Hoeveel kinderen kan ik hebben als het lukt

17-12-2014 11:52 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii



Stel ik begin op mijn 28ste pas aan kinderen hoeveel kinderen kun je dan krijgen, lichamelijk/biologisch gezien gemiddeld dus als je gewoon normaal vruchtbaar bent. Zou ik de 8 kinderen halen of ben ik dan te oud? Wie weet hoe ik dit moet uitrekenen?
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die na 6 weken alweer zwanger was. In zo'n rap tempo kun je er wel 20 krijgen. Succes ermee!
"Tot je dertigste jaar is de kans om zwanger te worden 15 procent per maand. Van alle vrouwen die zwanger proberen te worden lukt dat bij 30 procent binnen 3 maanden, bij 70 procent binnen een half jaar en bij 80 procent binnen het eerste jaar. Als het na een jaar nog niet is gelukt zou je naar de huisarts kunnen gaan voor advies en indien nodig een verwijzing. Na het dertigste jaar neemt de kans om zwanger te worden af."



"Als je reden hebt om aan te nemen dat je het moeilijker zal worden om zwanger te raken, bijvoorbeeld omdat je ouder bent dan 35 jaar bent of een erg onregelmatige of extreen korte of lange menstruatiecyclus hebt, wacht dan geen jaar maar ga eerder langs je huisarts."



"Zwanger worden terwijl je nog borstvoeding geeft is mogelijk. Normaal gesproken wordt de ovulatie onderdrukt zolang je volledig borstvoeding geeft. Het geven van borstvoeding biedt 98% bescherming tegen zwangerschap, mits:



De moeder volledig borstvoeding geeft en de baby ook zijn zuigbehoefte aan de borst mag bevredigen, nachtvoedingen krijgt, en geen bijvoeding.

De moeder voor de 56ste dag na de bevalling geen vaginale bloeding (menstruatie) heeft gehad."



"Het meest ideaal is om je baby gedurende de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven. Borstvoeding bevat alles wat jouw baby nodig heeft voor een gezonde groei. Met bijvoeding kan vanaf 6 maanden begonnen worden. De borstvoeding wordt langzaam aan vervangen door vaste voeding. De WHO (World Health Organisation) en Unicef adviseren om borstvoeding tot in het tweede jaar als aanvullende voeding te blijven geven. Borstvoeding geven kan zolang jij en je baby dat willen."



"Na het 30e levensjaar neemt de vruchtbaarheid van de vrouw gestaag af. Heeft bijvoorbeeld een normaal vruchtbare vrouw op haar dertigste jaar iedere maand een kans van 20% om zwanger te worden, dan daalt deze kans op het 38e jaar naar 5% per cyclus. Dit betekent dus niet dat een vrouw van 38 jaar maar 5% kans heeft om überhaupt zwanger te worden, maar dat het 4 maal zo lang duurt voor ze zwanger is, het zou dus best één of drie jaar kunnen duren voor de op die leeftijd vaak snel gewenste zwangerschap tot stand komt. "



"Binnen een half jaar is het bijna driekwart van de vrouwen die zwanger willen worden, gelukt. Na een jaar heeft ruim 80 procent van de vrouwen onder de 35 jaar met een kinderwens, een zwangerschap. Men spreekt van een verminderde vruchtbaarheid, als na een jaar van proberen om zwanger te worden, een spontane zwangerschap niet gelukt is. Schroom dan niet om dan bij jouw huisarts langs te gaan om advies te vragen. Na twee jaar proberen om zwanger te raken, is het 90 procent van de vrouwen wel gelukt.

Leeftijd speelt mee. Hoe ouder je wordt, hoe minder vruchtbaar je bent. Niet alleen komen er minder eicellen vrij, ook de kwaliteit van de eicellen gaat achteruit. Men spreekt van verminderde vruchtbaarheid bij vrouwen van boven de 35, wanneer zij na een halfjaar actief proberen nog niet zwanger zijn geraakt."



" De overgang bestaat uit 3 fasen. Hoe lang de overgang en elke afzonderlijke fase duren is voor iedere vrouw verschillend. De gemiddelde leeftijd waarop de menstruatie stopt ligt rond de 50 jaar. Dit moment ligt vast in je genen. Je menstruatie stopt niet zomaar in één keer. Daar gaan jaren aan vooraf waarin je lichaam toewerkt naar dat moment. http://www.vrouwenovergang.nl/overg_lich/fasen.php"



Andere zaken om nog rekening mee te houden zijn bijvoorbeeld:



Herstel lichaam? Hoe veel zwangerschappen kan het lichaam van een vrouw gemiddeld aan.



Kans op keizersnede en het extra risico voor bevallingen daarna.
En je kan ook nog adopteren. In Engeland was een vrouw in verwachting van nr 19 . De ouders bekostigen het zelf, in het AD was er een artikel over.
Overigens weet ik niet of dat nog precies klopt, volgens mij zijn er nieuwe onderzoeken mbt de vruchtbaarheid van de vrouw na haar 35e.
Ik zou nooit uitgaan van gemiddelden. Het zegt nog niets over hoe groot de groep is van de vrouwen waarbij het níet meer lukt. En kun je beter kijken of je dát risico wil nemen.



Stel het lukt niet meer bij 30% van de vrouwen om dan uberhaupt nog een kind te krijgen?
Je kunt nooit verder dan 1 kind vooruit denken/plannen.

Je lijf is geen legbatterij.... Ik heb er drie gekregen in 4,5 jaar tijd. Mijn reserves zijn behoorlijk aangesproken, dat merk ik aan diverse dingen. Nu voed ik ze ook zowat een jaar, dat zal ook wel een punt zijn.

Zo dicht op elkaar is zeer intensief qua zorg. Echte aandacht geven, daar moet ik bewust mee omgaan anders ben ik als een mama-chien aan het sloven. En dan ook nog ervan genieten en aan mezelf toe komen? Het is erg lastig. Ik werk nog niet eens, momenteel! Al is dat misschien beter te doen omdat je op vaste dagen niet voor je kids hoeft te zorgen. Voorheen laadde ik ook wel op van het werken.

8 kids? No way? Meer dan 3? Misschien als ik eerder was gestart. Dus daar heb je wel een punt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 3 binnen 2 worpen gekregen. Ik hoef er dus nog maar 5.



oh wacht, nee, toch niet. Ik ben echt klaar
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Naast de vraag waarom je in godsnaam 8 kinderen wil (4 is ook al een groot gezin)....waarom begin je dan niet eerder aan kinderen?

Als je toch door het leven wil als legbatterijkip, zul je waarschijnlijk lekker thuis willen (en moeten, je loopt anders compleet leeg op de opvangkosten) moederen. Dus een opleiding na de middelbare school is dan tch niet nodig. Hupppa, trouwen op je 18de en meteen van bil.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 17 december 2014 @ 17:16:

Ik heb er 3 binnen 2 worpen gekregen. Ik hoef er dus nog maar 5.



oh wacht, nee, toch niet. Ik ben echt klaar Binnen of in?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 december 2014 @ 17:35:

Naast de vraag waarom je in godsnaam 8 kinderen wil (4 is ook al een groot gezin)....waarom begin je dan niet eerder aan kinderen?

Als je toch door het leven wil als legbatterijkip, zul je waarschijnlijk lekker thuis willen (en moeten, je loopt anders compleet leeg op de opvangkosten) moederen. Dus een opleiding na de middelbare school is dan tch niet nodig. Hupppa, trouwen op je 18de en meteen van bil.Wat een onzin dit. Het is toch juist goed doordacht eerst te zorgen voor goede inkomsten dmv studie en daardoor betere baan. Ik wilde ook een groot gezin. Maar eerst kwam studie, toen baan en toen ik die had ontbrak de man nog. Wat me wel de mogelijkheid heeft gegeven werkervaring op te doen. Maar dat bewust of door omstandigheden je eerste kind wat later komt wil niet zeggen dat je dan geen verlangen kunt hebben naar een groter gezin. Maar helaas voor TO zal ze uiteindelijk gewoon moeten zien hoe het loopt. En als het allemaal meezit, ja dan zou het prima kunnen. Maar de combinatie acht kinderen en een baan gaat heel prima. En ja je moet het een en andere regelen , net zoals met een kind.
Alle reacties Link kopieren
Wat is totale onzin Eldorado?
Alle reacties Link kopieren
Kijk maar naar een huis vol.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 17 december 2014 @ 16:14:

[...]





Dat ik weet dat het mogelijk is mocht ik gewoon normaal vruchtbaar zijn maar dat 8 kinderen wel erg veel is en het in praktijk misschien niet een goed idee is, dat daarnaast werken dan misschien niet haalbaar is. Maar ik heb nog heel lang om er over na te denken.Zie eerst maar een vent te vinden die zin heeft in 8 kinderen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivje schreef op 17 december 2014 @ 18:50:

Wat is totale onzin Eldorado?Ik weet dus niet waar eldorado op doelt maar ik weet uit eigen ervaring dat het onzin is te stellen dat je niet een gewone baan kunt hebben naast een groot gezin en dat je ook met een gewoon modaal inkomen rond kunt komen. Het is maar net hoe je je leven inricht, hoeveel luxe jezelf wil kunnen permitteren en waar je prioriteiten liggen.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden hadden wij 2 kinderen op de naschoolse opvang door omstandigheden. Elke dag tot 19 uur. Dit kostte ons toendertijd 1000 euro per maand. Daar was de toeslag al vanaf. Ik moet er niet aan denken hoe hoog de rekening zou zijn als ze allemaal zouden gaan.

Zoals ik al zei is het in ons geval niet mogelijk om te werken naast ons gezin. Mijn partner werkt heel veel en ik doe de administratie en communicatie van ons bedrijf, maar dit kan tussendoor. Ik heb ontzettend veel respect voor de vrouwen die dit dus wel doen!!

Wij leven niet erg luxe, maar toch gaat er behoorlijk veel geld in zitten. Alleen al in de sportclubjes en andere sociale activiteiten.

Ik denk wel dat je als je zoveel kinderen zou willen hebben, je een wel een vangnet moet hebben en wat steun. Wij hebben niemand en dat is niet erg, maar daarom wel altijd op elkaar aangewezen.



Je hebt nog tijd zat TO, neem het zoals het komt. Ik dacht vroeger niet aan 8 kinderen, 4 kwam meer in de buurt, maar het is nu eenmaal zo gelopen en net als Baukje had ik er nog een paar willen krijgen, maar mijn verstand zei stop.
Alle reacties Link kopieren
Hehehe, gewoon zorgen voor meerlingen, dat red je het wel.
quote:baukje schreef op 17 december 2014 @ 19:04:

[...]



Ik weet dus niet waar eldorado op doelt maar ik weet uit eigen ervaring dat het onzin is te stellen dat je niet een gewone baan kunt hebben naast een groot gezin en dat je ook met een gewoon modaal inkomen rond kunt komen. Het is maar net hoe je je leven inricht, hoeveel luxe jezelf wil kunnen permitteren en waar je prioriteiten liggen.

wat kost 3 dagen opvang voor 8 kinderen dan?



Maar goed, mijn prioriteiten liggen inderdaad niet bij kromliggen voor alleen al de dagelijkse boodschappen.
quote:Starshine schreef op 17 december 2014 @ 19:29:

[...]



wat kost 3 dagen opvang voor 8 kinderen dan?



Niks natuurlijk, de oudste past op
Het is en blijft natuurlijk Russisch roulette. Je weet niet of je ze kan krijgen, of je ze kan krijgen van de man waar je ze van wilt hebben, hoe je gezondheid en vruchtbaarheid blijft en in welke omstandigheden er op welk moment in je leven plaatsvindt en hoe je je er dan bij voelt.
Maar even realistisch: je kunt zoveel willen, maar je weet niet hoe het leven loopt. Ik wilde ook graag meerdere kinderen. Helaas bleek de tweede niet vanzelf te gaan en de kans op een derde op natuurlijke wijze is vrij minimaal. Shit happens.



Maar een antwoord op je vraag: afhankelijk van waar je je embryo's instopt: ergens tussen de nul en tachtig.
quote:miedo schreef op 17 december 2014 @ 12:16:

Hahahahaha



Ik zou geen borstvoeding geven dan, dan ben je verminderd vruchtbaar

Ik zou zegen probeer eerst 1 kind te krijgen, en kijk dan eens of je nog zulke uitspraken doetMwa, zij van 19 kids and counting kon toch redelijk doorgaan.
quote:Pantax schreef op 17 december 2014 @ 19:34:

[...]





Niks natuurlijk, de oudste past op niet als je die 8 kinderen binnen 12 jaar wil krijgen
quote:Starshine schreef op 17 december 2014 @ 19:44:

[...]





niet als je die 8 kinderen binnen 12 jaar wil krijgenJawel joh, tien is een prachtige leeftijd om wat voor de kost te gaan doen.




Maar alle gekheid op een stokje...ik kan wel iets snappen van de wens voor een groot gezin, maar 8, pfffffff.

Ik werk in de ouderenzorg en de meeste dames daar hebben >6 kinderen gedragen. Die zeggen stuk voor stuk zelf dat we blij mogen zijn dat dat niet meer hoeft.



Als TO serieus is kan ik alleen maar zeggen: begin eens met 1 (nadat je inderdaad een man hebt gevonden die ook kinderen wil) en kijk dan eens verder.
En dan...komt de dag dat je 10 koters hebt, en de regering besluit om de kinderbijslag weg te bezuinigen...AU!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven