Hoeveel slaap overdag baby

28-08-2016 15:29 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze baby van zeven maanden slaapt overdag om de twee uur. Na twee uurtjes wakker is ze weer erg moe. Nachts slaapt ze ook gewoon. Is dit herkenbaar of zou ze al langer wakker moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iceangel! Volgens mij hangt dat van je kind af. Onze even oude zoon is meestal langer wakker, want hij is echt niet moe en slaapt echt alleen maar omdat ik het zo graag wil Meestal zo'n 3 uur wakker en dan slapen, maar dus met moeite en onder protest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van twee maanden slaapt amper overdag. Als ik geluk heb slaapt hij 2 uur of helemaal niet.



Hangt dus echt af van het kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet zo in van die schema's met hoe lang zou je kind moeten slapen en hoeveel zou ze wakker moeten zijn. Sommige kinderen hebben nou eenmaal meer slaap nodig dan andere.



Ik geloof meer in: moe is naar bed en wakker is wakker. En ik geloof dat jouw kindje dat ook aangeeft.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna 9 maanden slaapt ook ongeveer zo.. maar ik heb dan ook een echteigen slaapkop, al vanaf het begin
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Op die leeftijd is twee uur wakker tussen de slaapjes een heel normale tijd, naarmate ze ouder wordt laat ze er vanzelf meer tijd tussenzitten. Natuurlijk is elk kind anders, maar in mijn ervaringen is twee uur wakker heel gemiddeld!
Alle reacties Link kopieren
Hier net zo als bij jou, iceangel ! Dochter van 7 maanden is per keer max. 2 uur wakker. Voorheen anderhalf uur, nu meestal 2 en dan is ze echt wel moe. Ze doet overdag 3 slaapjes (van 45 minuten tot 2 uur, soms meer) en slaapt 's nachts het klokje rond van 19 uur tot 7 uur. Helemaal prima!

'Volgens de boekjes' is de gemiddelde wakkertijd van een baby op deze leeftijd ook ergens tussen de 2 a 3 uur max. Dus het is heel normaal als je kindje na 2 uur wel weer aan een slaapje toe is !
Geniet van het leven :)
Volgens mij heeft een baby een slaap cyclus van 45-50 min (lichte en remslaap).

In theorie zou een gevoede en schone luier baby dus deze cyclus slapen of een veelvoud ervan.

Hoeveelheid slaap is bij elke baby anders.



Ik keek altijd hoe lang hij wakker was.

Ik heb hier veel aangehad (mijn baby was toen wel veel jonger en icm met inbakeren)

Misschien heb je er wat aan



http://www.inbakeren.nl/basis/slaappatroon/
Alle reacties Link kopieren
Kijk naar je kind. Heeft het veel behoefte aan slaap gewoon lekker laten slapen. Met slapen verwerken ze alle indrukken en groeien ze. Zoon sliep vroeger heel veel, was tot zijn eerste jaar max. 1 uur wakker. Terwijl dochter met 1,5 van alle slaapjes al af was.
Alle reacties Link kopieren
Niks moet natuurlijk. Moe is toch moe?

Mijne van 7 maandenlang de ene keer na anderhalf uur moe en de andere keer na 3 uur. Heb de logica erachter nog niet ontdekt.
Mijn baby van vijf maanden slaapt ook ontzettend veel, denk wel 18 a 19 uur...vroeg me ook al af of het normaal is
Alle reacties Link kopieren
Als je baby echt heel veel slaapt is het goed om na te gaan of het geen stille hongeraar is en het voldoende voeding binnen krijgt (dus: groeit goed, alert en vrolijk en voldoende plasluiers)
Vergeet niet dat het weer ook nog een rol kan spelen. Die van ons ging bij heel warm weer acuut in een soort zomerslaap, echt nauwelijks wakker te krijgen. Dat schijnen wel meer kindjes te doen, is een natuurlijke reactie van het lichaam tegen oververhitten. Zodra de temperatuur daalde naar meer gangbare normen voor deze streken, werd hij meteen weer een stuk levendiger.



Hij is nu 3 en heeft dat nu nog steeds een beetje.
quote:EvyBlissy schreef op 28 augustus 2016 @ 15:35:

Ik geloof niet zo in van die schema's met hoe lang zou je kind moeten slapen en hoeveel zou ze wakker moeten zijn. Sommige kinderen hebben nou eenmaal meer slaap nodig dan andere.



Ik geloof meer in: moe is naar bed en wakker is wakker. En ik geloof dat jouw kindje dat ook aangeeft.+1 Evy. Iedereen heeft een eigen slaapritme en ook met baby's is dat zo. Mijn baby van vijf maanden slaapt per keer één cyclus. Op de opvang zeggen ze altijd: 'ze heeft MAAR een uur geslapen'. Nou eh, als ze niet moe uit bed komt is dat toch helemaal prima? Moet ze dan nog een uur blijven liggen voor de vorm? Nooit begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn KDV: "Wéér maar een half uurtje steeds".
Mijn dochtertje heeft hele nacht geslapen, 7 uur wakker..8 uur er weer in en slaapt nu om 13 uur nóg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even wakker maken voor een voeding. Vind één voeding namelijk erg weinig voor zoveel uren. En een tekort aan voeding maakte slaperig dus dan kun je in een cirkeltje raken.
over de voeding maak ik me geen zorgen, dat haalt ze wel weer in vandaag
Alle reacties Link kopieren
http://borstvoeding.aardig.be/2010/09/1 ... ongeraars/



Wat info over stille hongeraars (want twee keer zo lang slapen is wel iets om in de gaten te houden).
Dankjewel Frizz, maar ik geef flesvoeding ..

En heb een hele alerte, opgewekte en dikke baby
Alle reacties Link kopieren
Haha met flesvoeding kan het ook. Maar alert, das het belangrijkst!
Dankje voor de informatie, maar heb niet het idee dat mijn dochter daar last van heeft, toch bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel normaal TO!

Mijn baby van 6,5 maand is vaak ook na 2 uur wel weer moe, soms zelfs al eerder. Lekker laten slapen dan als ze verder genoeg eten binnenkrijgen enzo!

Ik merk bij mijn baby ook dat de slaapbehoefte ook verschilt per periode. Nu bijv. slaapt hij echt veel, terwijl hij een paar maanden geleden makkelijk 3 uur achter elkaar wakker bleef.

Tja, zal allemaal wel met ontwikkelingsfases samenhangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven