Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor alle tips blauwmetstippen. Er zitten inderdaad leuke dingen bij. Ik zou dan het liefst iets willen waar ze of helemaal zelfstandig mee kan spelen, of wat haar broer van 4 ook leuk vindt. Anders vrees ik dat het weinig gebruikt zal worden. Vormenstoven en stapelringen vindt ze in ieder geval niks aan. En we hebben al een houten magnetisch vissenspel, Boomgaard van Haba en behoorlijk wat andere simpele spellen (memory, domino, jumbolino, lottino, huisje boompje beestje, kleurentorentjes, kroko loco, uno junior), dus het moet wel echt wat anders zijn en meerwaarde hebben. Voor Sinterklaas heeft dochter trouwens deze gekregen, die zit wel in de richting van jouw suggesties en ze speelt er af en toe wel mee maar het is niet echt haar lievelingsspeelgoed:

Mag ik even inbreken? Ik ben nieuw in baby/kinderspeelgoed land en had even een vraagje. Mijn zoontje wordt in juli 1 jaar en ik heb al wat dingen in mijn hoofd om te kopen. Ik wil graag een loopfiets, loopkar, blokken en toet toet auto's. Nou hoor ik overal dat het uitverkoop is. Vraag is: wat is nou de goedkoopste periode om speelgoed te kopen? Moet ik nu mijn slag slaan?



Ik ga sowieso dit topic volgen.
quote:Tinkeltje30 schreef op 06 januari 2017 @ 12:41:

Mag ik even inbreken? Ik ben nieuw in baby/kinderspeelgoed land en had even een vraagje. Mijn zoontje wordt in juli 1 jaar en ik heb al wat dingen in mijn hoofd om te kopen. Ik wil graag een loopfiets, loopkar, blokken en toet toet auto's. Nou hoor ik overal dat het uitverkoop is. Vraag is: wat is nou de goedkoopste periode om speelgoed te kopen? Moet ik nu mijn slag slaan?



Ik ga sowieso dit topic volgen.



Je mag altijd 'inbreken', dit is een gezellig, leerzaam en open topic. Wees welkom!



De echte aanbiedingen bij de speelgoedketens vind ik altijd wat tegen vallen. Toet toet zal er bijvoorbeeld niet of bijna niet tussen zitten.



Voor blokken en een loopkar zou je kunnen kijken bij de Kruidvat, dit zijn dingen die bij onze lokale kruidvat nog wel eens in de 50% opruiming zijn. Pas nog 1 van Little Tikes gekocht (gigglygear) als kraamkado. Van 35,- voor 17,99 en daar ging 30% nog vanaf.



Gamma had laatst erg leuke houten loopfietsen in de aanbieding. Geen idee of ze die nog hebben maar je kan online zien welke vestigingen nog voorraad hebben. Die was van 59,- voor 17,99.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkeltje30 schreef op 06 januari 2017 @ 12:41:

Mag ik even inbreken? Ik ben nieuw in baby/kinderspeelgoed land en had even een vraagje. Mijn zoontje wordt in juli 1 jaar en ik heb al wat dingen in mijn hoofd om te kopen. Ik wil graag een loopfiets, loopkar, blokken en toet toet auto's. Nou hoor ik overal dat het uitverkoop is. Vraag is: wat is nou de goedkoopste periode om speelgoed te kopen? Moet ik nu mijn slag slaan?



Ik ga sowieso dit topic volgen.Er is niet 1 specifieke uitverkoopprijs voor al het speelgoed. Bart Smit adverteert in januari altijd met uitverkoop, maar ik vind het weinig voorstellen. Door het jaar heen zijn er ook regelmatig aanbiedingen, het is niet zoveel goedkoper nu over het algemeen. Gewoon een beetje in de gaten houden en prijzen vergelijken online werkt nog het beste. Verder is oktober altijd lego/duplo maand, met meestal 20% korting. Al is het dan soms alsnog duurder dan op andere momenten. Beter op Brickwatch kijken voor het prijsverloop. Bij Kruidvat is altijd goedkoop speelgoed, maar begin januari (nu dus) en begin augustus is er heel veel voor 50% en dan is het meestal supergoedkoop. Maar je bent er wel afhankelijk van wat er net is. In de winkels is er meer / ander assortiment dan online, dus gewoon even binnenlopen. In november hebben Intertoys, Bart Smit en Blokker vaak dagen dat er 15% korting op alles is. Dat kan lonend zijn voor dingen met een heel continue prijs door het jaar heen. Wel oppassen dat ze niet even de prijs verhoogd hebben van tevoren. Kortom: als je de tijd hebt kun je de prijzen een tijdje online in de gaten houden en je slag slaan als dat wat je wilt in de aanbieding komt, maar tot een specifiek moment wachten zou ik niet doen.
Bedankt voor de tips! Ik had inderdaad ook al begrepen dat veel prijzen omhoog gaan voor sinterklaas en kerst. Ik heb nog een loopfiets bij de gamma kunnen bemachtigen. Moet er voor naar het zuiden van het land, maar ik ben toevallig morgen in de buurt. Er staat alleen op de website vanaf 3 jaar. Ik begreep dat die loopfietsen er ook vanaf 1 jaar zijn. Is deze dan groter?



Ik had al een hele toffe loopkar gezien bij fonq. Dat was ook een soort werkstation met gereedschap. Ik heb een bon van fonq uit een kerstpakket, dus die ga ik daarvan bestellen. Ik zag dat Duplo vanaf 18 maanden is, dus dan ga ik dat in oktober bestellen voor sinterklaas.



Hebben jullie nog leuke tips voor 6 maanden tot 18 maanden? Ik heb nu een aantal dingen op basis van tips gekocht en die doen het erg goed bij hem. Ik heb een sprekende pip knuffel, loopy links en speelgoed van oball waar hij veel mee speelt.
Wat een leuk topic! Wij hebben niet zoveel kinderen in onze omgeving, dus ik vind het fantastisch om jullie ervaringen te lezen!



Tinkeltje: mijn zoon is nu 15 maanden en hij heeft van 6-13 maanden ontzettend veel gespeeld met zijn knikkerbaan (gewoon een simpel plastic geval van de intertoys), zijn kralenspiraal van de Ikea, de Tomy verrassingseieren, stapelbekers en flapjesboeken (vooral Waar is Dribbel?).



De afgelopen 2 maanden is zijn interesse een beetje aan het verschuiven. Hij speelt nu veel met zijn keukentje, vormenpuzzels, loopkar met blokken en met de duplo. Ik weet dat duplo officieel pas vanaf 18 maanden is, maar we hadden het toch al staan en hij vindt de poppetjes en dieren heel leuk. En houdt ervan om de blokjes van elkaar af te halen en in de doos te gooien.
Loopfietsjes zijn er in verschillende maten. Die voor 1 jaar hebben meestal 4 wielen en zijn voor kindjes vanaf ongeveer maat 80/86. Die vanaf 2 jaar hebben meestal 2 wielen, dat is een stuk moeilijker (schijnt wel een hele goede voorbereiding op echt fietsen zonder zijwieltjes te zijn, maar ondanks fanatiek gebruik van zijn tweewielige loopfiets, fietst onze inmiddels 5-jarige nog steeds niet zonder zijwieltjes...).



Duplo hebben we hier vanaf 1 jaar al gegeven. Met de blokken kunnen ze dan nog niet zoveel (maar met 18 maanden ook niet), maar de poppetjes, dieren en alles met wielen waren wel al heel leuk vanaf de eerste verjaardag!



Van 6 mnd tot 1 jaar is hier héél veel gespeeld met Duplo Primo, dat is een maatje groter dan gewone Duplo. Niet meer te koop in de winkel, wel nog volop op marktplaats. Mooi spul hoor! Houten blokken (of vormenstoof) en zachte ballen waren ook leuk vanaf die leeftijd. Net als stevige kartonboekjes om in te kijken.



Een set plastic keukenbakjes en een houten lepel was vanaf een maand of 10 erg interessant. Bakjes in elkaar stapelen, en weer uit elkaar, en weer in elkaar, en even roeren... Op die leeftijd werden ook eenvoudige nopjespuzzels, een stevige houten tractor en een bromtol interessant, hoewel puzzels en bromtol nog wel een poosje duurden voor hij er helemaal zelf goed mee kon spelen. Met eerste verjaardag een ballenbaan gekregen met van die hele grote houten ballen. Daar is ontzettend veel mee gespeeld.
Vraagje over de Haba-spellen voor peuters: welke zijn nu echt leuk?



Wij hebben de boomgaard en ik zou er best nog 1 of 2 willen hebben! Het liefst eentje die ook leuk is om samen te spelen met kinderen die al 4/5 zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 05 januari 2017 @ 17:42:

Ik heb nu recensies van het winkelwagentje bekeken op Amazon.de. Heel apart, veel mensen zijn heel erg lovend, maar anderen juist supernegatief over de kwaliteit. Zou dat een kwestie zijn van verwachtingen (zeiken als de kwaliteit niet zo is als de professionele karren van de supermarkt), van het soort kind dat ermee speelt (rustig/sloopgraag) of zouden er soms maandagexemplaren tussen zitten?





Ik denkt dat het ligt aan wat de verwachtingen zijn en of het een rustig of heel druk en wild kind is. Ik denkt dat mensen de wagentjes zoals de ah ze heeft verwachten en dan valt het tegen. Het is en blijft speelgoed en dus niet het zelfde als een wagentje zoals ze in de supermarkt hebben.



Maar ik heb hem zelf dus ook nog niet dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het winkelwagentjes idee toch maar weer even in de koelkast gezet. Ik wilde graag de rood-blauw-gele variant en had hem bij 2 webshops gezien voor rond de 20 euro, maar bij beide was hij de dag erna uitverkocht. Daarbij komt dat ik toch nog mijn twijfels heb of het betreffende wagentje wel oudste-zoon-proof is, gezien de recensies over dat hij niet gigantisch stevig is. En winkeltje spelen is nog jaren leuk (misschien ook wel leuker als je 5 of 6 bent dan als je 2 bent), dus ik houd het in mijn hoofd voor volgende jaren. En in de tussentijd hoop ik hier of in real life iemand tegen te komen die zo'n ding in het echt heeft, om te weten te komen of het echt leuk is of vooral een wankel sta-in-de-weg ding.



In de tussentijd ging mijn dochter opeens ook weer veel met haar poppenbuggy lopen, waardoor ik toch weer naar poppenwagens ben gaan kijken. En ik heb er inmiddels ook een besteld, die qua formaat vooral geschikt is voor 2 tot 4 jaar. Mooi klein dus, precies goed. En met een verstelbaar handvat, nog beter. Nu hopen dat hij op tijd is voor de verjaardag, want het is een nieuw model en hij was nog niet op voorraad. Deze is het:

Ziet er leuk uit Nicole. Wij hebben deze http://m.bartsmit.com/m20 ... inny-3-in-1-wandelwagen-1 ook een mooi klein formaat, is gelijk een buggy. In de praktijk ligt de pop zelden in de wandelwagenbak maar bijna altijd in de buggy. Maar ieder kind is natuurlijk anders haha.
Alle reacties Link kopieren
Zoontje van een vriendin word 1. Hij kan nog niet zelf zitten of vooruit bewegen en hij heeft al een grotere broer en veel aan duplo, blokken en dergelijke. Speelgoed met lichtjes of geluid kijkt hij niet naar om.



Iemand toevallig een geniaal idee ? Het mag rond de 20 euro kosten.
Een mooi boek?
quote:sarana schreef op 21 januari 2017 @ 14:33:

Zoontje van een vriendin word 1. Hij kan nog niet zelf zitten of vooruit bewegen en hij heeft al een grotere broer en veel aan duplo, blokken en dergelijke. Speelgoed met lichtjes of geluid kijkt hij niet naar om.



Iemand toevallig een geniaal idee ? Het mag rond de 20 euro kosten.



Bij de hema hebben ze leuk houten speelgoed. De bilibo mini set?

Gepersonaliseerd boek? Dan kan je de naam opgeven en speelt kind de hoofdrol in het boek.
Alle reacties Link kopieren
Sarana

Een tentje hebben ze dat al?

Zo'n pop up ding van de Hema. Hier een groot succes.



Groeimeter met naam; een naam cadeau dus.

Sickererop. Heeft heel leuke. Kun je ook stickers bij plakken hoe lang ze zijn etc.



Een bestekje. Van zilver met naam erin gegraveerd.

Of een bordje, beker set van bumba of zo?



Cd 2 kleine kleutertjes. Kan altijd vindt ik.



Tomy verassingseieren. Google maar eens. Hier ook een succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:sarana schreef op 21 januari 2017 @ 14:33:

Zoontje van een vriendin word 1. Hij kan nog niet zelf zitten of vooruit bewegen en hij heeft al een grotere broer en veel aan duplo, blokken en dergelijke. Speelgoed met lichtjes of geluid kijkt hij niet naar om.



Iemand toevallig een geniaal idee ? Het mag rond de 20 euro kosten.Tentje en cd vind ik leuke ideeen. Boek ook altijd goed. Als je iets wilt wat direct al heel leuk is kan ik Nijntjes Geluidenboek aanraden. Hebben ze al een houten treinbaan (Ikea baan is prima en binnen budget)? Beetje op de groei kan geen kwaad voor een 1-jarige en met treintjes rijden als je broer de baan gebouwd heeft is ook al heel snel leuk. Of zoek het in iets wat niet direct als jongensspeelgoed gezien wordt. Een theeserviesje, Fisher Price kassa, zachte pop (My first babyborn), o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee waar ik een niet al te duur kaphoofd (met make-up) kan vinden? Ik vind ze alleen van 30 euro of meer (en 1 van 11 euro bij intertoys, maar die heeft slechte recensies). Zo rond de 15-20 euro zou ik mooi vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nicole : wat een leuke wagen! Hoop dat hij op tijd is

Wij hebben ook die quinny. Klein is wel prettig, hier staat hij gewoon in de woonkamer en dat past prima. Hier trouwens ook vaker de buggy dan de reiswieg. En de maxi cosi sleept ze altijd mee
Alle reacties Link kopieren
quote:sarana schreef op 21 januari 2017 @ 14:33:

Zoontje van een vriendin word 1. Hij kan nog niet zelf zitten of vooruit bewegen en hij heeft al een grotere broer en veel aan duplo, blokken en dergelijke. Speelgoed met lichtjes of geluid kijkt hij niet naar om.



Iemand toevallig een geniaal idee ? Het mag rond de 20 euro kosten.Eem houten kasteel waar je duplo op vast kunt bouwen. Er is ook een boomhut van. Je vindt het bij hikjes in huis geloof ik, maar dat moet je even googelen.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft haar 2e verjaardag inmiddels gevierd en is helemaal in haar nopjes met haar poppenwagen! Hij was ruim op tijd binnen gelukkig.



Verder heeft ze een stokpaard gehad, een klei set, Playmobil speeltuin, Dikkie Dik badpuzzel, sprookjesboek van Richard Scarry, een prinsessenjurk, een gewone jurk en een ballenbak. Alles viel erg in de smaak en er wordt druk mee gespeeld. Alleen zijn wij als ouders verdeeld over de vraag of het prettig is een enorme ballenbak in de woonkamer te hebben staan, die zou ik zelf nooit gekocht hebben. Maar goed, als kind is het wel weer leuk om een oom te hebben die dat soort grote topcadeaus meeneemt die je nooit van je ouders zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Vriendin houd niet van gepersonaliseerde dingen en vrij veel van de suggesties hebben ze al (tommy eieren, tent, houten trein, geluidenboek, theeservies, keukentje).
Alle reacties Link kopieren
Duplo kasteel klonk héél leuk maar ik zag dat het met lego was en daar is hij nog te klein voor....
quote:sarana schreef op 23 januari 2017 @ 08:55:

Duplo kasteel klonk héél leuk maar ik zag dat het met lego was en daar is hij nog te klein voor....Als je op de genoemde site bij de meisjes kijkt staat er wel een Duplo kasteel. http://www.hikjesinhuis.nl/brikkon-kasteel.html
quote:sarana schreef op 21 januari 2017 @ 14:33:

Zoontje van een vriendin word 1. Hij kan nog niet zelf zitten of vooruit bewegen en hij heeft al een grotere broer en veel aan duplo, blokken en dergelijke. Speelgoed met lichtjes of geluid kijkt hij niet naar om.



Iemand toevallig een geniaal idee ? Het mag rond de 20 euro kosten.

Ik heb een dreumes en een baby. Omdat ik bang ben dat het straks ook heel moeilijk wordt om voor baby (als hij 1 wordt) nog cadeaus te bedenken, hou ik nu al een lijstje bij met dingen die ik tegenkom die een leuke aanvulling zouden zijn op wat oudste al heeft. Zal wat dingen opnoemen, wie weet zit er iets bij:

- Bumba geluidenspel (nijntje zoekspel hebben we al, maar zou voor jou nog een optie kunnen zijn?)

- Muziekinstrumentjes (trommel, tamboerijn, maracas

- Houten xylofoon / hamerbankje in 1

- Houten autobaan (soort knikkerbaan, maar dan met autootjes)

- Nieuwe noppenpuzzels

- Nieuwe bebnoemboekjes. Oudste sloopt ze allemaal. Voor jongste kies ik nu echt mooie uit, terwijl oudste veel weggevertjes had.

- Nuby visnet voor in bad

- Quercetti Maxi Insteek Pins

- TOMY Octopals

- TOMY Water Stempel Mat

- Woezel en pip houten blokken



ik vind het trouwens ook fijn om speelgoed te krijgen voor later in het jaar. Dus dat hij nu nog niet zit of voortbeweegt, zou ik niet te zwaar mee nemen in de overweging voor speelgoed.
Alle reacties Link kopieren
quote:sarana schreef op 23 januari 2017 @ 08:38:

Bedankt voor de reacties! Vriendin houd niet van gepersonaliseerde dingen en vrij veel van de suggesties hebben ze al (tommy eieren, tent, houten trein, geluidenboek, theeservies, keukentje).Als ze al zoveel speelgoed hebben kun je het misschien in de hoek zoeken van een leuke longsleeve of pyjama, regenponcho, zwembroek, badponcho (heel fijn voor in het zwembad), slaapzak, rugtasje, etc.? Mijn ervaring met mijn beide kinderen is dat ze tussen 1 en 2 niet heel veel met speelgoed spelen, maar vooral een beetje 'aanrommelen'. Dan weer een minuutje met dit, dan weer eventjes met dat, grote lol met dingen als een kartonnen doos, altijd willen hebben wat broer en ouders hebben en wat dat dan is maakt in feite nog niet zoveel uit. Zonde om dan heel veel speelgoed te hebben liggen waar ze nauwelijks naar omkijken. Mijn tweede kreeg voor haar 1e verjaardag ook een aantal 'nuttige' dingen en ik vond dat zelf heel fijn. Voor haarzelf ging het toch om de lol van het uitpakken, alles wat erin zat was leuk, dus het maakte niks uit dat het geen speelgoed was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven