Hoeveel geld heb jij dit jaar uitgegeven aan kinderkleding?

07-12-2016 11:33 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: ik wil verder niks met dit topic. Gewoon voor de leuk en om als ouders te kunnen vergelijken.



Ik heb afgelopen jaar bijgehouden wat ik heb uitgegeven aan kinderkleding. Teller staat nu voor 2016 op 485,-. Dit is kleding, ondergoed en schoenen. Vond dit zelf een heel netjes bedrag.



Gekocht van marktplaats, kringloop en veel online uit de outlet. En gewoon in verschillende winkels nog wat.



En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Is dat voor een kind? Of voor meerdere ?
Alle reacties Link kopieren
O ja wel handig haha. Voor alleen een meisje van twee
0 euro.

Maar ik heb dan ook geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Meisje 9 jaar. Ik denk zo rond de 500 euro.
quote:drakenvlieg schreef op 07 december 2016 @ 11:41:

0 euro.

Maar ik heb dan ook geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt het bedrag wel wat hoger.. Voor de oudste drie (12, 10 en 7) per kind zo'n 1000 euro dit jaar, gok ik. Dat is dan voor kleding (incl. sportkleding) en schoenen. Voor de jongste van 10 maanden blijft het bij zo'n 500 euro tot dusver, schat ik. Ik koop dan wel alles nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Zeker meer dan het dubbele (sorry hou het niet echt bij, als er geld voor is koop ik het).

Zoon had een groeispurt en moest een compleet nieuwe garderobe vd zomer en vd winter incl. winterjas en winterschoenen.

En voor mijn as dochter die deze maand geboren wordt ben ik ook helemaal los gegaan

Dus eigenlijk wil ik het totaal bedrag ook niet meer weten
Alle reacties Link kopieren
Oh.. genoeg denk ik????.

Kinderbijslag.. zo'n 250 per maand. 3000 dus..

En daar heb ik t vast niet mee gered. Ook nog sportkleding. Ik denk totaal zo'n 300.

Schoenen zijn ook altijd duur.



Dit is voor 3 kinderen..
Ik heb ongeveer 80 euro uitgegeven aan winterjassen en schoenen samen; de rest weet ik niet meer. Boven de 200 euro totaal zal het niet uitkomen (2 kinderen, zelfde geslacht).
Ik weet het niet precies, maar ben in ieder geval steeds rondgekomen met de kinderbijslag. Denk maximaal € 800,- voor twee kinderen. Mijn oudste is 2,5 jaar en groeit niet zo hard meer, dus die vul ik per seizoen een paar kledingstukken aan. Haar voeten gaan wel hard, maar koop niet iedere schoenmaat een dure schoen. De jongste is 9 maanden en groeit nu nog hard, maar heeft nog geen schoenen nodig en koop voor haar echt alleen wat ze nodig heeft. Ik spaar dat geld liever uit als ze wat ouder is en wat langer met één maat doet.
De kinderbijslag gaat op aan kleding en zo nu en dan een ander attribuut (fietsstoeltje, speeltje, etc).

Ik gok dat er zo'n 500/600 euro echt voor kleding is gebruikt.

Dat is voor een kind van (nu) 20 maanden en werd ook gebruikt voor het kind dat op komst was afgelopen jaar (nu geboren, ruim een week oud). Voordeel was dat kind 2 van hetzelfde geslacht was als de eerste, dus het was niet enorm veel wat bijgekocht moest worden.
Alle reacties Link kopieren
Haha lekker goedkoop drakenvlieg!



Zo ging het bij mij de eerste anderhalf jaar ook nijntje. Veel te veel gekocht. Dus daarom besloot ik dit jaar eens bij te houden wat ik uitgaf in de hoop mezelf op die manier wat te remmen. Ze heeft nog steeds meer dan genoeg, maar het is nu niet meer zo overtollig dan eerst.
Alle reacties Link kopieren
Voor zoon en pleegdochter samen aan kleding denk zo ongeveer 500 euro. Inclusief schoenen, winterjassen enz. Maar ik koop dan ook bewust in, vorige week voor zoon: 5 broeken, 3 longsleeves, 1 trui en voor dochter 2 longsleeves voor 57 euro alles samen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je kindje kwartje!

Hetzelfde geslacht scheelt inderdaad wel weer in kosten
Ik ben het sinds dit jaar ook bij gaan houden. Volgens mij gaf ik eerder niet meer uit, maar ben er nu bewuster van. Voordat de KB komt, maak ik een lijstje met wat ze nodig hebben en ga ik het internet op om te kijken wat ik wil, schrijf ik de prijzen op en als de KB binnenkomt koop ik het. Geef altijd maar de helft uit van de KB.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje apiejapie, dat is knap!



Waar heb je dat gekocht?
35 euro. Maar ben pas 18 weken zwanger
Alle reacties Link kopieren
Het maakt je inderdaad bewuster fleet.

En dat had ik wel even nodig. Niet zozeer om het geld. Maar vond het zo zonde van al die kleertjes die maar enkele keren werden gedragen. Nu heb ik nog wel eens de neiging om veel meer te kopen, maar nu lukt het me om mezelf te stoppen.



En zelfs nu heeft ze nog teveel..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap Lux. Ik had toen al meer uitgegeven haha! Maar dat kwam ook omdat ik het geslacht toen al wist.
quote:knusengezellig schreef op 07 december 2016 @ 12:00:

Gefeliciteerd met je zwangerschap Lux. Ik had toen al meer uitgegeven haha! Maar dat kwam ook omdat ik het geslacht toen al wist.Ik krijg een zoontje Heb gister 2 pakjes voor hem besteld die ik enorm schattig vond en toen ik net wist dat ik zwanger was heb ik een neutraal pakje voor hem gekocht. Maar ik ben a) best wel kritisch op wat ik echt leuk vind en b) er hangen nu vooral veel dikke truien in de winkels en wat heeft mijn mei-jochie daaraan?
Alle reacties Link kopieren
Nee daar heb je gelijk in. En kritisch zijn is helemaal niet erg! Ze moeten er ook leuk en verzorgd uitzien!
quote:knusengezellig schreef op 07 december 2016 @ 12:07:

Nee daar heb je gelijk in. En kritisch zijn is helemaal niet erg! Ze moeten er ook leuk en verzorgd uitzien! Ja heb wel heeeeeel schattige truien en joggingbroekjes gezien, maar die zijn echt te warm en weet natuurlijk niet hoe groot mijn zoontje volgend jaar winter is, dus koop ik het maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het niet bij, maar denk dat ik toch makkelijk de 1000 euro haal, en dat is dan voor 1 meisje van 1,5 jaar. Koop uitsluitend merkkleding omdat dat toch langer mooi blijft en ik nadien nog goed kan verkopen via Marktplaats. Al met al een behoorlijk bedrag als ik er zo over na denk, maar moet eerlijk toegeven dat ik verzot ben op het online afstruinen van allerlei leuke boetiekjes en er dan, of het nou nodig is of niet, toch met grote regelmaat iets in mijn winkelmandje verdwijnt :-)
quote:lux. schreef op 07 december 2016 @ 11:58:

35 euro. Maar ben pas 18 weken zwanger



Hahaha hier nog minder, ben 22 weken.

Heb wel al ontzettend veel gekregen.



Aaa je krijgt een zoontje

Hier een meisje op komst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven