Hoeveel dagen gaat je kind naar kdv of gastouder?

24-06-2016 19:45 95 berichten
Zoals de titel al zegt; hoeveel dagen in de week gaat je spruit naar de opvang?



De mijne (14,5 maand), zal over een paar weken toch echt 3 volle dagen heen moeten. Ergens vind ik het lastig, maar zie het ook als noodzakelijk nut, ik wil graag (meer) werken en verder komen in het leven.



Toch stuit ik tegen veel kritiek op in mijn omgeving. Drie volle dagen zou erg veel zijn voor zo'n kleintje.



Hoe kijken jullie hier tegenaan, en hoe reageert jullie kind op meerdere dagen opvang?
Alle reacties Link kopieren
2 dagen, voorheen altijd 3, nooit een probleem geweest.
4 dagen. Eerst bij 2 verschillende gastouders, later 1 gastouder en kdv (beide 2 dagen). Ging altijd prima. Hij vond het fantastisch. Nu gaat hij naar school en is nog 1 middag bij de gastouder en 3 dagen bso. Vooral bij de bso is hij altijd boos als ik er 'al' ben om hem op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen gaan 2 dagen. Mijn man en ik werken allebei 28 uur. Was voorheen allebei 32 uur maar we hebben extra ouderschapsverlof opgenomen omdat we dat graag wouden. 3 dagen opvang is nooit een probleem geweest. Als ik om mij heen kijk is dat ook gemiddeld. Als je het zelf teveel vindt dan kun je ouderschapsverlof opnemen? En als dat niet kan omdat je 3 dagen werkt kan je man dat doen?
Alle reacties Link kopieren
De mijne gaat straks 3 middagen naar een gastouder. In totaal 18 uur per week. Vind ik zat genoeg eigenlijk.
Niet bij vermeld trouwens. Het zal 3 dagen opvang worden en 1 dag oma, dus eigenlijk 4 dagen van huis.



Maar als ik hier zo lees is 3 dagen niet zo heel gek dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn groenten nog nooit naar een kdv of gastouder gebracht. Ik leg dat altijd gewoon in de koelkast.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
quote:Castle_Witch schreef op 24 juni 2016 @ 19:53:

Ik heb mijn groenten nog nooit naar een kdv of gastouder gebracht. Ik leg dat altijd gewoon in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Hoe flauw witch. Mag dan niet je favoriete woordkeuze zijn, is toch duidelijk wat TO bedoelt.
quote:Castle_Witch schreef op 24 juni 2016 @ 19:53:

Ik heb mijn groenten nog nooit naar een kdv of gastouder gebracht. Ik leg dat altijd gewoon in de koelkast.Ik dacht altijd dat spruitjes niet in de koelkast mochten, op het aanrecht blijven ze altijd verser bij mij
Alle reacties Link kopieren
Tot jongste 4 werd 3 dagen kdv, daarna 1 middag bso. Was nooit een probleem.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
1 dag kdv en 2 dgn oma.
Alle reacties Link kopieren
Eén dag gastouder (en indien niet mogelijk die dag opa en oma), 2 dagen kdv. Precies wat ik nodig heb voor één ochtend uitrusten en 2,5 dag werken naast de andere dagen met zorg voor dochter.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 2 jaar straks 2 dagen, daarvoor geen.
Mijn oudste ging 3 dagen. Toen werkte ik meer en verdiende veel meer.

Ik heb onwijs geluk gehad met mijn huidige baan maar verdien echt stukken minder.

Nu gaan ze allebei 2 dagen. Man half overspannen omdat hij naast 5 dagen aan de bak een dag kinderen doet, echt vermoeiend vind hij.

Gelukkig voor hem nog een jaartje en ben ik alle vakanties vrij.

Ik vraag me echt af waar al die mensen die 3 dagen zoveel vinden, van leven.

Om een beetje relaxed te leven heb je toch gewoon geld nodig?

Wij verdienen allebei echt niet slecht maar overdreven luxe is het niet ofzo.

En ik vind allebei 4 dagen werken en dan een dag kinderen best pittig.

Ik ben blij met mijn part Time baan met veel vrij en zo leven we gewoon lekker.
anderhalve dag per week, halve dag bij de ene oma, hele dag bij de andere opa en oma. Gaat supergoed, ze heeft het goed naar haar zin bij de gastouder. Als ze ooit een dag extra daar heen gaat; geen enkel probleem.

Dochter gaat naar gastouders sinds ze 12 weken oud was, en is nu 15 maanden.



Ik denk ook dat het er heel erg aan ligt wat voor kind je hebt, en hoe goed hij/zij het naar de zin heeft bij de opvang.
Onze zal waarschijnlijk 3 a 4 dagen naar de opvang gaan. Of oma's oppassen weten we nog niet, maar heeft niet mijn voorkeur.
Oudste ging twee dagen naar oma en twee dagen kdv. Jongste vier dagen naar het kdv. Beide beviel prima.
Alle reacties Link kopieren
De jongste gaat straks 4 dagen naar de gastouder.

De oudsten gaan 3 dagen naar de BSO (heeft er mee te maken dat man een middag vroeg thuis is, de jongste haalt hij dan uiteraard ook eerder op)



Ik werk 4 dagen. Man werkt nu 5 dagen ( neemt wel een halve dag ouderschapsverlof dus 4,5 dag daadwerkelijk aan het werk) maar bedoeling is dat hij in de toekomst (over +/- 1 jaar) ook 4 dagen gaat werken.



Ik heb ook een poos 5 dagen gewerkt en toen gingen mijn oudsten 4-5 dagen naar de opvang.
Alle reacties Link kopieren
4 halve dagen, sommige weken 5 halve dagen
Alle reacties Link kopieren
Kdv 1,5 dag en 1 dag opa en oma. Nu bso en daar gaat ze 2 dagen heen. Ik vind 3 dagen zelf wel de max. Maar een ander denkt daar misschien anders over en dat is ook prima
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintersportdame27 schreef op 24 juni 2016 @ 19:55:

[...]





Ik dacht altijd dat spruitjes niet in de koelkast mochten, op het aanrecht blijven ze altijd verser bij mij Oh dat wist ik niet eens. Ik ga het eens uitproberen.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 dagen KDV en 1 dag oma. Dat gaat prima. Ze gaat graag naar het KDV.
Ik vind het wel best veel, maar zoals al beschreven soms kan het niet anders.



Ik heb de mazzel dat ik andere tijden werk dan manlief. Soms is het een heel gepuzzel maar vaak lukt het om onze diensten op elkaar af te stemmen.

Dochter is 1,5 en gaat sinds deze week een dag (6 uurtjes) per week naar de gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Hier nu 2 hele dagen KDV, in November loopt het ouderschapsverlof van mijn man af en dan worden het 3 hele dagen KDV. Ik werk 3 dagen en vind het wel een mooie balans zo. Ze vind het ook heel leuk bij het KDV gelukkig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven