Grappige kinderuitspraken

12-07-2013 20:33 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor grappige/schattige uitspraken doen jullie kinderen? Mijn zoontje van drie jaar zei bijvoorbeeld vandaag: 'groen is mijn lievelingskleur. Maar oranje vind ik ook lief!' 😍
Alle reacties Link kopieren
Zoon van net 3 terwijl we langs de goudgele bogen van de McDonalds rijden op de snelweg: "Kijk, daar is het friet donald huis!"
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje vroeg een keer aan mijn moeder: "mama, hoe vaak hebben papa en jij het nou gedaan? 2 of 3 keer?"
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Dochter (3) en ik zaten afgelopen lekker in de tuin. Ik zeg: nu kunnen we lekker bruin worden. Nee mama dat wil ik niet, ik wil alleen Roze worden. (haar lievelingskleur)



Mijn zoontje (destijds 2.5) was erg bezig met "verdubbelen" van woordjes (1 auto- 2 auto's) en wij hadden een schilderij met 1 koe erop, zegt hij: 1 koe en 2 koeken....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bigdipper schreef op 13 juli 2013 @ 20:48:

Zoon van net 3 terwijl we langs de goudgele bogen van de McDonalds rijden op de snelweg: "Kijk, daar is het friet donald huis!"haha, herkenbaar. Dochter zegt dan: daar heb je donalds huis
Alle reacties Link kopieren
Neefje 1 kijk tante een dood vogeltje!

Neef 2 (3 jaar) neee hij doet een dutje





neef (die van 3) huilend tante mn hartje is gebroken

ik maar schat waarom denk je dat?

Neef ik hoorde een krakje



dochter van bijna 3: mama ik heb op de wc geplast weet je waarom?

Ik: nou?

Dochter: anders word mn broek zo nat
Alle reacties Link kopieren
Van de week stond dochter (2,5) bij ons in de badkamer, papa kwam net onder de douche vandaan, zegt ze: Kijk, papa heeft een staartje...!! En er toen achteraan: Net als een varkentje!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:solanum schreef op zondag 14 juli 2013 19:18 Dochter (3) en ik zaten afgelopen lekker in de tuin. Ik zeg: nu kunnen we lekker bruin worden. Nee mama dat wil ik niet, ik wil alleen Roze worden. (haar lievelingskleur)



Mijn zoontje (destijds 2.5) was erg bezig met "verdubbelen" van woordjes (1 auto- 2 auto's) en wij hadden een schilderij met 1 koe erop, zegt hij: 1 koe en 2 koeken....



Mijn zoontje (destijds 2.5) was erg bezig met "verdubbelen" van woordjes (1 auto- 2 auto's) en wij hadden een schilderij met 1 koe erop, zegt hij: 1 koe en 2 koeken...."





Bij ons zijn t Koewen!!
Alle reacties Link kopieren
We zijn net terug van vakantie in Frankrijk. Zoon van ruim 2,5 heeft daar zijn franse woordenschat wat uitgebreid. Zo zei hij tegen iedereen die hij tegenkwam "bonjour" en "ooievaar" ( au revoir)

Als hij iets kreeg van iemand bedankte hij diegene keurig met Merci koekoe ( beaucoup).



Dochter ( nu 5) had op ongeveer diezelfde leeftijd gehoord dat ik een serveerster bedankte voor het een of ander met de woorden "Dank u". De serveerster kon daarna haar gezicht niet meer laten zien of dochter riep: "Dank u".
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 4 begint een beetje een attitude te krijgen.

Ik: ik wil graag dat je boven even je schoenen gaat halen. Dochter: en ik wil graag dat jij dat even doet want ik ben vandaag al 100 keer naar boven gelopen en meestal omdat jij dat wilt.



Ik dacht echt: pardon?!? Kon er wel om lachen maar vond het toch brutaal (voor de eerste keer in haar leven!)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de speeltuin liep gesluierde mevrouw met een rollator voorbij, en ze droeg een roze hoofddoek. Mijn dochter van 2,5 riep: "mama, kijk!!" (ik hield mijn hart vast..)... "een prinses!"

Die mevrouw kwam niet meer bij, haha. Ze had in haar leven vast al veel gehoord, maar dit niet
Niet echt schattig, maar wel behoorlijk hilarisch.



Dochter (12) ontwaart een komkommer in de fruitschaal en vraagt zich af of ze die meteen mag opeten of dat ie voor het avondeten van morgen bestemd is. Helaas komt de vraag er een beetje raar uit: "Mam, is die komkommer bedoeld om op te eten?"



Mijn onderkaak lag op de grond, en man kwam niet meer bij van het lachen. Waarop het kwartje ook viel bij dochter, want zo is ze ook wel weer .
Zoon (9) las vandaag trouwens een mooie spreuk: "Geluk treedt graag binnen in een opgeruimd huis". Hij keek eens in het rond ende sprak op zeer droge toon: "Nou, hier niet dus".
Alle reacties Link kopieren
Jongste heeft een nieuw meisje in de klas en heel trots trots laat ze me weten dat dit meisje ook een beetje bruin is, want ze komt uit Irank. Betweterig als ik ben zeg ik: 'lieve schat, Irank bestaat niet. Is het Iran of Irak?'



Ze draait een keer met haar ogen, zucht een keer diep en zegt: 'Frankrijk!'
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 september 2013 @ 21:07:

Zoon (9) las vandaag trouwens een mooie spreuk: "Geluk treedt graag binnen in een opgeruimd huis". Hij keek eens in het rond ende sprak op zeer droge toon: "Nou, hier niet dus".
Alle reacties Link kopieren
Dochter (4) heeft de laatst tijd aan de lopende band leuke uitspraken.



Bij het zien van een cabrio: 'Mama, kijk! Die auto heeft geen dak, hij is stuk!'



Tegen haar vader die zich naar haar smaak te weinig scheert: 'Gggg, papa. Je hebt weer een baard. Je moet je scheeereeen. Dit is niet stoer.'



Ik vind haar in de gang met een zaklamp en ontbloot bovenlijf. Ze schijnt op haar tepeltjes en knijpt erin. Ik vraag haar wat ze doet. 'Ik kijk naar mijn babyeten, komt niks uit.'



Tijd terug met haar shirt omhoog: 'Oh néé, er zit een gat in mijn buik. Dan loopt alle drinken eruit.'



Haar oom heeft twee katten en is op vakantie. Ze mocht even met hem bellen en wat zegt ze? 'Als jij weg bent, mag ik dan jouw poezen houden? Jij hebt ze niet nodig.'
Alle reacties Link kopieren
Keertje op een regenachtige vakantie in Engeland scheen 's ochtends eindelijk de zon. Ik, helemaal blij, trok mijn vrolijkste zomerjurkje aan en stapte tuin in, waarop mijn zoontje van drie verrukt uitriep: "Mama, is het carnaval?".
Alle reacties Link kopieren
Bij het wandelen met de hond kwamen we vaak langs plassen water en waarschuwde ik haar voor de nattigheid..

De keren daarop ging ze mij waarschuwen.. "Pas op voor die natte geit!"



Het navertellen/praten levert vaker problemen op.. "Goede vrijdag is toch de dag dat Jezus in het kruis is geslagen?"



Nadat we pas hadden uitgelegd wat het woord "vulva" betekent, was ie zijn knuffel aan het overgooien met z'n oudere zus.. Toen zij de knuffel in haar broek had gepropt kwam er heel verontwaardigd uit "Ze heeft mijn knuffel bij d'r vulkaan gestopt!"..
Alle reacties Link kopieren
Buurjongetje 4 zag een mevrouw op krukken lopen bij ons op het pleintje. En vraagt vriendelijk aan de mevrouw "gaat u skiën?"
Alle reacties Link kopieren
quote:bibaatje schreef op 14 juli 2013 @ 21:09:

Mijn dochter van bijna 4 begint een beetje een attitude te krijgen.

Ik: ik wil graag dat je boven even je schoenen gaat halen. Dochter: en ik wil graag dat jij dat even doet want ik ben vandaag al 100 keer naar boven gelopen en meestal omdat jij dat wilt.



Ik dacht echt: pardon?!? Kon er wel om lachen maar vond het toch brutaal (voor de eerste keer in haar leven!)



Oh, dat ken ik.



Hier nog zo een van 4. Mama, pak jij even [vul maar in], dan blijf ik hier lekker zitten.



Of:

Dochter: 'Ik heb dorst.'

Ik: 'Dan pak je je drinken, het staat op tafel.'

Dochter: 'Uh, nee mama, ik ben bezig. Doe jij maar.'



Maak ik overigens korte metten mee, ik ben niet haar bediende.
quote:roza34 schreef op 05 september 2013 @ 21:14:

Jongste heeft een nieuw meisje in de klas en heel trots trots laat ze me weten dat dit meisje ook een beetje bruin is, want ze komt uit Irank. Betweterig als ik ben zeg ik: 'lieve schat, Irank bestaat niet. Is het Iran of Irak?'



Ze draait een keer met haar ogen, zucht een keer diep en zegt: 'Frankrijk!'Ja, dat je dat niet snapt zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackadder schreef op 05 september 2013 @ 21:22:



Nadat we pas hadden uitgelegd wat het woord "vulva" betekent, was ie zijn knuffel aan het overgooien met z'n oudere zus.. Toen zij de knuffel in haar broek had gepropt kwam er heel verontwaardigd uit "Ze heeft mijn knuffel bij d'r vulkaan gestopt!"..Wat een apart woord om een klein kind te leren. Vulva is de term voor de schaamlippen en clitoris.
Dochter van bijna 2jr leert nu praten. In plaats van pannenkoek zegt ze heel lief papa-koek...

En olifant noemt ze otata

Het liedje in de maneschijn vindt ze ook erg mooi..vooral het stuk met dike dikke dikke tante kee....laatst zei ze dikke papa en dikke oma haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 september 2013 @ 21:31:

[...]





Ja, dat je dat niet snapt zeg

Ze had duidelijk totaal geen zin in een lesje aardrijkskunde.

quote:wendy7474 schreef op 05 september 2013 @ 21:31:

[...]





Wat een apart woord om een klein kind te leren. Vulva is de term voor de schaamlippen en clitoris.Ja, en?
Alle reacties Link kopieren
In de vakantie zijn we wat makkelijker, dus mag er na het eten nog wel een steen snoepje gegeten worden. Inmiddels zijn we thuis, school weer begonnen, dus toen dochter (9) na het eten om een snoepje vroeg, mocht dat niet.



En kwartiertje later staat ze op van de bank, loopt met geheven vinger op me af en zegt "mama, ik loop nu naar de kast om een snoepje te pakken..... en dat is geen vraag, dat is een mededeling"



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven