Help ik wil niet dat mijn schoonouders oppassen

19-01-2017 16:03 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!



Eind november mama geworden van ons eerste kindje, een meisje.



Mijn ouders en mijn schoonouders gaan beide 1 dag oppassen.

Mijn ouders zien ons meisje dagelijks. Mijn schoonouders hooguit 1x per week.



De band met mijn schoonouders is prima, hij kan beter, maar slecht is het absoluut niet.

Het leek ten tijde van de zwangerschap een mooie optie dat beide ouders 1 dag gaan oppassen.

Nu na de geboorte geeft alles wat mijn schoonouders doen mij de kriebels, wat ze zeggen wat ze doen. Ik wil niet dat hun gaan oppassen, er is niks voorgevallen, mijn gevoel is alleen zo sterk. Nu kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik die afspraak voor het oppassen met hun heb gemaakt.



M'n vriend vind het een lastige situatie, hij kan mij moeilijk begrijpen omdat het een gevoel van mij is en hij z'n ouders ook niet wil kwetsen. Mijn ouders gaan sowieso oppassen.



Kennen jullie dit gevoel? Hoe zou ik op een zo nette mogelijke manier van m'n schoonouders als oppas af kunnen komen?



Hoor graag jullie mening
Alle reacties Link kopieren
het is echte luxe dat je ouders en schoonouders op willen passen. Je kunt hen wel wat vreemd vinden, in wat ze zeggen of doen. Maar een kdv met verschillende leidsters is echt niet beter hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 19 januari 2017 @ 16:10:

Sorry dat kan je echt niet maken. Ook niet leuk tegenover jouw man zeg. Je zal je er echt overheen moeten zetten denk ik.

Ook beetje apart dat jouw ouders haar dagelijks zien, wat vaak!Inderdaad. Hoe vind je vriend dat, dagelijks zijn schoonouders over de vloer? Goede kans dat jouw ouders voor hem net zo min 'eigen' voelen als de zijne voor jou, maar ze staan dus wel dagelijks op de stoep.
En heeft je man ook nog wat te vinden? Of je leest even beter



Je vriend heeft gelijk.
Doe even normaal zeg TO.
quote:Gatti schreef op 19 januari 2017 @ 16:08:

En wat als jouw man een raar gevoel zou hebben bij jouw ouders. Laat je hun dan ook niet oppassen?



Goeie vraag, ben benieuwd





(en oeff, iedere dag je ouders over de vloer, lekker voor je vriend zeg...)
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een goed idee om de eerste keer met ze mee te kijken? Geef zo nodig wat aanwijzingen en tips.

Wees niet te kritisch (geef ze genoeg vrijheid) en zet je belangrijkste eisen op papier. Bespreek deze dan met hen.

Geef het in elk geval een kans.



PS: Dit geldt ook voor je eigen ouders! Die kunnen ook nogal wat maniertjes hebben waar je niet blij van wordt.
Wat ontzettend lullig zeg
Alle reacties Link kopieren
Dan breng je de baby TWEE. dagen naar de kinderopvang dan betaal je maar voor oppas!
Alle reacties Link kopieren
Wow, momzilla. Doe even normaal zeg! Gun je schoonouders dat ze oppassen. Onder invloed van hormonen kunnen dingen heel erg heftig voelen, dat begrijp ik, maar je mag er wel even wat ratio naast zetten en beseffen dat je dit niet kunt maken en gewoon een stapje terug mag doen. Gun je schoonouders, die niets aantoonbaar fout doen, hun kleinkind, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je het eerst een tijdje proberen? Van te voren kan je duidelijke afspraken maken over bijvoorbeeld voedingstijden, slaaptijden enz. Ik denk dat een opa en oma meer liefde aan je dochter geven dan ze krijgt op het kdv. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je schoonouders hebben ook het RECHT om hun kleinkind te zien.



Wat is dat toch met sommige broedse vrouwen die denken dat ze een kind alleen op de wereld heeft gezet. En vinden dat haar familie meer rechten heeft t.o.v. het kind.



Je kan niets negatiefs opnoemen over je schoonouders. Dus je gevoel berust nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat gevoel ook, maar vergeet niet dat het niet jouw ouders zijn, maar die van je vriend. En dat het ook nog eens de opa en oma zijn van je kind.

Ik irriteer me nog steeds aan dingen die zij zeggen en doen, maar ik leg dat lekker naast me neer want ik wil dat mijn dochter een goede band heeft met al haar familieleden.



Waarschijnlijk is dit gewoon een case van new mommy gevoelens. Lekker naast je neerleggen, en laat je kind lekker verwennen door je schoonouders.
quote:suicideblond schreef op 19 januari 2017 @ 16:23:

Je schoonouders hebben ook het RECHT om hun kleinkind te zien.

Welk wetboek staat dat?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon beide ouders op laten passen,zie het probleem niet zo.

Wat volgens mij wel een probleem gaat worden is je ouders die dagelijks over de vloer komen,nou is het mischien nog leuk,maar er komt een dag dat je graag je privacy terugwil.

En dan zijn je ouders beledigd,hopelijk kan je man er mee omgaan dat je ouders zo,n voorkeursbehandeling krijgen,ik zou het in elk geval niet pikken.
Alle reacties Link kopieren
Haha! Ohhhhh herkenbaar...! Ik had geloof ik dezelfde hormonen:-) Nu schaam ik mij er wel een beetje voor hoor.

Tip; laat ze lekker oppassen!

Je eigen ouders zijn meer "eigen", vertrouwd. De ouders van je man "vreemd", minder vertrouwd.....

Ach moeilijk uit te leggen maar je snapt het wel. Ik had precies hetzelfde! Gaat wel weer over hoor maar laat ze lekker oppassen.
Ik denk dat TO zo komt melden dat schoonmama zware shag rookt in huis en schoonpapa zijn eerste biertje al om 11.00 uur nuttigt
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 19 januari 2017 @ 16:25:

Ik denk dat TO zo komt melden dat schoonmama zware shag rookt in huis en schoonpapa zijn eerste biertje al om 11.00 uur nuttigt en haar vriend heeft echt een rotjeugd gehad
quote:Fee2015 schreef op 19 januari 2017 @ 16:22:

Ik denk dat een opa en oma meer liefde aan je dochter geven dan ze krijgt op het kdv. Succes!Dit is dan weer onzin, ook op kdv's wordt van de kinderen gehouden, wordt met ze gespeeld en geknuffeld. Tuurlijk is het anders als het om familie gaat, maar ook de leidsters op een kdv zijn zeer betrokken en liefdevol.
Alle reacties Link kopieren
De enige klein beetje nette oplossing is:

Je neemt 2 dagen een gastouder of kdv en GEEN van de grootouders past op.

Dan kun je aan beide kanten gaan vertellen; we hebben er nog eens goed over nagedacht en willen toch liever gebruik maken van een kdv/go omdat we denken dat het fijn is dat ons kind... Vul maar in (bijv: meer contact heeft met andere kinderen)
Oh ik herken het wel hoor haha. Echt, dit zijn HORMONEN! Laat het gaan. Tenzij je oprecht denkt dat je kindje gevaar loopt.
Waarom gaan jouw ouders en die van je man één keer per week oppassen? Lekker zelf doen heb je dit probleem ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 januari 2017 @ 16:26:

[...]



en haar vriend heeft echt een rotjeugd gehadEn de schoonouders proberen de uk patatjes en ijsjes te voeren...
quote:Suy schreef op 19 januari 2017 @ 16:25:

Haha! Ohhhhh herkenbaar...! Ik had geloof ik dezelfde hormonen:-) Nu schaam ik mij er wel een beetje voor hoor.

Tip; laat ze lekker oppassen!

Je eigen ouders zijn meer "eigen", vertrouwd. De ouders van je man "vreemd", minder vertrouwd.....

Ach moeilijk uit te leggen maar je snapt het wel. Ik had precies hetzelfde! Gaat wel weer over hoor maar laat ze lekker oppassen.De ouders van vriend zijn eigen voor vriend en de ouders van TO zijn voor hem vreemd. TO heeft niet het alleenrecht op hun kind.
Alle reacties Link kopieren
Jouw ouders zijn dus beter dan de zijne.... Nou newsflash, het is net zo goed het kleinkind van je schoonouders als van jouw perfecte ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:suicideblond schreef op 19 januari 2017 @ 16:23:

Je schoonouders hebben ook het RECHT om hun kleinkind te zien.

Niet bij een net-geboren kind. Alleen als er al sprake is van een bepaalde band (dus geregeld contact met kleinkind, logeerpartijtjes, oppassen, uitjes), dan hebben grootouders bij een echtscheiding de mogelijkheid om via de rechter een omgangsregeling af te dwingen. Maar als die band nooit is opgebouwd, hebben grootouders geen enkel recht. Als jij je kind volledig wil weghouden bij je ouders dan mag dat gewoon.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven