Heb ik genoeg??

24-05-2016 17:40 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
De een verklaart me voor gek, de ander zegt je moet dit en dit nog kopen hoor!

Ik heb de volgende kleertjes voor de baby die zich in juli zal melden:

Longsleeve 50-56-62

Polo 56-62

Slaapzak 50-2x68

Vestje 2x62

Romper korte mouw 3x50-4x56-3x62-1x68

Romper lange mouw 56-3x62

Broek 50-56-2x62-4x68



Hormonen, hormonen, hormonen. Heb ik genoeg, te weinig...? Wat moet er nog bij?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik vind het wel weinig eerlijk gezegd, maar je zal ook vast wel het een en ander nog kado krijgen denk ik.
Heb je verder geen kleertjes? Je hebt toch wel drie setjes maat 56 nodig, plus een stuk of wat rompertjes. De meeste baby's passen niet in maat 50 en 62 is voor na een maand.
Alle reacties Link kopieren
Als je kindje geboren wordt en maat 50 heeft, kan het dus één longsleeve aan qua bovenkleding. Of wil je rompers als outfit gaan gebruiken (serieuze vraag)? Ik denk ook dat je nog wel dingen cadeau krijgt, maar die moet je ook weer eerst wassen. Ik vind het wel erg weinig eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afwachten hoe groot je baby is. Onze baby bleek heel klein te zijn en verzoop in mt 50. Dus we hebben zelfs nog kleinere maatjes moeten kopen. Maat als je een hele grote baby krijgt, kan 50 weer te klein zijn.

Kleertjes zijn zo gekocht!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook weinig, ik heb zeker 3 setjes maat 50 en 7-8 setjes maat 56. Bijna alle kindjes in m'n omgeving dragen maat 56 tot ongeveer 2 maanden oud.



Zou sowieso nog wat reserve kleding kopen, voor als de kleine gaat spugen. Soms heb je wel 2a3 setjes per dag nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens wel wat boxpakjes/ pyjamaatjes aan 1 stuk kopen met voetjes. Lekker voor de baby om in te liggen. Die heeft onze dochter echt heel veel gedragen de eerste maand.
Ik zou ook het nog even aankijken, je zal inderdaad nog best wel wat kleertjes cadeau krijgen. Mijn zoon werd in juli geboren tijdens een hele hete zomer, die heeft uiteindelijk bijna alleen maar in zijn romper gelegen, dat is ook nog een optie
Ik vind het ook erg weinig. Of je moet vaak wassen.
Gewoon lekker losgaan als je de middelen hebt.

Wij vonden die pakjes heel handig, dus rompers met pijpjes zeg maar.

Mijn vriendin vond die vreselijk.

Gewoon uitproberen.

Mijn jongste was een spuger dus die jaste er zo 3 setjes per dag doorheen. Ik was zo blij dat ik de rompers van buren etc heb aangepakt, had ondanks mijn koopwoede en gekregen spullen soms echt nog tekort.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het iets te weinig is, of wil je inderdaad de rompertjes ook dragen als outfit? Hier waar ik woon kan dat prima, want ik doe het ook met mijn baby. Maar daar kan dat misschien niet altijd.

En heb je trouwens ook sokjes?
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat onesies kopen, die zitten lekker makkelijk



Verder zou ik zorgen voor ongeveer vier à vijf verschoningen, rompers en bovenkleding. Die mini's poepen nogal en vaak extreem; en ook spugen komt best vaak voor op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Je baby heeft de eerste dagen alleen een warme moeder (of vader) nodig, een dekentje en een luier (hoewel de meningen daar ook nog over verdeeld zijn :-) ).

Maat 68 heb je echt niet nodig de eerste tijd (zelfs als het een flinke baby is, past 56 ook wel) en je krijgt heel veel in maat 62 en 68 cadeau. Zo niet, dan kun je zelf op je gemakje gaan shoppen.

Ik had meer rompers, die worden snel vies doordat een luiertje lekt of het navelstompje afgeeft. De kraamhulp wil best elke dag wassen, maar ik vond die miniwasjes niet fijn, dus had een stuk of 7/8 rompers in maat 56.

En dan wat simpele joggingbroekjes en een paar truitjes (van elk 4 in maat 56) en je bent er wel.

Vestjes draagt je baby waarschijnlijk niet, want je gebruikt toch een dekentje in bed en wagen of een wikkeldeken op de bank. Als het niet al erg warm is.

En een slaapzak had ik juist niet, een jonge baby kan toch niet draaien in bed, dus toestoppen met laken en deken werkt perfect. Maar een slaapzak kan uiteraard ook.



En weet je, als je aangeeft dat je nog iets tekort komt, wil iedereen dat voor je gaan halen. Babyspullen kopen is echt te leuk!
Ik vind het erg weinig.

Met een beetje pech spugen ze 3x per dag en verschoon je ze dus 3x per dag.

Met 3 setjes in een maat zou je dan elke dag moeten wassen.



Jij hebt 1 broekje, 1 polo en 1 longsleeve in maat 50/56.

Dan kan je je kind niet eens verschonen als het spuugt of de luier lekt
Alle reacties Link kopieren
Je kan razendsnel online bijbestellen tegenwoordig. Toen onze mini werd geboren (prematuur) verzoop hij in maatje 44. Dus ik heb alles moeten kopen na de bevalling.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 mei 2016 @ 17:45:

Heb je verder geen kleertjes? Je hebt toch wel drie setjes maat 56 nodig, plus een stuk of wat rompertjes. De meeste baby's passen niet in maat 50 en 62 is voor na een maand.Mijn baby paste een maand in maat 50, niet alle baby's zijn groot. Ik en ml zijn ook niet groot. Als je dat zelf ook niet bent, zou ik maat 50 niet overslaan.
Wij hadden ongeveer hetzelfde en man kon de eerste dag al de stad in om bij te halen. Bij de tweede had ik wel een stuk of 15 longsleeves, rompers iets van 20 en een stuk of 15 broekjes.

Boxpakjes vind ik zelf vreselijk dus die hadden we niet.

Wij hoorden steeds; ach je krijgt ook zoveel maar we kregen niks in kleine maten, alles vanaf 68.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 24 mei 2016 @ 17:54:

Je kan razendsnel online bijbestellen tegenwoordig. Toen onze mini werd geboren (prematuur) verzoop hij in maatje 44. Dus ik heb alles moeten kopen na de bevalling.Dat ook
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het te weinig. Hou er rekening mee dat je soms meerdere pakjes op een dag nodig hebt.

Ga je dan telkens wassen?

Vooral maat 56 zou ik iets meer kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel weinig.

In het begin had ik regelmatig dagen dat ik zeker drie setjes kleren per dag nodig had, vooral de eerste weken hadden mijn kinderen hele dunne ontlasting wat regelmatig langs de luier liep tel daar bij op dat babies ook nog wel eens willen spugen en je bent zo meerdere keren per dag bezig je kind van schone kleren te voorzien. En met bovenstaande kledingstukken zit je eind van de dag dan al in maat 62 omdat de rest op is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog 3 setjes 56 kopen.
Heb je geen pakjes?

Vind het wat weinig, maar ik had dan weer hysterisch veel.

Het is geen aankleedpop natuurlijk, maar wij hebben hier dagen dat we de baby 2-3 keer moeten/moesten omkleden wegens spuug- plas- of poepincident.
Alle reacties Link kopieren
Oke, duidelijk dat er nog kleertjes bij moeten komen! Dat wordt een dagje stadgen volgende week! Bedankt voor het inzicht, er komen zoveel nieuwe dingen op me af en normaliter ben ik heel georganiseerd, maar nu maak ik echt overal een punt van en doe ik moeilijk om dingen die heel makkelijk zijn. Ook m'n opruimwoede is dagelijks aanwezig en niks is nog veilig in huis
En heb je geen lakens en dekentjes?
Ik vind het ook juist erg weinig. Ik zou nog wat bij kopen in maat 56. Je hebt wat dingen in 68 maar daar heb je de eerste drie maanden nog niks aan denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven