Hoe was jullie sinterklaas avond?

06-12-2014 09:05 23 berichten
Hier hebben we genoten met familie en ons eigen gezin. Het was een lange zit met pauzes, lekkere hapjes, en heel veel gedichten en surprises.

We hadden, zoals elk jaar, weer veel te veel pakjes, en ik zit al vanaf half 7 beneden met ogen op stokjes omdat de kinderen niet konden wachten om overal mee te gaan spelen.



We hebben met name geïnvesteerd in boeken ( geronimo stilton) en lego (chima) en voor de pubers dingen voor hun uitzet (wilden ze zelf :-) )



Hoe was het voor jullie en wat hebben ze gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Die moet nog komen.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben het 's middags al gedaan zodat de kinderen nog even konden spelen.



Dochter van 5 hebben we terug moeten fluiten omdat ze niemand het cadeautje rustig liet uitpakken maar het er zelf wel even afrukte. Daarna ging het stukken beter.



Ook hier teveel cadeau's en hele blije kinderen. Al met al geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Hier had dochter een blauwe prinsessen jurk gevraagd. Ik had alle cadeaus al gekocht (ivm weinig geld verspreid over het jaar gekocht, inclusief roze jurk want ze is al jaren van het roze)

Toch vond ik het sneu dat ze het enige op haar lijstje niet kreeg dus na lang zoeken de goedkoopste Elsa jurk gekocht. Deze had de buurman aan haar slaapkamerraam gehangen en daarna bonkte hij op de deur en liet de zak daar achter. De Sint had er een gedicht bij gedaan dat hij had gehoord dat kind sinds een week alles blauw wilde en dat hij geen tijd meer had om alles in die kleur te verven.

Kind was blij met haar roze jurk. Ik vroeg haar: "vind je het niet erg dat de Elsa jurk er niet bij zit?" "Nee hoor! Ik heb deze toch. "



En toen ging ze naar bed!!! Dat gezicht!
Hier belde de huispiet op, om mede te delen dat de zakken op t dakterras stonden. Kinderen waren door het dolle heen. Een heuse piet aan de telefoon. Hahahahaha.



Hier ook moeite met op hun beurt wachten hoor. Van te voren goede afspraken over gemaakt. Maar blijft gewoon moeilijk...
Hier kwamen de opa, oma, tante en oom van mijn zoon (familie vrouws' kant) het Sintfeest mee vieren. Eerst samen gegeten en rond 18.30 werd er aangeklopt en stond er een grote zak met kadootjes voor de deur.



Mijn zoon is pas net 1 jaar dus wat het echt allemaal inhoudt weet hij nog niet, maar hij weet wel hoe hij kadootjes moet uitpakken! Hij kreeg een nieuw Duplosetje, boekje, puzzel, 2 knuffels en een extra setje wegonderdelen van zijn Toettoet-baan.



Eigenlijk had er nog een slee moeten komen maar PostNL heeft het niet op tijd kunnen laten bezorgen. Nu komt de Wichtel het e.d.d denk ik eens onder de kerstboom zetten die ik een dezer dagen ga opzetten. En als het vóór kerst al sneeuwt, dan mag hij uiteraard eerder worden uitgepakt. Laten we het hopen!
Alle reacties Link kopieren
Hele leuke avond.

Wij hadden de dvd van de Sint besteld. Saai verhaal maar 't leuke is dat Sint de naam van 't kind noemt en dat je dan een foto van je kind in 't grote boek ziet. Dochter en zoon waren helemaal gelukkig.

De zak met cadeautjes stond in de badkamer, paar cadeautjes voor zoon en dochter en wat chocolade voor de volwassenen. En twee botten voor de honden.

De overige cadeautjes moesten ze zoeken d.m.v. Aanwijzingen in dichtvorm.

Geweldig. Bij 't laatste cadeau bleef zoon (3) vragen waar ze nu nog moesten zoeken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Topavond!

Lekker overzichtelijk met 1 kind en de opa's en oma's. Om 17h kwam mijn vriend thuis uit zijn werk en die had van Sint de cadeaus mee gekregen.

Ze vond alles geweldig. Ik had 1 zak met cadeaus achter gehouden om te kijken of ze wel meer aan kon. In een eerder topic was ik aan het twijfelen gebracht omdat iedereen 10/12 cadeaus veel te veel vond (begrijpelijk, is ook veel). Maar ze kon het nog prima aan. De 2de zak had Sint op haar kamer gelegd. 'Moet je zien: dit was Sinterklaas op mijn kamer vergeten' riep ze enthousiast.

De dansmat van Blokker is erg populair. Maar ook de baby in badje van 2 euro van Wibra.

En de buurpoes knuffel.

De spelletjes, een kikker hap en een evenwichtstorenspel, vindt ze ook top.

Voor 20h lag ze erin en konden wij chillen. Nog ff een download serietje gekeken...
Alle reacties Link kopieren
Gezellige avond gehad, maar ik erger me aan mijn schoonfamilie, die een enorme hoeveelheid kado's geven aan het enige kleinkind. Er is er maar eentje, maar die krijgt dan dus ook 40 kado's (ik heb geteld)! En maar graaien, scheuren, zuchten als het niet is wat hij wilde (soms reageert hij ook heel schattig hoor, maar hij is stok en steen verwend). Bah. Ik ben van huis uit gewend (3 kinderen) dat wij 1 groot kado kregen (een spel, een mooi boek, een barbie, dat soort dingen), en daarnaast bijvoorbeeld een kledingstuk en wat kleine dingen voor school. Ik kan dat niet helemaal uitschakelen en ik word er een beetje misselijk van. Dus ik ben meestal blij als het afgelopen is... Verder was het heel gezellig hoor, maar ik kom toch vooral voor de gezelligheid, kletsen, samen eten, en niet voor het kado-gebeuren, dat wil ik best overslaan...
quote:apestaartje30 schreef op 06 december 2014 @ 09:16:

Hier had dochter een blauwe prinsessen jurk gevraagd. Ik had alle cadeaus al gekocht (ivm weinig geld verspreid over het jaar gekocht, inclusief roze jurk want ze is al jaren van het roze)

Toch vond ik het sneu dat ze het enige op haar lijstje niet kreeg dus na lang zoeken de goedkoopste Elsa jurk gekocht. Deze had de buurman aan haar slaapkamerraam gehangen en daarna bonkte hij op de deur en liet de zak daar achter. De Sint had er een gedicht bij gedaan dat hij had gehoord dat kind sinds een week alles blauw wilde en dat hij geen tijd meer had om alles in die kleur te verven.

Kind was blij met haar roze jurk. Ik vroeg haar: "vind je het niet erg dat de Elsa jurk er niet bij zit?" "Nee hoor! Ik heb deze toch. "



En toen ging ze naar bed!!! Dat gezicht!
Maar Sinterklaas is toch een kinderfeest Lionlily?

En pakjesavond...tja...de naam zegt het al?

Gewoon wat kletsen en eten kun je 364 avonden per jaar doen. Dan moet je pakjesavond misschien overslaan?!
Alle reacties Link kopieren
Gister eind van de middag de cadeaus voor dochter en voor iedere volwassene (6 totaal) één cadeautje in een zak voor de deur gelegd. Mijn vriend belde heel hard aan en dochter (ruim 2,5) sprong huilend en trillend van angst in mijn armen. Mijn schoonvader en vriend hebben de zak binnen gehaald en nadat we dochter hadden overtuigd dat Sinterklaas echt weg was en het heel druk had om ook andere kinderen cadeautjes te brengen wou ze naar de cadeatujes kijken. En toen was er ook geen houden meer aan 😃.



Het eerste cadeautje voor haar was precies wat ze het liefst wilde en daarna had ze eigenlijk geen tijd meer voor de rest. Totaal had ze 7 cadeautjes en dat was 2 meer dan afgesproken (opa en oma hadden extra gekocht). Dat was ook meer dan genoeg. Na de cadeautjes samen gegeten en dochter naar bed gebracht. Haar nieuwe slaapliedjes zingende pop vond ze echter zo leuk dat ik die na anderhalf uur maar naar beneden heb gehaald, dochter was bekaf maar de pop was veel te leuk om te gaan slapen.



Met de volwassenen hebben we toen de rest van de cadeaus met de gedichten gedaan met lekkere hapjes, veel lol en zelfs goede gesprekken tussendoor. Was erg gezellig. Vandaag wel helemaal kapot, iets te veel van mijn zwakke/zieke lichaam gevraagd blijkbaar.



Dochter is helemaal blij met al haar cadeaus en ook weer een stuk gezelliger en rustiger nu Sinterklaas weer in Spanje is. Zij vond de cadeautjes leuk en zei na elk pakje uit zichzelf 'Dank u wel Sinterklaas', maar ze was echt niet zichzelf de laatste weken. Hopelijk nu weer rust in huis.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen wel goed, papa een stuk minder, die lag alleen op de vaatkamer van het ZH.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
paulaner, dat klinkt niet best?



Hier was het een succes. We hebben het alleen met ons gezin gevierd. Eerst lekker gegourmet en daarna wachten op de pakjes. Na een tijdje heb ik mijn zoon gestuurd om de post uit de brievenbus te halen en laat daar nou een briefje van de bezorgpiet in zitten dat hij 's middags de zak al in de schuur had gezet.



De cadeautjes waren ook een succes. Ik hoorde de hele tijd: Oooooohhhh, dit was precies wat ik graag wilde! Jongste kind van bijna 2 was na 1 cadeautje al klaar en had nergens anders meer oog voor. De andere twee vonden het moeilijk om op hun beurt te wachten, maar het lukte wel. De jongste kreeg 3 cadeautjes, de andere kinderen 6, geloof ik. Jongste kan toch nog niet tellen en hij was al zo zielsgelukkig met de opwindtrein en de Thomas-de-Treintandenborstel die hij kreeg, dat hij het bootje voor in bad nauwelijks een blik waardig keurde.
..
Wij hebben het gisteren gevierd. Was heel gezellig, maar ook wel een heel lange zit. En volgens mij kan het sneller, maar mijn zwager is niet zo vlot (of hij maakt zich in ieder geval nooit zo druk). We hadden een videoboodschap van de Sint gekregen waarin alle kinderen persoonlijk werden aangesproken door Sinterklaas. Echt heel leuk, en vooral neefje van 2,5 was erg onder de indruk (rest van de kinderen is niet meer gelovig). Daarna gingen de kinderen de cadeautjes zoeken die overal verspreid door het huis lagen (7 zakken!). Tussendoor gegeten, wat ook altijd net iets te lang duurt omdat zwager dooreet tot alles op is, en vervolgens eerst de keuken wil opruimen voordat hij koffie zet en we verder kunnen.

Anyway... we gingen om 23.00 uur weer naar huis, waar de kinderen natuurlijk niet gelijk naar bed wilden maar eerst met minstens 1 speeltje spelen, dus jongste lag om 23.50 uur, oudste tegen 1.00 uur en ik pas daarna.

Oh jee, het klinkt wat negatief. Maar we hebben echt leuke cadeaus gekregen, en het was ook best gezellig.
Op zich wel gezellig al is het wel de laatste keer geweest dat we het samen vieren. Schoonfamilie hield zich niet aan budget en aantal. Ook was er een buitensporig cadeau voor 1 kind waardoor de rest wat in het niet viel. Verder speelde mijn oudste veel met nichtje waardoor de jongste niet echt aansluiting had. Zij gaf aan geen leuke avond te hebben gehad. Schoonmoeder kwam met een gedicht voor mij die ook niet heul leuk was. Zelfs man vond het een negatief gedicht. Zaten wat steekjes onder water in. Nu ik het zo teruglees...wat was er eigenlijk gezellig . Vandaag was leuker lekker spelen met de cadeautjes.
Alle reacties Link kopieren
Pakjesavond was binnen 15 min over

Wilde er een spelletje van maken met een dobbelsteen: elke nummer een cadeau maar toen mijn oudste dezelfde nummer meerdere keren achter elkaar gooide werd ze verdrietig en hebben we ze omstebeurt laten uitpakken, elk 6 pakjes.

Gehad: beide een pyjama, beide bad kegels gevuld met badschuim res Cars en Prinsessen, beide een zakje chocolade muntjes, jongste(1,5 jr.) broek en truitje met hartjes en een haarborstel, en oudste(4,5) dvd buurman en buurman, een leuke Hello Kitty ketting en een stickeralbum van Peppa.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net pas terug van een super super super geweldig Sinterklaas feest! We hebben het zo ontzettend leuk gehad met alle neefjes en nichtjes samen. Vanmiddag kwam -net als voorgaande jaren- de allerleukste Sint langs die je je maar voor kunt stellen. Sint had 3 geweldige pieten meegenomen en hij heeft met zijn pietermannen elk kind stuk voor stuk veel aandacht gegeven. Hij wist alles van de kinderen, ongelooflijk.



Na het avondeten en de kinderen die op bed lagen, hebben wij als volwassenen surprises met elkaar gedaan en dat was ook zo ontzettend geweldig leuk weer. Ik heb de mooiste surprise ooit gekregen.



Ik kan bijna alleen maar jubelen over deze dag, super en voor vele herhalingen vatbaar. Ik hoop dat iedereen net zo genoten heeft als wij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een saaie sinterklaasfamilie, dus vieren we het altijd met zijn drieën. Lekker cadeautjes uitpakken (2-2-6) en meteen een gekregen bordspel spelen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas was erg gezellig. De jongens vonden het super leuk. Ze zijn nu echt op een leeftijd dat ze het allemaal heel goed snappen en enorm genieten van alles er om toe. Mijn dochter is nog te jong om het echt te snappen (1 jaar) maar het papier scheuren vond ze wel erg leuk. Verder ging het allemaal langs haar heen en het grootste deel van de avond heeft ze geslapen.

We hebben het samen met een deel van de familie gevierd wat erg gezellig was. Niet bij ons thuis maar bij familie. Mijn zus had heerlijk gekookt. Zij kan echt heel goed koken en ze had een heel buffet gemaakt. De kinderen hebben er maar weinig van gehad want die hebben zich helemaal vol gestopt met pepernoten, speculaas en ander snoep. Voor ons was het echter fijn.

Met de volwassenen hebben we lootjes getrokken wat erg leuk was, vooral vanwege de scherpe en geestige gedichten.



De jongens waar erg blij met de gekregen cadeautjes. Het viel allemaal goed in de smaak. Enige dissonant was dat een nichtje een beetje verdrietig was omdat ze de cadeautjes die zij heeft gekregen minder leuk vond dan die van de andere kinderen. Wij hadden met de volwassenen er voor gekozen dat iedereen zelf voor eigen kinderen cadeautjes koopt en niet voor de andere kinderen omdat het anders wel erg veel wordt. We hebben daarbij ook een richtbudget afgesproken. Dat ging ook allemaal op zich prima maar nichtje kreeg wel erg veel nuttige cadeautjes en weinig speelgoed. En daar zaten best leuke dingen bij maar nichtje zelf had liever meer echt speelgoed gehad. Stiekem snap ik dat ook wel. Het zijn echt leuke dingen die ze heeft gekregen maar als alle andere kinderen wel speelgoed krijgen dan wil je dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Het duurde hier ook wel lang. Mijn zus vindt het heel belangrijk dat aan alles veel aandacht wordt besteed (eten, cadeautjes, decoraties) en dat snap ik ook wel maar met een groep van 12 mensen duurt alles dan al vlug vrij lang. We waren om 17:00 begonnen inderdaad pas rond 23:00 klaar uiteindelijk.



De jongens spelen nu al de hele dag met hun speelgoed. Ze hebben allebei playmobil en lego gekregen. Allebei een middelgrote doos lego en een middelgrote doos playmobil en allebei nog een klein doosje lego en een klein doosje Playmobil. Daarnaast heeft de middelste super sand gekregen wat ook een succes is en een uitbreiding voor de houten trein en een boek. De oudste heeft nog twee boeken gekregen, een pop voor de poppenkast en een knutselsetje. Ze hebben ook nog allebei een paar nuttige cadeautjes gekregen: sokken, sjaal, wanten en een kerstpijama. Sokken met Winnie de Poeh en Teigetje er op dus dat viel ook in de smaak.

En voor beide jongens samen nog een spel en een Playmobil adventkalender.



Voor dochtertje had ik wat minder dure dingen maar zij is ook nog zo klein. Ik had voor haar nieuwe badeentjes, een duplo doosje, een paar little people popjes, een trui, een jurk, een kerstpijma en een hondje van Vtech met veel geluid en liedjes waar ik nu al spijt van heb
Wij hebben het op 5 dec zelf gevierd. Was heel erg leuk.



Mijn oudste zoon (3) vroeg een kerk. Geen idee waar hij het vandaan haalt, wij zijn niet gelovig, zelfs nogal atheïstisch. En hij heeft van opa en oma een kerk gekregen, met een lampje erin. Zijn mooiste cadeau vind hij. Hij heeft ook Playmobil, Lego en keukenspul gekregen, waar hij vandaag de hele dag mee heeft gespeeld. Maar zijn kerk blijft het mooist (wat hebben wij in god- f*naam fout gedaan?).



Andere zoon (6mnd) heef oa een Vtech-bal gekregen, hij is er weg van.



Maar, zoon van net 3 heeft ook zijn speen ingeleverd bij de Sint...... tranen....
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 06 december 2014 @ 19:21:

Maar Sinterklaas is toch een kinderfeest Lionlily?

En pakjesavond...tja...de naam zegt het al?

Gewoon wat kletsen en eten kun je 364 avonden per jaar doen. Dan moet je pakjesavond misschien overslaan?!Ik zou het graag overslaan maar dat is binnen mijn schoonfamilie geen optie. Ik houd erg van kinderen en vind het zeker een kinderfeest, maar ik houd niet zo van verwende kinderen. En ik houd niet zo van ouders die hun kinderen volledig verwend máken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven