Help ik wil niet dat mijn schoonouders oppassen

19-01-2017 16:03 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!



Eind november mama geworden van ons eerste kindje, een meisje.



Mijn ouders en mijn schoonouders gaan beide 1 dag oppassen.

Mijn ouders zien ons meisje dagelijks. Mijn schoonouders hooguit 1x per week.



De band met mijn schoonouders is prima, hij kan beter, maar slecht is het absoluut niet.

Het leek ten tijde van de zwangerschap een mooie optie dat beide ouders 1 dag gaan oppassen.

Nu na de geboorte geeft alles wat mijn schoonouders doen mij de kriebels, wat ze zeggen wat ze doen. Ik wil niet dat hun gaan oppassen, er is niks voorgevallen, mijn gevoel is alleen zo sterk. Nu kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik die afspraak voor het oppassen met hun heb gemaakt.



M'n vriend vind het een lastige situatie, hij kan mij moeilijk begrijpen omdat het een gevoel van mij is en hij z'n ouders ook niet wil kwetsen. Mijn ouders gaan sowieso oppassen.



Kennen jullie dit gevoel? Hoe zou ik op een zo nette mogelijke manier van m'n schoonouders als oppas af kunnen komen?



Hoor graag jullie mening
Ik ben zelf een schoonmoeder. Als mn schoondochter dit tegen me zou zeggen, zou ik hier heel veel verdriet van hebben. Je hebt het alleen over een gevoel. Sorry, dit kun je echt niet maken, het is de moeder van je man.
quote:permis schreef op 20 januari 2017 @ 13:07:

[...]



Goede vragen. TO zal wel zeggen 'keep Them coming'. Ze geeft echter geen antwoorden. Misschien "voelt dat gewoon niet goed" Toen ik onder invloed van de hormonen in mijn medicijnen was, voelde het heel goed om iedereen die mij in de weg liep een knal te verkopen (geen grapje, ik werd er heel agressief van ). Uiteraard niet gedaan, ik heb gelukkig nog hersenen
quote:Nouschi schreef op 20 januari 2017 @ 09:08:

[...]





Dat wordt zó vaak vergeten. Alles onder het mom van, niet goed voor kind maar ondertussen bedoelt men, niet goed voor mij.Precies
Vind het wel bizar hoor. Als je geen goed gevoel bij een gastouder hebt dan adviseert iedereen om verder te zoeken want je moet er wel een goed gevoel bij hebben, maar bij een schoonmoeder gaat dat dus niet op? Als je haar niet vertrouwd of vreemd vind of de kriebels krijgt van rare opmerkingen dan moet je volgens viva dus wel je kind er achter laten? Best bizar.
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:07:

Vind het wel bizar hoor. Als je geen goed gevoel bij een gastouder hebt dan adviseert iedereen om verder te zoeken want je moet er wel een goed gevoel bij hebben, maar bij een schoonmoeder gaat dat dus niet op? Als je haar niet vertrouwd of vreemd vind of de kriebels krijgt van rare opmerkingen dan moet je volgens viva dus wel je kind er achter laten? Best bizar.Dit denk ik ook al de hele tijd. Een gevoel komt vaak ergens vandaan, maar dan voel je dat ook al tijdens of zelfs voor je zwangerschap. Ik tenminste wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:07:

Vind het wel bizar hoor. Als je geen goed gevoel bij een gastouder hebt dan adviseert iedereen om verder te zoeken want je moet er wel een goed gevoel bij hebben, maar bij een schoonmoeder gaat dat dus niet op? Als je haar niet vertrouwd of vreemd vind of de kriebels krijgt van rare opmerkingen dan moet je volgens viva dus wel je kind er achter laten? Best bizar.Hallo, zeg! Het gaat hier niet om zomaar iemand, het zijn haar schoonouders!?! En TO had in eerste instantie al toegezegd dat ze een dag in de week op zouden passen. Toen had ze dat rare gevoel niet. Maak het nou niet erger dan dat het is.
quote:vivamien schreef op 20 januari 2017 @ 14:25:

[...]



Hallo, zeg! Het gaat hier niet om zomaar iemand, het zijn haar schoonouders!?! En TO had in eerste instantie al toegezegd dat ze een dag in de week op zouden passen. Toen had ze dat rare gevoel niet. Maak het nou niet erger dan dat het is.dus schoonouders zijn heilig? Ik wil mijn kinderen namelijk echt niet achterlaten bij iemand waar ik geen goed gevoel bij heb en dan maakt het niks uit of het een schoonmoeder, broer of de buurvrouw is. Helaas heb ik het zelf wel eens gedaan en elke keer werd mijn gevoel weer bevestigd. Het is het kind van TO en als zij haar niet bij haar schoonouders wilt hebben dan is dat haar goed recht.
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:28:

[...]

dus schoonouders zijn heilig? Ik wil mijn kinderen namelijk echt niet achterlaten bij iemand waar ik geen goed gevoel bij heb en dan maakt het niks uit of het een schoonmoeder, broer of de buurvrouw is. Helaas heb ik het zelf wel eens gedaan en elke keer werd mijn gevoel weer bevestigd. Het is het kind van TO en als zij haar niet bij haar schoonouders wilt hebben dan is dat haar goed recht.Het is het kind van TO én haar vriend.
quote:nerdopviva schreef op 20 januari 2017 @ 14:31:

[...]





Het is het kind van TO én haar vriend.Dan nog steeds is het haar goed recht om hun dochter niet bij haar schoonouders te brengen als zij dat niet wilt. Net zoals dat zij haar kind niet naar iemand brengt waarvan de vader dat echt niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:07:

Vind het wel bizar hoor. Als je geen goed gevoel bij een gastouder hebt dan adviseert iedereen om verder te zoeken want je moet er wel een goed gevoel bij hebben, maar bij een schoonmoeder gaat dat dus niet op? Als je haar niet vertrouwd of vreemd vind of de kriebels krijgt van rare opmerkingen dan moet je volgens viva dus wel je kind er achter laten? Best bizar.

Bingo. Want het is geen vreemde, maar de moeder van de VADER van de baby. De oma. Die je kent.

En wat nou 'schoonmoeder' en 'je kind'... Er zijn hier ook een vader en opa hoor.



En tenslotte, let even op je d's en t's. Vertrouwd en vind?!
Zoals ik al eerder postte, op het moment dat er fundamentele verschillen in opvatting bestaan, dan is het volstrekt logisch dat je iemand niet laat oppassen. Ook een ouder of schoonouder niet. Dus als TO dat nu weet, is dat een goede reden. Anders is het wel een beetje merkwaardig, moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:28:

[...]

dus schoonouders zijn heilig? Ik wil mijn kinderen namelijk echt niet achterlaten bij iemand waar ik geen goed gevoel bij heb en dan maakt het niks uit of het een schoonmoeder, broer of de buurvrouw is. Helaas heb ik het zelf wel eens gedaan en elke keer werd mijn gevoel weer bevestigd. Het is het kind van TO en als zij haar niet bij haar schoonouders wilt hebben dan is dat haar goed recht.Als schoonmama zo vreselijk niet deugt. Kun je beter geen kindje krijgen vanuit die genenpool
quote:sssssst schreef op 20 januari 2017 @ 14:11:

[...]





Dit denk ik ook al de hele tijd. Een gevoel komt vaak ergens vandaan, maar dan voel je dat ook al tijdens of zelfs voor je zwangerschap. Ik tenminste wel.Ik heb dat niet gehad. Bij mijn eerste zwangerschap vond ik mijn schoonmoeder echt aardig en al had ze haar rare dingetjes wel vond ik haar toen wel geschikt om op te passen. Pas toen mijn zoon geboren was kreeg ik echt een naar gevoel bij haar en zag ook op de manier waarop ze met hem opging dat het haar er vooral om ging om " trots" op te passen terwijl ze het echt niet goed deed.
quote:lilalinda schreef op 20 januari 2017 @ 14:34:

[...]



Als schoonmama zo vreselijk niet deugt. Kun je beter geen kindje krijgen vanuit die genenpoolDat vind ik ook wel een beetje kort door de bocht. Mensen kunnen best deugdelijk zijn, maar keuzes op opvoedingsgebied maken die niet de jouwe zijn. Dan kun je daar prima op visite gaan, maar een kind daar alleen laten kan dan, als het voor jou belangrijke keuzes zijn, een minder goed idee zijn. Daar hoef je dan vervolgens niet heel zielig over te doen, dan breng je je kind naar een KDV.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:28:

[...]

dus schoonouders zijn heilig? Ik wil mijn kinderen namelijk echt niet achterlaten bij iemand waar ik geen goed gevoel bij heb en dan maakt het niks uit of het een schoonmoeder, broer of de buurvrouw is. Helaas heb ik het zelf wel eens gedaan en elke keer werd mijn gevoel weer bevestigd. Het is het kind van TO en als zij haar niet bij haar schoonouders wilt hebben dan is dat haar goed recht.Doe even normaal, zeg.... TO kan zelf niet eens aangeven wat er mis is met die mensen. Voordat (of in het begin dat) TO zwanger was mochten ze wel oppassen. En nu zijn het zomaar ineens monsters geworden?
quote:permis schreef op 20 januari 2017 @ 14:33:

[...]



Bingo. Want het is geen vreemde, maar de moeder van de VADER van de baby. De oma. Die je kent.

En wat nou 'schoonmoeder' en 'je kind'... Er zijn hier ook een vader en opa hoor.



En tenslotte, let even op je d's en t's. Vertrouwd en vind?!Nee ik ga niet op mijn spelling letten. En ik ken mijn oom ook maar laat hem ook niet oppassen als ik er geen goed gevoel bij heb en hij is zeker geen vreemde en ook niet zomaar iemand.
quote:lilalinda schreef op 20 januari 2017 @ 14:34:

[...]



Als schoonmama zo vreselijk niet deugt. Kun je beter geen kindje krijgen vanuit die genenpoolOh nee hoor, de rest van de schoonfamilie is wel leuk. Zij alleen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:32:

[...]



Dan nog steeds is het haar goed recht om hun dochter niet bij haar schoonouders te brengen als zij dat niet wilt. Net zoals dat zij haar kind niet naar iemand brengt waarvan de vader dat echt niet wilt.

Ga je weer. Haar kind!!?



En natuurlijk zou ze dat wel doen. Tenzij de vader zwaarwegende redenen had, ze wilde naar een paar pedofiele mishandelaars bijvoorbeeld.

Maar als vader aankwam met niets dan een 'gevoel' over háár ouders - wat hij vast heeft, ze klinken niet zo aardig- zou hun baby daar gewoon heengaan, mag je hopen. En terecht!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:35:

[...]



Ik heb dat niet gehad. Bij mijn eerste zwangerschap vond ik mijn schoonmoeder echt aardig en al had ze haar rare dingetjes wel vond ik haar toen wel geschikt om op te passen. Pas toen mijn zoon geboren was kreeg ik echt een naar gevoel bij haar en zag ook op de manier waarop ze met hem opging dat het haar er vooral om ging om " trots" op te passen terwijl ze het echt niet goed deed.

Aah daar komt de aap uit de mouw. Was al opvallend, 100 meningen tegen één maar je bent zelf zo'n type.

MIJN zoon ook hè
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:36:

[...]



Nee ik ga niet op mijn spelling letten. En ik ken mijn oom ook maar laat hem ook niet oppassen als ik er geen goed gevoel bij heb en hij is zeker geen vreemde en ook niet zomaar iemand.Maar spelfouten doen je extra dom lijken, vind je dat niet vervelend?
quote:permis schreef op 20 januari 2017 @ 14:42:

[...]



Aah daar komt de aap uit de mouw. Was al opvallend, 100 meningen tegen één maar je bent zelf zo'n type.

MIJN zoon ook hè Ja het zijn ook mijn kinderen ja. Ik zit hier alleen dit te typen hoor. Als mijn vriend hier zou zijn en het zou een echt gesprek zijn dan had ik ons kind gezegd. Beetje vreemd, als de bakker je vraagt of dat meisje je kind is zeg jij dus nee ons kind.
quote:permis schreef op 20 januari 2017 @ 14:44:

[...]



Maar spelfouten doen je extra dom lijken, vind je dat niet vervelend?Nee, het lijkt mij vervelender om iemand te zijn die constant na moet denken om steken onder water te maken en over het algemeen een erg onaardig mens zijn. Dan ben ik liever dom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:46:

[...]



Nee, het lijkt mij vervelender om iemand te zijn die constant na moet denken om steken onder water te maken en over het algemeen een erg onaardig mens zijn. Dan ben ik liever dom.

Ha, als mij bedoelt, daar hoef ik niet over na te denken, die fouten springen er zo uit.

En ik ben ontzettend aardig. Mijn schoonouders bijvoorbeeld gun ik de wereld en met name onze kinderen! Dat kan niet iedereen zeggen.
quote:permis schreef op 20 januari 2017 @ 14:49:

[...]



Ha, als mij bedoelt, daar hoef ik niet over na te denken, die fouten springen er zo uit.

En ik ben ontzettend aardig. Mijn schoonouders bijvoorbeeld gun ik de wereld en met name onze kinderen! Dat kan niet iedereen zeggen.Nou veel succes met je schoonouders en jullie kinderen zeg lekker boeiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 januari 2017 @ 14:45:

[...]



Ja het zijn ook mijn kinderen ja. Ik zit hier alleen dit te typen hoor. Als mijn vriend hier zou zijn en het zou een echt gesprek zijn dan had ik ons kind gezegd. Beetje vreemd, als de bakker je vraagt of dat meisje je kind is zeg jij dus nee ons kind.

In de context van deze discussie was het zeker relevant, het ging er juist over dat het een gezamenlijk kind is, en niet alleen van de moeder. Vandaar.

Je staat hier niet bij de bakker Pieps!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven