Hoeveel kinderen kan ik hebben als het lukt

17-12-2014 11:52 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii



Stel ik begin op mijn 28ste pas aan kinderen hoeveel kinderen kun je dan krijgen, lichamelijk/biologisch gezien gemiddeld dus als je gewoon normaal vruchtbaar bent. Zou ik de 8 kinderen halen of ben ik dan te oud? Wie weet hoe ik dit moet uitrekenen?
I'm Doing Me
quote:lovesray schreef op 17 december 2014 @ 12:15:

[...]





Ik wil die nanny zelf kunnen betalen en dan blijven werken, ik wil wel een man die werkt en normaal verdient maar het zelf ook kunnen redden.



8 kinderen en dan blijven werken gaat niet lukken.

Wat studeer je trouwens? Rechten, economie of geneeskunde? Wat voor een baan heb je in gedachte?
Alle reacties Link kopieren
Als je een heleboel aannames doet, kun je een globale berekening maken:



Stel, je begint op je 28ste verjaardag met proberen. Stel dat het telkens 6 maanden duurt voordat je zwanger raakt. Een zwangerschap duurt 9 maanden. Na je bevalling duurt het twee maanden herstellen voordat je weer seks kunt hebben.



Na de bevalling van je eerste kind ben je dan 15 maanden verder.

Na je tweede kind 32 maanden verder.

Na je derde kind 49 maanden verder.

Na je vierde kind 66 maanden verder.

Na je vijfde kind 83 maanden verder.

Na je zesde kind 100 maanden verder.

Na je zevende kind 117 maanden verder.

Na je achtste kind 134 maanden verder.



134 maanden is hetzelfde als 11 jaar en 2 maanden.

Dan zitten we 2 maanden na je 39ste verjaardag. De meeste vrouwen kunnen prima tot hun 40ste kinderen krijgen.



Conclusie: Ja, het is theoretisch nog haalbaar voor jou om 8 kinderen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 17 december 2014 @ 12:29:

Als je een heleboel aannames doet, kun je een globale berekening maken:



Stel, je begint op je 28ste verjaardag met proberen. Stel dat het telkens 6 maanden duurt voordat je zwanger raakt. Een zwangerschap duurt 9 maanden. Na je bevalling duurt het twee maanden herstellen voordat je weer seks kunt hebben.



Na de bevalling van je eerste kind ben je dan 15 maanden verder.

Na je tweede kind 32 maanden verder.

Na je derde kind 49 maanden verder.

Na je vierde kind 66 maanden verder.

Na je vijfde kind 83 maanden verder.

Na je zesde kind 100 maanden verder.

Na je zevende kind 117 maanden verder.

Na je achtste kind 134 maanden verder.



134 maanden is hetzelfde als 11 jaar en 2 maanden.

Dan zitten we 2 maanden na je 39ste verjaardag. De meeste vrouwen kunnen prima tot hun 40ste kinderen krijgen.



Conclusie: Ja, het is theoretisch nog haalbaar voor jou om 8 kinderen te krijgen.Ik denk dat lovesray nog een beetje volwassener moet worden
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivje schreef op 17 december 2014 @ 12:15:

Ssstttt nou....was meer als ontmoediging



Ik wil haar wel even uitleggen wat kinderen kosten. Dat de bijslag nog niet eens de kosten voor 1 maand dekken. Dat ze geen idee heeft wat ze zich in haar hoofd haalt. En dat kinderen zo kort achter elkaar, eigenlijk helemaal niet te doen is.



Ik heb constant het idee dat ik iemand tekort doe omdat ik nou eenmaal maar 2 handen heb en maar op 1 plaats tegelijk kan zijn. Mijn kinderen zijn blij en gelukkig, komen niets tekort, maar door het aantal kinderen heb ik af en toe het gevoel dat ik faal als moeder.Wel herkenbaar.....
Alle reacties Link kopieren
TO is 19... komop zeg, heb je geen leukere dingen om over na te denken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zwanger zijn helemaal niet zo leuk, ondanks mijn (tot dusver) droomzwangerschap. Ben heus wel blij en trots maar het is niet mijn favo bezigheid ;)



Hier blijft het ook bij voor ons, want vriend heeft er al 2!

Ik zou dus beginnen met 1 en dan kijken of je het nog steeds zo leuk vindt ;)
Alle reacties Link kopieren
Nog even los van hoe snel na je bevalling je weer aan als wil denken, was Ik ook echt nog niet vruchtbaar na 2 mnd hoor. Blijkbaar vond mijn lijf het ook geen goed idee gelijk weer zwanger te raken :D Die borstvoeding hielp vast ook niet, dus daar ook niet aan beginnen dan.
Alle reacties Link kopieren
Klopt! Werken is een utopie! Mijn partner verdiend gelukkig goed. Maar ga maar eens aan een inkomen met 5 nullen denken, wil je al die kinderen onderhouden... ik zou nooit iemand aanraden zoveel kinderen te krijgen...je hebt geen idee
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat je niet zou kunnen werken. Heb zelf zes kinderen en mijn man had er al twee dus samen acht en juist om al die kinderen te kunnen onderhouden werken we allebei. Ik heb mijn zes kinderen (zeven zwangerschappen) binnen 9 jaar gekregen. De eerste op mijn 31ste , de zesde op mijn 40ste. En ja ik heb ook gewoon borstvoeding gegeven.

Maar goed ik zou gewoon bij nummer een beginnen en iedere keer weer opnieuw een weloverwogen keuze maken want het is maar de vraag of het beeld wat je nu in je hoofd hebt inderdaad werkelijkheid is. Bij mij is het inderdaad wel zo gelopen zoals ik me had voorgesteld. En ik had er na de jongste nog best wel eentje bij willen krijgen. Maar gezien mijn leeftijd en het gegeven dat mijn man niet om nog een baby zat te springen is het bij deze 6/8 gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het in ieder geval niet mogelijk om carrière te maken/hebben en een groot gezin te hebben.



Baukje... had jij je als twintiger een groot gezin als het jouwe voor ogen? En alles is zo zoals je het graag zou willen?



Romany, je hebt een pb!
Alle reacties Link kopieren
Je moet er echt voor al die acht kinderen zijn, ook al krijgen er een paar zware psychische of lichamelijke problemen. Je kan je er dan niet met wat geld vanaf maken. Mocht je wel liefde genoeg, maar geen talent of inzicht genoeg hebben dan kan het helemaal verkeerd gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 17 december 2014 @ 13:19:

Je moet er echt voor al die acht kinderen zijn, ook al krijgen er een paar zware psychische of lichamelijke problemen. Je kan je er dan niet met wat geld vanaf maken. Mocht je wel liefde genoeg, maar geen talent of inzicht genoeg hebben dan kan het helemaal verkeerd gaan.Of je wordt zelf ziek, zoals in mijn geval. Retrostar heeft gelijk. Ze komen niet allemaal kerngezond en welopgevoed ter wereld. Hoe meer kinderen, hoe groter de kans is dat je ergens mee geconfronteerd wordt, wat niet in je ideale plaatje past!
Alle reacties Link kopieren
Best leuk een groot gezin....als alles goed gaat.Mochten er zieke en/of moeilijke kindjes bij zitten kan alles al met al een stuk minder leuk zijn.Zo wel voor de ouders als voor de kinderen zelf.

Ik zie van dichtbij dat kinderen hebben echt niet altijd even leuk verloopt.

Sommige ouders hebben rond uit spijt dat ze meerdere kinderen gekregen hebben omdat ze het niet aan kunnen.

Kinderen kunnen makkelijk ontsporen in aanraking komen met criminaliteit en agressief gedrag vertonen.Het is een fabel dat kinderen altijd volledig gevormd worden door hun ouders de omgeving waar in een kind op groeit speelt ook een enorme rol in de ontwikkeling van een kind.

En dan de geldproblemen...echtscheidingen..lichamelijke problemen....poeh..

Maar zo als iemand zei...probeer eerst maar eens om een kindje te krijgen ...succes
Alle reacties Link kopieren
En jij denkt dat een nanny voor zoveel kinderen en zoveel uur haalbaar is met een 'normaal' loon?
Voor je lijf de pest, maar 1 per jaar kan als jullie makkelijk zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivje schreef op 17 december 2014 @ 13:18:

Voor mij is het in ieder geval niet mogelijk om carrière te maken/hebben en een groot gezin te hebben.



Baukje... had jij je als twintiger een groot gezin als het jouwe voor ogen? En alles is zo zoals je het graag zou willen?



Romany, je hebt een pb!Als kind zijnde droomde ik van een gezin van tien kinderen. Tien zijn het er dus niet geworden. Maar het grote gezin is wel zoals ik me had voorgesteld. Alleen vroeger dacht ik dat ik een echte baby moeder was, nu weet ik inmiddels dat ik pubers nog veel leuker vind.
Alle reacties Link kopieren
En ja wat is carriere maken, hebben een universitaire opleiding maar werk blijft maar werk hoor. Doe het uiteindelijk toch hoofdzakelijk om de kost te verdienen en vind de uitdagingen in het leven meer buiten mijn werk dan in mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Acht kinderen lijkt me wel heel erg veel. Ik zie dan eerst al alle praktische problemen (huis, auto, de enorme hoeveelheden boodschappen, was en afwas, vakantie, kosten en dat soort dingen). En dan nog alle andere dingen. Ziekte bij een van de kinderen, je man of jezelf. Acht keer zwanger raken (kan lang duren), acht keer zwanger zijn (wat een hel) en acht keer bevallen. Ik moet er niet aan denken. In theorie is het vanaf 28 jaar nog best mogelijk.



Wij hebben één kind en hoewel we graag een tweede hadden gekregen komt die er niet ivm gezondheidsproblemen van mij.
Even ervan uitgaan dat je je laatste kind krijgt op je 42e, dan zou 8 zeker moeten lukken.



Mijn oma was 30 toen ze haar eerste kind kreeg en uiteindelijk 7 kinderen gekregen. Wel elk jaar een kind. In principe zou je als je op je 28e begint 10 a 11 kinderen moeten kunnen krijgen, met tweelingen erbij misschien zelfs meer. Maar of je dat ook wil, is natuurlijk maar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties kan ik wat mee.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 17 december 2014 @ 16:07:

Bedankt voor de reacties kan ik wat mee.Wat kan je er dan mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 17 december 2014 @ 16:08:

[...]



Wat kan je er dan mee?Dat ik weet dat het mogelijk is mocht ik gewoon normaal vruchtbaar zijn maar dat 8 kinderen wel erg veel is en het in praktijk misschien niet een goed idee is, dat daarnaast werken dan misschien niet haalbaar is. Maar ik heb nog heel lang om er over na te denken.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 17 december 2014 @ 16:14:

[...]





Dat ik weet dat het mogelijk is mocht ik gewoon normaal vruchtbaar zijn maar dat 8 kinderen wel erg veel is en het in praktijk misschien niet een goed idee is, dat daarnaast werken dan misschien niet haalbaar is. Maar ik heb nog heel lang om er over na te denken.Is het niet een beetje neurotisch om daar nu al zo ontzettend mee bezig te zijn?
Meerlingen zijn je redding. Dan haal je de 30 best
quote:Vivje schreef op 17 december 2014 @ 12:52:

Klopt! Werken is een utopie! Mijn partner verdiend gelukkig goed. Maar ga maar eens aan een inkomen met 5 nullen denken, wil je al die kinderen onderhouden... ik zou nooit iemand aanraden zoveel kinderen te krijgen...je hebt geen ideeWat een totale onzin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven