Hoe snel werkt antibiotica?

07-01-2009 20:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, we zijn hier geen dokters



Maar Zoonlief heeft waterpokken met daarbij een bacteriële infectie. Nu zou hij verbetering moeten laten zien na inname van de antibiotica. Maar hoe snel komt zo'n verbetering? Wat is een reeële tijdsduur?



Iemand hier die het weet?
Alle reacties Link kopieren
Drie dagen. Zegt de dokter en mijn ervaring. Maar goed, ieder mens is anders ... blablabla

Afwachten dus! En beterschap voor je zoon.
Alle reacties Link kopieren
Na één dag meestal al hoor.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Koorts gaat meestal binnen een dag omlaag.



Bij Jom werkt een AB kuur binnen 12 uur op z'n koorts en binnen 24 uur op z'n hoest, maar ja, da's een ander kind dan het jouwe en met een andere kwaal, dus eigenlijk zegt dat helemaal niets.



Binnen 3 dagen moet je verschil zien, anders de dokter weer bellen. Kuur altijd afmaken en als binnen 2 dagen na het beëindigen van de kuur je kind weer koorts of symptomen krijgt, meteen de huisarts bellen. Grote kans dat je dan een vervolgkuur nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoontje de eerste dag meteen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat ongerust omdat de huisarts aangegeven heeft dat ik moest bellen als de situatie zo bleef. En hij is niet suffig, maar koorts blijft wel hoog dus dat verontrust me.

Gelukkig komt Lief zo, kan hij mee beslissen.

Pfff, wat een zorg is een ziek kind.

Ik prijs me gelukkig dat hij hiervoor nooit ziek geweest is.
Alle reacties Link kopieren
fussie, als je ongerust bent, bel je gewoon de huisartsenpost. Hoe oud is je zoontje?
Alle reacties Link kopieren
6, in april wordt hij zeven.

Lief is er binnen 10 minuten, en dan bel ik even idd. Bel liever als hij er al is, dan kunnen twee mensen onthouden wat er gezegd wordt.



Ah, lief is er al, ik ga zo bellen.
Alle reacties Link kopieren
Fussie wanneer is hij begonnen met anti-biotica?

En heb je ook paracetamol gegeven?

Het belangrijkste is dat hij aanspreekbaar bijft en bij twijfel gewoon de huisartsenpost bellen.
Alle reacties Link kopieren
heel goed, bij dit soort twijfels moet je gewoon bellen.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt ook af van de lengte van de kuur. Bellen kan nooit kwaad, daar is de telefoon voor.
Alle reacties Link kopieren
We mogen even komen dus ik ga Zoon eens gereed maken.

Bedankt voro het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
sterkte en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Het hangt erg van het kind af hoe snel de kuur werkt. Bij zoonlief (1,5 jaar) zeg ik altijd gekscherend dat hij al beter is als het recept binnen. Serieus, het is dat het mn kind is anders zou ik gerust wel een placebo willen proberen. Binnen een paar uur is het een heel ander kind. Andere kinderen doen er langer over. In ieder geval bij zorgen altijd langsgaan, daar zijn ze voor.
Alle reacties Link kopieren
Zo, we zijn weer thuis. De arts van de post heeft niets meer gedaan, wel nog even gecontroleerd op nekstijfheid. Dit ivm met complicaties. Maar dat is gelukkig niet aan de orde.

Hoge koorts kan geen kwaad, is juist een teken dat het lichaam goed aan het vechten is tegen het virus.



Oh, arts had eigenlijk nog zelden een kind gezien dat zóveel pokken heeft. Hebben wij weer
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie....

Rot he, als ze zo ziek zijn....heel veel beterschap!
Sterkte!

(Al Jom z'n blaasjes zijn al aan het indrogen.... wat een verschil toch, tussen verschillendekindjesmetdezwelfdekwaal...)



Alle reacties Link kopieren
Uhu, dat scheelt zeker. Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen van Zoonlief.

Gelukkig knapt hij al wel íets op nu.

Wat kun je als moeder toch ontzettend ongerust zijn he?







Alle reacties Link kopieren
wooooowwww....jongen toch!!!



Aaaah ik kan me goed voorstellen dat dat manneke goed ziek is.... heel veel beterschap hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
P.s wat een mooie bos haar heeft ie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven