Hoe vertel ik kinderen dat ik wil scheiden

26-05-2014 15:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat jullie me met tips kunnen helpen zodat ik een vriend van mij hierdoor heen kan helpen.... Het is nl zo, hij wil bij zijn vriendin weg maar zij heeft 2 kinderen (beiden begin 20) welke hij mee opgevoed heeft voor 12 jaar. Beide kinderen zijn het huis uit. Hij weet niet hoe hij het de kinderen moet vertellen omdat hij doodsbang is dat ze hem niet meer willen zien. Ik heb hem gezegd dat ze beslist boos zullen zijn maar als ze echt van hem houden hem heus nog wel willen zien. Hebben jullie misschien een idee hoe hij het ze het beste kan vertellen, hij wil nl echt niet meer bij zijn vriendin blijven maar ziet de kids als grote "struikelblok" omdat hij ze echt niet kwijt wil.
genieten
Alle reacties Link kopieren
Ehm, gewoon samen met hun moeder irl vertellen wat er gaat gebeuren en benadrukken dat hij ze niet kwijt wil?
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er nu scheiden? Jij of ' een vriend'

Gezien je titel van het topic..

Of ben jij 'je vriend' ?
quote:tamaar1983 schreef op 26 mei 2014 @ 16:03:

Wie wil er nu scheiden? Jij of ' een vriend'

Gezien je titel van het topic..

Of ben jij 'je vriend' ?Inderdaad, of is hij jouw droomman vriend?
Loepje



Hoe heb je jouw 9 jarige zoon verteld dat je gaat scheiden?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 26 mei 2014 @ 16:02:

Ehm, gewoon samen met hun moeder irl vertellen wat er gaat gebeuren en benadrukken dat hij ze niet kwijt wil?Tja, het probleem is eigenlijk dat zijn vriendin hem niet kwijt wilt, dus alles zal aangrijpen om het hem moeilijk te maken
genieten
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 26 mei 2014 @ 16:05:

[...]





Inderdaad, of is hij jouw droomman vriend?Haha nee absoluut niet, hij is echt gewoon een vriend
genieten
quote:charliexxx schreef op 26 mei 2014 @ 16:08:

[...]





Haha nee absoluut niet, hij is echt gewoon een vriendOk! Had gekund.. Helaas geen tips voor je
Alle reacties Link kopieren
Vroeg ik me ook al af Tamaar.



En een (stierf)pa die niet zelf kan bedenken hoe hij met zijn kinderen van 20+ communiceert, vind ik trouwens ook opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 26 mei 2014 @ 16:06:

Loepje



Hoe heb je jouw 9 jarige zoon verteld dat je gaat scheiden?Dat ligt toch ietsje anders, hij is mijn zoon en nog te klein om te kunnen beslissen bij wie hij wil wonen. In het geval van mijn vriend zijn de kinderen het huis uit maar denkt hij dat ze hem niet meer willen zien als hij weggaat bij hun moeder.
genieten
Alle reacties Link kopieren
Het is dus zijn angst dat zijn vriendin het contact gaat bemoeilijken. Maar dat is niet zeker, toch? Voor hetzelfde geld snapt ze dat haar volwassen kinderen hun stiefpa willen blijven zien en is ze er blij om dat dat wederzijds is.
quote:charliexxx schreef op 26 mei 2014 @ 16:11:

[...]





Dat ligt toch ietsje anders, hij is mijn zoon en nog te klein om te kunnen beslissen bij wie hij wil wonen. In het geval van mijn vriend zijn de kinderen het huis uit maar denkt hij dat ze hem niet meer willen zien als hij weggaat bij hun moeder.Ingewikkeld maar ik snap het! Ik had beter niet kunnen reageren want heb echt de ballen verstand van dit onderwerp. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 26 mei 2014 @ 16:09:

Vroeg ik me ook al af Tamaar.



En een (stierf)pa die niet zelf kan bedenken hoe hij met zijn kinderen van 20+ communiceert, vind ik trouwens ook opmerkelijk.Hoezo? Het is toch logisch dat hij zich hierover zorgen maakt? Als het je eigen kinderen zijn, is het al moeilijk maar in dit geval helemaal of zie ik het zo verkeerd dan?
genieten
Alle reacties Link kopieren
Hoe hij het brengt maakt denk ik niet veel uit, het gaat om de band die deze kinderen met hem hebben (of niet hebben).



Voor mij bleef mijn stiefvader altijd gewoon 'de vriend van mijn moeder', ik vond hem best aardig, maar zag hem zeker niet als tweede vader, dus toen die relatie overging had ik ook geen behoefte om hem op te zoeken.



Als zij dat wel zo voelen, blijven ze hem wel opzoeken, anders heeft hij gewoon pech.
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 26 mei 2014 @ 16:13:

Het is dus zijn angst dat zijn vriendin het contact gaat bemoeilijken. Maar dat is niet zeker, toch? Voor hetzelfde geld snapt ze dat haar volwassen kinderen hun stiefpa willen blijven zien en is ze er blij om dat dat wederzijds is.Laten we het hopen...
genieten
Alle reacties Link kopieren
Tja, een stiefpa is geen vader. Ik denk dat hij de consequenties van het beëindigen van de relatie gewoon onder ogen moet zien en dat hij de kinderen steeds minder zal gaan zien. Als ze al twintig zijn zal hun moeder daar niet zo heel veel invloed op hebben, of het moet een heks zijn die haar kinderen niet meer wil zien als ze tegen haar wil contact houden met hem.



De vraag is eigenlijk wat voor contact hij wil met de kinderen, wil ie ze elke week zien en op hun verjaardagen uitgenodigd worden, op hun huwelijken en bij geboortes van hun kinderen, etc. Of af en toe op de koffie en wat bijpraten en de deur altijd voor ze open laten staan. Wat verwacht hij ervan en is dat als stiefpa/ex-vriend van moeder wel realistisch?
You know how I know? Because I reeaally think so!
De kinderen waren dus al op best een leeftijd toen hij in hun leven kwam. Tja, het hangt nu heel erg van hun band af. De stiefvader van mijn vriend heeft hem opgevoed vanaf zijn vijfde maar is in de ogen van vriend altijd vriend van moeder gebleven. Hij had namelijk al een vader. Toen moeder en stiefvader uit elkaar gingen was er bij hem ook geen behoefte om stiefvader nog te zien. Hij heeft hem eigenlijk ook nooit meer gezien.



Hij kan bij de kinderen langsgaan en vertellen dat hij en hun moeder uit elkaar gaan en aangeven dat hij graag contact met ze houdt. Meer kan hij niet doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een risico dat het contact zal verwateren, maar je kunt moeilijk bij je vriendin blijven om haar volwassen kinderen die je nu waarschijnlijk al niet eens meer dagelijks ziet. Garanties zijn er trouwens nooit, er zijn ook zat volwassenen die amper naar hun eigen ouders gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Er zit een kans in dat de kinderen hem niet meer willen zien inderdaad. Typisch gevalletje jammer, er is niet heel veel wat je kan zeggen om dit te voorkomen.

Als hij een goede band met ze heeft en zij denken daar net zo over dan blijft de band wellicht in tact, dat ligt aan alle partijen.



Mocht mijn moeder bij haar man vandaan gaan dan wil ik hem zéker in mijn leven houden, dat is mijn keuze. Er is niks dat mijn moeder zou kunnen zeggen om hem te weren, we hebben geïnvesteerd in onze band en hij zal daar dan de vruchten van plukken.
Ben jij de vriendin waarmee vriend verder wil? Jij bent alvast gescheiden en hij kan de knoop maar niet doorhakken??

Zit ik er erg ver naast?
Als die volwassen kinderen hem laten vallen wegens een scheiding, dan mag ie blij zijn dat ie er vanaf is.
Alle reacties Link kopieren
De kids??

Het zijn volwassenen, dus gewoon in gesprek met ze gaan.

Pappa en mamma vinden elkaar niet meer zo lief gaat hem niet worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was ongeveer dezelfde situatie en ik heb nu 10 jaarlater nog steeds regelmatig contact met mijn stiefvader.

Hij deed destijds zelf veel moeite voor het contact. Regelmatig bellen/uitnodigen, interesse tonen, samen uit eten of naar de bioscoop. Inmiddels gaat het 2 kanten op.



Aandachtspunt is wel: bij mij was het mijn moeder die weg ging. Als hij hun moeder verlaat voor een andere vrouw, zou het best wel kunnen dat hij het verliest door het loyaliteitsconflict.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dropdrop schreef op 26 mei 2014 @ 17:20:

. Als hij hun moeder verlaat voor een andere vrouw, zou het best wel kunnen dat hij het verliest door het loyaliteitsconflict.Dat denk ik ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel, ik zal hem de reacties doorgeven en hopelijk heeft hij er iets aan.... Laten we inderdaad hopen dat de kinderen zien wat hij allemaal voor ze gedaan heeft en nog wil doen zodat alles goedkomt.
genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven