Hoe vallen deze boxpakjes?

05-10-2015 11:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Vraagje aan jullie

Ik heb twee boxpakjes gekocht in maatje 50. (In de label staat newborn, in de webshop als maatje 50)



Nu heb ik ze thuis binnengekregen. En wat me opvalt is dat ze helemaal uit verhouding zijn? Die broekspijpen zijn zo kort voor mijn idee.

Nu is het mijn eerste kleintje dus geen idee of dit normaal is en dus zo hoort?

Hebben ze altijd zulke korte beentjes?

Boxpakje 1

http://www.coccinelle.nl/ ... w086csb-baby-boxpakje.htm

Boxpakje 2

http://www.coccinelle.nl/ ... csb-baby-boxpakje-wit.htm

Als het zo hoort dan ben ik sowieso van plan er 1 te houden.. Dus welke jullie het leukst vinden hoor ik dan ook heel graag



Liefs Ruth
Zo wat een geld voor zoiets kleins!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het is niet de vraag van TO, maar 64,95 voor een boxpakje? In een maat waar de doorsnee Hollandsche baby al bij de geboorte niet meer inpast?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ga ervanuit dat de beentjes bloot zijn met zulke korte pijpjes. Ik vind het er ook vrij zomers uitzien. Een pasgeboren baby moet lekker warm aangekleed worden!
Wow! 70 euro voor een pakje waar die kleine in het beste geval 2 weken in past? Ik denk dat ik nog geen 70 euro heb uitgegeven aan mijn volledige stapel maat 50 kleertjes. Maar ieder z´n ding, natuurlijk



Die broekspijpen, lijkt me gewoon een kort broekje voor in de zomer? Dus blote knietjes.



Wat de kleur betreft, ik vind geen één van de twee mooi (sorry).
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde al heel erg! Ik ga ze toch maar lekker terugsturen ..:-)
Alle reacties Link kopieren
Die zien eruit als zomerpakjes, met korte broekspijpjes en mouwen die tot aan de ellebogen komen. Dat is toch al te zien aan de foto's op de website.



Ik kocht voor mijn dochter vroeger zulke pakjes van Smafolk:

http://www.smafolk.dk/sho ... es-53-4109/medium-purple/
Alle reacties Link kopieren
Ons kleintje word in de winter geboren.
Een keer een spuitluier en weg 65¤ , maar de pijpjes lijken kort idd .
Alle reacties Link kopieren
Wel een fantastische site TO, als je eens goed wilt lachen dan.



Een jasje voor een dreumes, van 359,95..... de wereld is gek geworden!



Alle reacties Link kopieren
En deze "luiertas"......... 2500,-

Als ik op de website kijk is dat gewoon het model van Ralph Lauren, het lijfje loopt ver door. Het lijkt me wel te koud voor de winter. Wat het geld betreft moeten mensen dat natuurlijk zelf weten, als je het hebt en er voor over hebt moet je het vooral doen. Ik heb het er niet voor over al zou ik het kunnen betalen, voor dat geld kun je de hele garderobe maat 50/56 kopen als je wil. Ik zie inderdaad ook meteen zo een gele explosie tot in de nek voor me vooral bij dat witte pakje.. Ik heb witte rompers regelmatig niet echt schoon meer gekregen, doodzonde dus als dat gebeurd met zo een pakje.



Deze vind ik wel leuk voor kerst ofzo maar voor 234.95 euro kan ik een echt pak voor de heren kopen..







250 euro voor een fotoboek!
Ee
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het pakje niet warm genoeg is.

Voor mijn kinderen kocht ik veel van noppies en ik zou geen maatje 50 halen maar een maatje 56.

Hoeveel geld je aan iets uitgeeft moet je natuurlijk zelf weten maar realiseer je dat die baby's alles maar kort aanhebben. Achteraf vind ik dat ik veel te veel geld voor mijn kinderen uitgegeven heb. Echt zo zonde en de baby kleren liggen nu stof te happen op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit het kruis gewoon heel laag. Maar dan nog ziet het er heel zomers uit.

Mijn ervaring is dat zulke dure kleding heel klein valt. Ik zou dus als je er voor kiest om zo veel geld uit te geven aan babykleding sowieso voor een maatje groter gaan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit het kruis erg laag zodat er heel veel ruimte is voor de luier van de kleine, kan dus dat die wel goed zal passen. Alleen wat een geld!!!



Als je baby met 42 weken geboren wordt of gewoon een beetje groot is past die niet eens in maat 50... Die van mij is met met 38+2 geboren en draagt nog steeds maat 50 met 2,5 week, maar voor het zelfde geld is je kind er met een week uit of past het nooit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 05 oktober 2015 @ 11:50:

Ik denk dat het pakje niet warm genoeg is.

Voor mijn kinderen kocht ik veel van noppies en ik zou geen maatje 50 halen maar een maatje 56.

Hoeveel geld je aan iets uitgeeft moet je natuurlijk zelf weten maar realiseer je dat die baby's alles maar kort aanhebben. Achteraf vind ik dat ik veel te veel geld voor mijn kinderen uitgegeven heb. Echt zo zonde en de baby kleren liggen nu stof te happen op zolder.Ik had één pakje 50/56 nieuw gekocht omdat ik het toch wel leuk vond als zoon als eerste pakje iets nieuws had in plaats van de doorschuivertjes van zijn zus. Hij woog echter bijna 4,5 kilo. Hij heeft het pakje voor de vorm nog even aangehad, maar eigenlijk was het meteen al te klein. Gelukkig was het gewoon van de Hema.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote baby's pasten misschien drie weken in deze maand, kun je zo uitrekenen wat het per keer dragen kost. Sla gewoon een stapeltje bij de HEMA in of vraag eens rond in de buurt. Ik neem aan dat er veel moeders zijn die je zo een stapel babykleertjes geven en dat die ook heel weinig gedragen zijn, simpelweg omdat ze te snel groeien om ze vaak te dragen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik over een leuk boxpakje. Niet iedereen wil zijn kinderen in stugge Zeeman meuk laten liggen. En ja, dat kwaliteitsverschil zie en voel je wel en het blijft ook veel langer mooi met wassen. Mijn zoons dragen veel RL en die pakjes vallen inderdaad erg krap. Zou voor de zekerheid een maat groter nemen, dan vallen de pijpen ook langer. Oh, en die poepvlekken gaan er gewoon uit met Biotex.
quote:oneenietweer schreef op 06 oktober 2015 @ 03:07:

Wat een gezeik over een leuk boxpakje. Niet iedereen wil zijn kinderen in stugge Zeeman meuk laten liggen. En ja, dat kwaliteitsverschil zie en voel je wel en het blijft ook veel langer mooi met wassen. Mijn zoons dragen veel RL en die pakjes vallen inderdaad erg krap. Zou voor de zekerheid een maat groter nemen, dan vallen de pijpen ook langer. Oh, en die poepvlekken gaan er gewoon uit met Biotex.

Maar langer mooi met wassen, slaat toch nergens op bij een pakje dat ze 2 weken aan kunnen? Dan was je het een keer of 4? En met die paar keer wassen zie je dat verschil echt niet hoor. En jij komt blijkbaar nooit bij de zeeman, aangezien je het over stugge meuk hebt.



TO : ik heb ook ooit een pakje gehad met zo'n laag kruis, maar die heb ik uiteindelijk nooit gebruikt. Vond het niet heel praktisch en de pijpjes kropen op. Ik zou sowieso 50/56 nemen of gewoon 56. Dochter was 49cm bij geboorte en die zou echt maar een paar dagen in maat 50 gepast hebben. Qua prijs, dat moet je zelf weten ik vond het zonde, ze hebben het echt maar heel kort aan. Vanaf maat 86 ben ik soms wat duurdere kleding gaan kopen en nu met maat 110 doet ze wel een jaar dus dan vind ik het niet zo erg om wat duurders te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het kon betalen deed ik de bovenste. Al betwijfel ik of het de wintercollectie is.



Mijn dochter draagt zo af en toe merkkleding. Allemaal tweedehands. Of gekregen. Of heel goedkoop gekocht.
quote:oneenietweer schreef op 06 oktober 2015 @ 03:07:

Wat een gezeik over een leuk boxpakje. Niet iedereen wil zijn kinderen in stugge Zeeman meuk laten liggen. En ja, dat kwaliteitsverschil zie en voel je wel en het blijft ook veel langer mooi met wassen. Mijn zoons dragen veel RL en die pakjes vallen inderdaad erg krap. Zou voor de zekerheid een maat groter nemen, dan vallen de pijpen ook langer. Oh, en die poepvlekken gaan er gewoon uit met Biotex.



Stugge zeeman meuk

Zoals Desperate_Housewive al zegt, die drie keer dat je het wast zie je heus niet. Op mij komt zulke kleding vaak over als "kijk eens wat wij voor ons kind overhebben" en jouw reactie over zeeman meuk bevestigt dat idee alleen maar. Natuurlijk gaat het niet om de geweldige kwaliteit maar om het merkje dat er op staat, prima hoor als je dat leuk vind en het geld er voor over hebt maar doe dan niet alsof het zoveel beter is (voor je kind/dan de zeeman meuk van andere) en de kwaliteit zijn geld zo waard is. Dat weten die bedrijven ook daarom staat er een logo op, een spierwit pakje met aan de binnenkant een merkje van dezelfde kwaliteit zouden ouders minder snel kopen, dan ziet namelijk niemand dat het van een heus merk is en geen zeeman meuk..
quote:sassafras schreef op 05 oktober 2015 @ 11:21:

Wel een fantastische site TO, als je eens goed wilt lachen dan.



Een jasje voor een dreumes, van 359,95..... de wereld is gek geworden!



[img]http://www.coccinelle.nl/image/330/330/ ... mds00s.jpg[/img]En nog spuuglelijk ook. Allemaal voor het imago en de show. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen fan van dit soort pakjes maar mijn kind hobbelt wel rond in zeeman kleertjes en daar heb je dit soort boxpakjes volgens mij niet hoor. Dus als ze dit gewoon mooi vind dan is er niet meteen een goedkope variant van. Misschien van GAP ofzo? Maar dat is niet wat ze vraagt.



Vriendin van me had haar zoontje in een Tommy Hilfiger variant in de winter en ik vond het vooral niet erg warm ogen, blote beentjes ook inderdaad omdat de pijpjes omhoog gingen.



Ik had maatje 50 voor een paar weekjes en ikvond dat wel prettig. Ondanks 4 kilo en geboren met 42 weken was 56 te groot geweest en ik vond dat het goed pastte wel prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven