Hoe wonen jullie?

23-07-2007 17:58 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik wil al een tijd erg graag aan kinderen beginnen, maar mijn vriend ziet dat de komende jaren nog niet zitten. Ik probeer het een beetje te laten rusten en daarom probeer ik hier niet te veel te kijken (wat ik net altijd even goed vol kan houden :$), maar ik wil het onderwerp wel graag een beetje warm houden.



Daarom nu het volgende.. mijn vriend wil perse verhuizen voordat hij aan een kind wil beginnen. We wonen nu op een driekamerflat, met een ruime woonkamer en twee (wel kleine) slaapkamers. Dit lijkt mij toch wel ruim genoeg, zeker als het kindje nog klein is....

Wat vinden jullie? Ik ben eigenlijk ook gewoon benieuwd hoe jullie wonen...



liefs, LL
Alle reacties Link kopieren
Hai Lievelente,

wij hebben nog geen kindjes maar zijn wel bezig. Wonen in een 3 kamer app. waarvan er maar 1 gebruikt kan worden als slaapkamer door een onhandige indeling. Dus mocht er een kleine komen dan zal die de eerste tijd bij ons op de slaapkamer liggen.

groetjes, Sterremaud
.
Alle reacties Link kopieren
Wij woonden op een gehuurde flat met 2 slaapkamers en aardig wat ruimte toen zoon geboren werd. Een half jaar later hebben we ons huis gekocht. Een ruime tussenwoning met 5 slaapkamers.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een boerderij met 6 slaapkamers en 2 badkamers..... Een tikkeltje overdreven maar zo is het nu eenmaal.



Ik denk dat jouw vriend er gewoon helemaal 'klaar' voor wil zijn voordat hij een kind krijgt. Op zich niet raar. Hij heeft in zijn hoofd een ideaal beeld (waarschijnlijk overeenkomend met hoe zijn jeugd eruit zag) en dat wil hij aan zijn kinderen meegeven. Een kind kan natuurlijk heel gelukkig worden op een flatje, al is het (zeker als ze wat ouder zijn) wel heel lekker als ze buiten kunnen spelen met kinderen uit de buurt. Voordat een kind die leeftijd heeft bereikt kan er echter nog heel veel gebeuren en kan er nog makkelijk verhuisd worden. Als jij zo graag nu een kind wilt, zou ik er proberen achter te komen wanneer hij ze dan wil. Stel dat jullie nu al zouden zijn verhuisd, wilde hij het dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon bij mijn ouders, en straks zal het een klein huur appartementje worden, wel het liefst met 3 kamers.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwbouwwoning op een hoek, drie slaapkamers en een grote zolder waar ooit nog een kamer komt. Lekker degelijk, veel kindertjes en jonge ouders in de buurt. We horen er helemaal bij nu ik zwanger ben :P.
Alle reacties Link kopieren
Tussenwoning uit 1883. We hebben 3 kleine slaapkamers, maar wel een hele grote tuin. Mochten we na onze tweede (ben nu 12 weken zwanger) nog een derde willen dan zullen we wel moeten verhuizen, maar dat is nog even niet aan de orde :).



Djenjo
Alle reacties Link kopieren
We wonen in een twee onder 1 kap, met vier slaapkamers. De zolder is een hobbyruimte, maar kan ook als potentiele slaapkamer gezien worden. We hebben 1 dochter van 18 maand.



Groetjes, Josje
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een chalet met 2 slaapkamers. We hebben een dochter van 2 jaar. Dit gaat prima, we zijn zelfs van plan om hier nog een tijdje te blijven wonen als er eventueel een 2e zou komen. Ik vind het wel fijn om een tuin te hebben. Mijn dochter is daar vaak te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen op een gehuurde bovenwoning met 3 slaapkamers. 1 kamer is in gebruik voor manlief die kantoor aan huis heeft, 1 voor onze zoon ( 22 maanden) En 1 voor ons natuurlijk.  Wat vooral een nadeel aan ons huis is, is dat de woonkamer o klein is en we geen tuin hebben. We gaan nu ook op zoek naar een ander huis.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een gewoon gehuurd rijtjeshuis. Voortuin, achtertuin, vier slaapkamers (twee groot, twee klein), helaas geen zolder en het vierde kindje is op komst. Het word onderhand wel een beetje stapelen, maar het past. Al is dat grotere huis (of in ieder geval een huis met zolder) meer dan welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ruim zat. Wij wonen in een flat met 3 slaapkamers, baby nr 2 is onderweg. Wij gebruiken nu 1 slaapkamer als studeerkamer/logeerkamer en dat blijft ook zo. Baby gaat bij ons op de kamer en later bij grote zus. Dus wij redden het straks met 4 personen prima met 2 slaapkamers.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een vrijstaand koophuis. Boven 3 slaapkamers, grote tuin en verder beneden ook lekker groot.

Plek genoeg dus :).
Alle reacties Link kopieren
Net een nieuw huis gekocht, uit ca. 1900. 3 slaapkamers en een lekkere tuin. Mocht er een tweede kindje komen, dan wordt de aankomende rommelkamer de nieuwe slaapkamer. (moeten we wel weer een plek voor alle rommel haha) Maar we hebben ook een ruime vliering.
Alle reacties Link kopieren
nieuwbouw eensgezinswoning met ruime tuin en 4 slaapkamers. Een dient

als hobbykamer en een als onze slaapkamer. Zoonlief heeft een kamer en

het kleinste kamer wordt straks gebruikt voor baby nr 2 (we zijn net

gestopt met de pil)
Eerste uk op komst, we wonen nu in een driekamerappartement. Studeerkamer is babykamer geworden, computermeubel in de woonkamer, van 2 naar 1 pc gegaan. En het gaat prima. De mensen voor ons hebben hier met 2 kindjes gewoond, ik wil zelf graag verhuizen voordat er een tweede komt, maar dat heeft meer met de buurt en een tuin te maken dan met de ruimte, het zou hier kunnen.

Je lief moet er eerst nog klaar voor zijn, duurde met mijn vriend ook wat langer dan bij mij. En zie daar!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen op een boerderij, 3 slaapkamers, 2 badkamers en nog wat kamers die dienst zouden kunnen doen als slaapkamer, hobbykamer, speelkamer of wat dan ook. Grote tuin, kortom, ons huis schreeuwt samen met ons om een kindje!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartement met twee slaapkamers, waarvan 1 de doorgang naar de badkamer is. Eerst kindje is op komst. En we twijfelen nu: van onze kamer weer twee maken (zo was de oorspronkelijke bouw), wij verhuizen naar de 'doorgang-kamer' of eerst maar zorgen dat dit mensje gezond op de wereld komt en het de eerste tijd op de kamer houden (vriend is niet echt voor deze optie) In dit gebouw wonen veel mensen met 1 of 2 kinderen. En voor het koopappartementen werden heeft er een gezin gewoond met 5 kinderen. Dus het moet passen...Tis maar net wat voor eisen je stelt! (moet daar zelf niet aan denken hoor)



Lexa
Alle reacties Link kopieren
wij wonen op een woonark met drie (nou ja bijna drie) slaapkamers, met één kindje en 1 onderweg. totaal ong 100m2. geen zolder, wel onder de hele benedeverdipeing een casco van 60 cm diep, kan een hoop meuk in. Terras achter van 30m2. niet groot, maar goed te doen.

Laatst ging ik nog eens kijken bij het huis waar ik ben opgegroeid en wij hadden qua tuin/plaatsje niet veel meer. Maar in mijn beleving was het best een grote tuin vroeger
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen op een (huur)flat met 4 kamers, naast de woonkamer zijn er 2 in gebruik als slaapkamer en 1 als hobbykamertje. Verder een balkon. We wonen er met z'n 3en en een 2e kindje zou er best bij kunnen. :)
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu is een groot appartement met een ruime badkamer en 3 flinke slaapkamers. Maar we zijn op zoek naar een "grond gebonden" huis, voor als er een kleine komt (zijn al even bezig) In dit appartementencomplex hebben we het reuze naar onze zin maar er is geen lift, vrij klein balkon en de buurt is ook niet top voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon nu (met vriend, baby en zoontje van vier) in een 2-onder-1-kap woning met 3 slaapkamers, een grote zolder waar na isolatie en het plaatsen van een vaste trap zeker 1, maar ook wel 2 kamers van te maken zijn. Daarnaast een mooie, redelijk grote tuin, waar de kids lekker in kunnen spelen. 4 jaar geleden woonden wij (toen wij ons eerste zoontje kregen) nog op een klein woonschip van 20 mtr. We hadden 1 slaapkamer van 2,5 bij 3,75 en een woonkamer (inclusief keuken) van 5 bij 3,75 en daarnaast nog een klein vooronder, waar zeilen en trossen werden opgeslagen en een machinekamer met motor en nog wat extra ruimte voor "troep". Ons zoontje sliep in zijn ledikantje tegen ons bed aan, daarnaast hadden we een plank tegen de muur aan gemaakt die we als commode konden gebruiken. Nadeel was dat de slaapkamer net iets te laag was en je er net niet kon staan. We hebben hier gewoond tot ons zoontje ongeveer 1,5 jaar oud was. Het was op zich prima te doen, het enige echte nadeel vond ik het gebrek aan opbergruimte. Na 1,5 jaar vond ik (vooral ik, mijn vriend vond dat het nog prima kon), het toch te klein worden en zijn we naar een etagewoning verhuisd met 2 slaapkamers. Dit huis was ruim genoeg,maar ik wilde erg graag een tuin, zeker toen er een tweede kind op komst was en dus zijn we weer verhuisd naar ons huidige huis en dit bevalt me prima!
Alle reacties Link kopieren
Nu: vierkamerflat, twee grote woonkamers, twee kamers die als slaapkamer kunenn dienen (maar meisje slaapt nog bij ons op de kamer, dus de andere is kledingkamer/rommelhok).

Tot drie maanden geleden: tweekamerwoning, meisje op onze kamer (duh) en redelijk ruime woonkamer. Ging prima, het is dat dit langskwam anders hadden we dat best nog even volgehouden.

De eerste maanden van dochter's leven: twee kamers in mijn ouderlijk huis ;) Dochter sliep overigens wederom bij ons op de kamer, de andere kamer was onze "woonkamer". Verder deelden we e.e.a. met mijn vader, twee katten en een enorme hond.

Door omstandigheden liep het bij ons zo, we woonden hiervoor in eht buitenland en hadden nog even geen huis in NEderland. En mijn vaders huis was gelukkig lekker groot. Vervolgens vonden we de tweekamerwoning en ging daarna de vierkamerwoning door, dus nu zitten we hier. Maar goed, geen twijfels dat het goed zou komen. Op den duur komt er vast een huis met een tuin. We moeten alleen nog even zien waar. Ik hoop op de plek waar ik heb gesolliciteerd (in het buitenland dan weer :P)...
Alle reacties Link kopieren
Dochter is overigens 11 maanden inmiddels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven