Goede fijne babydraagzak gezocht

29-06-2014 23:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een fijne ergonomische draagzak voor mijn baby van 3 maanden. Een draagzak die geen heupproblemen kan veroorzaken bij mijn baby en een waarvan ik geen rugpijn krijg, bij lang gebruik of als mijn baby zwaarder wordt. Verder wil ik liever een draagzak die niet te warm is.



Welke zouden jullie adviseren? En waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet veel verstand van, maar heb heel veel (en lang) plezier gehad van de bondolino. Mijn dochter zat er heerlijk in. Over een paar weekjes hopelijk dochter nr. 2 ook
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op zondag 29 juni 2014 23:26 Ik heb er niet veel verstand van, maar heb heel veel (en lang) plezier gehad van de bondolino. Mijn dochter zat er heerlijk in. Over een paar weekjes hopelijk dochter nr. 2 ookBedankt voor jouw reactie. Vond je het klitteband wel stevig en veilig genoeg van de Bondolino?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat klittenband is stevig en veilig genoeg.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik heb ook een bondolino en zoon nr 1 vond het niks, maar zoon nr 2 ( 5 weken nu) lijkt het wel te waarderen. Een andere draagzak had zoon 1 ook niks gevonden denk ik trouwens, hij was vanaf dag 1 geen schootzitter zeg maar, hij wil ruimte.

Klittenband is zeker stevig en veilig genoeg. Ik heb zelf nog niet echt heel veel handigheid ontwikkeld met aan en uit doen maar het lijkt me wel een ding waarbij dat nog wel komt.



Moet eerlijk zeggen dat ik bij het dragen zelf wel zoiets heb van "ben ik eindelijk van die buik af, zit ie er weer...". Ik vind het op zich niet heel handig, maar zoon2 lijkt het wel lekker te vinden dus.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vond het klitteband stevig genoeg, ook toen dochter een jaar of 3 was.
Computer says nooooo
Een jaar of drie? Mijn zoontje wordt over 2 maanden drie en weegt al 17 kilo. Die bondolino zal het wel houden want dat is een loeisterk ding, ouderwetse Duitse niet af te beulen grundlichkeit, maar dat trek je zelf toch niet? Althans niet lang.
Alle reacties Link kopieren
Bondolino, manduca. Er is hier ook een topic over draagvragen. Ik zit mobiel. Kan iemand hem uppen?
Alle reacties Link kopieren
Op de rug kun je best lang comfortabel dragen vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik ook de Bondolino adviseren. Hele fijne drager, klittenband sterk genoeg om mijn 3,5 jaar oude peuter in te dragen. Zelf overgestapt naar een kleuterdrager omdat ik zo langer kan dragen (gewicht is nog geen 12 kg, met name de lengte van zoon beter verdelen).

Naast de bondolino heb je ook nog de marsupi, waarschijnlijk nog meer modellen en merken.



Je hebt ook een zomereditie van de Bondolino. Ik denk dat je veel ervaringen krijgt (en meerdere merken/soorten) als je je vraag ook op het draagdoekentopic stelt (pijler kinderen, meestal blz 1 of 2)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dit topic:



Draagdoeken en andere dragers deel 7
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:es1450 schreef op 29 juni 2014 @ 23:58:

Op de rug kun je best lang comfortabel dragen vlinder.Ja dat is waar, was ik alweer vergeten. Maar dan nog zou ik niet weten waarom ik mijn kind van 17kg op mijn rug zou willen dragen, hij heeft meer energie dan ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 30 juni 2014 @ 00:10:

[...]





Ja dat is waar, was ik alweer vergeten. Maar dan nog zou ik niet weten waarom ik mijn kind van 17kg op mijn rug zou willen dragen, hij heeft meer energie dan ik.Voor de beruchte 'laatste stukjes naar de auto op parkeerterrein Z' . Nog steeds een draagdoek in de tas bij een dagje Efteling.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lemoos2 schreef op 30 juni 2014 @ 00:15:

[...]





Voor de beruchte 'laatste stukjes naar de auto op parkeerterrein Z' . Nog steeds een draagdoek in de tas bij een dagje Efteling.Daar gebruiken wij mans schouders voor Een bondolino is trouwens niet iets wat je even bij je steekt voor het geval dat vind ik eigenlijk. Het ding past maar net aan in een plastic tasje van gemiddelde grootte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 30 juni 2014 @ 00:20:

[...]





Daar gebruiken wij mans schouders voor Een bondolino is trouwens niet iets wat je even bij je steekt voor het geval dat vind ik eigenlijk. Het ding past maar net aan in een plastic tasje van gemiddelde grootte.Nee, de bondo niet, draagdoek gelukkig wel. Ik heb de pech dat zoon bij hevige vermoeidheid en ander drama wel 'mijn rug op' wil.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met veel plezier mijn zoon gedragen in een Storchenwiege carrier. Is een draagzak die je gedeeltelijk knoopt. Draag koel en is heel compact mee te nemen.

Zoon heeft erin gezeten vanaf de geboorte. Ik gebruik hem nu niet meer (ben geen die hard drager) maar mijn vriendin draagt haar zoon van twee er nog af en toe in en dat gaat goed. Kan op buik, heup en rug.
Alle reacties Link kopieren
De bondo komt in een rugzakje die makkelijk mee te nemen is.



Ik heb vorig jaar zoon nog makkelijk op de rug gedragen. Hij wil het nu nog wel eens maar dochter heeft eerste keuze.

Vaak hebben we de bondo en de buggy mee voor de beruchte laatste stukjes. Zoon in de buggy en dochter op de rug.



Ik gebruik de bondo met verlengstuk omdat mijn heupen te breed zijn. En ook dan is het klittenband sterk genoeg.

Ik vind het een heerlijk ding!
Hier ook bondolino gebruikt, tot een jaar of drie. Vooral het eerste jaar veel, daarna werd het vooral "zelluf lopuh" en dan bij moe worden in de bondolino.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg blij met de storchenwiege babycarrier. Vooral ook omdat die vanaf heel jong kon (ik heb m'n dochter er vanaf 2 maanden in gedragen, daarvoor een rekbare voorgeknoopte doek). Aangezien dochter van het type ongeduldig is en ik met knopen langer bezig was, was deze draagzak voor mij een uitkomst. Heel eenvoudig in het gebruik en lang door te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond voor de eerste maanden een marsupi ook fijn, maar deze is minder lang te gebruiken dan de Bondolino (hier tot een maand of 9-10, hangt van de lengte van je kind af). Daarna heb ik een Manduca gekocht, ook een hele fijne drager.



Met 2,5 zijn wij nog overgestapt op een kleuterdrager. Dochter is net vier, 20 kilo, en hij wordt nog incidenteel gebruikt. Ik kan dochter echt niet lang op mijn nek of arm dragen, in de rugdrager wel een uurtje. Inderdaad voor het laatste stukje in de dierentuin, op het vliegveld bij nachtvluchten of bij evenementen met veel mensen, zodat ze ook iets kan zien (carnavalsoptocht bijvoorbeeld).
Alle reacties Link kopieren
Hier het eerste jaar de bondolino en hoptye gebruikt. Daarna overgestapt op wompat medium, gevolgd door de toddler.

Dochter is 2,5 jaar en loopt een kilometer of 3 tot 4 zelf (door gezondheidsproblemen varieert haar conditie). Bij wandeling start ik met drager op de rug en ze heeft zelf aan wanneer ze moe is. Ik hoef zo niet steeds een buggy mee te nemen en kan makkelijk door bos of over strand wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de Tula.

Heel makkelijk in het gebruik, heel stevig, makkelijk schoon te maken.

En ik vind ze niet zo 'alternatief' als sommige draagzakken. Ik houd niet zo van die regenboog / batik printjes.



Tula heeft hele leuke, hippe prints, of gewoon effen of streepjes.



http://justcarry.nl/ergon ... abycarrier-peuter-toddler
Alle reacties Link kopieren
Er zijn meerdere plekken waar je dragers kan proberen. Wellicht eerst proberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pop77 schreef op 30 juni 2014 @ 13:02:

Ik ben fan van de Tula.

Heel makkelijk in het gebruik, heel stevig, makkelijk schoon te maken.

En ik vind ze niet zo 'alternatief' als sommige draagzakken. Ik houd niet zo van die regenboog / batik printjes.



Tula heeft hele leuke, hippe prints, of gewoon effen of streepjes.



http://justcarry.nl/ergon ... abycarrier-peuter-toddlerKen je Rose&Rebellion? Ook al zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Emeibaby is ook een fijne drager die je in de breedte aan kan passen zodat hij als het ware met je kindje meegroeit. Daarbij heb je geen aparte inserts etc. nodig om er ook newborns in te kunnen dragen. Hij gaat zeker mee tot maat 86.



Zo veel mensen zo veel wensen gaat ook op voor een ergonomische drager. Het beste zou zijn als je wat verschillende uit zou kunnen proberen om te kijken welke jullie het beste bevalt.

De ene drager werkt bijvoorbeeld volledig met gespen, een andere moet je twee knopen leggen (en allerlei variaties er tussenin).

Sommigen hebben een stevige heupband, anderen weer een hele "slappe". Veel vulling in de schouderbanden of niet gevuld?

Je zou kunnen kijken of er bij jou in de buurt een inloopmoment is van een webwinkel of een draagconsulent. Of een andere bijeenkomst van dragende ouders (mama café, draagwandeling etc.)

Uiteindelijk zou je ook nog een pasconsult kunnen boeken bij een draagconsulent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven