Hoe krijg ik een ritme ?

27-10-2016 21:13 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn kleine is overmorgen 4 week oud. Nu vraag ik mij af. Hoe krijgt mijn zoon een eigen ritme met borstvoeding. Ik probeer meestal rond dezelfde tijden te voeden, maar hij meld zich ook wel eens een andere keer.



En vaak is het zo dat als ik hem in de middag voeding geef wil hij daarna niet slapen. Of ik leg hem slapend weg en word gelijk weer wakker en net zo goed als ik hem wakker weg leg. Op een duur als hij dan slaapt bij mij, laat ik hem ook slapen. Hoe doen jullie dat? S'nachts slaapt hij heerlijk en meld hij zich soms 1 keer of slaapt hij door. Het is echt overdag en soms de avond dat ik hem niet in slaap krijg in zijn bedje.
Komt vanzelf goed. Echt.



Ik heb er inmiddels één van 2 jaar en één van een half jaar en die babytijd gaat zó snel voorbij. Heb je nu misschien niets aan maar probeer het een beetje los te laten. Kans is groot dat hij over 2 maanden (waarschijnlijk eerder) al helemaal niet eens meer op je wil slapen.
Komt vanzelf, ik heb er bij beide kinderen nooit iets aan gedaan en uit zichzelf kwamen ze in een ritme. Dat was rond de 6 a 8 weken en met 3 maanden kende ik ze door en door.
Voor wat het waard is, volgens mij schreef ik hier ergens paar maanden terug in topic dat mijn zoon met 12 weken nog steeds nul ritme had. Het komt goed, echt.



Ze zijn nu nog niet in ritme te duwen. Let gewoon goed op signalen van moeheid zodat je je baby op tijd weglegt om te gaan slapen. En onthoud verder dat al die andere moeders ook maar wat doen



En als je echt meer handvatten wil: Baby in een droomritme van Stephanie Lampe. Al schrijft ook zij dat je ze pas rond zes maanden een ritme kunt aanleren. Alles wat je voor die tijd bereikt, is mooi meegenomen
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 27 oktober 2016 @ 21:17:

Komt vanzelf goed. Echt.



Ik heb er inmiddels één van 2 jaar en één van een half jaar en die babytijd gaat zó snel voorbij. Heb je nu misschien niets aan maar probeer het een beetje los te laten. Kans is groot dat hij over 2 maanden (waarschijnlijk eerder) al helemaal niet eens meer op je wil slapen.



Oké gelukkig. Ik vind het zelf niet erg dat hij bij mij is. Vanaf morgen heb ik ook een draagdoek zodat ik ook wat ondertussen kan doen.

Ik hoor van mensen soms dat ik hem verwen, maar als je elke keer hem erin legt en hij begint steeds te huilen dan heb ik op een duur zoiets van ik hou hem wel bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed altijd maar wat. En het kwam vanzelf goed, heb me er nooit echt druk om gemaakt. Ik kan je dat van harte aanraden.
Dat gaat vanzelf. Dat geeft je baby wel aan. Hoef je niks aan te doen.



En dat is ook het makkelijkste. Voeden op verzoek (is ook beter voor je productie!) en meegaan met je kind.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik er niet van uit gaan dat hij over 2 maanden niet meer op je wil slapen. Mijn jongste van 2,5 doet dat nog het liefst
Alle reacties Link kopieren
quote:laurabb schreef op 27 oktober 2016 @ 21:22:

Voor wat het waard is, volgens mij schreef ik hier ergens paar maanden terug in topic dat mijn zoon met 12 weken nog steeds nul ritme had. Het komt goed, echt.



Ze zijn nu nog niet in ritme te duwen. Let gewoon goed op signalen van moeheid zodat je je baby op tijd weglegt om te gaan slapen. En onthoud verder dat al die andere moeders ook maar wat doen



En als je echt meer handvatten wil: Baby in een droomritme van Stephanie Lampe. Al schrijft ook zij dat je ze pas rond zes maanden een ritme kunt aanleren. Alles wat je voor die tijd bereikt, is mooi meegenomen



Ik heb er zelf verder geen problemen mee, maar als je soms andere mensen hoor hoe het bij hun gaat dan ga je soms aan jezelf twijfelen als je het wel goed doet.



Dat vind ik wel moeilijk signalen als ze moe beginnen te worden, want ik moet mijn kleine wakker houden tijdens borstvoeding soms. Meestal leg ik hem slapend weg en gaat dat juist goed en als ik hem wakker weg leg nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties. Stelt mij toch gerust.

Het gaat allemaal vanzelf dus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is 7 maanden en heeft nog steeds geen ritme. De ene dag slaapt hij 4 keer en de volgende dag maar 2 keer. Soms is hij om half 8 wakker en soms om half tien.
quote:Roxx_LZ schreef op 27 oktober 2016 @ 21:31:

Dankjewel voor jullie reacties. Stelt mij toch gerust.

Het gaat allemaal vanzelf dus.

Meestal wel. En anders kun je vanaf een maand of zes eens kijken wat je er in kan sturen. Maar nu nog niet hoor.



Echt, al dat gemekker over voeden spelen verschonen slapen, daar houdt mijn drie weken oude baby zich ook totaal niet aan hoor
Bij iedereen gaat het weer anders en je moet echt niet zoveel naar anderen kijken of luisteren. Elk huisje heeft zijn kruisje. Mij werd altijd gezegd dat ik toch zooooooooveel geluk had met baby's die na 2 weken al doorsliepen en ik dus nergens over mocht klagen. Dat de ene baby de hele dag krijste en de ander een afwijking had waardoor hij aan de pijnstillers zat en daar dus moe van werd daar werd niet naar gekeken.
quote:Captain_Obvious schreef op 27 oktober 2016 @ 21:38:

[...]



Meestal wel. En anders kun je vanaf een maand of zes eens kijken wat je er in kan sturen. Maar nu nog niet hoor.



Echt, al dat gemekker over voeden spelen verschonen slapen, daar houdt mijn drie weken oude baby zich ook totaal niet aan hoor ik hou mij daar wel een beetje aan alleen heb ik nooit gesnapt hoe je in hemelsnaam met een baby van 3 weken oud kunt spelen haha.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt helemaal niet gek hoor voor zon kleintje.



Wat mij hielp was volgorde: slapen, eten, spelen, slapen (overdag dan). Spelen is nu natuurlijk nog niet van toepassing maar zou je ook kunnen interpreteren als even rondkijken op arm of box. Soms is 5 minuten wakker zijn al te veel, dus het kan zijn dat de wakker periode na eten volledig wordt overgeslagen.



Met deze volgorde heeft baby max energie om te eten en eventueel te spelen, waarna hij weer kan bijtanken door te slapen. Wakker worden is vaak van honger wakker worden als ze nog zo klein zijn (of kou).
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 27 oktober 2016 @ 21:38:

[...]



Meestal wel. En anders kun je vanaf een maand of zes eens kijken wat je er in kan sturen. Maar nu nog niet hoor.



Echt, al dat gemekker over voeden spelen verschonen slapen, daar houdt mijn drie weken oude baby zich ook totaal niet aan hoor Lol! Dat gemekker heeft mij wel geholpen als handvat. Maar zie het zo: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Roxx_LZ schreef op 27 oktober 2016 @ 21:29:

[...]





Ik heb er zelf verder geen problemen mee, maar als je soms andere mensen hoor hoe het bij hun gaat dan ga je soms aan jezelf twijfelen als je het wel goed doet.



Dat vind ik wel moeilijk signalen als ze moe beginnen te worden, want ik moet mijn kleine wakker houden tijdens borstvoeding soms. Meestal leg ik hem slapend weg en gaat dat juist goed en als ik hem wakker weg leg nog niet.

Is ook heel moeilijk op die leeftijd. Is nog lastig om de slaapsignalen te herkennen (lijken vaak ook op hongersignalen), maar ook dat komt vanzelf.

En slapend wegleggen is ook prima hoor. Gewoon doen als dat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Geen ritme willen met vier weken. Veel bij je houden en voeden op verzoek. En toegeven aan clusteren als je baby dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Quote ipv wijz
Alle reacties Link kopieren
Je merkt wel dat iedereen het dus op zijn eigen manier doet zo te lezen ook.

Ik ga dan gewoon door zoals ik het nu doen. Hij huilt haast nooit alleen als hij honger heeft dan wordt hij ongeduldig.

Erg fijn om te weten dat dit gewoon normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Laat het gaan zoals het gaat, echt trek je niets aan van anderen. Dat heb ik wel gedaan in het begin en dat gestress " waarom gaat het niet zoals bij anderen" is echt doodzonde.
quote:Lovely1987 schreef op 27 oktober 2016 @ 21:42:

[...]

ik hou mij daar wel een beetje aan alleen heb ik nooit gesnapt hoe je in hemelsnaam met een baby van 3 weken oud kunt spelen haha.

Nee ik snap dat ook niet!



Mijne doet vooral eten eten eten slapen verschonen
Ahhhh dan zijn onze frummels precies even oud (2 oktober)? Leuk!

Mijn meisje laat zich ook niet in een ritme duwen. Vind het ook soms lastig hoor. En ze slaapt bij mij s nachts zo'n 2 à 3 uur en komt dan weer voor een voeding. Dusse.. Haha. Dan valt t bij jou mee toch? Ik ga lekker met haar behoeftes mee. Ik geniet er maar gewoon van! Ze ligt nu overigens op me te slapen. Leg dr straks in de cosleeper naast me. Heerlijk!
quote:Captain_Obvious schreef op 27 oktober 2016 @ 22:07:

[...]



Nee ik snap dat ook niet!



Mijne doet vooral eten eten eten slapen verschonenHaha Jep! Hier ook!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 27 oktober 2016 @ 22:07:

[...]



Nee ik snap dat ook niet!



Mijne doet vooral eten eten eten slapen verschonenJe doet toch kletsen, kirren, baby beetje rondkijken enz enz?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven