Happen naar het borstje: tijdelijk of een teken om te stoppen met borstvoeding?

14-05-2007 20:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna 8 maanden is sinds vrijdag ziek (en erg zielig) en ik sinds zondag. Sinds zaterdagavond wil hij niet meer bij mij drinken. Als ik hem 's morgens of 's avonds aan wil leggen bijt hij heel hard (au!!!) en draait hij weg.Kan het komen doordat hij ziek is (met keelpijn kan ik me voorstellen dat ie niet wil drinken) of doordat hij de fles gewoon makkelijker vind? Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ie het zat is, dat gedoe aan de borst... Sinds 30 april krijgt hij overdag 2 keer flesvoeding en de flesvoedingen gaan prima.Ik vraag me af of ik nu zal stoppen met borstvoeding of de voedingen zal kolven zolang hij niet drinkt bij mij. Zit nu elke ochtend en avond ziek op de bank te kolven, niet echt tof:( Hebben jullie dit ook gehad? Is het tijdelijk of een teken om te stoppen met borstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
Bijten heeft hier maar heel eventjes geduurd. Even mijn reactie bekijken en reageerde ik niet, was er niets meer aan.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Au, heel herkenbaar dat doet goed zeer als ze bijten.

Maar het is, in mijn ogen, absoluut geen teken dat je zoon wil stoppen met bv.

Hij is nu gewoon ziek en zit niet lekker in zijn vel. Misschien helpt het als je hem anders vast houdt tijdens het drinken?

Hapt hij tijdens het drinken, aan het eind, aan het begin? Je kunt zien wanneer ze gaan bijten en probeer hem dus op tijd af te "koppelen".

Wat bij mijn zoon hielp was zijn neus in mijn borst duwen, voelt voor hem onprettig.

Kijk hem dan niet aan.

Op deze manier legt hij de link met bijten en niet de link dat doet mama.

Au roepen en wegleggen helpt ook bij sommige baby's (mijn zoon werd daardoor heel bang, dus dat was geen succes)

Probeer eens een ander houding tijdens het voeding.

En kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl daar staan heel veel suggesties op of stel daar je vraag.



Succes *;
Alle reacties Link kopieren


Au, heel herkenbaar dat doet goed zeer als ze bijten.

Maar het is, in mijn ogen, absoluut geen teken dat je zoon wil stoppen met bv.

Hij is nu gewoon ziek en zit niet lekker in zijn vel. Misschien helpt het als je hem anders vast houdt tijdens het drinken?

Hapt hij tijdens het drinken, aan het eind, aan het begin? Je kunt zien wanneer ze gaan bijten en probeer hem dus op tijd af te "koppelen".

Wat bij mijn zoon hielp was zijn neus in mijn borst duwen, voelt voor hem onprettig.

Kijk hem dan niet aan.

Op deze manier legt hij de link met bijten en niet de link dat doet mama.

Au roepen en wegleggen helpt ook bij sommige baby's (mijn zoon werd daardoor heel bang, dus dat was geen succes)

Probeer eens een ander houding tijdens het voeding.oeps 2x

En kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl daar staan heel veel suggesties op of stel daar je vraag.



Succes *; 

 

Alle reacties Link kopieren
Lastig zeg,



Volgens mij maken kinderen wel vaker korte periodes door waarin ze wat anders doen anders. Zeker als jij of hij ziek is, is hij natuurlijk ook niet helemaal in zijn hummetje.

In principe is het "natuurlijk" om zeker 2 jaar borstvoeding te geven dus ik kan me niet voorstellen dat hij er met 8 maanden echt genoeg van heeft.



Om deze reden zou ik denk ik ook niet stoppen want dan blijf je er misschien altijd een naar gevoel aan overhouden als je er op terug kijkt.



Veel sterkte*;, hopelijk gaat het snel weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Zat net nog even na te denken. Misschien smaakt je melk wel anders, nu jezelf ook ziek bent.

Sommige kinderen willen ook niet drinken/minder drinken als de moeder ongesteld is.

Maar hoe je dat op kunt lossen :o



Hopelijk knappen jullie allebei snel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Hij bijt me dus en wil vervolgens niet drinken. Hij wil duidelijk niet aan de borst, waarom weet ik niet. Jullie denken dus ook omdat we ziek zijn?Als hij bijt, heeft hij wel dorst/honger. Als we hem dan de fles geven, is het goed. Ook fles met gekolvde melk van mij, du andere smaak doordat ik ziek ben lijkt het ook niet te zijn.Misschien vind hij het zelf wel mooi geweest. Trouwens, 2 jaar ben ik zeker niet van plan te geven. Ik las op het borstvoedingsforum dat 2,5 tot 7 jaar 'natuurlijk' is, vind ik te lang. Die info daar neem ik trouwens al met een korreltje zout sinds ik daar een tip las tegen verkoudheid: 'je eigen moedermelk in je neus druppelen en opsnuiven' .....
Alle reacties Link kopieren


Hij bijt me dus en wil vervolgens niet drinken. Hij wil duidelijk niet aan de borst, waarom weet ik niet. Jullie denken dus ook omdat we ziek zijn?

Als hij bijt, heeft hij wel dorst/honger. Als we hem dan de fles geven, is het goed. Ook fles met gekolvde melk van mij, du andere smaak doordat ik ziek ben lijkt het ook niet te zijn.Nee, dan zou hij dat ook niet drinken.



Misschien vind hij het zelf wel mooi geweest.



Trouwens, 2 jaar ben ik zeker niet van plan te geven. Ik las op het borstvoedingsforum dat 2,5 tot 7 jaar 'natuurlijk' is, vind ik te lang. Goed, dat vind ik persoonlijk ook te lang. Ik geef nu ruim 1 jaar bv. En dat had ik voor die tijd ook niet verwacht......dat doe je toch niet zolang voeden :D Die info daar neem ik trouwens al met een korreltje zout sinds ik daar een tip las tegen verkoudheid: 'je eigen moedermelk in je neus druppelen en opsnuiven' ..... Maar het werkt wel. Niet bij mezelf uitgeprobeerd hoor! maar wel bij mijn zoon en die was er met 1 dag vanaf.

Dus rare tip maar werkte hier prima.



Maar goed je moet doen waar jij je lekker bij voelt. Hopelijk gaat het snel beter
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik nog zo net niet. Moedermelk werkt echt goed tegen heel veel dingen, zou best kunnen dat het super werkt.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik nog zo net niet. Moedermelk werkt echt goed tegen heel veel dingen, zou best kunnen dat het super werkt.  Dat is dus ook zo :D zegt de ervaringsdeskundige
Alle reacties Link kopieren
Hera :D
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn beiden rond de 10 maanden zelf gestopt, ze wilden niet meer. En dat hoor ik heel vaak, zo tussen de 8 en 12 maanden houdt het op. Mijn dochter heeft trouwens mij tot bloedens toe gebeten (die spuugde zelfs bloed op een gegeven moment, mijn bloed dus) en dat bleek niet zo makkelijk af te leren.



Natuurlijk, tja, daar kan ik niet zoveel mee. Natuurlijk zou zijn om de hele dag met de kind aan de borst te lopen zodat die steeds een paar slokjes kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien doet de TSR pijn aan zijn keeltje?

Zoon was laatst ook verkouden, hij blieft het flesje niet maar was ook niet echt gelukkig met de borst. Neusje was verstopt dus niet echt prettig.

Trouwens, klopt wel over verstopte neusjes... Sterker nog, ik had oogontsteking, krijg normaal anti biotica maar omdat ik voed wilde de dokter het niet geven, hij raadde me aan om moedermelk in mijn oog te druppelen. Ontsteking na twee dagen weg!!! (Dat was eind vorige week...)
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik bedoelde natuurlijk niet dat je 2 jaar borstvoeding moet geven:D. Ben ik zelf ook niet van plan hoor.

Het was meer om aan te geven dat de kans niet zo groot is dat hij er met 8 maanden al genoeg van heeft al kan dat per kind natuurlijk verschillen.



Die tip voor verkoudheden zal ik onthouden al zie ik mezelf nog niet snel mijn eigen melk in mijn neus druppelen:P.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook koorts?  Babies vinden de tepel op de "tast" omdat het het warmste gedeelte op het vrouwelijk lichaam is.. Misschien voelt het te warm aan omdat hij zelf ook niet lekker is.. Misschien zou je je borst een beetje kunnen koelen voor het voeden?
Alle reacties Link kopieren
Krijgt hij misschien een tandje? Daar kunnen ze ziek van worden (koorts, hangerig enz) en ze gaan er vaak van bijten.



Ik denk niet dat alle/veel kinderen zo tussen 8 en 12 maanden stoppen met drinken. Er zullen er heus veel zijn die het wel doen, maar dat zal wel met allerlei andere factoren en ook zeker met gevoel van de moeder te maken hebben. Het zou namelijk heel onlogisch zijn, biologisch gezien, want ze hebben het tot ze een jaar of twee zijn nodig. Dan ga je ze dus koeienmelk geven, omdat ze nog wel zuivelbehoefte hebben. Maar goed, wat maakt dat verder uit, we leven verder toch niet al te natuurlijk, want dan zouden we niet op fora rondhangen en geen banen en huizen en auto's hebben;). Maar natuurlijk is denk ik niet 'hele dag aan je tiet hebben hangen zodat ze af en toe een slok kunnen nemen', Nippo. Heb dat nog geen dier zien doen. Heb moederdieren wel vaak weg zien lopen tijdens het voeden, omdat ze het flink zat waren. Dat moet ik hier ook maar eens gaan implementeren:P
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven