Hoeveel werken jullie buiten de deur

29-12-2013 19:49 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het 'hoeveel kinderen en waarom' topic, ben ik eigenlijk heel benieuwd hoeveel jullie werken (jijzelf en eventuele partner) naast een hoeveelheid kinderen. Zelf zou ik denk ik graag 3 kinderen willen, maar zie dat niet goed gecombineerd met huidige werkweek van mij en partner. Momenteel hebben we 1 kind en over 3 maanden verwachten we de 2e. Ik werk 32 en partner 36 uur. Dat vinden we goed te doen. Hoe zit dat bij jullie? Hoeveel kinderen en hoeveel werken en lukt dat een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Vriend 40 uur (of meer), ik 36 uur (4x9). Zoon en binnenkort baby gaan 3 dagen naar kdv en worden gemiddeld 1x per week 's avonds opgehaald door schoonouders. 1 dag per week komen mijn ouders of schoonouders oppassen thuis. Ik vind het prima te doen, maar we zijn wel afhankelijk van een goed netwerk (met name van mijn schoonouders).
quote:itsme1973 schreef op 29 december 2013 @ 20:07:

beiden 36 waarbij we het zo kunnen combineren dat we af en toe BSO nodig hebben (1x per maand, vaak minder)

in de vakanties ben ik thuis, dus geen BSO nodig



4 kinderen waarvan 1 nog in de opvang-leeftijdWat lekker dat dat kan. Hier krijg je meteen een soort wurgcontract bij de bso.
Alle reacties Link kopieren
4 kinderen, waarvan twee pubers, 1 van 14 maanden en 1 van een week oud:)



Ik zit nu nog in mijn zwangerschapsverlof, maar ga straks 24 uur werken. Na een half jaar ga ik 32 uur werken.

Vriend werkt 48 uur (in loondienst), maar is doordeweeks wel één dag thuis. Hij maakt veel weekend- en avonduren. Daarnaast ook nog met zijn eigen bedrijf waar veel tijd in gaat zitten, maar dat is voor hem ook hobby en ontspanning. Dus als we eens tijd voor onszelf hebben, kan hij er ook van genieten om daarmee aan de slag te gaan.



Voordat de baby er was, was het helemaal prima om die uren te werken. Ik verwacht dat dat straks ook goed en fijn zal zijn.



Opvang is altijd bij ons thuis (ikzelf, vriend, opa en oma), dus dat geeft ons een hoop rust en bespaart ons ochtendstress om alles en iedereen op tijd de deur uit te krijgen. Dat is echt luxe.
bubbelwijn: ik heb het meest flexibele contract: op afroep koop ik uren in per blok van 4 uur



dat houdt dan wel in dat ik een hoge uurprijs betaal (8,- geloof ik) en dat ik pech heb als ze vol zitten

in dat laatste geval moet ik een beroep doen op oma of moeder van een klasgenootje



en als ik in een vakantie een uurtje opvang nodig heb om bv 12.00 wordt me meteen een hele dag in rekening gebracht (omdat ik gebruik maak van het ochtend- en middagblok)



kind heeft het er naar zijn zin, ook terwijl hij er niet regelmatig komt

ik zou de BSO het liefst stoppen en minder gaan werken, maar aangezien er komend jaar nog een reorganisatie aan zit te komen wacht ik dat liever even af
Alle reacties Link kopieren
1 kind, geen partner, 29 uur.
2 kinderen (8 en 6 jaar), man werkt 40 uur en heeft zo' 10 uur reistijd en ik werk ongeveer 16 uur (deels vanuit huis). Daarnaast zo'n 8 uur vrijwilligerswerk per week en ik studeer fulltime (aantal studie-uren en vakken gelijk aan de fultime opleiding) in deeltijd. Geen opvang nodig alles doe ik om de kinderen heen tijdens schooluren en 's avonds, behalve op vrijdag dan werkt man thuis. Ik vind het prima te doen in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Drie kinderen gekregen (die inmiddels in de dertig en uit huis zijn). We hebben altijd (voor, tijdens en na de jeugd van de kinderen) allebei drie dagen per week gewerkt.
1 kind(schoolgaand), (vader overleden), ik werk 16 uur in de week(onregelmatig)
Alle reacties Link kopieren
3 kinderen, geen partner, +/- 34 uur. 1 kind gaat 4 dagen naar vso en bso.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem1977 schreef op 29 december 2013 @ 19:55:

2 kinderen (5 en 6)

Man werkt 36 uur, ik 30. 1x BSO nodig op maandag. Andere dagen kunnen we ze zelf uit school halen (en ook elke dag zelf brengen)



Hoe krijg je dat voor elkaar? Als je een normale werkweek werkt van 5 dagen dan werk je 6 per dag. Tel er een half uurtje lunchpauze bij op en je zal toch ook wat reistijd hebben aangezien het wel heel toevallig is als je pal naast de BSO werkt.



Mijn kind gaat nog niet naar school maar volgens mij duurt een schooldag korter. Tel daarbij op dat kinderen van die leeftijd vaak nog woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij zijn dan snap ik niet hoe dit kan.



Of je zou nachtdiensten moeten draaien maar dat doe je dan toch ook niet elke week.
Alle reacties Link kopieren
3 kinderen (9, 4 en 2 jaar oud). Ik werk tussen de 20 en 24 uur en man 36 uur in 4,5 dag.



Is goed te doen. Al zou ik het liefst 18 uur werken. Dat zou nog meer rust geven. Maar nu is het ook al heel goed te doen.
Vier kinderen. Man werkt ongeveer 40 uur, de ene week meer dan andere week minder. Ik zelf werk 16 uur per week.

Ik vind een goede balans tussen werk en privé erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat hier erg veel vaders worden genoemd die full time of meer dan full time werken! Bijzondere baan of bewuste keus?



In mijn familie zijn na de jaren '60 eigenlijk geen vaders meer geweest die 40 uur hebben gewerkt. Allemaal tussen de 28 en 34 uur. Opa werkte wel 40 uur (moest wel, want oma werkte niet).



Mijn vriend en ik werken 28 en 30 uur per week. Nog geen kinderen. Als we kinderen krijgen, willen we niet meer of minder werken. Het is wel prettig zo.
hier is parttime geen optie wat werkgever betreft, minder uren kan niet Femke
Drie kinderen, toen ik nog betaalde baan had (negen jaar geleden) man 36 regelmatige uren en daarbij nog 4 tot 20 onregelmatige uren. Kwam toen per week op ong 45 uit, maar één weekend met 20 over uren kon ook voorkomen. Ik werkte toen 22,5 per weekuur in een veertiendaags rooster. (Tot kinderen 7, 5, en 2 waren)



Toen ik opleiding deed, man hetzelfde als hierboven en ik 24 uur. ( kinderen 11, 9 en 6)



Nu ik vrijwilligerswerk doe, man 36 uur en zelden nog onregelmatig (oorzaak crisis) en ik 2 x 5 uur bij de ene instelling en 1,5 uur bij de andere. Hebben nu een veel te relaxed leven met veel vrije tijd. Vrije tijd kost geld, dus ik zou dolgraag weer meer werken. (Vanaf dat kinderen 13, 11 en 8 zijn)



Kinderen zijn nu bijna 16, bijna 14 en ruim 10.
sugarmiss, dat ligt ook aan de begintijden



als ik om half 8 begin, begint mijn man om 9 uur zodat hij kind naar school brengt

als hij om 7 uur begint of nachtdienst heeft gehad begin ik om 9 uur, na de nachtdienst is hij vrij en haalt kind op zodat ik tot 18.00 kan werken



mijn man draait overigens wekelijks een nachtdienst en vaak ook wel 2x per week
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 29 december 2013 @ 20:40:

hier is parttime geen optie wat werkgever betreft, minder uren kan niet Femke



Als je een bijzondere baan hebt, kan dat natuurlijk het geval zijn. Jammer. Maar er zijn ook mannen die denken dat part time werken bij hun werk "niet kan" terwijl al die vrouwen het wel kunnen en je er wettelijk gewoon recht op hebt.



Een belangrijke voorwaarde om recht te hebben op part time werken is wel dat je al één jaar in dienst bent op het moment dat de vermindering van het aantal uren in gaat. Als de werkgever dit toch wil tegenhouden, moet hij goed kunnen aantonen waarom dit niet mogelijk is.



Wettelijke regels recht op part time werken



Nogmaals, als jouw partner een bijzondere baan heeft, snap ik dat dat anders ligt! Dan heeft dit recht verder niet met hem te maken.
Allebei werken we 32 uur. Kinderen gaan 3 dagen naar de opvang. Oudste mag zelf naar huis komen na school. Man werkt meestal vanuit huis dus hij vangt oudste op en die gaat verder zijn eigen gang.
Femke, dat recht heeft idd niet met hem of met te korte diensttijd te maken
Alle reacties Link kopieren
Aha zo doe je dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke_leest schreef op 29 december 2013 @ 20:38:

Het valt me op dat hier erg veel vaders worden genoemd die full time of meer dan full time werken! Bijzondere baan of bewuste keus?



In mijn familie zijn na de jaren '60 eigenlijk geen vaders meer geweest die 40 uur hebben gewerkt. Allemaal tussen de 28 en 34 uur. Opa werkte wel 40 uur (moest wel, want oma werkte niet).



Mijn vriend en ik werken 28 en 30 uur per week. Nog geen kinderen. Als we kinderen krijgen, willen we niet meer of minder werken. Het is wel prettig zo.Volgens het CBS werk 83% van de mannen fulltime. Het werd me niet helemaal duidelijk hoeveel uur dat dan precies is 36 of 40? Gemiddeld werkt de man 36,3 uur per week en de vrouw 27,3 uur per week. Let wel hierbij zijn alleen werkenden meegenomen.
quote:femke_leest schreef op 29 december 2013 @ 20:38:

Het valt me op dat hier erg veel vaders worden genoemd die full time of meer dan full time werken! Bijzondere baan of bewuste keus?



In mijn familie zijn na de jaren '60 eigenlijk geen vaders meer geweest die 40 uur hebben gewerkt. Allemaal tussen de 28 en 34 uur. Opa werkte wel 40 uur (moest wel, want oma werkte niet).



Mijn vriend en ik werken 28 en 30 uur per week. Nog geen kinderen. Als we kinderen krijgen, willen we niet meer of minder werken. Het is wel prettig zo.





Ik werk 32,5 en vriend min. 40.



Sowieso omdat vriend veeel meer verdiend en ik al zou ik in mijn sector 3x fulltime werken dan haal ik zijn loon nog niet.



En eerlijk gezegd vind ik t wel fijn om 1 a 2 dagen doordeweeks thuis te zijn.
3 kinderen, man 32 uur in ploegendienst. Ik ga 1 dag in de week naar school en 16u stage.

Hiervoor werkte ik 2-3 dagen in de week, wisselende diensten ( ook weekenden en avonden ) 4-6 uur per dag.

Meer dan dit zou ik niet willen/kunnen werken maar dat komt omdat we beiden onregelmatig werken.
Sugarmiss: wij doen dat idd op die manier

Okkervil: 36 of 40 ligt toch aan je COA?
Mijn vader werkte gewoon 40 uur hoor, tot zijn pensioen 8 jaar geleden. Mijn moeder daarentegen werkte niet buitenshuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven