Hulp nodig

28-08-2015 16:06 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit verwikkeld in een pestprobleem. Kan iemand mij helpen dmv een brief te schrijven en deze ook zou willen posten?
Alle reacties Link kopieren
Dit is een beetje te weinig info?
Whut?!
Alle reacties Link kopieren
dat is akelig, een pestprobleem maar ik denk niet dat het iets oplevert als een ander een brief voor je gaat schrijven.

Wordt je zelf gepest, of gaat het om een/je kind?
Alle reacties Link kopieren
Whut?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geluk! Ik heb gisteren nog net een brief geschreven en gepost!



Of snap ik het niet helemaal?
Je wilt dat iemand de brief voor je schrijft en opstuurt? Of verwacht je willekeurige brieven? Je zal sowieso meer informatie moeten geven.
Alle reacties Link kopieren
Twee mensen worden gepest al langere tijd, een ervan is uit het team gezet. Ik heb wel een vermoeden wie het doet maar ben er niet 100% zeker van. Ik wil dat iemand mijn brief schrijft en opstuurt ja. Als ik hem zelf schrijf ben ik bang dat ik de volgende ben die of wordt gepest of ook uit het team wordt gezet.
Alle reacties Link kopieren
Welk team, en wat heeft dat met kinderen te maken?
Alle reacties Link kopieren
Waarom dat niet gewoon anonieme melding? Of moeten wij zeggen 'Blackriver vroeg aan ons om aan u te zeggen...'
Je kan ook zelf je brief anoniem opsturen, he. Gewoon je naam er niet onder zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hmm... verkeerde onderwerp gekozen, I guess...



In mijn optiek maakt een handgeschreven brief meer emotie los.
quote:blackriver schreef op 28 augustus 2015 @ 16:15:

Twee mensen worden gepest al langere tijd, een ervan is uit het team gezet. Ik heb wel een vermoeden wie het doet maar ben er niet 100% zeker van. Ik wil dat iemand mijn brief schrijft en opstuurt ja. Als ik hem zelf schrijf ben ik bang dat ik de volgende ben die of wordt gepest of ook uit het team wordt gezet.

Maar als er een klacht binnenkomt, dan gaan ze toch na wie er uit het team dit kan hebben opgesteld?

Dit is niet houdbaar zo. Stap op je leidinggevende af en meld dat er gepest wordt op de werkvloer. En als je bang bent voor consequenties zou ik zelf op zoek gaan naar een andere baan, want deze sfeer is toch niet uit te houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:blackriver schreef op 28 augustus 2015 @ 16:15:

Twee mensen worden gepest al langere tijd, een ervan is uit het team gezet. Ik heb wel een vermoeden wie het doet maar ben er niet 100% zeker van. Ik wil dat iemand mijn brief schrijft en opstuurt ja. Als ik hem zelf schrijf ben ik bang dat ik de volgende ben die of wordt gepest of ook uit het team wordt gezet.Naar wie moet die brief dan verstuurd? En wat moet er in staan? En vind je het echt een goed idee mensen te gaan beschuldigen terwijl je niet zeker bent of je vermoeden klopt? Gek verhaal dit.
quote:blackriver schreef op 28 augustus 2015 @ 16:15:

Twee mensen worden gepest al langere tijd, een ervan is uit het team gezet. Ik heb wel een vermoeden wie het doet maar ben er niet 100% zeker van. Ik wil dat iemand mijn brief schrijft en opstuurt ja. Als ik hem zelf schrijf ben ik bang dat ik de volgende ben die of wordt gepest of ook uit het team wordt gezet.



Maar hoe zie je dat voor je dan?



Is er geen vertrouwenspersoon (HR medewerker of zo) binnen jullie bedrijf waar je terecht kunt met je verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Het gaan om een sportteam, in de brief word niemand echt direct beschuldigt van iets meer een wake up call dat het fout is wat er gebeurd
quote:blackriver schreef op 28 augustus 2015 @ 16:20:

Hmm... verkeerde onderwerp gekozen, I guess...



In mijn optiek maakt een handgeschreven brief meer emotie los.Als een wildvreemde anoniem een handgeschreven brief gaat schrijven over een probleem waar hij/zij verder niks over weet, wordt die volgens mij echt niet serieus genomen.
Is een thema-uurtje over pesten niet doeltreffender? Dat je iemand uitnodigt om daarover te praten en een discussie daarover leidt?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik aan een thema-uurtje als een van hun er al uit is gegooit?
quote:blackriver schreef op 28 augustus 2015 @ 16:28:

Wat heb ik aan een thema-uurtje als een van hun er al uit is gegooit?Waarom dan wel een brief?
quote:blackriver schreef op 28 augustus 2015 @ 16:23:

Het gaan om een sportteam, in de brief word niemand echt direct beschuldigt van iets meer een wake up call dat het fout is wat er gebeurd

Dan moet je naar de coach stappen natuurlijk.

Je hebt 3 partijen wanneer er gepest wordt: de gepeste, de pesters en de omstanders. En juist de omstanders moeten de boel aanjagen en mensen wijzen op hun gedrag om verandering te bewerkstelligen en niet werkeloos toekijken hoe de sfeer wordt verziekt.
Alle reacties Link kopieren
Om duidelijk te maken dat pesten niet hoort en dat het lid terug moet. Pesters horen te boeten voor wat ze doen.
quote:blackriver schreef op 28 augustus 2015 @ 16:30:

Om duidelijk te maken dat pesten niet hoort en dat het lid terug moet. Pesters horen te boeten voor wat ze doen.

Maar een pester kan een lid er toch niet uitgooien? Diegene heeft toch ofwel zelf opgezegd of het bestuur/de vereniging/de coach heeft de persoon gevraagd om niet meer te komen?



En door een anonieme brief denk jij dat het zoden aan de dijk gaat zetten? Ik vind het een laffe manier eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom schrijf je die brief niet zelf?



Je kunt moeilijk van een onbekende verwachten, dat die een brief op eigen titel gaat schrijven.



Raar.
quote:Doreia schreef op 28 augustus 2015 @ 16:32:

[...]



Maar een pester kan een lid er toch niet uitgooien? Diegene heeft toch ofwel zelf opgezegd of het bestuur/de vereniging/de coach heeft de persoon gevraagd om niet meer te komen?



En door een anonieme brief denk jij dat het zoden aan de dijk gaat zetten? Ik vind het een laffe manier eerlijk gezegd.Je bent me net voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven