HELP contact opa

24-03-2017 09:16 160 berichten
Geen ervaring met forums, maar ik zit echt met de handen in het haar..

ik zal proberen alles zo kort mogelijk samen te vatten.

Mijn man is bij zijn toenmalige vriendin weggegaan voor mij. Zijn moeder is gestorven, zijn vader is hertrouwd. Mijn man en zijn vader waren altijd 2 handen op 1 buik, zijn ex was als een dochter voor hem. De breuk tussen hun was voor hem dan ook niet te verhappen en hij heeft mij nooit als nieuwe partner van zijn zoon geaccepteerd. Hij heeft het gewoon nooit een kans gegeven. Honderden gesprekken, honderden ruzies, en ontelbare lijmpogingen van mijn kant, het mocht allemaal niet baten. Ik ben niet goed genoeg voor zijn zoon. Er zijn in deze tijden echt vreselijke dingen gedaan en gezegd door zijn vader. Om maar een voorbeeldje te noemen; mijn man was niet welkom in het ziekenhuis toen zijn vader heel slecht lag, er werd gedacht dat hij het niet zou overleven. Om maar even aan te tonen dat deze 'ruzie' iets dieper gaat dan gewoon 'ik vind je niet zo aardig'...

Nu hebben mijn man en ik inmiddels 2 kinderen, een kleuter en een baby. Het contact is 2 jaar geleden definitief verbroken door ons, om onze oudste te beschermen tegen ruzies, wel contact, geen contact enz. Ze begon dingen te begrijpen en vragen te stellen en ze begreep gewoon niet dat er dan wel en dan weer geen contact was. Ook werden onze wensen mbt de opvoeding niet gerespecteerd. Denk hier bijv aan een kind van anderhalf een lolly geven of in de zomer in een dikke winterslaapzak leggen. Voor ons was de situatie 'goed'. We zagen het natuurlijk liever anders maar het bracht rust, voor iedereen. Toen raakte ik zwanger van de 2e. Out of the blue verbrak mijn man zijn zus het contact. Heftig, want onze oudste en haar tante waren beste vriendinnetjes. Een paar keer contact op proberen te nemen om iets te regelen zodat het contact tussen die 2 niet verloren hoefde te gaan, maar ze weigerde met ons te praten.

In de kraamtijd (onze jongste was 4 dagen oud, de brief kwam gelijk met het felicitatiekaartje!!) ontvingen we een brief van mijn man zijn peetoom en tante. Zij hadden moeite met de situatie en wilden het contact tussen kinderen, opa en stiefoma en tante herstellen. Dus we zijn (in onze kraamtijd!) Het gesprek aangegaan. Het blijkt nu dat ze er allemaal zo'n verdriet hebben van het gemis van de kinderen en ze willen contact met de kinderen maar niet met ons... met tante hebben we dat dus zelf ook geprobeerd maar ze wilde niet met ons praten. Met opa en stiefoma ligt de situatie anders. Daar zijn zo'n heftige dingen gedaan en gezegd dat wij onze kinderen daar werkelijk niet in goed vertrouwen heen durven te brengen. Peetoom en tante willen absoluut niet naar onze kant van het verhaal luisteren, zeggen dat onze verdediging voor hun geen toegevoegde waarde heeft, dat ze toch geen kant gaan kiezen, ze willen enkel het contact tussen opa, stiefoma en tante herstellen. Toen wij ze vertelden dat we dat dus met tante wilde, maar zij niet en dat het met opa en en stiefoma in onze ogen echt geen optie is hebben ook zij het contact met ons verbroken.

Jeetje. Wat nu ? Wat is hier het juiste om te doen IN HET BELANG VAN DE KINDEREN? ik ben 100 procent bereid mijn eigen gevoelens aan de kant te zetten voor de kinderen, mijn man ook, maar het moet wel in hun belang zijn. De oudste mist tante maar herinnert zich opa en stiefoma niet meer. De jongste is nog maar een baby. Wat adviseren jullie ons ??
Alle reacties Link kopieren
Je man is nu de familie van zijn kant helemaal kwijt?
Ermee stoppen.
quote:7102 schreef op 24 maart 2017 @ 09:22:

Je man is nu de familie van zijn kant helemaal kwijt?



Eigenlijk zo ongeveer wel ja :(

Er is nog 'lala' contact met een andere tante en oom, maar dit is zeer beperkt omdat dat voor iedereen ontzettend ongemakkelijk is. Iedereen is bang iets verkeerd te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je durft de kinderen niet naar opa en oma te brengen, maar zouden ze open staan voor dat jullie met de kinderen langs komen of dat opa en oma bij jullie langs komen? Zeggen dat er best contact met de kinderen kan zijn maar dat jullie er dan bij horen? Dat je afspreekt het niet te hebben over wat er allemaal gebeurt is, maar contact met zulke jonge kinderen en geen contact met hun ouders niet haalbaar is?
quote:my-little-appletree schreef op 24 maart 2017 @ 09:29:

Je durft de kinderen niet naar opa en oma te brengen, maar zouden ze open staan voor dat jullie met de kinderen langs komen of dat opa en oma bij jullie langs komen? Zeggen dat er best contact met de kinderen kan zijn maar dat jullie er dan bij horen? Dat je afspreekt het niet te hebben over wat er allemaal gebeurt is, maar contact met zulke jonge kinderen en geen contact met hun ouders niet haalbaar is?Helaas willen ze echt geen contact met ons. Enkel met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het siert je dat je naar oplossingen zoekt.

Zijn die peetoom en tante in Staat goed voor je kinderen te zorgen? is het een Idee dat opa de kinderen bij hun mag zien onder begeleiding van hen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ingewikkeld verhaal. Willen ze jullie niet? Dan ook niet de kinderen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:MRES schreef op 24 maart 2017 @ 09:30:

[...]





Helaas willen ze echt geen contact met ons. Enkel met de kinderen.Natuurlijk ga je daar niet mee akkoord.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:hoppala schreef op 24 maart 2017 @ 09:31:

Het siert je dat je naar oplossingen zoekt.

Zijn die peetoom en tante in Staat goed voor je kinderen te zorgen? is het een Idee dat opa de kinderen bij hun mag zien onder begeleiding van hen?



Dit is iets wat wij ook overwogen hebben. Helaas zijn peetoom en tante recent verhuist van het midden van het land, naar hier. Onze oudste kent deze mensen dus ook niet. Dan geef ik ze dus eigenlijk mee met 2, voor hun, vreemden, om op bezoek te gaan bij 2, voor hun vreemden, met de mededeling; dit zijn je oudoom en oudtante die je niet kent en met hun ga je op bezoek bij je opa en stiefoma die je niet kent. Veel plezier en tot vanavond.

ik weet oprecht niet of dit in het belang van de kinderen is, wat dit doet met, met name, de oudste. Wat vind jij ?
Alle reacties Link kopieren
quote:MRES schreef op 24 maart 2017 @ 09:30:

[...]





Helaas willen ze echt geen contact met ons. Enkel met de kinderen.



Dan zou het wat mij betreft klaar zijn. Je vertrouwd ze niet en mag ze alleen maar droppen en weer weg gaan. Ik zou mijn kinderen niet alleen achter laten bij mensen die ik niet vertrouw, zeker niet op die leeftijd.



Ik zou het dan wel zo brengen dat ze nog steeds welkom zijn bij jullie, maar dat wel contact met de kinderen en niet met de ouders voor jullie met deze leeftijd geen optie is. En dat als een van hun langs wil komen dat je dat graag hoort en dat dat nog gewoon kan. Willen ze het na zo'n ultimatum nog niet dan is het gewoon klaar. Heel spijtig maar het is niet anders dan.
Denk dat dit niet op te lossen is, de familie mag je niet, en je man niet. Dus jullie zijn de zwarte schapen, dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRES schreef op 24 maart 2017 @ 09:35:

[...]





Dit is iets wat wij ook overwogen hebben. Helaas zijn peetoom en tante recent verhuist van het midden van het land, naar hier. Onze oudste kent deze mensen dus ook niet. Dan geef ik ze dus eigenlijk mee met 2, voor hun, vreemden, om op bezoek te gaan bij 2, voor hun vreemden, met de mededeling; dit zijn je oudoom en oudtante die je niet kent en met hun ga je op bezoek bij je opa en stiefoma die je niet kent. Veel plezier en tot vanavond.

ik weet oprecht niet of dit in het belang van de kinderen is, wat dit doet met, met name, de oudste. Wat vind jij ?Uhh echt niet? Zo duidelijk als wat toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2017 @ 09:34:

[...]





Natuurlijk ga je daar niet mee akkoord.Jij schrijft 'natuurlijk'. Nu ik mijn eigen verhaal zo teruglees en me voorstel dat het iemand anders betrof zou ik ook zo reageren. Maar ik vind het zo sneu voor mijn man, voor de kinderen en ergens diep van binnen ook voor opa. Pffff.
Een lollie geven of in warme slaapzak zoeken, is dat de reden van de breuk? Waren jullie zo boos hierover dat je dan een ander nooit meer wil zien?
Niet doen, nee. Als opa en stiefoma werkelijk contact met de kinderen willen, zullen ze eerst het contact met jullie moeten herstellen. Er is geen tussenweg. Jullie kinderen zijn te klein om er alleen op af te sturen. Simpel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2017 @ 09:34:

[...]





Natuurlijk ga je daar niet mee akkoord.Eens, wat denk je dat dat doet met de kinderen. Die gaan dat toch voelen! Ze willen ons wel, maar papa en mama deugen niet.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wat een afschuwelijk verhaal voor je man (en ook voor jou) maar ik zou er een punt achter zetten. Niemand is geïnteresseerd in jullie, alleen in jullie kinderen. Echt veel kun je toch niet hebben aan grootouders die niks van je ouders willen weten? Nee, ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat jullie gezin een package-deal is. Niemand wordt uitgesloten. Het is of allemaal wel of allemaal niet.

Alleen de kinderen zien en geen enkel contact met jullie, hoe zien ze dat voor zich?
Ab imo pectore
quote:swifty schreef op 24 maart 2017 @ 09:36:

Waarom heeft je man het contact met zijn zus verbroken? Heb ik hier over heen gelezen?Zij heeft, voor ons totaal onverwacht, het contact met ons verbroken. Zij heeft het gevoel tussen haar vader en ons in te staan. Dit gevoel hebben wij haar nooit willen geven en we hebben er ook juist altijd op geprobeerd te Letten dit te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRES schreef op 24 maart 2017 @ 09:35:

[...]





Dit is iets wat wij ook overwogen hebben. Helaas zijn peetoom en tante recent verhuist van het midden van het land, naar hier. Onze oudste kent deze mensen dus ook niet. Dan geef ik ze dus eigenlijk mee met 2, voor hun, vreemden, om op bezoek te gaan bij 2, voor hun vreemden, met de mededeling; dit zijn je oudoom en oudtante die je niet kent en met hun ga je op bezoek bij je opa en stiefoma die je niet kent. Veel plezier en tot vanavond.

ik weet oprecht niet of dit in het belang van de kinderen is, wat dit doet met, met name, de oudste. Wat vind jij ?

Ik zou zeggen dat peetoom en tante dan Maar genoeg tijd moeten investeren om een vertrouwd persoon te worden, zodat zij het contact met opa kunnen herstellen. ´

Maar ik gok Maar zo dat ze dat niet willen en teveel moeite is.

Dan is het klaar lijkt me. ik zou mijn Kind ook niet aan vreemden meegeven om andere vreemden te bezoeken.
quote:MRES schreef op 24 maart 2017 @ 09:40:

[...]





Zij heeft, voor ons totaal onverwacht, het contact met ons verbroken. Zij heeft het gevoel tussen haar vader en ons in te staan. Dit gevoel hebben wij haar nooit willen geven en we hebben er ook juist altijd op geprobeerd te Letten dit te voorkomen.Je schrijft in je op dat je man het contact verbrak.



Ha ja zijn zus verbrak contact.



Tja, weinig aan te doen verder, ik zou het zo laten, als je man al niet bij ziekenbed vader welkom is tja, loslaten.
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2017 @ 09:33:

Wat een ingewikkeld verhaal. Willen ze jullie niet? Dan ook niet de kinderen.Nou dit TO. Hoe zie je dat überhaupt voor je? Ik zie de situatie er niet beter op worden. Vervelend voor je man, maar zo zou het voor mij dus absoluut niet hoeven.
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2017 @ 09:37:

[...]





Uhh echt niet? Zo duidelijk als wat toch?Ehm ? Tja het lijkt mij voor, met name de oudste, niet goed. Maar de is iedereen om ons heen het niet mee eens. Dus nee, ik weet het oprecht niet meer. Zijn wij nou gek, of is de rest van de familie gek ?
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2017 @ 09:34:

[...]





Natuurlijk ga je daar niet mee akkoord.



Vind ik ook.



Ik vind die reactie van de peetouders ook dubieus. Jullie kant van het verhaal doet er niet toe want ze zullen toch geen kant kiezen? Ammehoela, dat doen ze wel degelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven