hoe laat gaat jouw baby naar bed

13-08-2013 22:48 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is nu 8 maanden en hij gaat steeds later slapen. Nu is het tussen 22.30 en 23.30 Heb t idee dat ik iets verkeerds doe. Hij wordt rond 8 uur wakker
Alle reacties Link kopieren
hoeveel slaapt hij overdag??





onze zoon gaat al hele lange tijd om 19.00 uur naar bed en wordt dan ergens in de loop van de ochtend wakker.



heeft bij hem heel lang geduurd dat hij een hele nacht doorsliep maar sinds wij hem nog maar 1 slaapje overdag laten doen slaapt hij goed en lang
Meestal rond 20.00 uur.

Maar is een tijdje ook zo rond 22 of zelfs pas 23.30 geweest.
Alle reacties Link kopieren
Meestal slaapt hij niet. En dan n enkele x, 1 x in de 2 weken ofzo 2 uurtjes.
Is hij vrolijk wakker tot die tijd of zit hij zichzelf dan eigenlijk in de weg? In dat laatste geval is hij misschien wel te moe om de slaap te vatten. Dan zou overdag meer rust geven en 'S avonds op tijd naar ben de vicieuze cirkel wel eens kunnen doorbreken.
Alle reacties Link kopieren
7 uur
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Hij is wel vrolijk en actief. Maar ook gefustreerd. Ik zorg voor rustige dagen, maar soms helpt het juist om actief te zijn met hem. Een dutje overdag zat r al heel vroeg niet in, toen hij een 6 weken was niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 2,5 gaat om 19.30/19.45 en mijn zoon van 1 gaat uiterlijk om 19.00. Hij gaat s middags ook nog ruim 2,5 uur en is rond 07 wakker. Mijn oudste slaapt ook nog 2 uur s middags. Maar dat is koning slaap graag, dus dat is uitzonderlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:oehoeh schreef op 13 augustus 2013 @ 22:59:

7 uurHéérlijk
Alle reacties Link kopieren
Hier ook om 19u, nu 2 jaar later nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat zoon van 9,5 maanden om een uur of 22.00-22.30 naar bed en is dan om 7 uur echt wakker wakker. Gelukkig, voorheen was het regelmatig 5.30-6.00.

Hij is in de avond ook gewoon echt wakker en meestal ook gezellig, dus ik vind t prima. Als ik hem eerder naar bed doe, wordt hij ook eerder wakker. Word ik ook niet vrolijk van.
Vanaf een paar weken al rond 19 uur... Is wel een ritme waar ik wat (veel) tijd en energie in heb moeten steken
Alle reacties Link kopieren
quote:newmamma schreef op 13 augustus 2013 @ 23:03:

[...]



Héérlijk

Zeker fijn! de tweeling en Zoon van 5 gaat ook om 7 uur. Dan zijn ze ook echt moe.

En hebben we meestal nog wat uren voor ons zelf..
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 10 maanden is meestal zo rond 19 - 19.30 moe, gaat met mij mee naar boven in het grote bed, en als hij diep slaapt weer mee naar beneden. Vaak slaapt hij dan 'door' (met af en toe een slokje 's nachts) tot een uur of 8 's ochtends. Soms wordt hij 's avonds laat ineens nog actief.



Als je zoontje het er goed op doet, geen zorgen maken. De een slaapt vroeg en veel, de ander laat en weinig. Zolang ze gezond en vrolijk zijn, geen punt van maken.
quote:newmamma schreef op 13 augustus 2013 @ 22:53:

Meestal slaapt hij niet. En dan n enkele x, 1 x in de 2 weken ofzo 2 uurtjes.Nooit een middagdutje? Dat vind ik wel uitzonderlijk. Hou je hem dan de hele dag bezig? En 's avonds? Wat gebeurt er als je hem toch in bed legt overdag of eerder op de avond?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen slapen (ook) heel weinig. Zoon van

3,5 slaapt nu eindelijk van 20.00 tot 7.00. Heeft lange tijd minder geslapen en vanaf 2 jaar geen middagslaap meer.

Dochter van 1,5 jaar slaapt een uurtje 's middags en slaapt van pas van 22.30 tot 7.00 We leggen haar in principe altijd rond 20.00 in bed. En soms valt ze dan al in slaap. Alleen krijgt zij rond 22.00 nog een fles en daar wordt ze vaak wakker van. Dan blijft ze ook weer een tijdje wakker. (Fles kunnen we niet skippen ivm ziekte. Proberen m stiekem door de sonde te geven, maar dat werkt dus niet altijd)

Dochter doet het prima op deze hoeveelheid slaap. Toch zou graag langere nachten willen, maar ben er van overtuigd dat het wel recht trekt en dat ze uiteindelijk blijft slapen tijdens haar laatste voeding... Maar ik kan soms jaloers zijn op

Mensen die om 19.00 de avond voor zichzelf hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind sliep als baby overdag ook niet veel. Voornamelijk hazeslaapjes, vanaf 1,5 geen middagslaapje meer en hij gedijt er goed onder.

Maar gaat 's avonds wel rond 19.30 naar bed en slaapt klonk rond tot 7.30/8.00.

Er zijn gewoon ook energieke kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan heb ik dus echt een slaapkop... ze ligt al tussen 18 en 19 uur op bed. Is dan wel om 6 uur wakker. Overdag doet ze nog 3 slaapjes, al lijkt dat nu naar 2 te gaan. Ze begint al sinds klein babytje (nu grote baby 9 maanden) zo vroeg aan haar nachtslaap, tweede helft van de nacht was altijd onrustiger / wakker.
Rond 19.30 en tot 7 uur sochtends, slaapt overdag ook zo'n 3/4 uurtjes bij elkaar opgeteld.



Wel tijdje gehad sliep hij bijna de hele dag en laat pas slapen savonds, en veel huilen.

En een tijdje overdag niet slapen en s'avonds over z'n slaap heen, en dat is helemaal niet de bedoeling.



Ik ben hem gewoon op vaste tijden in bedje gaan leggen, en eigenlijk binnen een week sliep hij rond 20.00 uur in in zijn eigen bedje zonder te huilen, dat is nu al zo'n 3 maanden zo.

Was wel even paar dagen flink gillen in bedje het eerste uur, dus terug gaan troosten en erbij blijven zitten, maar duurde echt maar even.



Overdag ook 2x in bed en door vakantie en grote broer thuis was dat af en toe nutteloos, maar nu ook weer goed ritme en slaapt ook overdag dus prima.
Alle reacties Link kopieren
Tussen 18:00 en 19:00 gaat dochter 8 maanden naar bed. Ze wordt tussen 5 en 6 wakker en overdag slaapt ze 2x kort.

Langer ophouden trekt ze echt niet en ik moet eerlijk bekennen dat je mij niet hoort klagen behalve toen ze laatst om 4 uur al eruit wilde...
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 8 maanden gaat sinds een week rond negen uur in zijn eigen bed slapen. Hiervoor sliep hij beneden, en meestal rond een uur of tien. Hij wordt een keer wakker voor een voeding, en slaapt dan tot zeven uur. Na zijn ontbijt slaapt hij verder tot elf uur.

In de middag ook nog een goede dut.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 16 mnd gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed en slaapt dan door tot 7.30u ongeveer. Overdag slaapt ze nog twee keer. Totaal zo 4 uur. Ze is een enorme slaapkop.



De nachten zijn al zo sinds ze een week of zes was. Tot zo'n 3,5 mnd maakten we haar rond 22.30u nog wakker voor een fles. Tot 11 mnd sliep ze nog drie keer overdag.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van bijna 1 jaar gaat al maanden om 19.00 uur naar bed. Ze slaapt dan meestal tot 05.00 uur 's ochtends. Overdag slaapt ze nog twee keer een uurtje tot 1,5 uur.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Zoon (10 mnd) gaat rond 20:30 naar bed. Ik wil dit na de vakantie terug gaan brengen naar 19 à 19:30..
Alle reacties Link kopieren
Zoon 11 mnd gaat om 7 uur dat is al zo vanaf de geboorte. Dan kreeg hij om 7 uur nog voeding en daarna naar bed en dan nnatuurlijk de laatste voeding boven al slapend. Hij slaapt tot 8 uu half 9 sinds hij s middags nog maar 1x slaapt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven