Hoe verkoop ik mijn babykleding?

07-12-2014 22:19 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Op 1 april (en dit is geen grap) is mijn eerste zoontje geboren. Voorlopig willen we geen tweede kindje.

Wij kennen niemand in onze omgeving die zwanger is en ik zit met twee grote tassen vol met babykleding.

Nu is het zo dat onze financiële situatie niet heel best is, met andere woorden wat we kunnen verkopen is meegenomen. Alleen wat ik ook probeer, nergens krijg ik mijn babykleding verkocht! Ik heb kaartjes in de supermarkt opgehangen, advertenties geplaatst op marktplaats, algemene markt, via facebook en ik geloof zelfs ook op dit forum. Ik vraag geen extreem hoge prijs voor mijn spulletjes.

Heeft er iemand tips voor mij hoe ik mijn babykleding voor een normaal prijsje kan verkopen?



Vast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Misschien ergens op een rommelmarkt gaan staan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger en uitgerekend in april. Dus jouw doelgroep.

Ik heb even terug gekeken naar hoe je het hier op viva probeerde te verkopen.

Wat me op valt is dat je mij vraagt met eenbod te komen. Dan houdt het voor mij al op. Ik wil weten wat je er voor wil hebben en wil dan pas overwegen of ik het er voor over heb.

Verder miste ik ook de foto's, ik koop kleding niet blind.

En voeg er even aan toe of dat er in huis niet gerookt wordt (hoop ik althans) en geen huisdieren zijn (als dat zo is). Dat soort dingen lees ik in marktplaatsadvertenties en doet het goed.



Ik denk dat je op marktplaats trouwens meer krijgt als je per kledingstuk verkoopt dan in grote sets.
Babykleding heb ik nooit kunnen verkopen. Pas vanaf maat 74-80 begon ik kledingstukken te verkopen. Alles onder de 74 heb ikuiteindelijk weggegeven.

Marktplaats, kledingbeurs, rommelmarkt, verkoophoeken... ik kreeg de kleding niet verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Met baby kleding wordt je nu eenmaal bijna dood gegooid.

Je hebt het nadeel dat er ook heel veel gratis van wordt weggegeven.



Wat theia ook zegt: laat mensen je bedrag weten. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn. Vinden ze het te hoog dan komen ze wel met een tegenbod.

En idd: rookvrij, huisdieren, merk of niet, staat enz.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Alleen merkkleding en bijzondere stukken kun je op marktplaats verkopen.

Niemand gaat 50cent bieden op een romper van de hema/zeeman/wibra. Misschien kun je de hele zak verkopen aan iemand in de buurt. Hang briefjes op op plekken waar veel zwangeren zijn. Bijvoorbeeld op een locatie waar zwangerschapsgym word gegeven. Vertel tegen veel mensen dat je je kleertjes wil verkopen. Ik zou het zelf via facebook proberen. Maar ik weet niet of je dat prettig vind.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een goede tips zitten er al tussen, bedankt!

En theia, als je interesse hebt of meer wilt weten stuur dan even een pb.
Ik heb bijna al mijn baby en kinderkleding tot nu toe tweedehands gekocht (vanaf maat 50 tot en met nu 98).



Ik koop op tweedehands baby en kinderkleding beurzen of via marktplaats.



Op marktplaats gaat mijn voorkeur uit naar:

- Een pakket of een verkoper die meerdere artikelen in dezelfde maat heeft zodat ik zelf een pakket samen kan stellen.

- Een verkoper die een vraagprijs heeft, "doe maar een leuk bod" kan ik niets mee, dan klik ik direct door naar de volgende advertentie.

- Ik doe alleen aan ophalen, versturen doe ik niet aan (het viel mij op je verkoopadvertentie hier op het forum op dat er niets stond over opsturen / ophalen (en dan regio))

- Foto's wil ik ook graag zien, advertenties zonder foto sla ik ook over.



Het verschilt natuurlijk per persoon, maar op deze manier zoek ik naar tweedehands kleding, wellicht heb je er iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bijvoorbeeld een hele doos/zak voor 1 bedrag verkopen, bijvoorbeeld tien of vijftien euro.
quote:Fleuriefleur schreef op 07 december 2014 @ 22:38:

Alleen merkkleding en bijzondere stukken kun je op marktplaats verkopen.

Niemand gaat 50cent bieden op een romper van de hema/zeeman/wibra.Echt??? Ik heb bijna al mijn baby en kinderkleding via marktplaats of tweedehands markten gekocht. En daar zit bijna geen merkkleding tussen, maar juist heel veel hema (hema kinderkleding is hele goeie kwaliteit) en zeeman en wibra ook wel, als het toch nog goed en netjes is, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat er best een markt is voor het verkopen van hele pakketten voor een leuke prijs. Veel moeders die het niet breed hebben en op die manier niet duur uit zijn. Of juist mensen die het zonde vinden als hun kind er na, bij wijze van, een maand weer uitgegroeid is en dus niet de nieuwprijs willen betalen.
quote:_blabla_ schreef op 07 december 2014 @ 22:55:

[...]





Echt??? Ik heb bijna al mijn baby en kinderkleding via marktplaats of tweedehands markten gekocht. En daar zit bijna geen merkkleding tussen, maar juist heel veel hema (hema kinderkleding is hele goeie kwaliteit) en zeeman en wibra ook wel, als het toch nog goed en netjes is, waarom niet?Het kan natuurlijk wel, maar hoe goedkoper het was hoe minder het verschil met de nieuwprijs is en hoe meer mensen dus denken: dan ga ik zelf wel naar de HEMA/Zeeman e.d. heb ik het én nieuw én binnen tien minuten. Dan doe je er denk ik inderdaad beter aan om het in pakketten aan te bieden.
Ik heb ook nog wel eens wat geruild op de lokale ruilhoek. En dan tegen 2 flessen coca cola light bijv, of een zak kinderrozijntjes van de hema.
Alle reacties Link kopieren
Geduld is een schone zaak op marktplaats. Ik heb ongeveer een maand geleden de laatste baby kleertjes van mijn zoontje verkocht. En hij is inmiddels 21 maanden. Als je het sneller verkocht wilt hebben, moet je leuke setjes/pakketjes maken voor kleine prijsjes. Ik heb gemerkt dat dat sneller gaat dan losse items. En vooral, goede en duidelijke foto's erbij, mensen willen goed kunnen zien wat ze kopen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb het zelf ook geprobeerd en wat helpt:



Strijk kleding (!) en maak setjes, die zet je bij veel daglicht netjes op de foto. Hele pakketten verkocht ik slecht, maar wanneer ik een broekje met 2 shirts deed verkocht dit beter. Zeker als 1 van de items merk was, HEMA is inderdaad ook goed op MP. Houd de vraagprijs absurd laag. Ik krijg uiteindelijk meer dan. Dan vraag ik ¤ 1,- voor een setje en begint iedereen te bieden waardoor ik het voor ¤ 10,- verkoop. Vraag ik ¤ 9,- krijg ik niet meer dan ¤ 5,- geboden.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop vrij veel via Facebook groepen. Vind dit zelf erg fijn werken. Hang kleren vaak op een hanger en maak met daglicht foto's. Zet mijn richtprijs erbij en dat dit exclusief de verzendkosten is. Ik Heb op deze manier al behoorlijk veel kleding verkocht. En ik koop zelf ook vrij veel kleren op deze manier. Vooral broeken koop ik vaak tweedehands. Ik wil dan altijd duidelijke foto's zien.
quote:minnimouse schreef op 07 december 2014 @ 23:00:

Ik vermoed dat er best een markt is voor het verkopen van hele pakketten voor een leuke prijs. Veel moeders die het niet breed hebben en op die manier niet duur uit zijn. Of juist mensen die het zonde vinden als hun kind er na, bij wijze van, een maand weer uitgegroeid is en dus niet de nieuwprijs willen betalen.



Zo heb ik het idd toen ook gekocht en weer verkocht.

Hier is nog een gedeelte naar een nichtje gegaan dat ook een zoon kreeg, precies een jaar na die van mij.
Op marktplaats moet het met bovengenoemde tips best wel lukken hoor.



Vooral strijken is echt een hele goede tip! Steek verder wat tijd en energie in mooie foto's. Hang de kleertjes bijv aan een leuk hangertje aan een mooie achtergrond/ lief baby behang. Of leg de kleding op een mooie deken en werk de foto mooi bij. Eventueel nog mooi bijsnijden en bewerken en het ziet er al aantrekkelijk uit.



Als ik een donkere foto van gekreukelde kleertjes op een gelige vloer zie klik ik meteen verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang geholpen op kinderkleding beurzen en onze ervaring is dat 50 t/m 68 nauwelijks verkoopt omdat mensen dat of zelf liever kopen of dat ze dat cadeau krijgen.



Succes met je verkoop maar verwacht er geen extra financiën van. Bovendien is het veel duurder als je bij een evt. tweede toch weer alles moet gaan aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle goede tips die voorbij zijn gekomen!

Hier kan ik wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh jammer dit, heb ik allemaal mooie foto's geselecteerd, lukt het mij niet om ze hier te plaatsen.

Iemand die weet hoe dit werkt?

Vast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Zelf geef ik het meestal weg maar laatst zag ik een site waar je kledingpakketen kunt ruilen. Jij bied jouw pakket aan en krijgt dan een tegoed voor een ander pakket. Helaas ben ik vergeten hou de site heette. Misschien dat een rondje Google wat oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Kies de gemakkelijkste weg en breng het naar een kinderkledinginbrengwinkel.



Ik krijg 50% van de opbrengst en hoef niet te kloten met foto's, niet langskomende "kopers" en gezeur of het niet wat goedkoper kan.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:okkervil schreef op 10 december 2014 @ 11:56:

Zelf geef ik het meestal weg maar laatst zag ik een site waar je kledingpakketen kunt ruilen. Jij bied jouw pakket aan en krijgt dan een tegoed voor een ander pakket. Helaas ben ik vergeten hou de site heette. Misschien dat een rondje Google wat oplevert.Volgens mij is dat krijgdekleertjes.nl
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op kleertjesdoos.com kun je overigens alleen je merkkleertjes kwijt! Las het hier een poosje geleden op een ander topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven