Het slaapdrama van mijn 11maanden oude baby

15-08-2013 21:26 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen toch maar mijn verhaal hier doen. Ik zit met mijn handen in het haar en weet echt niet meer wat ik moet.



Oke. Waar begin ik? Onze dochter is nu 11 maanden en we zijn sinds een paar weken bezig met haar te leren laten slapen op haar eigen kamer in haar eigen bed.

Tot voor kort sliep ze altijd bij ons in bed. Ik was eigenlijk niet eens van plan dat te veranderen binnenkort maar werd nu toch soort van gedwongen door haar zelf. Ze krijgt nog bv en wil 's nachts nog heel veel 'hangen' en 'sabbelen' bij mij. Het is vaak niet eens drinken. Als ik me dan omdraai en haar loskoppel is het huilen geblazen. Maar dat eindeloze gesabbel midden in de nacht kan ik niet meer tegen.

Daarnaast is het volgende probleem dat ze tegenwoordig zelf van ligstand naar zitstand kan. Als ik haar dan 's nachts 'loskoppel' is ze vaak klaarwakker en gaat ze klauteren en klieren.

Helaas was ik dus genoodzaakt haar niet meer bij ons in bed te laten slapen.

Toen hebben we haar in het campingbedje naast ons gelegd. Leek ook niet echt een succes. Ze ging zelf staan en keek dan over de rand naar ons en kreeg een soort van woedeaanval als ze ons dan zag liggen.



Dus van onze slaapkamer naar haar eigen slaapkamer verkast. Overdag gaat dit redelijk goed. Soms ff huilen maar gaat dan slapen en wordt meestal na een uur/anderhalf uur (vaak huilend) wakker. 2 slaapjes op een dag.

's Avonds gaat ook prima. Ze gaat rond 7 naar bed en gaat meestal zelf gelijk slapen. Rond 12/1 wordt ze wakker en geef ik haar bv. Dit omdat ik niet zeker weet of ze de hele nacht wel red zonder voeding. Daarna gaat ze weer lief slapen. Maar vanaf 3, soms 4 wordt ze weer wakker en is het weer huilen geblazen. Ik laat haar dan maar gaan maar dat houdt ze vaak wel een half uur vol voordat ze weer gaat liggen en slapen.

Ik ben eigenlijk 'anti-laten huilen' maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet.

Daarna is het steeds onrustig met huilen en weer even slapen en dan na 10 min weer huilen. Tot ongeveer 6 uur/ half 7 en dan geef ik op en haal haar uit bed.

Neem haar dan mee naar mijn bed en geef haar weer eten in de hoop dat ze nog even in slaap valt, wat NOOIT gebeurd. Dus dan maar de dag beginnen om 6 uur...



Sorry voor het lange verhaal. Kon het niet beknopter omschrijven.



Ik ben echt radeloos. Weet niet meer wat ik moet. Al sinds haar geboorte slaapt ze niet door. Ik wil gewoon heel graag dat ze goed haar nachtrust pakt en er niet zo'n drama van maakt. Het drama 's nachts zou ik graag niet meer hebben. Maar moet ik haar maar laten huilen? En waarom wordt dat dan niet beter? Moet ik haar dan wakker maken rond 11 voor een voeding ipv dat ik wacht tot zij komt?

Ik weet het gewoon niet meer en ik hoop zo dat ik van iemand hier de gouden tip krijg!

Bij het consultatiebureau kan ik pas over een maand terecht met mijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dit is dus een van de redenen waarom kinderen gewoon in hun eigen bedje moeten slapen..

Jij hebt haar hieraan laten wennen, logisch dat ze nu overstuur is. Denk dat doorzetten de enige oplossing is
Wat naar voor je! Mijn dochter sliep pas met 1,5 door. Vermoeiend he? Laten huilen heb ik ook nooit gekund. Ik deed wel om 22h wakker maken voor een voeding. Dan kwam ze met een beetje geluk alleen om 4 uur. Sorry dat ik niet meer tips heb. Het wordt ooit beter!!
Alle reacties Link kopieren
Geef je haar om 3/4 uur ook de borst? Als ze honger heeft, is het logisch dat ze dan niet lekker verder slaapt. Gewoon de borst (of een fles laten geven door je man) lijkt me veel rustiger voor jullie allemaal.



Het aantal nachtvoedingen wordt echt minder hoor... Sommige kinderen hebben gewoon een of twee jaar lang een of twee nachtvoedingen nodig.



Als je denkt dat ze geen echte honger heeft, zou je ook een flesje water kunnen proberen.
Ze went er vast wel aan. Ze gaat in elk geval al goed slapen!
En een speen?
Alle reacties Link kopieren
allereerst ff een flinke dikke die kan je wel gebruiken.



hier exact hetzelfde verhaal. werkelijk als iemand tegen mij had gezegd dat het zou helpen met doorslapen als ik in mijn blote billen voor zijn bed zou gaan dansen dan had ik het gedaan zo radeloos was ik.



Wat wij hebben gedaan is zodra zoon ging huilen midden in de nacht melk geven hem dan terug in bed leggen zeggen dat we allemaal gaan slapen in ons eigen bed en dat we elkaar morgenochtend zien dit allemaal in fluisterstan vervolgens dikke kus aai over bol en weg. Als zoon dan ging huilen dan legde we hem alsnog bij ons in bed tot hij ging 'spoken' en dan onder het mom als je spookt ga je dit maar in je eigen bed doen. Dit hebben wij altijd gedaan en ineens echt ineens werd ik smorgens wakker en besefte dat zoon had doorgeslapen. sindsdien horen wij hem nooit meer snachts.



oh ja en wij hebben z'n bed vol gegooid met doekjes waar een tut aan zit.kan natuurlijk toeval zijn maar sinds we dat hebben gedaan horen we hem snachts niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je kindje rond 1 uur nog in slaap te sussen met speentje en dan om 4 uur voeden als ze zelf wakker wordt? Dat is toevallig ook vaak het ritme bij mijn baby.
Misschien heeft ze 's nachts gewoon dorst? Heb je al geprobeerd een flesje water in d'r bed te geven? Ik hoop voor je dat dat helpt
Alle reacties Link kopieren
En als de laatste voeding een dikke papfles is? Daar sliep onze zoon lekker een hele nacht op!
Kan je haar 's nachts geen fles geven? Dan kan je het afwisselen met je partner en wordt het sabbelen aan jouw minder. Dan gaat ze misschien gewoon bij jullie slapen als ze daar een keer komt te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden hetzelfde hier met de jongste. Bij het cb raadden ze ons de 10 minutenregel aan, je kan het googlen, ik forum mobiel, dus een link plakken lukt niet en uitleggen kost zoveel tijd.. je kan het natuurlijk ook op jouw cb vragen. Even doorzetten, dat wel, maar het heeft echt zo vreselijk goed gewerkt! Sinds we dat hebben toegepast hebben we een klein slaapkopje, vanmorgen zelfs tot 9.30u.



Succes en sterkte, dit is slopend...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
quote:aventura_ schreef op 15 augustus 2013 @ 21:59:

En als de laatste voeding een dikke papfles is? Daar sliep onze zoon lekker een hele nacht op!Kan ook goed werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nansie schreef op 15 augustus 2013 @ 21:43:

Geef je haar om 3/4 uur ook de borst? Als ze honger heeft, is het logisch dat ze dan niet lekker verder slaapt. Gewoon de borst (of een fles laten geven door je man) lijkt me veel rustiger voor jullie allemaal.



Het aantal nachtvoedingen wordt echt minder hoor... Sommige kinderen hebben gewoon een of twee jaar lang een of twee nachtvoedingen nodig.



Als je denkt dat ze geen echte honger heeft, zou je ook een flesje water kunnen proberen.



Nee om 3/4 uur laat ik dr gaan. Eigenlijk omdat ik ervan uitging dat ze niet dan al weer honger kan hebben. Als ik haar wel geef vind ik niet dat ze echt actief eet maar meer weer sabbelt en in slaap valt bij mij...

Als ik haar dan weer terugleg krijst ze de hele boel bij elkaar..



Wat ik dacht is dat het misschien allemaal heel onduidelijk is voor haar. Omdat ik rond 12/1 wel gehoor geef aan haar gehuil door te voeden en haar rond 3/4 laat gaan... Dacht dat dat misschien een reden kon zijn dat ze door blijft huilen.

Klinkt dat logisch? Is het dan dus misschien een idee om haar zelf wakker te maken rond 11, voor ik ga slapen...



Ik ga dat flesje water in ieder geval in haar bedje leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 15 augustus 2013 @ 21:46:

En een speen?Speen wilde ze vanaf dag 1 al niet
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 15 augustus 2013 @ 21:48:

allereerst ff een flinke dikke die kan je wel gebruiken.



hier exact hetzelfde verhaal. werkelijk als iemand tegen mij had gezegd dat het zou helpen met doorslapen als ik in mijn blote billen voor zijn bed zou gaan dansen dan had ik het gedaan zo radeloos was ik.



Wat wij hebben gedaan is zodra zoon ging huilen midden in de nacht melk geven hem dan terug in bed leggen zeggen dat we allemaal gaan slapen in ons eigen bed en dat we elkaar morgenochtend zien dit allemaal in fluisterstan vervolgens dikke kus aai over bol en weg. Als zoon dan ging huilen dan legde we hem alsnog bij ons in bed tot hij ging 'spoken' en dan onder het mom als je spookt ga je dit maar in je eigen bed doen. Dit hebben wij altijd gedaan en ineens echt ineens werd ik smorgens wakker en besefte dat zoon had doorgeslapen. sindsdien horen wij hem nooit meer snachts.



oh ja en wij hebben z'n bed vol gegooid met doekjes waar een tut aan zit.kan natuurlijk toeval zijn maar sinds we dat hebben gedaan horen we hem snachts niet meer.



Dank je wel jacjac! Dat wat jij deed heb ik ook al eens gedaan. Nam haar uit frustratie en medelijden maar weer mee naar mijn bed. Had er al gelijk weer spijt van omdat ze niet gaat slapen maar 'spelen'. Dan werd het krijsen vervolgens nog veel erger als ik haar terug leg in bed.



Als ik zo al die verhalen hoor denk ik dat ik zo rond 3/4 toch maar moet voeden en dat het heel normaal is dat ze soms nog wel 2 voedingen nodig hebben.
Lijkt mij verstandig om op de fles over te gaan, met bv of kv. Goed eten/drinken voordat ze naar bedje gaat.



Een kind kan als ie genoeg voeding overdag krijgt gerust een nacht zonder hoor. Mijn zoon sliep met 6 weken al door en heeft dat op een paar nachten na altijd gedaan (is nu bijna 2). Maar ik had dan ook slagroom in mijn borsten.



Misschien helpt het als ze jullie nestgeur bij zich heeft in haar eigen bed. Kortom, geef haar je vuile was . Gebruikt kussensloop, T-shirt, nachthemd, borstcompres, whatever.



Of misschien helpt het als ze jullie hoort, doe dan een omgekeerde babyfoon. Zodat zij jullie kan horen, al zijn het maar kleine snurkgeluidjes ofzo. Ik weet niet of het werkt, maar is wel makkelijk geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Tis een fase. Zij moet eraan wennen. Met 11 mnden maken ze ook weer een sprong in de ontwikkeling en dan tevens een nieuwe slaapplek... Even doorzetten dat komt vanzelf goed!

(Spreek uit ervaring, hier ook een dochter met nachtelijke 'kunstjes')
Alle reacties Link kopieren
zoon heeft tot 14 maanden snachts 2 voedingen gehad. en ineens was het over!!



hier werkte het juist averechts om hem wakker te maken voor een voeding evenals pap voor het slapen gaan. hij werd hoe dan ook om 12 en om 4 uur wakker.



het is zooo moeilijk wat voor het ene kind werkt werkt voor het andere kind totaal niet. het is echt even zoeken.



wat bij mij heel erg rust gaf was het gewoon te accepteren dat het zo is. heel erg fijn voor alle papa's en mama's met doorslapende kinderen maar helaas niet voor mij het is nu eenmaal zo dus maar het beste en het makkelijkste ervan maken dus hup melk erin en verder slapen. Dus dat dat betekende dat ik 3 keer per nacht naar zijn kamer moest lopen om hem de borst te geven waarna hij gewoon in zijn eigen bedje verder ging slapen dan was dat maar zo. beter dan al dat gehuil en gestress snachts omdat hij perse koste wat kost door moet slapen.



echt het is een fase en het gaat voorbij!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:aventura_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 21:59 En als de laatste voeding een dikke papfles is? Daar sliep onze zoon lekker een hele nacht op!Dit ook ja!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf vertrokken. Dat klinkt heftiger dan het is, ven uitleggen. Onze dame slaapt ook in een co-sleeper en dat ging super, lekker liggend voeden en weer slapen. Tot ze ging doen wat jouw dochter doet: de hele nacht aan de borst willen liggen en niet om te drinken, maar gewoon sabbel, sabbel, friemel, friemel etc. Ongeveer rond dezelfde leeftijd trouwens.

Toen ben ik zelf gegaan. Dus na de voeding, als het meer sabbel dan drinken werd, loskoppelen en ik vertrok. En dat werkte, want als ik er niet ben, zijn mijn borsten er ook niet en gaat ze gewoon slapen. Het was wel even wennen hoor, man heeft de eerste nachten wat met haar moeten wiebelen en werd als vervanging gebruikt (lees, dochter friemelde met zijn haar/neus/oren), maar dat was ook na een paar dagen over.

Inmiddels kan ik wel weer in mijn eigen bed, eerst lag man tussen dochter en mij in, maar nu kan ik ook weer naast dochter.

Ze drinkt nog steeds (15 maanden oud) 2 voedingen tussen 20 en 6 uur trouwens (dus om 20, uur of 24/1, ergens rond 4/5 en dan om 6 of half 7 wakker), maar niet meer dat eeuwige gesabbel.

Sterkte, want slaapgebrek is heel naar.
Alle reacties Link kopieren
Wat superfijn dat er zoveel mensen met me meedenken!!



Aventura, reisa1978 en Vli43inder: Ik ga toch maar eens een fles proberen ja. Al dan niet met een dikke pap erdoor. Misschien dat dat de oplossing is.

En ik zal mijn kusselsloop zo is bij dr neerleggen.



Zou zo heerlijk zijn om eens een nachtje door te trekken
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 15 augustus 2013 @ 22:17:

zoon heeft tot 14 maanden snachts 2 voedingen gehad. en ineens was het over!!



hier werkte het juist averechts om hem wakker te maken voor een voeding evenals pap voor het slapen gaan. hij werd hoe dan ook om 12 en om 4 uur wakker.



het is zooo moeilijk wat voor het ene kind werkt werkt voor het andere kind totaal niet. het is echt even zoeken.



wat bij mij heel erg rust gaf was het gewoon te accepteren dat het zo is. heel erg fijn voor alle papa's en mama's met doorslapende kinderen maar helaas niet voor mij het is nu eenmaal zo dus maar het beste en het makkelijkste ervan maken dus hup melk erin en verder slapen. Dus dat dat betekende dat ik 3 keer per nacht naar zijn kamer moest lopen om hem de borst te geven waarna hij gewoon in zijn eigen bedje verder ging slapen dan was dat maar zo. beter dan al dat gehuil en gestress snachts omdat hij perse koste wat kost door moet slapen.



echt het is een fase en het gaat voorbij!!!



Het is zeker lastig! Ik probeer haar vooral ook door te laten slapen voor haarzelf. Merk dat ze overdag ook veel moe is en het zal haar goed doen ook, het doorslapen.

Maar misschien moet ik het idd maar gewoon accepteren. Dan maar 3 keer lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwmetstippen schreef op 15 augustus 2013 @ 22:19:

Ik ben zelf vertrokken. Dat klinkt heftiger dan het is, ven uitleggen. Onze dame slaapt ook in een co-sleeper en dat ging super, lekker liggend voeden en weer slapen. Tot ze ging doen wat jouw dochter doet: de hele nacht aan de borst willen liggen en niet om te drinken, maar gewoon sabbel, sabbel, friemel, friemel etc. Ongeveer rond dezelfde leeftijd trouwens.

Toen ben ik zelf gegaan. Dus na de voeding, als het meer sabbel dan drinken werd, loskoppelen en ik vertrok. En dat werkte, want als ik er niet ben, zijn mijn borsten er ook niet en gaat ze gewoon slapen. Het was wel even wennen hoor, man heeft de eerste nachten wat met haar moeten wiebelen en werd als vervanging gebruikt (lees, dochter friemelde met zijn haar/neus/oren), maar dat was ook na een paar dagen over.

Inmiddels kan ik wel weer in mijn eigen bed, eerst lag man tussen dochter en mij in, maar nu kan ik ook weer naast dochter.

Ze drinkt nog steeds (15 maanden oud) 2 voedingen tussen 20 en 6 uur trouwens (dus om 20, uur of 24/1, ergens rond 4/5 en dan om 6 of half 7 wakker), maar niet meer dat eeuwige gesabbel.

Sterkte, want slaapgebrek is heel naar.Waar vertrok je dan naartoe? En bleef dochter dan bij jullie in bed? Dat zou ook mijn ideale situatie zijn! Ik mis haar wel moet ik zeggen. Maar in de co-sleeper kan ze niet meer want daar klautert ze uit, net als in bed bij ons. Als ze nou zou blijven liggen!!
Nou, als ik van vrienden en kennissen hoor, dan hoeft het helemaal niet goed te komen, nou ja, niet binnen afzienbare tijd. Ik ken er wel waarbij een kind van 4 nog steeds niet doorslaapt. De pubers in mijn vriendenkring slapen nu wel door hoor, tot 12 uur 's middags, dus ooit komt het goed.



Nachtje te logeren brengen, of twee?



Om de situatie te doorbreken? Ik heb al een paar keer gemerkt dat mijn ouders (waar hij zo eens in de drie maanden een nachtje logeert) de gebruiksaanwijzing kennelijk wel hebben en die stiekem achterhouden, uit wraak . Zodra man en ik er weer zijn, huilt ie binnen 10 minuten (m niks) en werkelijk iedere keer "Nou, dit is voor het eerst dat ik 'm hoor huilen" en meestal is ie de week erna echt voorbeeldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven