Goedkope (liefst gratis) uitjes met kinderen?

30-06-2011 16:08 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zitten momenteel behoorlijk krap bij kas, maar de laatste helft van augustus zijn de kinderen van mijn vriend 2 weken bij ons. We hebben al geen geld om met ze op vakantie te gaan, en om nou 2 weken niks met ze te ondernemen is ook zo wat. Dierentuin oid kunnen we max 1 keer betalen, en dan nog is dat eigenlijk iets te duur, iets als de efteling helemaal niet. En om nou elke keer naar de kinderboerderij of de speeltuin te gaan...

So far ken ik eigenlijk alleen het griftpark in utrecht, wat leuk is om een dagje te zitten en wat gratis is, en ballorig, wat redelijk goedkoop is. Iets als strand is geen optie, want door iets aan mijn rug kan ik niet zo ver lopen, en lopen in zand gaat al helemaal niet.

We wonen in regio Utrecht, dus als iemand tips heeft in die regio (of max 3 kwartier rijden vanaf utrecht), dan zouden jullie ons daar heel blij mee maken
Alle reacties Link kopieren
De kinderen zijn overigens 6 en bijna 2
http://www.uitmetkinderen.nl/zoeken/Gratis-uitjes.htm



Misschien kun je hier wat leuke gratis uitjes vinden.
Alle reacties Link kopieren
het zijn toch 3 kinderen?



7, 6 en 1?
Sprookjeswonderland in Enkhuizen is erg goedkoop. Wel iets verder rijden, maar nog te doen.
De kinderboerderij in Zeist. Of de kinderboerderij in Amersfoort. Die zijn ook gratis.
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn, kinderboerderij in de Maten.

Bussloo, alleen parkeergeld.

Heerderstrand (kost niets) bij Heerde.
Alle reacties Link kopieren
Het luchtvaartmuseum in Soesterberg is gratis en leuk voor kids. Zie: http://www.militaireluchtvaartmuseum.nl/



Verder misschien een keer naar het Bosbad in Amersfoort?

http://www.bosbadamersfoort.nl/

En dan afsluiten met pannenkoeken eten bij: http://www.kabouterhut.nl/ (zit er naast)

Je zou ook naar het Henschotermeer kunnen gaan (http://www.recreatiemidde ... otermeer/plattegrond.html)



En wat vind je van de Pyramide van Austerlitz?

http://www.pyramidevanausterlitz.nl/



Hoop dat je hier wat mee kunt!
Alle reacties Link kopieren
Voor een kind is het allang fijn als het de volle aandacht van pappa en (stief)mamma krijgt. Dan hoeft een uitje echt niet duur te zijn, zeker niet binnen de leeftijd van 2 tot 6 jaar.



Ga lekker met ze fietsen (als dat met je rug lukt) en onderweg een ijsje eten. Neem ze mee voor een korte boswandeling en eet daarna een pannenkoek in een pannenkoekenhuis. Of ga naar een recreatieplas. Vaak kun je vlakbij het liggedeelte parkeren en hoef je niet zo ver te lopen. En misschien is de Linneaushof in Bennebroek nog wel leuk? Dan zit je wel aan die 3 kwartier rijden en ik durf eerlijk gezegd ook niet te zeggen hoeveel dat kost. Maar het zal altijd goedkoper zijn dan de Efteling. Verder misschien nog een dagje naar het zwembad? Hoeft ook niet veel te kosten.
Alle reacties Link kopieren
de amelisweerd.
Dagje naar het strand (of Reeuwijkse Plassen), koelbox vol lekkers mee

Kabouterland in Exloo is heel goedkoop

Dagje naar A'dam met de trein (railrunner kaartjes zijn niet duur)

Dagje fietsen in de omgeving. Plaid mee voor een picknick.

Plaswijck in Rotterdam is ook een goedkoop park en voor die leeftijd harstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
Met slecht weer IKEA. Jij gaat samen je met vriend in het restaurant een kopje koffie drinken en krantje lezen en kinderen vermaken zich in Smalland. Goedkoper als Ballorig.
Nammma, dat is allemaal niet echt in de buurt! Er zijn zat kinderboerderijen in de buurt van Utrecht, waarom zou je dan naar Apeldoorn gaan? En het Henschotermeer is harstikke dichtbij, dan hoef je niet helemaal naar Heerde voor een plas.



Het luchtvaartmuseum is leuk ja. Vroeger heel veel geweest (ik woonde in Soesterberg). En de Piramide van Austerlitz was fantastisch. Ik ben benieuwd hoe dat nu is (vroeger had je van die grote familieschommels maar die mogen niet meer).
Alle reacties Link kopieren
maarsseveense plassen.
Alle reacties Link kopieren
Vliegtuigen kijken op Schiphol.

Met mooi weer naar een haven om bootjes te kijken en ijsje te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ergens even pannenkoeken eten is ook niet goedkoop trouwens.



Kinderen van 6 en 2 zijn wel snel tevreden toch?

Zwembad, strandje, stuk fietsen, badje in de tuin
Zwemmen kan je doen in de Dijnselburg in Zeist bijvoorbeeld. En die pannenkoeken zou ik gewoon lekker zelf bakken, ben je goedkoop uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:rower schreef op 30 juni 2011 @ 16:23:

Met slecht weer IKEA. Jij gaat samen je met vriend in het restaurant een kopje koffie drinken en krantje lezen en kinderen vermaken zich in Smalland. Goedkoper als Ballorig.oh ja lekker makkelijk. TO schrijft dat ze leuke dingen MET de kinderen wil doen, niet ze een hele dag in een ballenbak dumpen en lekker haar eigen gang gaan.
www.tweedekaartjegratis.nl
Vanaf half augustus bloeit de heide ook en is het voor de kinderen misschien wel leuk een wandeling te gaan maken. Heide zat rondom Utrecht!



En in Ermelo zit een schaapskooi waar je gratis heen kan. Ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:rower schreef op 30 juni 2011 @ 16:23:

Met slecht weer IKEA. Jij gaat samen je met vriend in het restaurant een kopje koffie drinken en krantje lezen en kinderen vermaken zich in Smalland. Goedkoper als Ballorig.Ik weet niet of het bij elke ikea is maar hier mogen ze pas naar binnen als het kind 3 jaar of ouder is in smalland. Best zielig om te zien de vorige keer voor zon meisje.
Alle reacties Link kopieren
Of thuis een lekkere cake/taart met ze maken? Of cupcakes en ze dan zelf laten bestrooien.



Pannenkoeken bakken en ze zelf laten klooien, laat ze maar vies worden en daarna lekker in een (opblaas)zwembad in de achtertuin water gevecht houden ?
Alle reacties Link kopieren
Eind augustus heb je misschien ook al bramen. Ze zijn normaal wat later, maar door de warme lente heb je best kans dat ook de bramen al vroeg rijp zijn. Leuk om die samen te gaan plukken en er thuis jam o.i.d. van te maken.



Of ga naar de markt, laat de kinderen wat vers fruit uitzoeken en bak thuis een lekkere taart. Zandkoekjes doen het ook altijd goed, die kunnen ze zelf uitsteken met een vormpje en dan versieren.
Alle reacties Link kopieren
*Met zn allen naar een park, samen picknicken, balspelletje, speelgoed en tijdschriften meenemen.



*Speurtocht maken samen met je vriend voor de kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Ikea.mogen ze maar drie kwartier in haha.

Kan je geen u-pas aanvragen voor ieder dat scheelt echt enorm veel.

Daarmee kun je leuke dingen doen Oals ballorig voor 1 euro ipv? .

Laatst was er circus in t griftpark en als ik die pas al had gehad dan hadden we er voor 2.50

Heen gekund ipv 15 euro.de moeite waard maar wel snel aanvragen duurt ff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven