Hoeveel vocht hebben babies nodig?

08-05-2007 10:17 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baby 6 maand heeft besloten dat hij alleen sochtends de fles nog wil. Hij kreeg eerder nog 4 flessen, sochtends fruit en savonds groentehapje. Hij drinkt nu sochtends zijn fles leeg maar als ik op de  rest van de dag met een fles aan kom zetten, zet hij het op een krijsen zogauw de fles in beeld komt! Ik Probeer er zo veel mogelijk vocht bij in te krijgen; groente en fruit verdunnen met water en een waterig papje van poeder en rijstebloem... Hij plast nog wel maar wel minder als 3 dagen geleden. Hoelang moet ik dit aanzien?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon kreeg met 6 maanden nog 4 flessen van 200 CC, dus 800 in totaal. Inmiddels is hij 8 maanden en eet hij naast een fruithapje een maaltijd(potje) tussen de middag ook een boterham. Qua melk krijgt hij nog 3 flessen, waarvan 1 met pap. In totaal qua melk nog tussen de 500 en 600 CC.Daarnaast in de middag nog tussen de 50 en 100 CC water, thee of diksap. Ik weet ook niet precies of dat genoeg is, maar in ieder geval zijn zijn luiers nog steeds goede plasluiers.

Je schrijft dat de plasluier nu na 3 dagen al wat minder wordt.......Dat in combinatie met het feit dat hij "pas" 6 maanden is en nog maar 1 fles wil, zou ik contact opnemen met huisarts of CB. Ik denk dat hij te weinig binnenkrijgt. Vocht ivm de plasluiers, maar ook melk qua voedingsstoffen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren


Heb het meegemaakt met oppaskindje, die wilde opeens ook niet meer drinken. We gaven dan een bordje pap (neem die met vanille, die is lekker) En veel yoghurt, ja ik weet het, mag eigenlijk niet, maar ja, ze moest wat doen. Geefbv sapjes aan hem en melk door het warme eten.



succes


Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag een baby maximaal een liter vocht hebben op een dag (inclusief toetjes, groenten en fruithap). Eén fles vind ik zeer weinig, zeker in combinatie met plasluiers die steeds minder worden. 

Huisarts bellen en vragen wat je moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ola,



Heb je het CB of huisarts al gebeld??Misschien toch de tandjes??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven