huilen, huilen, huilen.....

22-08-2012 16:54 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
na maanden trouwe meelezer te zijn geweest, heb ik nu de behoefte om hier even van me af te schrijven.



ik heb een dochter van 4 weken die al 4 weken niets anders doet dan huilen... ik word er stapelgek van. zijn al weken op zoek naar de oorzaak.

darmkrampjes ->infacol,

te veel prikkels? -> ria blom methode van regelmaat (laten huilen geprobeerd, maar dit kan ik niet langer dan 5 min volhouden).

voorkeurshouding -> fysiotherapie

Honger? -> meer voeding (drinkt ze leeg)

sprongetje? -> ook in mijn armen blijft ze huilen...

fysieke oorzaak? -> na geboorte is ze nagekeken door de kinderarts en dat was goed...



ik heb de stofzuiger en afzuigkap al aangezet in de hoop dat ze zo in slaap valt: hoor haar er dwars doorheen krijsen...wegens een gehorig huis hoor ik haar overal, kan er dus ook niet even aan ontsnappen...



ik begin zo langzamerhand wanhopig aan het worden...:cry:



iemand nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:knorretje28 schreef op 22 augustus 2012 @ 17:13:

[...]





Wij zijn met 6 weken overgestapt op koemelkvrijemelk, Nutramigen, kost wat, maar wat een verademing. Daarna een periode geprobeerd en met 10 weken opnieuw koemelk gegeven. Resultaat: opnieuw schreeuwsessies.



Proberen kan altijd is mijn motto!



Wij hadden na 2 dagen een ander kindje en na 2 weken een totaal andere wereld!
quote:biebsel79 schreef op 22 augustus 2012 @ 17:19:

[...]





Wij zijn met 6 weken overgestapt op koemelkvrijemelk, Nutramigen, kost wat, maar wat een verademing. Daarna een periode geprobeerd en met 10 weken opnieuw koemelk gegeven. Resultaat: opnieuw schreeuwsessies.



Proberen kan altijd is mijn motto!



Wij hadden na 2 dagen een ander kindje en na 2 weken een totaal andere wereld!Misschien geeft to wel borstvoeding?
Kiwibanaansap, aangezien TO over meer voeding geven zegt "drinkt ze leeg" ligt het meer voor de hand dat ze flesvoeding geeft (al kan afgekolfde borstvoeding ook, natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
ik heb een lijstje gemaakt van de door jullie aangedragen ideeen, bedankt! ik hoop dat de gouden tip er tussen zit..



om nog antwoord te geven op jullie vragen:

ik geef flesvoeding,

ze spuugt na iedere voeding een klein beetje en laat flinke boeren maar spugen dus niet met golven ofzo.

over dat ik zelf eens weg moet vind ik nogal lastig... manlief werkt de hele week, maar als hij thuiskomt neemt hij het direct over. ouders, broers, zussen en vriendinnen werken allemaal dus daar kan ik haar ook niet eens een uurtje achterlaten (daarbij vind ik het ook nog eens heel moeilijk om haar uit handen te geven).



ben nog superemo van de bevalling, het moeder worden en alle veranderingen daarbij dus dat zal ze ook wel voelen...



nou is het feit dat ze snachts wel altijd goed slaapt. vanaf 10 uur savonds tot een uur of 7 slaapt ze meestal (ze drinkt wel slapend twee voedingen tussendoor) dus zou dat een koemelkallergie of verborgen reflux niet uitsluiten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar als ik jou zo lees dat ze als ze meer voeding krijgt dat ook gewoon leegdrinkt, zou het toch wel eens gewoon honger kunnen zijn. Wat is er op tegen om haar meer voedingen per dag te geven, gewoon om te kijken of dat helpt tegen het vele huilen?
Alle reacties Link kopieren
vaker een fles aanbieden heb ik ook al geprobeerd, geef dan kleine beetjes, maar ze stopt daardoor niet met huilen.

ze drinkt overigens sinds we meer voeding aanbieden 2 of 3 keer per dag haar flesje leeg, bij de ander flessen laat ze wel wat staan.
[quote]traptree schreef op 22 augustus 2012 @ 17:30:

ik heb een lijstje gemaakt van de door jullie aangedragen ideeen, bedankt! ik hoop dat de gouden tip er tussen zit..



om nog antwoord te geven op jullie vragen:

ik geef flesvoeding,

ze spuugt na iedere voeding een klein beetje en laat flinke boeren maar spugen dus niet met golven ofzo.

over dat ik zelf eens weg moet vind ik nogal lastig... manlief werkt de hele week, maar als hij thuiskomt neemt hij het direct over. ouders, broers, zussen en vriendinnen werken allemaal dus daar kan ik haar ook niet eens een uurtje achterlaten (daarbij vind ik het ook nog eens heel moeilijk om haar uit handen te geven).



ben nog superemo van de bevalling, het moeder worden en alle veranderingen daarbij dus dat zal ze ook wel voelen...



nou is het feit dat ze snachts wel altijd goed slaapt. vanaf 10 uur savonds tot een uur of 7 slaapt ze meestal (ze drinkt wel slapend twee voedingen tussendoor) dus zou dat een koemelkallergie of verborgen reflux niet uitsluiten?[/quote]



Dat weet ik niet, bespreek dat met je huisarts. Bij mijn dochter bouwde het op, van een beetje huilen tot 20 uur per 24 uur huilen. Niet ineens alleen maar huilen. Maar dat een baby zoveel huilt betekent gewoon dat er iets is, vaak pijn. Laat de huisarts en eventueel kinderarts uitzoeken of ze iets kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ook meegemaakt. Naar dokters gelopen en noem maar op. Bijna alle hierboven genoemde middeltjes getest, incl. osteopaat en toestanden maar zonder echt succes.

Vermoeden van verborgen reflux wordt soms al rap geopperd.

Wat hier het meeste geholpen heeft: Polysilane Gel op de tut. Kan geen kwaad en zou hinder van de reflux verzachten.

Na 3 maanden was het over.
Alle reacties Link kopieren
Op de tut?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me ontzettend zwaar.



Een voor jou!
Alle reacties Link kopieren
@ciepee na 3 maanden gaan huilbaby's vaak minder huilen, komt omdat de darmen wat meer gerijpt zijn, enze meer "geaard" zijn op aarde zeg maar. Onze zoon sliep ook 's avonds en 's nachts beter, daardoor hadden wij ook geen idee van de verborgen reflux
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een osteopaat! Klinkt erg bekend, mijn neefje had dit ook. Ik weet niet hoe je bevalling is geweest naar z'n nek kan een behoorlijk klap hebben gemaakt toen. En daar kunnen ze flink van huilen. Bij mijn neefje was het na 3 bezoekjes over...
Alle reacties Link kopieren
@knorretje: inderdaad. Ik geloof ook in die theorie. Na ong. 3 maanden zijn ze inderdaad meer geaard. Ik heb er verschillende boeken over gelezen, oa ook hoe het bij andere culturen gaat. 'Huilbaby's' schijnen veel meer in het Westen voor te komen.

Ah ja, en die gel: op de fopspeen (tut is het Belgisch woordje hiervoor...). Mijn moederinstinct zegt me dat mijn zoontje dat gewoon even heel lekker vond en zo afgeleid werd van het huilen en zo even zelf tot rust kon komen en hopelijk in slaap vallen. Inbakeren heb ik dan bij mijn dochter gedaan. Zij begon al net dezelfde tekenen te vertonen maar ondertussen had ik al zoveel lectuur en ervaring achter de rug, dat de combi inbakeren en de gel het bij ons heeft gedaan.

(Na eerst andere oorzaken te hebben uitgesloten natuurlijk).
Huiltjes van een baby zijn vaak gemengd met een bepaalde reflex. Als een baby honger heeft, is het huiltje vermengd met de slikreflex. Dat klinkt anders dan wanneer de baby moe is; dan is het huiltje vermengd met de gaapreflex. En weer anders klinkt een huiltje als de baby het te warm heeft of een volle luier (dat is vaak een kreunend huiltje). En tot slot kun je nog een huiltje onderscheiden wanneer er een boertje vastzit of er sprake is van krampjes.



Een moeder met absoluut gehoor heeft dit een keer ontdekt en beschreven (Dunstan baby language). Er bestaat zelfs een video waarmee je kunt leren de verschillende huiltjes te leren herkennen.



Ik heb er veel aan gehad. Als je kunt horen waarom je baby huilt, kun je adequater reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook erg goede ervaringen met een chiropractor, en ken zeker 3 huilbaby's die binnen een week opgeknapt waren. Heb dit al eerder hier op het VF gepost, en werd toen zo'n beetje virtueel gekielhaald, maar ik heb er dus echt heel goede ervaringen mee! Bij de geboorte komt er enorme druk op de nek te staan, en met een paar behandelingen kan dat verholpen zijn.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En veel sterkte natuurlijk, het is niet niks, zo in het begin van je carrière als moeder!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Alle tps zijn zo'n beetje wel gegeven. Als je naar de ha/ka gaat hou dan vast een huilschema bij. Hierop geef je global aan welke voedingstijden, wanneer ze huilt en hoelang, slapen en tevreden wakker. Bij ons was dat laatste op sommige dagen niet van toepassing. De ka wilde percee dat wij dit een week bijhielden want alle baby's huilden wel eens. Dus toen ze na nog een slopende week het schema zag schrok ze toch wel en gebeurde er eindelijk iets. Dit kun je maar beter voor zijn. Bovendien geeft het een arts maar ook jezelf veel inzicht. Ier bleek het verborgen reflux en een beklemde nekwervel te zijn.



Oja, die gemiddeld 12 uur per dag huilende baby is nu een hele vrolijke dreumes.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts en het bespreken en kijken of je verwezen mag worden naar een kinderarts. Hopelijk heb je een ziekenhuis in de buurt met een KOALA poli die is er speciaal voor huilbaby's. Zij kijken met een multidisciplinair team (Kinderarts, prelogopediste, lactatiedeskundige, fysiotherapeut en een kinderpsycholoog) naar het kind en kunnen je afhankelijk van het probleem heel gericht adviezen geven en indien nodig medicatie of een dieet. Soms is het ook nodig een kindje ter observatie voor een paar dagen op te nemen. Dit ontlast de ouders, doorbreekt het patroon en geeft de team de mogelijkheid het kindje goed te observeren om zo de oorzaak van het huilen te achterhalen.



Sterkte!!!
quote:traptree schreef op 22 augustus 2012 @ 17:30:

ik heb een lijstje gemaakt van de door jullie aangedragen ideeen, bedankt! ik hoop dat de gouden tip er tussen zit..



om nog antwoord te geven op jullie vragen:

ik geef flesvoeding,

ze spuugt na iedere voeding een klein beetje en laat flinke boeren maar spugen dus niet met golven ofzo.

over dat ik zelf eens weg moet vind ik nogal lastig... manlief werkt de hele week, maar als hij thuiskomt neemt hij het direct over. ouders, broers, zussen en vriendinnen werken allemaal dus daar kan ik haar ook niet eens een uurtje achterlaten (daarbij vind ik het ook nog eens heel moeilijk om haar uit handen te geven).



ben nog superemo van de bevalling, het moeder worden en alle veranderingen daarbij dus dat zal ze ook wel voelen...



nou is het feit dat ze snachts wel altijd goed slaapt. vanaf 10 uur savonds tot een uur of 7 slaapt ze meestal (ze drinkt wel slapend twee voedingen tussendoor) dus zou dat een koemelkallergie of verborgen reflux niet uitsluiten?



Das wel heel herkenbaar.

Zoontje hier krees de eerste 6 weken 12 uur per dag, van smorgens 7 tot savonds 7, daarna sliep ie 12 uur en dronk ie slapend 2 voedingen op.

Hier hielp uiteindelijk een weekje ziekenhuis waar hij een prikkelvrij kamertje kreeg en heel veel structuur.

Dochter had idd verborgen reflux, ruikt ze ook zuur uit haar mondje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieomij schreef op 22 augustus 2012 @ 18:41:

Huiltjes van een baby zijn vaak gemengd met een bepaalde reflex. Als een baby honger heeft, is het huiltje vermengd met de slikreflex. Dat klinkt anders dan wanneer de baby moe is; dan is het huiltje vermengd met de gaapreflex. En weer anders klinkt een huiltje als de baby het te warm heeft of een volle luier (dat is vaak een kreunend huiltje). En tot slot kun je nog een huiltje onderscheiden wanneer er een boertje vastzit of er sprake is van krampjes.



Een moeder met absoluut gehoor heeft dit een keer ontdekt en beschreven (Dunstan baby language). Er bestaat zelfs een video waarmee je kunt leren de verschillende huiltjes te leren herkennen.



Ik heb er veel aan gehad. Als je kunt horen waarom je baby huilt, kun je adequater reageren.Van gehoord, en ik heb het ook wel deels kunnen herkennen bij mijn eigen kinderen. Het zal best kloppen, maar dan op het moment dat een kindje begint met huilen. Als een kind al eenmaal goed los is met huilen, of al 5 uur aan een stuk aan het bleren is, dan heb je hier helemaal niets meer aan. Dan is het alleen nog maar gehuil, en herken je er niets meer in. Of TO hier dus wat aan heeft?



En stel al dat je een pijn-huil zou herkennen, dan weet je nog niet waar het probleem in zit...
Alle reacties Link kopieren
Och, wat nasr voor jullie! Ik weet hoe zwaar het is, mijn zokntje heeft de eerste vier maanden ook alleen maar gehuild. Ik heb nooit zeker geweten wat er nou was, misschien een gevoeligheid voor koemelk, reflux, spanning in spieren, onrust, gedoe met borstvoeding, bladiebla... Er zijn al heel veel tips gegeven, pak eruit wat voor jou goed voelt en laat je niet wegsturen bij de dokter als he echt denkt dat er iets is. En ik snap hoe moeilijk het is om je kindje bij een ander te laten, maar het is echt heel belangrijk dat je ook zelf uitrust. Je geeft flesvoeding, dat is extra makkelijk, maak gebruik van oma's en tantes enzo.



Mijn zoontje heeft vier maanden gehuild, werd rustiger toen ie wat handzamer werd en hapjes kreeg. Maar nog steeds, hij is bijna een jaar, is het een gevoelig jongetje. Maar wel het liefste, grappigste EN vrolijkste jongetje dat er is :-). Achteraf denk ik dat het toch gewoon een gebrek aan ritme, regelmaat is geweest en missvhien ook honger. Ik voel me er nog steeds lullig over, al kon ik er niks aan doen. Maar het was vreselijk zwaar en ik had hulp moeten vragen. Maar ja, mensen zeiden dat het erbij hoort, hebben niet begrepen hoe veel hij huilde. Het is nu niet anders.



Neem je rust, zorg voor regelmaat en rust en houd hem lekker bij je! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sorry trouwens voor de taalfouten, ik forum op tablet.

Overigens heb ik vrijwel niets aan artsen enzo gehad. Osteopaat heeft beetje geholpen.
veel sterkte toegewenst!!

maak een afspraak met de huisarts voor een verwijzing naar een kinderarts, en ga idd vast een dagboek bijhouden met slaap/eet/huiltijden (dan geef je de kinderarts gelijk iets in handen ipv dat je dan na een week weer terug moet komen met een dagboek)



ik weet niet waar het icoontje zit, maar knuffel toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, háár, zat weer helemaal aan mijn eigen zoontje te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven