Hoe van de fles af?

24-04-2017 07:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar lastig. Zoon ruim een jaar drinkt uit de fles. Ik ben al maanden bezig met oefenen met de babycup, 360 graden beker, beker met neusuitsparing, antilekding van avent, rietjesbeker van nuby ( dat werkt voor geen meter, ik krijg daar zelf amper iets uit. Je moet bijten en zuigen tegelijk ofzo). Niks werkt. Paar slokjes maar de helft gaat er lamgs, dan raakt hij gefrustreert en slaat beker weg. We oefenen ook in bad. Hij krijgt 3 keer per dag een fles. Naast die flessen krijgt hij 2/3 slokjes water binnen. Verder hoeft hij niks. Als ik fles afbouw ben ik bang dat hij te weinig vocht krijg. Maar mijn nichtje heeft te lang fles gehad en heeft nu problemen met mondmotoriek.

Dat wil ik liefst ook voorkomen.

Wat kan ik nog meer proberen? Een tuitbeker? Welke? Een rietjesbeker die simpel werkt, welke?

Cold turkey van die fles af?
Alle reacties Link kopieren
Rietjesbeker van de Hema. Ideaal ding. Lekt ook niet en kost niets.
Alle reacties Link kopieren
Krijgt hij er wel iets uit met een rietjesbeker? Of snapt hij nog niet hoe dit werkt?



Om zoon te leren dat je aan een rietje moet zuigen deed ik die rietjesbeker gewoon op z'n kop geven (net als een flesje) en toen dronk hij er meteen uit. Daarna steeds iets meer schuin houden tot de beker gewoon normaal stond.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 24 april 2017 @ 07:29:

Rietjesbeker van de Hema. Ideaal ding. Lekt ook niet en kost niets.O hier lekte die wel. Avent vind ik heel fijn die lekt nooit.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Oh, ik herken dit helemaal! Tig soorten bekers geprobeerd.. Hier was de truc een antilekbeker van kruitvat, waar je het anti-lek gedeelte uit kon halen. Dan hoeft kind niet zo hard te zuigen en komt er toch drinken uit. Werkte als een trein!

Later gaan oefenen met het antilek gedeelte erin en toen was het geen probleem meer.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 24 april 2017 @ 07:29:

Rietjesbeker van de Hema. Ideaal ding. Lekt ook niet en kost niets.inderdaad!
Deze al geprobeerd? Hier is dit de enige beker die zoon probleemloos gebruikte bij overstap vanaf de fles:



https://www.hetrietje.nl/ ... 2181-4_20160415113512.jpg



Hij is te koop bij de kruidvat. Vind hem nog steeds ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je al van de fles af willen?



Oefenbekers waren hier een drama, vooral de advent. Wat een miskoop. Lekte aan alle kanten. Rietjesbeker van hema werkt hier nog steeds prima.
Alle reacties Link kopieren
Kies 1 tuitbeker en blijf daar eerst bij. Geef daar tussendoor drinken in en laat het hem zelf doen. Blijven oefenen in bad met de gewone beker.

Voor mijn gevoel heb je al veel te veel soorten geprobeerd en ook al voordat je kind er zelf goed klaar voor was.

Mijn ervaring met rietjesbekers is dat sommige kinderen daardoor juist minder goed uit een gewone beker leren drinken. Ik ken iemand die ook een rietjesbeker gebruikte, maar het duurde heel lang voordat hij doorhad dat je een gewone beker schuin moest houden om te drinken.



Hier hebben mijn kinderen de tuitbekers van Avent gebruikt en hebben leren drinken uit de kalla bekers van Ikea. Niet in bad, maar gewoon in de kinderstoel met een bekertje drinken (halfvol ongeveer). Ik geloof dat ze toen ongeveer tussen de 1 en anderhalf waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de rietjesbeker van de hema echt niks, lekte verschrikkelijk! De rietjesbeker van de kruidvat vond en vind ik ideaal. Veel beter dan die van de nuby
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker die fles geven tot hij het wel door heeft. Ik zou hier geen probleem van maken. Er komt vanzelf een dag dat hij de fles niet meer wil.
Tuitbeker zonder anti-lek. Weinig erin doen.



Vijftig jaar geleden was er niks anders en leerde iedereen het!
Ik vond de rietjesbeker van de hema ook niet fijn, die van de kruidvat juist weer wel. Tuitbekers waren hier overigens ook geen succes.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn 1 van de dingen die ik toen helemaal had losgelaten, geloof fat ze zeker 3 waren toen ze nog graag uit hun fles melk of water lurkte.



En ineens was het over en dronken ze uit bekers.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee. Hier snapt dreumes de oefenbeker, rietjesbeker of tuitbeker wel, maar weigert er meer dan een paar slokken uit te drinken. Dus ik ben hier ook bang voor te weinig vocht als ik geen fles meer zou geven...
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 24 april 2017 @ 07:44:

Tuitbeker zonder anti-lek. Weinig erin doen.



Vijftig jaar geleden was er niks anders en leerde iedereen het!Precies. En het komt echt vanzelf. Ik heb dochter met ruim 2 nog een avondfles gegeven in jawel, een fles. Zij vond dat prettig (ze vroeg erom) en ik vond dat prettig, haar lekker dicht tegen me aan. Half jaar later, geen avondfles meer en kan prima uit een beker drinken. Ik heb het idee dat ouders (niet op TO gericht) dingen willen forceren, terwijl het vaak allemaal op zijn pootjes terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het al met een gewone beker geprobeerd? Hier zijn de kinderen vrij snel overgestapt op een gewone beker. Dan moet je nog wel even helpen, maar dag leren ze snel genoeg zelf (zittend aan tafel).
https://www.google.nl/url ... g2=zMlRbit1mCNZCTJs_vhYhg



Goed artikel!
quote:ontbijtkoekje schreef op 24 april 2017 @ 07:48:

[...]

Precies. En het komt echt vanzelf. Ik heb dochter met ruim 2 nog een avondfles gegeven in jawel, een fles. Zij vond dat prettig (ze vroeg erom) en ik vond dat prettig, haar lekker dicht tegen me aan. Half jaar later, geen avondfles meer en kan prima uit een beker drinken. Ik heb het idee dat ouders (niet op TO gericht) dingen willen forceren, terwijl het vaak allemaal op zijn pootjes terecht komt.Oneens, ik heb het idee dat ouders te laat beginnen met de beker aanbieden. Hier waren ze met een jaar ongeveer van de fles af en met twee jaar van de tuitbeker.
Ik lees even mee. Hier ook een zoontje van ruim een jaar die uit de fles drinkt. Daar geef ik hem ook water mee. Overigens drinkt hij meer water als ik het op 'flestemperatuur' maak (dus ongeveer 35 graden), ik denk dat hij niet zo van een koude plens in z'n maag houdt
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 24 april 2017 @ 07:56:

[...]



Oneens, ik heb het idee dat ouders te laat beginnen met de beker aanbieden. Hier waren ze met een jaar ongeveer van de fles af en met twee jaar van de tuitbeker.Klopt. Vooral de tuitbeker inderdaad. Ik ben in de ogen van veel ouders vrij vroeg begonnen met het aanbieden van een gewoon bekertje. Dat deed ik dan tijdens de lunch omdat ze dan toch aan tafel zaten. Gewoon proberen en het ging vrij snel goed. Voor tussendoor en onderweg kregen ze dan eerst nog wel gewoon een tuitbeker. Heb het toen ook vrij snel op het KDV aangegeven dat we aan het oefenen waren met de gewone beker en dat ze dat ook wel mochten doen. Op het KDV zitten ze met alle eetmomenten aan tafel, dus gewoon alle eetmomenten. Het was zo klaar, ook nooit problemen gehad op 1 keer na, maar toen kreeg hij een hele volle plastic wegwerpbeker, zo'n slappe.
Alle reacties Link kopieren
Hier de rietjesbeker van de hema.. Met n klein beetje diksap voor de smaak (dronk ze beduidend beter dan gewoon water) en verder gewoon water en thee uit de fles. Inmiddels is ze 4 en drinkt ze perfect uit een beker hoor maar waarom perse van de fles af? Drinkt ie wel water of iets anders dan melk uit de fles?
quote:obelix84 schreef op 24 april 2017 @ 08:08:

Hier de rietjesbeker van de hema.. Met n klein beetje diksap voor de smaak (dronk ze beduidend beter dan gewoon water) en verder gewoon water en thee uit de fles. Inmiddels is ze 4 en drinkt ze perfect uit een beker hoor maar waarom perse van de fles af? Drinkt ie wel water of iets anders dan melk uit de fles?Lees even dat stuk uit die link. Het drinken uit een fles/rietjesbeker kan tandbederf veroorzaken en de slikbeweging die kinderen nog moeten ontwikkelen hou je daarmee tegen. Mondmotoriek wordt dus niet goed ontwikkeld. Lijkt me reden genoeg
Alle reacties Link kopieren
Het kind is 1.. Je kunt moeilijk n beker erin proppen he.. Blijven proberen is het enige wat je kunt lijkt me..

Moeders hoeven niet onzeker te worden gemaakt als hun kinderen met 14mnd nog uit een flesje drinken vind ik.. Het moederschap wordt al zo ontzettend bekritiseerd (maar das n andere discussie)
Alle reacties Link kopieren
Van de fles af ivm de mondmotoriek. Niet omdat ik dat graag wil.



Hij drinkt overigens naast melk ook weinig water uit de fles. Ik bied vaak aan maar steeds paar slokjes. Ik vind het lastig. Ik wil dat hij genoeg binnenkrijgt. Ik ben zelf altijd al een hele slechte drinker geweest. Ik kan zo 2 dagen niks drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven