...]





Iets met lekker in met nagels in armpje knijpen en ducktape op het geluidskanaal.... zijn ze snel klaar....

Als buurvrouw van gillend kind heb ik al heeeel veel goede oplossingen bedacht...



Ik ga voor negeren, niet leren dat zulk gedrag wat oplevert.In een ander topic werd een jachtgeweer aangeraden..die tip heb ik opgevolgd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 24 april 2017 @ 23:16:

Negeren is niet respectloos. Het is gewoon negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen.

Al heel lang door pedagogen aangeraden.Leuke opvoedtechniek voor een hond, ja, maar kinderen hebben juist het grote voordeel dat je er met wat inspanning leuk mee kunt communiceren. Dan is het alleen wel handig om -als ze dat nog niet zo in de vingers hebben- ze te vertellen wat je een prettige manier van communiceren vindt. Daar leren ze meer van dan van genegeerd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eze schreef op 24 april 2017 @ 23:46:

[...]



Leuke opvoedtechniek voor een hond, ja, maar kinderen hebben juist het grote voordeel dat je er met wat inspanning leuk mee kunt communiceren. Dan is het alleen wel handig om -als ze dat nog niet zo in de vingers hebben- ze te vertellen wat je een prettige manier van communiceren vindt. Daar leren ze meer van dan van genegeerd worden.

Haha! Halen we gelijk de klikker en hondenkoekjes van stal, wellicht krijg je een dreumes dan wel zo gedresseerd dat ze gaan opzitten en pootjes geven



Het is een fase en het gaat over. Ik heb er gewoon geen acht op geslagen. Zachtjes terug praten, afleiden etc. Ze doen het niet met opzet ;) Ik vond dat gillen van enthousiasme trouwens geweldig!
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval: Niet schudden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven