Help mijn kind is lelijk!

29-01-2011 16:43 292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je ouder bent van een 'objectief' gezien, lelijk kind zie je dat dan ook als ouder?

Of vind je je kind altijd mooi? Durf je je kind als 'lelijk' te bestempelen?

Natuurlijk is lelijk ook een subjectief begrip, maar er zijn nu eenmaal mooie en mindere goden op de wereld.



Dit vroegen een vriendin en ik ons vanmiddag af, beiden kinderloos maar met een immer kritische blik!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
wat is lelijk?...het is een kwestie van smaak. Ik heb zelf geen kinderen maar kan me haast niet voorstellen dat er moeders zijn die hun kind echt lelijk durven te noemen. Niet iedereen kan een topmodel zijn maar je uiterlijk is toch niet enige waar het om draait?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het je als ouder geen fluit uit zou moeten maken hoe je kind eruit ziet naar de maatstaven van de buitenwereld. Dus bestempelen als 'lelijk' zou helemaal niet im frage moeten zijn.

Maar er zijn vast mensen die hun kind wel in termen als 'mooi' of 'lelijk' bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, ze hoeven het niet hardop te zeggen, maar denken mag ook.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
ha ha.. nou als moeder vindt je je kind niet gauw lelijk..



ik moet dan altijd denken aan youp van t hek.. die had een stukje ook over een spuuglelijk kind.. dat noemde hij dan een "onzettend lief kind"



En wat is lelijk ?



Wat de een lelijk vind, is voor de ander prachtig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 kinderen en zie echt wel dat mijn kinderen niet de aller mooiste op deze wereld zijn. Maar dat zijn ze voor mij wel, ze hebben prachtig haar, een mooie lach, schitterdende ogen, vind andere mensen in hun gezichten terug en toevallig houd ik ook van die mensen, mijn kinderen zijn voor mij de mooiste mensen op deze wereld.

En zo heeft moeder Natuur het ook bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar poldervrouw, maar als je kind nu echt lelijk is mag een moeder dat dan ook vinden? Of valt ze dan in de categorie ontaarde moeders?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je kind niet lelijk kan vinden omdat het zo eigen is en je 'went' aan het uiterlijk van je kind. Als het goed is herken je ook jezelf/partner een beetje in het uiterlijk waardoor het kindje er heel vertrouwd voor je uitziet.

Ik vind kinderen sowieso niet snel echt lelijk. Vind wel dat ouders ervoor zorgen da kinderen er niet leuker/knapper op worden maar dat is een andere discussie en hele grote een kwetsie van smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 29 januari 2011 @ 16:51:

...ik moet dan altijd denken aan youp van t hek.. die had een stukje ook over een spuuglelijk kind.. dat noemde hij dan een "onzettend lief kind"

...

Was dat niet Herman Finkers?



Sorry TO ik kan je niet helpen, geen ervaring
Alle reacties Link kopieren
quote:wiekje schreef op 29 januari 2011 @ 16:55:

[...]



Was dat niet Herman Finkers?



Sorry TO ik kan je niet helpen, geen ervaring Ja was Herman Finkers
Alle reacties Link kopieren
Tja, als het goed is, dan ontstaat een kind uit liefde (technisch gezien niet natuurlijk dus is het kind een voortvloeisel van liefde. Ik persoonlijk vind al mijn vriendinnen mooi (qua uiterlijk), maar ik vind ze ook heel leuk en lief. Is mijn blik dan vertroebeld?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik mijn vriendinnen niet op de wereld gezet heb natuurlijk...never mind!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
@ wellhello, maar wat IS heel lelijk?
Alle reacties Link kopieren
Wat was ik blij toen mijn dochter geboren was dat ze een knapperd was. Was zo bang dat ik een lelijk kind zou krijgen.



En weet je? Misschien is/was ze wel lelijk maar zag ik het gewoon echt niet. Ze was gewoon een prachtig plaatje.



Dus waarschijnlijk vind je je kind gewoon altijd mooi. En dat is prima natuurlijk. Ieder mens is mooi en uniek en ik vind mezelf achteraf zeer oppervlakkig dat ik hoopte dat ze mooi zou zijn maar ik wilde haar beschermen voor "het boze buitenaf"
Alle reacties Link kopieren
Maar je ziet het toch wel als je kind niet moeders mooiste is? Of is je blik als moeder vertroebeld?
Alle reacties Link kopieren
Wordt hiermee dat lelijke kind van Doutzen en man bedoeld?



Pfffffffffffffff wat een gok van een neus!



En 'ja', je kunt kinderen lelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou Adam Sandler van zijn kinderen vinden, vraag ik mij wel eens af
Alle reacties Link kopieren
Lelijk is natuurlijk heel persoonlijk. Ik zal geen voorbeelden noemen van wat ik lelijk vind, ik wil niet iemand kwetsen.

Maar ik vind sommige mensen wel lelijk, maar die worden door anderen misschien wel aantrekkelijk gevonden.

Maar ik zag laatst wel een foto van iemands kind op facebook waarvan ik dacht; Oei! Nou ben ik haar moeder niet, maar zou een moeder dat ook over haar eigen kind kunnen denken?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet het kind van Doutzen Kroes!

Zijn de kinderen van Adam Sandler lelijk dan?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Dat zie je vast wel een beetje maar het is moeilijk om dat te zien van iemand die je als de beste kent.



Een vraag waar je, als je geen kinderen hebt, een over na kan denken.



Stel je zet je ouders in een ruimte met nog een groep mensen van dezelfde leeftijdscategorie kun je deze mensen dan objectief van mooi naar lelijk zetten?

Ik denk dat je je ouders snel mooier vind omdat je ze zo goed kent. Het beeld vertroebeld daar zeker door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 29 januari 2011 @ 17:06:

Wordt hiermee dat lelijke kind van Doutzen en man bedoeld?



Pfffffffffffffff wat een gok van een neus!



En 'ja', je kunt kinderen lelijk vinden.Huh? Dat vind ik helemaal geen lelijk kindje. Mooi juist!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wellhello schreef op 29 januari 2011 @ 17:07:

Nee, niet het kind van Doutzen Kroes!

Zijn de kinderen van Adam Sandler lelijk dan?



Niet zo heel goed gelukt:



Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik geen kinderen, laat ik daar even mee beginnen, maar je hebt uiteraard altijd knappe en minder mooie kinderen. Maar zoals met zoveel treedt er vaak gewenning op. Ik heb een (gewone) vriend en de eerste keer dat ik die zag vond ik die er best lelijk uitzien. Dat heb ik uiteraard nooit gezegd en ik vind het ook niet leuk dat ik het dacht, maar zo was het nou eenmaal wel. Ik ken hem nu zo'n 10 jaar en in mijn ogen is hij nu absoluut niet lelijk meer. De dingen die ik de eerste keer lelijk vond zie ik allang niet meer en voor mij is hij gewoon een normaal persoon wat uiterlijk betreft en een hele goede vriend.

Mijn partner daarentegen was ik meteen helemaal weg van. Ook kwa uiterlijk en dat ben ik nog steeds. Ookal is hij 20 kilo aangekomen en zie ik op foto's ook wel dat hij een, ik noem maar wat, onderkin heeft. Maar in mijn ogen is ie prachtig en vind ik zijn lijf heerlijk.

Mijn neefje heeft een naam gekregen die ik spuuglelijk vind, maar hoe langer ik het kind ken, hoe meer die naam gewoon bij hem hoort en ik me niet meer stoor aan de naam, het gaat nu gewoon om hem als persoon en niet hoe hij heet of hoe hij eruit ziet. Ik denk dat alles went op den duur en dat als je een persoon of je eigen kind langer kent je de 'lelijke' dingen niet meer ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 kinderen en onze laatste vond ik echt lelijk toen ze net geboren was. Ik had nl geen herkenning met haar, ze leek niet op me zeg maar, niets bekents. Ze was ook 3 weken te vroeg en maar 2480 gram. Echt een aapje. NU vind ik haar prachtig! Alleen haar humeur vind ik soms minder mooi...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ten eerste dat een moeder niet geheel objectief kan zijn. En ten tweede: een moeder kent haar kind en als je iets goed kent, kijk je er anders tegen aan. Dat is niet alleen met kinderen zo, maar met alles. Met mensen, met dieren, met een omgeving...



Ergens vind ik het mooi dat moeders de lelijkheid van hun kind niet kunnen zien. Dat is beter voor het kind.

In principe is er weinig mooi dat net geboren is. Babies zijn net garnalen, veulens zijn net kamelen, kittens en puppies zijn net wormpjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven