Help, op zoek naar een begripvolle gynaecoloog!
zondag 3 juli 2011 om 23:03
Hallo,
Ik zit al jaren op het forum maar heb ivm herkenbaarheid een extra account aangemaakt.
Ik ben op zoek naar een gynaecoloog die een keizersnede op verzoek zou willen doen vanwege panische angst, midden Nederland. Mijn eerste bevalling is een trauma geworden, waardoor ik nu niet meer zwanger durf te worden maar nog wel een kind zou willen!
Dit is een open forum en ik begrijp dat er niet zomaar met namen 'gestrooid' mag worden. Daarom zal ik als er iemand een naam voor me heeft, mijn mail adres tijdelijk plaatsten en daarna weer weg halen. Ik zou dolgelukkig zijn als er iemand een naam voor me heeft en daar dan ook uiterst respectvol en discreet mee om gaan!
Iedereen die mee wil denken alvast bedankt.
Ik zit al jaren op het forum maar heb ivm herkenbaarheid een extra account aangemaakt.
Ik ben op zoek naar een gynaecoloog die een keizersnede op verzoek zou willen doen vanwege panische angst, midden Nederland. Mijn eerste bevalling is een trauma geworden, waardoor ik nu niet meer zwanger durf te worden maar nog wel een kind zou willen!
Dit is een open forum en ik begrijp dat er niet zomaar met namen 'gestrooid' mag worden. Daarom zal ik als er iemand een naam voor me heeft, mijn mail adres tijdelijk plaatsten en daarna weer weg halen. Ik zou dolgelukkig zijn als er iemand een naam voor me heeft en daar dan ook uiterst respectvol en discreet mee om gaan!
Iedereen die mee wil denken alvast bedankt.
zondag 3 juli 2011 om 23:16
Een vriendin van mij is verloskundige, en zij zegt dat zij in haar praktijk vrouwen met deze wens (en met deze achterliggende gevoelens en angsten) doorverwijzen naar de tweede lijn. Oftewel naar de gyn. Niet alle verloskundigen zijn daar makkelijk in, maar ze bestaan wel. Is dat een idee, om het met een verloskundigenpraktijk alvast te bespreken?
zondag 3 juli 2011 om 23:19
zondag 3 juli 2011 om 23:23
Mijn 1e bevalling was een hel, uiteindelijk een keizersnede gehad. Bij de 2e veel besproken met gyn, heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar heb weer een keizersnede gehad. Maar ik weet dus niet of dat ook zomaar kan als je nog geen keizersnede hebt gehad. Wil je de naam van het ziekenhuis wel mailen eventueel.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
maandag 4 juli 2011 om 01:14
Ik weet een gyn die echt begripvol is op dat gebied, en er alles aan zal doen om de vrouw in kwestie op haar gemak te stellen. Ze zullen niet snel bij voorbaat al zeggen ,d at wordt een keizersnede als er geen medische reden voor is, maar een geode vriendin van mij, had ook een traumatische eerste bevalling. Zo erg dat zij ook niet meer zwanger durfde te raken. haar eerste is inmiddels 6 en nu zwanger van de tweede. de gyn waar ik het over heb, is haar gyn nu. Ik weet niet precies wat ze hebben afgesproken, maar het is ergens in de trent van dat ze het wel natuurlijk gaat proberen, maar dat zij op elk moment mag zeggen tijdens de bevalling dat ze een keizersnede wil, en dat dit dan ook gedaan wordt. dat was voor haar al een hele geruststelling. ik wil je de naam van het ziekenhuis ook wel mailen als je wil, maar het is niet in het midden, maar in het oosten van het land.
maandag 4 juli 2011 om 08:15
Ik vond mijn gyn dr xxx van het xxx ziekenhuis in xxx heel geschikt. Ik heb geen ks op verzoek gehad, wel een inleiding bij iets meer dan 37 weken naar aanleiding van klachten bij mijzelf. Met zoon ging het ogenschijnlijk nog prima en veel gyns zouden het waarschijnlijk niet gedaan hebben. Voor mij was het echter een zegen en achteraf gezien voor mijn zoon ook.
if we all light up, we can scare away the dark...
maandag 4 juli 2011 om 09:00
@mali, bedankt voor je reacties, ik denk alleen dat ze bij mij de hakken nog meer in het zand gaan zetten omdat de eerste geen keizersnee was...
Zelf woon ik in het gooi en ben hier dan ook hier in het ziekenhuis geweest, twee weken voor de uitgerekende datum opgenomen vanwege een lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging.
Ivm met mijn kleintje zou ik wel liefst hier in de regio uitkomen.
Inleiden durf ik niet meer aan, er ontstond een weeenstorm, weeen waren niet meer op te vangen en zeer pijnlijk. Er is daar niet 1 gyn geweest die mij serieus nam voor mijn gevoel, en ik denk dat ik ze allemaal wel gezien heb (maar misschien is dat niet zo?!)... Ik moest en zou het 'zelf' af maken wat hen betreft. Dat is uiteindelijk gelukt maar heb daar een prijs voor moeten betalen, ik heb er schade van opgelopen waar ik nog iedere dag last van heb. Dat had niet gehoeven.
Bedankt voor de reacties weer!
Zelf woon ik in het gooi en ben hier dan ook hier in het ziekenhuis geweest, twee weken voor de uitgerekende datum opgenomen vanwege een lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging.
Ivm met mijn kleintje zou ik wel liefst hier in de regio uitkomen.
Inleiden durf ik niet meer aan, er ontstond een weeenstorm, weeen waren niet meer op te vangen en zeer pijnlijk. Er is daar niet 1 gyn geweest die mij serieus nam voor mijn gevoel, en ik denk dat ik ze allemaal wel gezien heb (maar misschien is dat niet zo?!)... Ik moest en zou het 'zelf' af maken wat hen betreft. Dat is uiteindelijk gelukt maar heb daar een prijs voor moeten betalen, ik heb er schade van opgelopen waar ik nog iedere dag last van heb. Dat had niet gehoeven.
Bedankt voor de reacties weer!
maandag 4 juli 2011 om 09:06
Als je bevalling zo traumatisch was en zeker als je ook nog blijvende schade hebt opgelopen, vermoed ik dat er best wat gyneacologen zijn die open staan voor een keizersnede op verzoek. Ik heb zelf gemerkt dat je veel voor elkaar krijgt als je assertief genoeg bent; ik zou je dus aanraden nogmaals naar je huisarts te gaan om je te laten doorverwijzen. En zo nodig nog een derde keer. Laat je niet afschepen, zeur door tot je krijgt wat je wil.
(Zo ga ik het de volgende keer ook doen. Iets andere situatie, maar ik heb een traject uitgestippeld dat gevolgd gaat worden. Ik wil bepaalde onderzoeken en als die negatief uitpakken, wil ik een keizersnee op verzoek. En die zal ik krijgen ook.)
(Zo ga ik het de volgende keer ook doen. Iets andere situatie, maar ik heb een traject uitgestippeld dat gevolgd gaat worden. Ik wil bepaalde onderzoeken en als die negatief uitpakken, wil ik een keizersnee op verzoek. En die zal ik krijgen ook.)
maandag 4 juli 2011 om 09:15
Tsja, als je in het gooi woont, dan heb ik wel een idee naar welk ziekenhuis je bent geweest... En dat ziekenhuis staat ook niet echt als 'goed' bekend..
Verder heb ik helaas geen tips voor je, sorry. Ik wens je veel succes! Wat naar voor je. Ik vind het vreemd dat je niet meer meer empathie en respect benaderd wordt door de artsen en dergelijke!
Verder heb ik helaas geen tips voor je, sorry. Ik wens je veel succes! Wat naar voor je. Ik vind het vreemd dat je niet meer meer empathie en respect benaderd wordt door de artsen en dergelijke!
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
maandag 4 juli 2011 om 09:22
Mijn vriendin heeft in het Groene Hart Gouda een 2e keizersnede "op verzoek" gekregen. De eerste bevalling was weliswaar ook een ks, door niet vorderende ontsluiting, waarschijnlijk door te smal bekken.
Daardoor had zij wel een medische indicatie en utieraard al onder controle van de gyn, maar in eerste instantie wilde de gyn toch bij de 2e een natuurlijke bevalling proberen.
Doordat mijn vriendin zo'n enorme angst hiervoor had en daar ook meerdere keren over heeft gesproken met de gyn, is uiteindelijk toch voor een geplande ks gekozen, zonder echte medische indicatie daarvoor.
Daardoor had zij wel een medische indicatie en utieraard al onder controle van de gyn, maar in eerste instantie wilde de gyn toch bij de 2e een natuurlijke bevalling proberen.
Doordat mijn vriendin zo'n enorme angst hiervoor had en daar ook meerdere keren over heeft gesproken met de gyn, is uiteindelijk toch voor een geplande ks gekozen, zonder echte medische indicatie daarvoor.
maandag 4 juli 2011 om 09:35
Nellebelletje, Limburg is helaas geen optie. Maar wel fijn om te horen dat er daar wel 'een' zit! Ze bestaan dus wel
Blyt, wat heerlijk dat je zo assertief bent. Je hebt gelijk. Ben ik meestal ook wel, of, ik probeer het tenminste.. Maar in dit geval is het moeilijk. Elke keer als ik mijn verhaal moet vertellen schiet ik terplekke weer in stress en tranen. Ja, ik heb daar al hulp voor gehad maar het blijft kwetsbaar. Ik zie het daarom niet zitten om ervoor te moeten gaan 'leuren' zeg maar, en aan te moeten dringen. Er moet toch een gyn zijn die een beetje begrip heeft?!
Hayleyyy... We hebben het absoluut over hetzelfde ziekenhuis. Daar heb ik geen twijfel over. Dank.
Ik denk dat ze wel eerder zullen besluiten tot een keizersnee als je er eerder een hebt gehad maar dat is bij mij dus niet het geval.
Blyt, wat heerlijk dat je zo assertief bent. Je hebt gelijk. Ben ik meestal ook wel, of, ik probeer het tenminste.. Maar in dit geval is het moeilijk. Elke keer als ik mijn verhaal moet vertellen schiet ik terplekke weer in stress en tranen. Ja, ik heb daar al hulp voor gehad maar het blijft kwetsbaar. Ik zie het daarom niet zitten om ervoor te moeten gaan 'leuren' zeg maar, en aan te moeten dringen. Er moet toch een gyn zijn die een beetje begrip heeft?!
Hayleyyy... We hebben het absoluut over hetzelfde ziekenhuis. Daar heb ik geen twijfel over. Dank.
Ik denk dat ze wel eerder zullen besluiten tot een keizersnee als je er eerder een hebt gehad maar dat is bij mij dus niet het geval.
maandag 4 juli 2011 om 09:46
Ik zou een verloskundigenpraktijk zoeken bij je in de buurt waar ze 'prenatale' afspraken/spreekuren hebben (voor vrouwen die zwanger willen worden). Dan kun je je angst bespreken en advies vragen. Je kunt dan ook meteen peilen hoe erop gereageerd wordt en of zij je zouden willen doorverwijzen naar een gynaecoloog als je een tweede zwangerschap hebt.
Is het misschien wat om bij een verloskundige te vragen of ze een psycholoog of psychotherapeut kan aanraden? Op afstand klinkt het als een trauma en je kan voor je zwanger wordt nog best veel bereiken in het verwerken hiervan.
Is het misschien wat om bij een verloskundige te vragen of ze een psycholoog of psychotherapeut kan aanraden? Op afstand klinkt het als een trauma en je kan voor je zwanger wordt nog best veel bereiken in het verwerken hiervan.
maandag 4 juli 2011 om 09:47
Zo assertief was ik bij de eerste ook niet, met alle gevolgen van dien. Op zich was mijn bevalling goed te doen, maar ik heb wel permanente schade, door toedoen van de verloskundige. Ik ben daar nog steeds heel boos om, en die woede helpt erg goed bij het assertief zijn Ik laat me deze keer daarom niet meer koeieneren: de volgende bevalling gaat volgens mijn regie, niet volgens de luimen van een ongeinteresseerde muts met haast.
Ik ben de eerste maanden overigens ook erg verdrietig geweest van mijn bevalling, en ik vond het moeilijk om er zonder te huilen over te praten. Het is nu gelukkig al even geleden en in de loop der tijd is mijn verdriet veranderd in boosheid. Ik begrijp niet hoe medici zich zo beroerd, zo ongeinteresseerd kunnen gedragen tijdens een bevalling. Mijn overtuiging is inmiddels dat het artsen geen moer interesseert hoe een vrouw uit een bevalling komt; mij interesseert het echter wel, aangezien ik van plan ben nog vijftig jaar met mijn lichaam te doen, daarom zal ik dus degene moeten zijn die zorgt dat mijn lichaam er zo ongeschonden mogelijk uitkomt. Dus daar ga ik dan ook voor zorgen.
Ik hoop voor jou dat je verdriet slijt, en dat je er een hernieuwd gevoel van strijdvaardigheid voor in de plaats krijgt. Je kunt het meid, laat je niet afschepen!
Ik ben de eerste maanden overigens ook erg verdrietig geweest van mijn bevalling, en ik vond het moeilijk om er zonder te huilen over te praten. Het is nu gelukkig al even geleden en in de loop der tijd is mijn verdriet veranderd in boosheid. Ik begrijp niet hoe medici zich zo beroerd, zo ongeinteresseerd kunnen gedragen tijdens een bevalling. Mijn overtuiging is inmiddels dat het artsen geen moer interesseert hoe een vrouw uit een bevalling komt; mij interesseert het echter wel, aangezien ik van plan ben nog vijftig jaar met mijn lichaam te doen, daarom zal ik dus degene moeten zijn die zorgt dat mijn lichaam er zo ongeschonden mogelijk uitkomt. Dus daar ga ik dan ook voor zorgen.
Ik hoop voor jou dat je verdriet slijt, en dat je er een hernieuwd gevoel van strijdvaardigheid voor in de plaats krijgt. Je kunt het meid, laat je niet afschepen!
maandag 4 juli 2011 om 09:51
ik weet niet waar midden van Nederland precies is...
maar in wat ik het midden van Nederland vind weet ik er 2
een gynaecoloog doet nooit "zomaar" een KS, dus je zal er wel een goed gesprek voor moeten voeren, en waarschijnlijk wordt je naar een psycholoog gestuurd om je angsten in kaart te brengen en onder controle te krijgen
maar in wat ik het midden van Nederland vind weet ik er 2
een gynaecoloog doet nooit "zomaar" een KS, dus je zal er wel een goed gesprek voor moeten voeren, en waarschijnlijk wordt je naar een psycholoog gestuurd om je angsten in kaart te brengen en onder controle te krijgen
maandag 4 juli 2011 om 09:52
overigens wil je geen empathie en 'een beetje begrip' van de gynaecoloog, je wil tot een afspraak komen of een geplande keizersnede zonder medische indicatie (maar wel een psychische) een mogelijkheid is. Misschien helpt het in een gesprek om het op die manier te bekijken.
Een gynaecoloog is aan arts die vooral na een succesvolle bevalling (en dat betekent: moeder en kind levend zonder complicaties) niet zal adviseren tot een keizersnede. Die is best wel risicovol namelijk en een arts is opgeleid om mensen beter te maken, niet om ze 'in gevaar te brengen'.
Het is zo jammer dat je door je ervaring niet blij zwanger kan worden van een tweede. Dat kan namelijk ontzettend leuk zijn
Ik hoop dat je de geruststelling en zekerheid vindt die je kan helpen om het nog een keer te doen!
Een gynaecoloog is aan arts die vooral na een succesvolle bevalling (en dat betekent: moeder en kind levend zonder complicaties) niet zal adviseren tot een keizersnede. Die is best wel risicovol namelijk en een arts is opgeleid om mensen beter te maken, niet om ze 'in gevaar te brengen'.
Het is zo jammer dat je door je ervaring niet blij zwanger kan worden van een tweede. Dat kan namelijk ontzettend leuk zijn
maandag 4 juli 2011 om 09:56
[quote]panischepien schreef op 04 juli 2011 @ 09:35:
Blyt, wat heerlijk dat je zo assertief bent. Je hebt gelijk. Ben ik meestal ook wel, of, ik probeer het tenminste.. Maar in dit geval is het moeilijk. Elke keer als ik mijn verhaal moet vertellen schiet ik terplekke weer in stress en tranen. Ja, ik heb daar al hulp voor gehad maar het blijft kwetsbaar. [quote]
Kun je niet vragen of je man/vriend/vader van je kind of een goeie vriendin met je meegaat om je te helpen bij dit traject? Die kunnen jou een steuntje in de rug geven als je moeilijk uit je woorden komt door de tranen en de stress. Met z'n tweeën sta je sterker!
Blyt, wat heerlijk dat je zo assertief bent. Je hebt gelijk. Ben ik meestal ook wel, of, ik probeer het tenminste.. Maar in dit geval is het moeilijk. Elke keer als ik mijn verhaal moet vertellen schiet ik terplekke weer in stress en tranen. Ja, ik heb daar al hulp voor gehad maar het blijft kwetsbaar. [quote]
Kun je niet vragen of je man/vriend/vader van je kind of een goeie vriendin met je meegaat om je te helpen bij dit traject? Die kunnen jou een steuntje in de rug geven als je moeilijk uit je woorden komt door de tranen en de stress. Met z'n tweeën sta je sterker!
maandag 4 juli 2011 om 10:22
Er werd hier net een dokter genoemd, van het ziekenhuis in woerden. Idd een hele lieve man, maar ik heb toch flinke ruzie gehad met hem over hoe het zou gaan bij mijn 2e bevalling. Ben bij de oudste ingeleid, alles 1 langerekte wee, binnen 1,5 uur volledige onsluiting (zoon had in vruchtwater gepoept). Maar hij was nog niet ingedaald en paste niet door mijn bekken. Heb een spoedkeizersnede gehad. Bij de 2e wilde ze me weer inleiden, maar voelde zelf al aan dat het niet zou lukken. Na een hoop strijd kon er een geplande keizersnede vanaf. Op het moment dat ze de kleine eruit haalde zeiden ze doodleuk noui mevrouw het is maar goed die keizersnede, u had hem er nooit zelf uitgekregen! Ja grrrr dat zei ik al die tijd al. Ben nu zwanger van de 3e en ik ga niet meer in discussie, wil een keizersnede, en anders ga ik gillen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
maandag 4 juli 2011 om 10:43
Ten eerste wat verschrikkelijk voor je dat je eerste bevalling zo traumatisch is verlopen!!, Ik heb een keizersnede gehad en nu ruim 14 maanden later ben ik daar nog steeds van aan het herstellen, een keizersnede betekend niet automatisch dat het ook beter zal gaan dan de eerste keer. Misschien is het beter om een gyn te zoeken die je goed kan begeleiden je op je gemak kan stellen en je de toezegging van een keizersnede doet als je het echt niet red?
Ik begrijp je gevoel heel goed hoor bij mij werkt het net andersom, als ik ooit nog een tweede kind mag krijgen dan zal ik er alles aan doen om normaal te bevallen.
Ik begrijp je gevoel heel goed hoor bij mij werkt het net andersom, als ik ooit nog een tweede kind mag krijgen dan zal ik er alles aan doen om normaal te bevallen.
maandag 4 juli 2011 om 15:26
quote:mali30 schreef op 04 juli 2011 @ 10:22:
Er werd hier net een dokter genoemd, van het ziekenhuis in woerden. Idd een hele lieve man, maar ik heb toch flinke ruzie gehad met hem over hoe het zou gaan bij mijn 2e bevalling. Ben bij de oudste ingeleid, alles 1 langerekte wee, binnen 1,5 uur volledige onsluiting (zoon had in vruchtwater gepoept). Maar hij was nog niet ingedaald en paste niet door mijn bekken. Heb een spoedkeizersnede gehad. Bij de 2e wilde ze me weer inleiden, maar voelde zelf al aan dat het niet zou lukken. Na een hoop strijd kon er een geplande keizersnede vanaf. Op het moment dat ze de kleine eruit haalde zeiden ze doodleuk noui mevrouw het is maar goed die keizersnede, u had hem er nooit zelf uitgekregen! Ja grrrr dat zei ik al die tijd al. Ben nu zwanger van de 3e en ik ga niet meer in discussie, wil een keizersnede, en anders ga ik gillen!Tuurlijk moet een arts rekening houden met eventuele wensen/angsten etc van een zwangere! Maar vergeet niet dat een gynaecoloog jaren gestudeerd heeft en dus weet wat 'voor- en nadelen' van een keizersnede zijn in verschillende situaties, voor zowel moeder als kind. Ik zou zo'n arts dan ook niet serieus nemen als hij enkel 'vanwege mijn gevoel' voor een keizersnede zou kiezen, terwijl dat vooraf niet gepland was.
Er werd hier net een dokter genoemd, van het ziekenhuis in woerden. Idd een hele lieve man, maar ik heb toch flinke ruzie gehad met hem over hoe het zou gaan bij mijn 2e bevalling. Ben bij de oudste ingeleid, alles 1 langerekte wee, binnen 1,5 uur volledige onsluiting (zoon had in vruchtwater gepoept). Maar hij was nog niet ingedaald en paste niet door mijn bekken. Heb een spoedkeizersnede gehad. Bij de 2e wilde ze me weer inleiden, maar voelde zelf al aan dat het niet zou lukken. Na een hoop strijd kon er een geplande keizersnede vanaf. Op het moment dat ze de kleine eruit haalde zeiden ze doodleuk noui mevrouw het is maar goed die keizersnede, u had hem er nooit zelf uitgekregen! Ja grrrr dat zei ik al die tijd al. Ben nu zwanger van de 3e en ik ga niet meer in discussie, wil een keizersnede, en anders ga ik gillen!Tuurlijk moet een arts rekening houden met eventuele wensen/angsten etc van een zwangere! Maar vergeet niet dat een gynaecoloog jaren gestudeerd heeft en dus weet wat 'voor- en nadelen' van een keizersnede zijn in verschillende situaties, voor zowel moeder als kind. Ik zou zo'n arts dan ook niet serieus nemen als hij enkel 'vanwege mijn gevoel' voor een keizersnede zou kiezen, terwijl dat vooraf niet gepland was.