Het goede moeder gedoe

20-10-2014 12:10 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt van iemand een goede of slechte moeder (of vader)? Kan me voorstellen dat sommige ouders het niet doorhebben als ze slecht bezig zijn, dus ik vroeg me af: waar ligt die lijn en wanneer kun je van jezelf zeggen dat je het goed doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 20 oktober 2014 @ 22:48:

[...]





Kom maar zitten, even uitkijken want BGB is er net met gestrekt been ingegaan







Je zal maar de vliegende huuptuup op je linker hartklep hebben, niet kunnen werken en daarom voor slechte moeder uitgemaakt worden. Zo iemand wil je toch meteen slaan? En ja, dat is natuurlijk ook een héééél slecht voorbeeld.

Dus ik heb zeker te weten wel drie plaatsen nodig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik rook dan weer niet. Wordt m'n plekje net wat kleiner, hoewel...
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het goede voorbeeld moet geven. Maar hoewel me dat lukt met veel dingen, faal ik met schelden en dik zijn. Ik scheld en ik ben dik.Maar ik werk eraan, en heb sinds de geboorte van zoon het streven om beter mens te zijn, juist voor hem. En ik oordeel inderdaad. Dat is is ook geen fraaie karaktertrek, maar daar werk ik ook aan. Toch sta ik achter mijn post.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitter@spice66 schreef op 20 oktober 2014 @ 23:00:

Ik vind dat je het goede voorbeeld moet geven. Maar hoewel me dat lukt met veel dingen, faal ik met schelden en dik zijn. Ik scheld en ik ben dik.Maar ik werk eraan, en heb sinds de geboorte van zoon het streven om beter mens te zijn, juist voor hem. En ik oordeel inderdaad. Dat is is ook geen fraaie karaktertrek, maar daar werk ik ook aan. Toch sta ik achter mijn post.Beetje racisme is je ook niet vreemd.



Dus je weet precies hoe het moet maar die discipline die je hoog in het vaandel zet, die heb je zelf niet? Dat heb jij niet over voor je kind, hoewel je zelf vindt dat dat zou moeten omdat dát je een goede moeder zou maken? Een bijna goede moeder vind je voor jouw kind goed genoeg? Duidelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 20 oktober 2014 @ 22:57:

Ja maar ik rook dan weer niet. Wordt m'n plekje net wat kleiner, hoewel...

Je moet ze gewoon uitroken joh... des te meer plek.

Schuif es op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik schik wel wat in.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:darivva schreef op 20 oktober 2014 @ 21:58:

Denk als je Nederlanders gaat vragen wie er allemaal wel eens vloekt, zal dat rond de 95 % zijn. 1/3 daarvan zal het soms als een bootwerker doen.



Door mezelf soms in het verkeer af te reageren kan ik weer lie naar mijn kinderen lachen. De kat die moet het ook regelmatig ontgelden, reageer het vaak op hem af als ik in het verkeer geen slachtoffer kon vinden. maar dat maak ik weer goed door hem lekker eten te geven, dus die luie vetklep vind het prima.



Ook maakt het mijn werk ook dragelijk. Geloof mij als je de hele dag door het zielige verhaal van menEn moet aan horen, de hele dag boze mensen aan de telefoon hebt en zeurde mensen hebt moet je soms even gal spugen.



Ik denk dat je je daar in vergist. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan schelden, helemaal als het is om je af te reageren. Ik vind dat zo zwak en echt een ontzettend slecht voorbeeld voor kinderen, verbaal geweld is ook geweld. Het maakt in mijn ogen de stap naar fysiek geweld weer een stukje kleiner, helemaal voor kinderen. Boos zijn is prima, maar dat uit je niet in agressie.



Vloeken vind ik dan weer minder erg, dat is niet gericht op personen. Ik kan ook wel eens godverdomme roepen als ik mijn teen tegen de stoel stoot. Al heb ik daar van geleerd, want als je dat eens een keertje doet en je kind staat er naast, hoor je ineens: goddomme uit dat kleine mondje komen! De slimmerik gebruikte het daarna ook nog eens in de juiste context, heeft wel even geduurd voor we dat hebben kunnen ombuigen naar potverdikkie



Niks zo asociaal als een klein kind (peuter/kleuter/basisschoolkind) wat loopt te vloeken. Ik zou me doodschamen als ik zou horen dat hij op het kinderdagverblijf 'godverdomme' zou roepen als hij zich stoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 20 oktober 2014 @ 23:05:

[...]



Je moet ze gewoon uitroken joh... des te meer plek.

Schuif es op. Waar zit jij voor? Roken? Drinken? Overtollige vetkwabben? Niet genoeg gesport?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 20 oktober 2014 @ 23:07:

[...]





Niks zo asociaal als een klein kind (peuter/kleuter/basisschoolkind) wat loopt te vloeken. Ik zou me doodschamen als ik zou horen dat hij op het kinderdagverblijf 'godverdomme' zou roepen als hij zich stoot.Asociaal of ordinair?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 23:07:

[...]





Waar zit jij voor? Roken? Drinken? Overtollige vetkwabben? Niet genoeg gesport?



Mag ik dan ook?

Al het bovenstaande is van toepassing.



Schelden doe ik dan weer niet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 23:09:

[...]





Asociaal of ordinair?Ordinair is misschien een beter woord.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 23:07:

[...]





Waar zit jij voor? Roken? Drinken? Overtollige vetkwabben? Niet genoeg gesport?Nah.... ik denk omdat ik er niet echt over nadenk of ik wel een goede moeder ben. En dat lijkt me een toch echt wel een zit plek waard. Daarnaast heb ik ook een wel een vetrol hoor, heus. Met roken ben ik gestopt maar daarom wil in nou eigenlijk ook naast Gati zitten. Lekker even die lucht weer een keer opsnuiven en ondertussen murmelen dat ik wel ok ben enzo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vodka is geurloos. Wie wil naast mij?
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 20 oktober 2014 @ 23:12:

Vodka is geurloos. Wie wil naast mij?Alleen als je deelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 20 oktober 2014 @ 22:06:

Ik ben moeder en ik hoor later wel of het goed genoeg is geweest. Ik maak me geen enkele illusie en ga er ook niet vanuit dat ik het niet goed zou doen. Ik doe maar wat en ik hou van ze.





Zo is het en niet anders.



Oh en mijn moeder riep wel eens " wacht maar tot je zelf kinderen hebt,dan ga je het pas begrijpen"

En ze had gelijk



Zo makkelijk is het niet om alles maar goed te doen.



Mijn ouders zijn niet perfect, maar hun liefde is groot en hun eeuwige steun en vertrouwen in mij ook.

En dat geborgen gevoel geef ik ook graag aan mijn kinderen en hoop dat ze dat ook zo voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever dat kindertjes vloeken ( ordinair , ipv asociaal ) en super sociaal zijn dan netjes praten en niet sociaal, of nog erger; asociaal.

Hele volkswijken waar er om de drie woorden een tyfus uitrolt, maar waar men wel met een pannetje soep op de stoep staat bij ziekte .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 20 oktober 2014 @ 23:12:

Vodka is geurloos. Wie wil naast mij?Ow nou maakt me niks uit want jij bent gezellig dus ik schuif wel aan. Eigenlijk ben ik gewoon een goedemoederzitbanksloerie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 20 oktober 2014 @ 23:10:

[...]





Ordinair is misschien een beter woord.



Denk ik ook.

Tegenwoordig wordt voor alles en niets asociaal gebruikt en meestal dekt het de lading niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 20 oktober 2014 @ 23:12:

Vodka is geurloos. Wie wil naast mij?Als mamavk links van jou gaat zitten dan ga ik wel rechts van jou zitten. Dan bedekken wij jou met een sigarettenlucht (ik ga er even vanuit dat de bank buiten staat)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 23:04:

[...]





Beetje racisme is je ook niet vreemd.



Dus je weet precies hoe het moet maar die discipline die je hoog in het vaandel zet, die heb je zelf niet? Dat heb jij niet over voor je kind, hoewel je zelf vindt dat dat zou moeten omdat dát je een goede moeder zou maken? Een bijna goede moeder vind je voor jouw kind goed genoeg? Duidelijk.Inderdaad, die heb ik niet altijd, maar ik doe mn best en besef dat t nodig is. Of ik goed genoeg ben voor mijn zoon? Nee, op veel fronten niet. Ik probeer wel.
Alle reacties Link kopieren
Zeg zeg, wordt ik nu ingeruild voor een vodka drinker?

Ik hou 't maar bij Gin.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Het wordt nog gezellig op het ontaarde moeder bankje!



Mijn kinderen kunnen overigens vloeken als een nieuwe maar zijn supersociaal.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 20 oktober 2014 @ 23:16:

Zeg zeg, wordt ik nu ingeruild voor een vodka drinker?

Ik hou 't maar bij Gin.Als jij niet hoeft te zitten wegens overtollige rolletjes mag je wel bij mij op schoot
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik scheld weleens hoor, maar zeg altijd erachter aan dat je dat niet mag doen.



Dus toen ik vanavond hard mijn hoofd stootte en shit riep zei mijn zoon keurig, mam ik hoorde dat wel hoor, met een scheef oog naar mij ( ja ja mag niet enzo, mompel , grmmp, auw)
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 20 oktober 2014 @ 23:14:

[...]





Als mamavk links van jou gaat zitten dan ga ik wel rechts van jou zitten. Dan bedekken wij jou met een sigarettenlucht (ik ga er even vanuit dat de bank buiten staat)Steek ik wel een mentholletje van schoonmama op voor de frisse lucht.
Ye ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven