"Grappige" namen-combinaties, weten jullie er meer?

21-10-2009 13:48 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha in navolging van de verschrikkelijke namen topic ook even topic met verschrikkelijke combi's. Een voornaam, ok.. maar dan de achternaam erbij.. wordt vaak hylarisch.. ook als mensen trouwen.. later.



Zo ken ik de volgende mensen:



Riet Suiker

Sietze Vliegen

Mevrouw Boom-Zaaier



O.k. de laatste is leuk toeval... en een achternaam kun je weinig aan doen. Maar de ouders van Riet en Sietze hebben toch een vreemd gevoel voor humor als je het mij vraagt
Alle reacties Link kopieren
Tandarts Schade.



Niet letterlijk, wel figuurlijk, de beul.
Alle reacties Link kopieren
http://www.taalkabaal.nl/grappige%20namen.html



Best veel namen van hier komen er in voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn orthodontist van vroegah heet Beugeling.

Vond ik wel geinig.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Mevr Regtop.



Ze trouwde met meneer Hup en dus werd ze mevrouw Hup-Regtop.
Alle reacties Link kopieren
Oja, nog een paar:

Sven de Laar (klinkt als: zwendelaar)

mevrouw Bond-Blauw (kwam vaak in het zkh waar ik heb gewerkt)

Conny Veer al genoemd??

dhr. C. Hond?

Van de laatste 2 weet ik niet of ze echt bestaan, maar toen ik nog in een callcenter werkte haalden we altijd grapjes uit met deze namen. Iemand vragen een nummer voor je terug te bellen (stiekem het nummer van zeehondencheche Pieterburen) en dan te vragen naar de heer C. Hond. Wel de voorletter erbij zeggen want z'n broer werkt er ook! Je wil niet weten hoeveel mensen hierin trapten. Wel zielig voor Pieterburen. Zelfde met tuincentra en Conny Veer.. :-) Flauw grapje ik weet t..
Alle reacties Link kopieren
Of zoals Wolter Kroes zei over zijn pasgeboren zoontje Tom: vond ik gewoon grappig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrie schreef op 21 oktober 2009 @ 15:32:

Broer en zus die Harm en Monica heten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandwalker schreef op 25 februari 2010 @ 15:19:



mevrouw Bond-Blauw (kwam vaak in het zkh waar ik heb gewerkt)

..
Alle reacties Link kopieren
ik ken iemand met de vreselijke naam: Mensje



Helaas heet ze van de achternaam: van Steen



zucht.... die ouders zijn gek
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf altijd geroepen dat ik als ik een tweeling krijg en het meisjes zijn ik ze Door en Roosje ga noemen, leuk om ze te tegelijk te roepen, haha...
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris26 schreef op 19 februari 2010 @ 21:18:

[...]





Ik heb gewerkt met een gynaecoloog die Oei heet.En een van de kinderartsen, weet niet meer of het nou in woonplaats of ziekenhuis grote stad was, heette ook dr. Oei.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had het vroeger altijd over een mevrouw 'van Achteren' die getrouwd is met meneer 'Piest'. Juist, mevrouw 'Piest- van Achteren'. Beide achternamen komen afzonderlijk in ieder geval wel voor. Ik zal haar eens vragen of ze ze persoonlijk kende of dat ze het van horen zeggen had.

Als je er op googled kom je wel mensen tegen die haar ook 'kennen'.
Heb niet alles doorgelezen dus misschien al voorbij gekomen: ken een slager die Hetterscheit heet...Met een beetje fantasie is ie wel heel leuk..



En ik ken een stel , uit Finland. Zij heet Malle, hij heet Tiet. Echt geen grapje!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dan wel echt een (Fries) echtpaar (70-ers) die Fokke (de man) en Tiete (de vrouw) heten.
Alle reacties Link kopieren
quote:talietepiet schreef op 16 september 2010 @ 22:57:

Ik heb zelf altijd geroepen dat ik als ik een tweeling krijg en het meisjes zijn ik ze Door en Roosje ga noemen, leuk om ze te tegelijk te roepen, haha... Waar was je een half jaar geleden??
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Kok is in het buitenland leuk ja (I had a meeting with prime minister Kok at The Loo)



Of wat dacht je van Roos Visee?
Alle reacties Link kopieren
Kwam via mijn werk ooit de naam Grieke Land tegen.....



en lief kent een Minne Vis.



Zelf ooit een vervangend tandarts gehad. De beste man heette Chocolat (en was zo bruin als de pure variant )
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een arts met de naam Jonge-Bok.



Het is trouwens een ouwe bok.
Alle reacties Link kopieren
Geboren:



Teuntje Teunissen



arm kind
Alle reacties Link kopieren
Hhahaha grappig om te lezen allemaal.

Geen idee of alle namen daadwerkelijk bestaan, maar ik kijk 'later' wel degelijk uit! Al heb ik zelf wel de pechprijs als ik m'n vriends achernaam aanneem: S. Tuip.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft kennissen en die heten hans en grietje ook zo leuk

Verder heb ik in een callcenter gewerkt, daar kreeg ik een Mvr Kuthschruter (puntjes op de eerste U, weet niet hoe dat moet ) En ik op zijn pure hollands.. spreek ik met mw kut-schrutter! Vond ze niet zo leuk (ik had zelf trouwens niet op dat moment door dat ik iets verkeerds zei, pas toen ze boos werd en 3 keer de naam herhaalde hoe ik het wel moest uitspreken had ik het pas door.)

Verder heb ik wel eens een meneer Pannekoek aan de telefoon gehad, en nog wel andere rare namen maar die ben ik alweer vergeten, destijds maakten we er wel een sport van op het werk, wie krijgt de leukste aan de telefoon

Oja bij ons op het dorp woont iemand.. hou je vast.. die als voornaam Elefteria heet.. ahum what where they thinking?
Alle reacties Link kopieren
haha wat grappig allemaal.



vanuit mijn functie is de leukste combi die ik ben tegengekomen, mevrouw Linker-Been.



owja en een leuke toevoeging voor het tandartsen lijstje, de mijne heet tandarts Apotheker.



Verder heb ik familie die Komduur heet, heb het nooit als raar ervaren, maar nu ik dit zo typ valt me op dat het eigenlijk nogal een vreemde achternaam is.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ie al genoemd is: Aart Korst
Alle reacties Link kopieren
een rijschool in de buurt: Toplu

maar dan krijg je die blauwe L nog aan de rechterkant van zijn dakbord.... toplul
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven