Heupdysplasie peuter

21-10-2016 17:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Afgelopen maandag ben ik op het cb geweest en daar zagen ze dat mijn dochtertje van 16 maanden een aanzienlijk beenlengteverschil, verschil in kniehoogte en verschil in bilplooien heeft.

De arts van het cb gaf me een verwijsbrief mee voor een rontgenfoto, en ik kon hiervoor de volgende dag al terecht.

Nu hadden ze eerst een foto gemaakt met de beentjes gestrekt, en hierna mocht ik plaatsnemen in de wachtruimte. Na een paar minuutjes wachten kwamen ze me roepen om nog een tweede foto te maken, en nu met de beentjes in 'kikkerstand'.

En toen mocht ik gaan... de uitslag komt via de huisarts zei de verpleegkundige..

Nu heeft mijn huisarts de hele week vakantie, en vandaag is het inmiddels vrijdag.. Dus heb ik vandaag de vervangende huisarts gebeld of zij me mischien de uitslag kon vertellen, maar de uitslag was nog niet binnen, en zij zei dat ik maandag mijn eigen huisarts maar moest bellen.



Ik zit dus best een beetje in de stress.. maar ik hoop stiekem dat als het echt mis was met de heupjes van mijn dochter dat ik wel gelijk bericht zou hebben gekregen?!

Zijn er meer van jullie die dit mee hebben gemaakt, bij een wat ouder kindje? En kregen jullie wel gelijk de uitslag?



Hoop van jullie te horen...

Groetjes Patricia
Ik heb een heupdysplasie, en daar huppel ik al 45 jaar vrolijk op rond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hd, en nergens last van, al kwam ik na week geboorte al in spreidbroekje, ivm erfelijk aangelegenheid uit familie, en op rongt foto afwijking te zien was, omdat de kop niet rond genoeg was en er ruimte op zat.



En nergens last van als 40 jarige.



Ook op 16 mnd is er genoeg in medische wereld wat hd kan oplossen.



Wel belangrijk, zorg voor kwalitiatief goed schoenen met goed loopbed, dat ze recht staat , en heupkop goed in kom staat.
Een vriendin van mij had er wel behoorlijk wat last van en heeft nog voor haar 40ste een kunstheup gekregen.



Haar zoon had het ook en die heeft een gipsbroek gekregen, ik weet niet precies hoe oud hij was, volgens mij jonger dan 16 maanden maar dat weet ik niet zeker, zij zat er bovenop dus haar zoon is toen ook snel geholpen. Haar jongste zoon heeft het niet.



Sterkte met wachten op de uitslag. Spannend ook! Hoop voor jullie dat het meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Ik weet dat het ip goed te behandelen is, maar de verhalen die ik op internet lees over wat oudere kindjes met heupdysplasie maken me niet echt vrolijk, het in tractie hangen in het zh, operaties en maandenlang in een gipsbroek.. vandaar dat ik er best een beetje over inzit..
quote:patriciavv schreef op 21 oktober 2016 @ 18:28:

Bedankt voor jullie reacties!



Ik weet dat het ip goed te behandelen is, maar de verhalen die ik op internet lees over wat oudere kindjes met heupdysplasie maken me niet echt vrolijk, het in tractie hangen in het zh, operaties en maandenlang in een gipsbroek.. vandaar dat ik er best een beetje over inzit..



Dat snap ik! Hopelijk valt het mee

Hebben ze eerder nooit iets opgemerkt?
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf, alleen een operatie zou mij kunnen helpen werd er toen, meer dan 20 jaar geleden, gezegd. Was toen 9 jaar. Maar mijn ouders wilde dit toen niet. En later is er nooit meer naar gekeken. En heb er eigenlijk nu helemaal geen last van. Je ziet alleen in de zomer met blote benen dat mijn knieën niet gelijk zitten. En heel hard rennen kan ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Haar tweeling zusje lag in stuit en heeft een week zonder vruchtwater gezeten, dus zij heeft wel een echo gehad.. ik denk dat ze haar zusje een beetje over het hoofd hebben gezien..
Mijn dochtertje (7 mnd( heeft ook heupdysplasie, gelukkig kwamen ze er vroeg achter.

Ik kan je niet helpen. Maar veel sterkte gewenst!
quote:patriciavv schreef op 21 oktober 2016 @ 18:28:

Bedankt voor jullie reacties!



Ik weet dat het ip goed te behandelen is, maar de verhalen die ik op internet lees over wat oudere kindjes met heupdysplasie maken me niet echt vrolijk, het in tractie hangen in het zh, operaties en maandenlang in een gipsbroek.. vandaar dat ik er best een beetje over inzit..



Dat heb ik ook allemaal gehad (ik heb ook heupdysplasie) maar als baby al en ik herinner het me dus niet, dat scheelt.



Ik heb op m'n 17e nog een operatie gehad, dat is nu elf jaar geleden. Ik heb nog wel pijn, maar er valt goed mee te leven. Ik heb m'n hele jeugd fysiotherapie gehad, dat wel. En ik loop slecht (alsin dat je aan me kunt zien dat ik een beperking heb) maar heb daarnaast nog een beperking aan m'n voeten waar ik veel pijn aan heb dus het is lastig te bepalen of dat slechte lopen ook van m'n heupdysplasie komt.



Maar er is dus goed mee te leven. Ik snap wel dat je je zorgen maakt, het is niet niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:patriciavv schreef op 21 oktober 2016 @ 18:28:

Bedankt voor jullie reacties!



Ik weet dat het ip goed te behandelen is, maar de verhalen die ik op internet lees over wat oudere kindjes met heupdysplasie maken me niet echt vrolijk, het in tractie hangen in het zh, operaties en maandenlang in een gipsbroek.. vandaar dat ik er best een beetje over inzit.. ook dat komt best goed hoor, heb ik ook allemaal gehad en ben geopereerd met 9 maanden en ben er nog steeds. Wel inmiddels een kunstheup en oh boy wat ben ik daar gelukkig mee!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Bij was het ontdekt rond 20 maanden. 2 keer geopereerd en gipsbroek gehad. Rond 4 jaar was ik overal vanaf. Nu, ik ben midden twintig, bijna geen last. Behalve bij hardlopen.
Onze dochter kreeg de diagnose met drie maanden, typisch dat het bij jullie nu pas opviel..

Op de dag dat we foto's lieten maken, kwamen we het ziekenhuis uit met beugel. Die heeft ze 8 maanden gehad. Daarna waren haar benen even lang. Nog wel jaren fysiotherapie, maar nu zijn we gelukkig bijna klaar (8).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven