Hoe zouden jullie reageren?

22-09-2013 17:51 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen spelen bijna dag en nacht met buurkinderen die op een andere manier opgevoed worden dan onze kinderen. De ouders zijn heel respectvol en zeggen eigenlijk bijna nooit nee en straffen in hoge uitzondering. Nou ben ik zelf ook helemaal niet streng maar moet mijn kinderen af en toe wel flink hun grenzen aangeven. Zoals vandaag toen mijn zoontje mij heel hard in mijn buik stompte en vervolgens zijn broer wilde bijten. ik stuurde mijn zoontje op boze toon naar zijn kamer om af te koelen. Meteen daarna zegt mijn buurjongetje: bij ons thuis hoeft een kind nooit naar zijn kamer, want dat is een veilige plek en moet geen strafplek zijn. Ik wist echt niet hoe ik moest reageren, dit is echt de zoveelste voorbeeld van hoe ik door hem of zijn broer wordt gewezen op wat ik fout doe in de opvoeding! Ik merk dat ik daardoor eigenlijk helemaal geen zin meer heb in hun aanwezigheid en ook nog eens ga twijfelen aan mijn handelen ook.

Hoe zouden jullie reageren?
Ik zal zeggen tegen hem dat hij niet zo brutaal moet zijn en zich zeker niet met dingen moet bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wilde kinderen!!!



Hoe oud is je zoontje? Niet normaal dat hij jou trapt en zijn broer wilt bijten...



Misschien eens hulp inschakelen?
Het jongetje is niet brutaal, dus dat kan je beter niet zeggen. Dat klinkt al helemaal onmachtig.



Je kunt beter zeggen dat dingen bij jou anders gaat dan bij anderen.
Dan geef je heel simpel aan dat het in jullie gezin wel zo werkt en dat aangezien ze nu bij jullie thuis zijn het volgens jouw regels gaat. Ik zou er waarschijnlijk ook nog even bij vermelden dat ik daarom geen opmerkingen duld.. Wat denkt dat kind wel om zich met jouw opvoeding te bemoeien --' Serieus daar zou ik hem wel even terecht wijzen!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat nou weer voor vreemde reactie mispoes
Je kunt ook zeggen dat het klopt dat zijn kamer een veilige plek is. Ook als je straft, stuur je naar iets veiligs. Vervolgens kan je vragen of hij altijd naar een onveilige plek gestuurd wordt voor straf.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik zou zeggen:

Bij ons in huis accepteren hebben we regels, en als iemand zich daar niet aan houdt dan is naar de kamer sturen een gevolg daarvan.
Ik vind t wel brutaal.
Alle reacties Link kopieren
verkeerde quote
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 september 2013 @ 17:56:

Het jongetje is niet brutaal, dus dat kan je beter niet zeggen. Dat klinkt al helemaal onmachtig.



Je kunt beter zeggen dat dingen bij jou anders gaat dan bij anderen.



Niet brutaal???





Ik vind het aardig brutaal dat iemand met de opvoeding bemoeit.Dat horen volwassenen al niet te doen en kinderen al zeker niet.
Ik denk dat het kind zwaar verwaarloosd wordt. Moeders idee van opvoeding is kennelijk kind naar marathon van Jo Forst the Nanny laten kijken.......
En even serieus: ik denk dat ik er geen of weinig aandacht aan zou besteden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissPoesss80 schreef op 22 september 2013 @ 17:56:

Je hebt wilde kinderen!!!



Hoe oud is je zoontje? Niet normaal dat hij jou trapt en zijn broer wilt bijten...



Misschien eens hulp inschakelen?Helaas is hij niet helemaal 'normaal'zoals jij het noemt, tot mijn zeer grote verdriet! en ja heb dus hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei ook al zoiets van :bij ons doen we het zo. Maar omdat het een probleem is wat steeds terugkomt denk ik dat ze er zich weinig van aantrekken.

Vind het ook moeilijk om te bedenken of het brutaal is of gewoon kind eigen (bij ons gaat het zo dus dat is de enige goede manier).
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 september 2013 @ 17:56:

Het jongetje is niet brutaal, dus dat kan je beter niet zeggen. Dat klinkt al helemaal onmachtig.



Je kunt beter zeggen dat dingen bij jou anders gaat dan bij anderen.Niet brutaal? Ik vind het behoorlijk brutaal.
Ik zou gezegd kunnen hebben: 'En in on huis bemoeien andere kinderen zich nooit met hoe wij als ouders onze kinderen opvoeden! Dus verwacht ik ook van jou, dat jij je er niet mee bemoeit.'
Ik zie geen leeftijden staan van de kinderen, maar ik denk dat het meer een constatering is, en dat er geen waardeoordeel aan vastzit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat in jouw huis jouw regels gelden en dat in een mooie bewoording zeggen dat hij zich daar niet mee moet bemoeien.



Vind het behoorlijk brutaal dat zo'n jochie jou daarop durft te wijzen overigens.
Het kind herhaalt gewoon iets wat hij zijn ouders vaak heeft horen zeggen..... Volgens mij is er geen sprake van 'ergens op wijzen' of zich bemoeien met.

Als het vaker voorkomt, dan denk ik dat zijn ouders regelmatig de opvoedstijl van de buurt bespreken en vergelijken met eigen stijl, waar de kinderen bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Op mij komt het alles behalve brutaal over, en zeker niet wijsneuzerig of jou op een fout in je opvoeding wijzen.



Een kind constateert idd, zoals Draaiorgel al schrijft, toch gewoon iets?



Dat jij je zo voelt door een opmerking van een kind vind ik erger. Laat het waaien joh. Het is een KIND.
Alle reacties Link kopieren
Jee, ontzettend brutaal. Ik zou zeggen dat hij zich er niet mee moet bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Vergelijkbaar met bovenstaande: ik zou iets zeggen in de trant van in elk huis gelden andere regels. Dat is als mijn mond niet open zou zijn gevallen van verbazing.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat het buurjongetje gelijk heeft maar zou iets hebben gezegd in de trant van bemoei je er niet mee. Of dat gaat jou niets aan.
Bij ons thuis gaat het zo. Als je iemand pijn doet krijg je een waarschuwing en als je niet luistert moet je naar je kamer, dat is een hele veilige en fijne plek om na te denken en tot rust te komen. Elke papa en mama doen wat zij goed vinden voor hun kinderen.

(Dit laatste is het antwoord voor mijn kinderen als ze zeggen dat het bij een vriendje of vriendinnetje anders gaat en dat zou ik hier ook zeggen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven