Help! mijn baby huilt al de hele dag hysterisch!!!

02-11-2007 14:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK, de kraamhulp zei dat het in dit soort gevallen de kunst is om rustig te blijven en niet in paniek te raken....maar toen had ik dit nog niet meegemaakt!!!



Mijn dochter van bijna 5 weken, normaliter een heel rustig en makkelijk kindje, is al de hele dag hysterisch. Ze krijst zoals ik het nog nooit gehoord heb en is maar heel af en toe 5 minuten stil. Dan schrikt ze weer wakker uit haar hazeslaapje en krijst in vol ornaat verder.



Wat moet/kan ik doen? Verschonen, voeden, knuffelen, laten liggen, etc.....het heeft tot nu toe nog niets geholpen. Ze krijgt sinds enkele dagen druppeltjes Cinababy tegen krampjes. Is dit een zogenaamde regeldag of anders?
Baby's hebben rond die tijd volgens mij wel een groei-sprong, dus wellicht is ze daar onrustig van? Heb je verder al het lichamelijke uitgesloten?



Is er niet 1 manier waar ze toch rustig van wordt? Badje, stukje auto-rijden, wandelen buiten?? Kan je haar in een draagzak doen, misschien wordt ze daar rustig van? Als het echt een groeisprong is, kan je best een dag haar lekker dicht bij je houden!



Wel naar hoor, steeds dat gekrijs te moeten horen! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had ook altijd last van krampjes en kon dan ook niet lekker op der rugje liggen.

In deze tijd had ik haar ook nog in de kinderwagen in de kamer

Wat ik altijd deed is op haar buikje leggen dit vond mijn dochter heel fijn en was dan heel rustig

Als ze wel boven lag dan lag ze op der rugje.

Mijn dochter is nu bijna 4 jaar en mag nog heel graag op haar buiken liggen
Alle reacties Link kopieren
Een groei-sprong??? Heb jij daar ervaring mee en is zulk gedrag dan normaal?



Het enige dat haar vandaag langer dan 5 minuten rustig maakte was toen ik haar op haar zij legde. Zal je andere tips ook nog uitproberen, al wordt wandelen niks vrees ik want het is hier de hele dag al miezerig.



Omdat ik haar tussentijds heb aangelegd ben ik wel helemaal m'n voedingsritme kwijt, dus ik heb me voorgenomen om de eerstvolgende keer dat ze wakker wordt maar weer te gaan voeden.
Alle reacties Link kopieren
is ze op geen enkel moment stil? bv na het eten, of juist voro het eten of als je haar neerlegt?

Als ze echt pijn hebben dan hebben ze geen enkel moment rust, dan blijft het maar doorgaan, zijn ze echt niet stil te krijgen, anders is er vaak een andere oorzaak.

Heb je iets gegeten waardoor ze last van de bv kan hebben?
Alle reacties Link kopieren
tegelijk gepost ;-)

wanneer is t krijsen het hevigst?
Alle reacties Link kopieren
@Fancy78: ik had de buikligging inderdaad ook al even geprobeerd maar daar werd ze zo mogelijk nog hysterischer van. Ik gooi het maar op de groeispurt, waar Kabouter het over had!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Misschien kan je proberen haar "in te bakeren" in een hydrofiele luier of in een badcape. Als ze steeds wakkerschrikt uit een hazeslaapje, kan t zijn dat ze heel erg moe is. Door dr lekker in te pakken, "belemmer" je haar in dr bewegingen en kan ze zich niet wakker maaien met dr armpjes.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat kaboutertje ook zegt leg haar anders lekker knus boven op je ga of op bed of op de bank liggen.

Dit vind een baby ook erg fijn want dan horen ze jou hart weer
Alle reacties Link kopieren
Hoi Wyfke,



ik zou eerst even haar temperatuur opmeten. Kan ze last hebben van haar oortjes, grijpt ze er naar? Hebben jullie gisteren een drukke/andere dag dan anders gehad, dat ze nu uit haar doen is? Poept ze regelmatig of zit er nu misschien ontlasting dwars? Huilt ze gespannen (met haar handjes dicht, en strekken met haar lijfje), kan duiden op pijn, of niet? Is er iets in de voeding veranderd? Ik weet niet of je BV geeft, als dat zo is, heb jij iets gegeten wat anders dan anders is en waar ze misschien op reageert?



Dit soort dingen zou ik me afvragen.......Succes en inderdaad, probeer rustig te blijven, kinderen voelen het heel goed aan wanneer ouders gespannen zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Sunlight: ze is vanochtend na de voeding niet meer rustig geweest. Maar inmiddels merk ik dat de pauzes tussen de huilbuien steeds langer worden....ze ligt nu ineens vredig te slapen! Het zal wel geen pijn zijn dus.

Ik heb niets bijzonders gegeten. Gisteravond aardappelen, sperzieboontjes en een rundergehaktbal en verder eet ik overdag niets meer dan boterhammen en een kom Cruesli.
Alle reacties Link kopieren
Probeer haar helemaal opgekruld, in foetushouding, tegen je schouder aan te leggen. Mag je best wel met zachte dwang met je armen om heen.

Ook kun je haar dragen met haar hoofdje in/bij je elleboog en haar buikje op je onderarm. Of op je twee onderarmen en lekker schommelen.

Misschien wordt ze van die houdingen - wel blijven bewegen, wiegend lopen - even rustiger.

Verder lijkt het me uit voorzorg raadzaam dat je even het consultatiebureau of de huisarts belt. Om andere dingen dan darmkrampjes uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
snico schreef op 02 november 2007 @ 14:23:

Hoi,



Misschien kan je proberen haar "in te bakeren" in een hydrofiele luier of in een badcape. Als ze steeds wakkerschrikt uit een hazeslaapje, kan t zijn dat ze heel erg moe is. Door dr lekker in te pakken, "belemmer" je haar in dr bewegingen en kan ze zich niet wakker maaien met dr armpjes.



Sterkte!






Dit is ook een hele goeie tip

Mijn zwager en schoonzus hebben dit uit geprobeert bij hun manneke toen en dat hielp echt
Alle reacties Link kopieren
Mijn reactie is in de ogen van anderen misschien wat overtrokken maar ik zou de dokter bellen.

Als je een kindje hebt dat altijd rustig is en nu al de hele dag huilt kan dat zo veel oorzaken hebben.

Als ze ouder was zou ik je aanraden haar een paracetamol te geven en een uurtje te wachten. Zou het dan minder worden dan weet je iig dat het door pijn verzoorzaakt wordt.

Maar met zo'n kleintje zou ik niet zelf gaan expirimenteren.

Artsen weten hoe onzeker jonge moeders zijn en gaan daar goed mee om.

Je bent dan voor het weekend gerust gesteld en kan er dan waarschijnlijk ook beter mee omgaan.

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn reactie is gelukkig een beetje mosterd na de maaltijd zie ik!

Gelukkig maar
Alle reacties Link kopieren
Gister geen onrustige of gekke dag gehad. Als ze huilt maait ze met armpjes en beentjes en haar ene vuistje kreeg ik inderdaad niet open, zo gespannen had ze die.

Ze voelt ook niet warmer aan dan normaal, maar zal straks bij het verschonen haar temperatuur eens opnemen.
Alle reacties Link kopieren
oke dat kun je dan wegstrepen, dan blijft inderdaad een groeisprong, een regeldag, een oortje wat zeer doet of krampjes over in de niet-dokter-zijn wereld. En als ze niet naar haar oortjes grijpt kan je de oren ook wegstrepen. De sprong of regeldag kan je niks aan doen, behalvee het voor haar zo comfortabel mogelijk maken, en voor jou dus uiteindelijk ook, en das even zoeken. Daarom moet je goed kijken naar wanneer het huilen op een piek is en wanneer het minder wordt. Vaak als kindjes uit hun ritme zijn of uit hun doen dan zijn ze oververmoeid en kunnen zelf niet meer hun rust vinden, daar moet je ze dus even bij helpen dan. En dan valleen ze uiteindelijk gewoon in slaap en denk jij :Huh?
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad: "huh?" want de rust is hier ineens wedergekeerd en ze maakt weer een ontspannen indruk. Als ze wakker wordt zal ik voeden en temperaturen, en mocht het gekrijs weer beginnen dan ga ik de dokter bellen.



Iedereen bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
registreer goed wat er gebeurt bij handelingen die je doet, kijk goed naar haar, hoe ze reageert als ze drinkt, en wat er ervoor en erna gebeurt...das eventueel voro een dokter ook van belang, mocht het zover komen, maar vaak kun je aan de hand daarvanz elf al veel achterhalen...succes!
Ah fijn dat ze in slaap is gevallen!

Als het een groeisprong is, betekent dat, dat ze een nieuwe vaardigheid aanleert en wat nieuw is, kan bedreigend zijn. Wat ze dan nodig heeft is veiligheid en dat ben jij!

Ik kan me zo voorstellen dat ze inmiddels doodmoe is van die nieuwigheid en het huilen daarom, dat ze dus toch in slaap is gevallen. Mijn zoontje (11 weken) had dat ook rond die leeftijd, hij was 1 of 2 dagen wat onrustiger.



Maak je niet druk dat je voedschema in de war is, ik zou haar juist op verzoek voeden, wellicht dat ze ook behoefte heeft aan meer melk? Anders kan je dat vragen op het borstvoedingstopic, daar zitten een paar deskundigen!



Mocht ze toch wat verhoging hebben en je wil haar een zetpil geven, dan niet meer dan een halve van 125 gram (over de lengte doormidden snijden met een warm mes). Maar ik zou dan toch eerst het cb bellen denk ik.



Maar fijn dat het beter gaat!!
Alle reacties Link kopieren
sunlight schreef op 02 november 2007 @ 14:31:. En als ze niet naar haar oortjes grijpt kan je de oren ook wegstrepen. ?
Zoonlief heeft twee jaar lang chronische oorontsteking gehad en nooit naar zijn oortjes gegrepen. Ook mochten wij altijd aan zijn oortjes friemelen, hoe ontstoken het ook was.
Als Jommetje een krijsdag had, deed ik em lekker in de draagdoek. Daar viel ie wel in slaap, lekker warm tegen mama aan, en kon ik toch nog wat doen.

Gelukkig zijn babietjes van 5 weken nog niet zo heel erg zwaar X-D
Alle reacties Link kopieren
Geen koorts, heb het net opgemeten. Dus dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk niets onder de leden. Ze heeft net een voeding gehad en drinkt ontspannen, niet anders dan anders. Na de voeding even op mijn schouder voor de boertjes en nog steeds ontspannen. Na vijf minuten rustig in haar bedje gelegen te hebben: meteen weer huilen. Heb haar nu even apart gezet omdat ik helemaal naar (en doof) word van dat gekrijs. Ga mijn contactpersoon van het cb maar eens bellen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Meid, ze stopt niet vanzelf met huilen. Apart zetten als je het echt niet trekt, is beter dan haar mogelijk iets aandoen. Maar dan als je weer rustiger bent toch gaan kijken hoe het is. Overstrekt ze zich? Hou haar dan zo vast dat ze dat simpelweg niet kan. Misschien ben je één van die pechvogels die meer met kindje op de arm rondloopt dan aan haar rust toekomt. Gaat ook weer over, echt. Mijn huilkindje is nu mijn rustigste schat.
Alle reacties Link kopieren
Heb net met het cb gebeld en alle mogelijke scenario's doorgesproken. Op hun advies ligt ze nu stevig vast in de wikkeldoek, vastgezet met tape, omdat haar spierkracht al dermate is dat ze zich zo weer loswrikt. Het was heel goed dat ik haar apart had gezet, want ze is op dit moment waarschijnlijk overprikkeld. Dus op dit moment ligt mijn popje als een mummie in de kinderwagen, mag haar er voorlopig ook niet uithalen, alleen af en toe even een kijkje nemen en verder met rust laten. Ben benieuwd of het helpt! Partner is straks thuis dus dan knijp ik er even tussenuit want ik vind het niet leuk meer zo langzamerhand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven