Hoeveel werken jullie buiten de deur

29-12-2013 19:49 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het 'hoeveel kinderen en waarom' topic, ben ik eigenlijk heel benieuwd hoeveel jullie werken (jijzelf en eventuele partner) naast een hoeveelheid kinderen. Zelf zou ik denk ik graag 3 kinderen willen, maar zie dat niet goed gecombineerd met huidige werkweek van mij en partner. Momenteel hebben we 1 kind en over 3 maanden verwachten we de 2e. Ik werk 32 en partner 36 uur. Dat vinden we goed te doen. Hoe zit dat bij jullie? Hoeveel kinderen en hoeveel werken en lukt dat een beetje?
Alle reacties Link kopieren
1 kind, ik werk full-time, partner ook.
3 kinderen, fulltime, geen partner.
2 kinderen (5 en 6)

Man werkt 36 uur, ik 30. 1x BSO nodig op maandag. Andere dagen kunnen we ze zelf uit school halen (en ook elke dag zelf brengen)
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 29 december 2013 @ 19:52:

3 kinderen, fulltime, geen partner.Wow dat lijkt me wel pittig. Hoe ervaar je dat? Zijn je kinderen groot?
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 kinderen man werkt zo n 60 uur en vrouw 16 uur in de week onder schooltijd,En de vrouw af en toe een week naar buitenland voor haar werk,en regelen we dan iemand voor in huis.
Wij hebben 1 peuter en een baby onderweg en wij werken beide 32 uur. Meestal wordt dat op zijn minst 36, bij allebei. Ik ben consultant, man is projectmanager.
Alle reacties Link kopieren
2 kinderen, man 36 uur en ik 32 uur



Is goed te combineren omdat we verhuisd zijn naar de stad waar we werken, dus weinig reistijd. We werken onder schooltijd, geen opvang nodig.
The past may be in tatters
But today is all that matters
2 kinderen, geen partner, en ik werk fulltime (waarvan 2 a 3 dagen thuis). Jongste kind gaat twee dagen naar de bso en de oudste is een puber.
1 kind (22 maanden), ik werk 24 uur, mijn man 36. Ik ben dus 2 dagen thuis, mijn man 1/2 dag. Dochter gaat 1,5 dag naar het kdv en 1 dag maar oma.
quote:Oydis schreef op 29 december 2013 @ 19:55:

[...]





Wow dat lijkt me wel pittig. Hoe ervaar je dat? Zijn je kinderen groot?



Small, medium and Large

Ik heb er 2 in de kinderopvang. Ooit 3 tegelijk in de opvang en dat was financieel wel heftig.



Mijn kinderen zijn vooral lief en makkelijk. Het is af en toe wel zwaar, maar vergis je niet. Gebrek aan keuzes geeft ook vrede. Ik lig nooit in het weekend in bed hopende dat een partner mij laat uitslapen. Ik hoop nooit dat mijn partner het eea van me overneemt. Ik hoop nooit dat een partner klusjes voor me doet. Dat scheelt mega veel stress, dat hopen, verwachten. Iets wat gewoon moet gebeuren, doe je gewoon zonder nadenken.



Een rete goede flexibele oppas is wel een must.
Alle reacties Link kopieren
2 kinderen en ik ga weer 32 uur werken na een tijdje zonder werk te hebben gezeten. Ik heb altijd 32-34 uur gewerkt en dat ging wel, maar was wel zwaar omdat ik in mijn eentje vrijwel alles in huis en met de kinderen moest doen. Nu wil ik echt niet meer zo hoeven stressen, dus ik ga op zoek naar een schoonmaakster.
Alle reacties Link kopieren
1 kind en we werken beiden 32 uur. Perfect!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Een schoonmaakster heb ik idd ook. Dat geeft heel veel rust.
Hier 1 kind, man werkt 40 uur, ik 24. Nu werkt man wisseldiensten, dus daarom soms wat moeilijk te combineren qua opvang e.d, dus daarom ben ik terug gegaan naar 3 dagen werken (fulltime (36uur) koste teveel qua kinderopvang/stress/geregel om die nog lonend te maken) Nu is kind 1 dag bij oma en opa en ongeveer 1,5 dag naar gastouder.
Alle reacties Link kopieren
1 zoon van 4. Man werkt 60 uur per week en ik betaald 6 uur en onbetaald ongeveer 20 uur.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat lijkt me dat heerlijk, fulltime kunnen werken onder schooltijd van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Man werkt 6 dagen per week, gaat om 5 uur 's ochtend de deur uit en is tussen 2 en 3 's middags thuis. Hij doet dan ook alle middag- en avondafspraken (zwemles, sport, etc) met de kinderen.

Ik heb mijn eigen bedrijf en ben flexibel met mijn uren. Ik doe het meeste regelwerk in het gezin en heb de grootste zorg voor de kinderen, op deze leeftijd (10 en 12) is dat vooral erg intensieve huiswerkbegeleiding.

Ik zou meer willen werken maar dat lukt nu niet echt. Als het druk is dan prop ik dat in mijn schema maar het gevolg is dat ik veel te weinig slaap. Heb mijn hoop gevestigd op de tijd dat ze zelfstandiger zijn. Ben blij dat ik geen baan in loondienst heb want zou niet weten hoe ik het dan zou moeten combineren.
1 kind, 2de op komst. Man werkt 32, ik nu nog 28, maar als de tweede er is ga ik 24 werken.
beiden 36 waarbij we het zo kunnen combineren dat we af en toe BSO nodig hebben (1x per maand, vaak minder)



in de vakanties ben ik thuis, dus geen BSO nodig



4 kinderen waarvan 1 nog in de opvang-leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Drie kinderen,

Man werkt 32 uur, ik 16 uur.

Ik werk als hij vrij is en andersom.
Ik werk 2 lange dagen.

Man werkt 5 dagen, waarvan 2 korte dagen. (dat zijn de dagen dat ik werk.) Op die dagen haalt en brengt hij de kinderen.



Op deze manier hebben we geen opvang nodig.



Oja, we hebben 2 kinderen. (basisschoolleeftijd)
Alle reacties Link kopieren
3 kinderen, werk 24 uur, geen partner
Alle reacties Link kopieren
Drie kinderen, man fulltime en ik 16 uur.
Alle reacties Link kopieren
Twee kinderen onder de 3. Tot halverwege dit jaar werkte hij 40 uur en ik 24.

In juni raakte ik mijn baan kwijt en in september ben ik begonnen met een studie, deze heeft een studielast van ongeveer 30 uur in de week, maar zeer flexibel in te delen. Verder heb ik werk gevonden voor 16 uur per week (en dus nog voor 8 uur sollicitatieplicht)

Gelukkig werkt man dicht bij huis en heeft dus nagenoeg geen reistijd, dus wat dat betreft lekker flexibel.



Ik zit er sterk aan te denken om mijn werk (en WW) eraan te geven en me op mijn studie en kinderen te storten de komende jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven