Ik ben boos! Wat zouden jullie zijn?

03-01-2014 15:44 279 berichten
Stel ik me aan?

Onze zoon is twee dagen bij opa en oma. Toen ik net even de deur uit was heeft hij even gebeld. Nu verteld mijn man doodleuk dat oma dus even met onze zoon naar de kapper is geweest; ze kon niets met z'n haar beginnen!



Hij had juist zo'n stoer kapsel! Je moet er alleen wel elke dag een klein beetje gel in doen anders zit het inderdaad niet zo mooi. Ze had al eens laten weten dat ze niet zo van gel hield, maar dan ga je toch niet met andermans kind naar de kapper?



Nou ja, ik ben dus boos. Zometeen moet ik hem ophalen...voorlopig hoeft 'ie van mij niet meer te gaan logeren!



Zo en nu ben ik het in ieder geval een beetje kwijt..

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 134

Laat gaan, leven en laten leven (28%)
Ik zou het ze goed duidelijk maken (72%)
Oma is een tikje manipulatief?

Ik vroeg het eerder al over dat logeren, hadden opa en oma beloofd dat de iPad mee mocht, toen zoon al een paar keer had gezegd niet te willen komen slapen? Past wel in hetzelfde straatje namelijk.



Heb je oma zelf er nog op aangesproken? Zou ik zeker doen, nu zoon ook zegt dat hij eigenlijk niet wilde, maar gewoon omgekocht is. (Kinderen die sociaal wenselijk tegen moeder zeggen dat ze niet willen, hoef je toch geen euro te geven om mee te gaan naar de kapper? )
Ja, het kind is bang dat hij op z'n kop krijgt als hij zou laten merken dat hij het wel ok, of misschien zelfs leuk zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:scriptum schreef op 03 januari 2014 @ 20:44:

Het is territorium gedrag.



Ik herken het wel. Mijn oma woonde vroeger bij ons in huis, zij was de schoonmoeder van mijn moeder, en oma mocht maar amper naar mij wijzen, laat staan mij aankleden o.i.d. Mijn moeder wilde mij graag zelf drie keer per dag een andere jurk aantrekken.



Dit allemaal lezende in dit topic denk ik dat er heel wat frustraties en bewust of onbewust persoonlijke fitties een rol spelen.



Nee hoor, in mijn geval is het gemakzucht. Mijn moeder vindt dat ik en peuterzoon maar een half uur eerder moeten opstaan om weerbarstig dik kort haar in het gareel te krijgen met gel en desnoods mousse .



Terwijl zijn halflange haar een kwestie is van wat water, een kam en de uiteinden om mijn vinger krullen en zijn haren hangen niet in de weg. Ik zou dus not amused zijn als moeder zijn haren liet kortwieken (zoon trouwens ook niet, die jat veels te graag speldjes van zijn nichtjes).
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 januari 2014 @ 23:24:

het kind weet natuurlijk dat jij boos bent en geeft een sociaal wenselijk antwoord



Hij kan hij dat nou weten? Het enige wat ik heb gezegd, was dat ik blij was dat ik hem weer zag en dat hij er mooi uit zag...



Dit was echt zijn eigen eerste reactie.
Ik zou ook WOEST zijn.



Ooit eens van iemand gehoord dat haar schoonmoeder met haar kind (het kleinkind van de schoonmoeder dus) naar de kapper was gegaan. AL zijn lange blonde krullen eraf, want "hij moest er maar eens als een écht jongetje uitzien."

Dat argument ook...
quote:tekenis schreef op 03 januari 2014 @ 23:25:

Ach ja, moeder heeft jou ook niet echt respectvol opgevoed. Had je dat dan wel verwacht voor je zoon? Je zoon neemt het net zo over. Wat een verwend nest.



Verklaar je nader...? Hoezo is mijn zoon een verwend nest als hij aangeeft liever niet met oma naar de kapper te gaan?

En waaruit leidt je af dat ik niet respectvol ben opgevoed? Ik durf te zeggen dat ik over het algemeen een heel makkelijk persoon ben, die eerder over zich heen laat lopen, dan op zijn strepen gaat staan, dus ik ben wel benieuwd waar dit vandaan komt.
quote:soley79 schreef op 03 januari 2014 @ 23:26:

Oma is een tikje manipulatief?

Ik vroeg het eerder al over dat logeren, hadden opa en oma beloofd dat de iPad mee mocht, toen zoon al een paar keer had gezegd niet te willen komen slapen? Past wel in hetzelfde straatje namelijk.



Heb je oma zelf er nog op aangesproken? Zou ik zeker doen, nu zoon ook zegt dat hij eigenlijk niet wilde, maar gewoon omgekocht is. (Kinderen die sociaal wenselijk tegen moeder zeggen dat ze niet willen, hoef je toch geen euro te geven om mee te gaan naar de kapper? )



ja klopt, vandaar ook dat nare gevoel wat ik er aan over houd. Ik moet het verder maar laten rusten en niet groter maken dan het is.



Mijn schoonouders zijn altijd wel erg 'aanwezig' maar tot nu toe kon ik dat altijd zien als lief en 'ze hebben het beste met ons voor'. Dat zal ook nog wel steeds zo zijn, maar dit voelt gewoon niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even boos zijn, maar er niet in blijven hangen. Sop is de kool niet waard.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
TO hoe oud is je zoon eigenlijk?
Iamalady,

Juist wel wat van zeggen. Nu kun je het op een rustige manier. Maar geef gewoon vriendelijk de grens aan. Als er weer eens wat gebeurd en je ontploft dan.. Dat kun je beter voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn! Gelukkig hier geen ouders / schoonouders bij wie ik zulke acties zou verwachten.

Valt het kapsel wel een beetje mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij met dit topic!

Ik zal mijn (schoon)moeder een stille hit geven dat ze dit nooooit moet doen.

Ik zou echt heel boos zijn.



De laatste keer heeft de kapster zijn haar te kort geknipt, nu acht weken later zit zijn haar pas mooi. Daar was ik al absoluut niet blij mee.

We gaan normaal iedere 6 weken naar de kapper.



In mijn ogen moet een oma, oma zijn...

spelen, leuke dingen doen, puzzelen, wandelen, naar het bos gaan, de speeltuin etc.

Haren knippen hoort daar echt niet bij, dadelijk komt je zoontje thuis met een oorbel... van oma kreeg ik een eigen ipad als ik een oorbel nam



Ik overleg ook altijd met mijn man voordat hij naar de kapper gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma heeft -toen ze een middagje op mij moest passen- een bloempot op mijn hoofd gezet om mijn 'pieken' bij te knippen. Als dat nu nog eens ter sprake komt, lopen de gemoederen nog steeds hoog op. Terwijl het voorval plaatsvond in...december 1981! :-D



Ironisch genoeg hebben mijn ouders mij een vergelijkbaar geintje geflikt. (Neefje was mijn bruidsjonkertje, had zelf leuke outfit gekocht. Mijn moeder had 'toevallig' ook iets gevonden in de uitverkoop. Heb van begin aangegeven dat ik het afgrijselijk vond. Toch was er op de ochtend van mijn bruiloft een 'misverstand' waardoor neefje haar outfit droeg...Grrrrr!)



Ik kan me dus wel iets voorstellen bij je woede. Over het haar, probeer daar niet te lang van te balen, groeit wel weer aan. Maar met je (schoon)ouders zou ik heel snel een gesprek aangaan over jouw grenzen. En als het dezelfde types zijn als mijn ouders: niet vragen of ze die willen respecteren, maar eisen.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Ik zou een afspraak bij dr Phil maken,wat een vreselijke traumatische ervaring moet dit zijn zeg.!

Zomaar naar de kapper gaan zonder het in drievoud bij de bazin aangevraagd te hebben.. The horror.
quote:bianca12345 schreef op 03 januari 2014 @ 23:47:

Wat ben ik blij met dit topic!

Ik zal mijn (schoon)moeder een stille hit geven dat ze dit nooooit moet doen.

Ik zou echt heel boos zijn.



De laatste keer heeft de kapster zijn haar te kort geknipt, nu acht weken later zit zijn haar pas mooi. Daar was ik al absoluut niet blij mee.

We gaan normaal iedere 6 weken naar de kapper.



In mijn ogen moet een oma, oma zijn...

spelen, leuke dingen doen, puzzelen, wandelen, naar het bos gaan, de speeltuin etc.

Haren knippen hoort daar echt niet bij, dadelijk komt je zoontje thuis met een oorbel... van oma kreeg ik een eigen ipad als ik een oorbel nam



Ik overleg ook altijd met mijn man voordat hij naar de kapper gaat.Serieus? En dan praten jullie eerst uitgebreid over hoeveel mm/cm er van zijn haar af mag bij de kapper of hoe moet ik me dat voorstellen?
Gelukkig is oma nog naar een kapper geweest. Bij ons in de familie heeft een oma zelf een kapsel bij kleinzoon geknipt, met een botte keukenschaar.

Ik vind veranderingen aan een kind dat dat overlegd moet worden met een ouder van een kind. Een lelijke jas is zo uit, maar een lelijk (of kort) kapsel is niet binnen een dag verholpen. En het zal even lekker wezen dat iemand anders voor mij beslist hoe mijn kind erbij moet lopen.
Alle reacties Link kopieren
Laat 'm gewoon daar, ben je er mooi vanaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op vrijdag 03 januari 2014 16:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Pantax in "Ik ben boos! Wat zouden jullie zijn?"" class="messagelink">Pantax schreef op 03 januari 2014 @ 16:32</a>:</b>

Geeft niks hoor, ik snap best dat het heftig overkomt. Vallen, kneuzen, schaven, make-up, nieuwe kleren, spannende kapsels vind ik geen probleem, maar moedwillig mijn kind een semi-permanent ander uiterlijk geven zonder overleg, zou ik zo'n teken van achteloosheid en onverschilligheid vinden ten opzichte van ons en onze mening, dat ik mijn kind er niet meer zomaar zou achterlaten.</div></blockquote>Ik snap je wel hoor. Natuurlijk het is 'maar' haar en natuurlijk groeit het weer aan. Maar het is zo'n uiting van afkeuring naar jou als moeder hoe je je kind kleedt, kapt, verzorgt. Zo'n subtiele, venijnige kritiek, van: 'het is niet goed genoeg wat jij doet, ik weet het beter. Jullie mening over je eigen kind is minder waard dan die van mij'. Dát is de verborgen boodschap die zij geeft. Man, wat ben ik daar allergisch voor. Dit vind ik echt een goede omschrijving van het onderliggende probleem! Ik ervaar het precies zo.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
quote:fancypants schreef op 04 januari 2014 @ 00:05:

[...]





Dit vind ik echt een goede omschrijving van het onderliggende probleem! Ik ervaar het precies zo.



Het onderliggende probleem?

Mijn hemel zeg overdrijven is ook een vak..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO haar kind een rechte rug moet aanleren. Het kind laat zich omkopen met een Ipad en een euro om maar mee te gaan met oma en naar de kapper. En achteraf jammeren tegen mammie dat hij het eigenlijk niet wilde. Maar wel de geboden gunsten accepteren, wie manipuleert nu wie?



Waarom je zoon niet gevraagd waarom hij in ruil voor een Euro met oma meegaat naar de kapper terwijl hij dit niet wil?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezanik zeg. Oma vriendelijk duidelijk maken dit niet nog een keer te doen. Het is maar haar, dat groeit wel weer aan. Had ze hem nou laten besnijden....
Alle reacties Link kopieren
mijn god, het is maar haar, dat groeit wel weer aan, doe kalm joh.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet zo zwaar aan tillen. Het is waarschijnlijk goed bedoeld en groeit wel weer aan.

Maar als jij het zo erg vindt zou ik het zeker wel even tegen oma zeggen dat je dit niet waardeert en verder laten rusten.
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 03 januari 2014 @ 23:18:

[...]





Nou, dat dacht ik dus niet. Het is inderdaad zijn kapsel. En daar wordt hij altijd zelf bij betrokken..



Weet je wat zijn eerste reactie was toen ik hem vanavond ophaalde: 'ik wou eigenlijk niet mam, ik zei dat ik liever met jou naar de kapper ging, want die ken ik goed. Toen heb ik van oma na die tijd een euro gekregen...'



Volgens mij zegt dit voldoende.... heb er een beetje een naar gevoel aan over gehouden...maar wil het ook niet laten escaleren..



En je hebt je dus maar stil gehouden, zodat ze geen signaal krijgt, jullie geen ruzie, en de volgende keer gebeurt het weer?



Als jij geen grens aangeeft, kan je er vergif op in nemen dat dit weer gebeurt.



En waar is je man in dit verhaal? Laat het hem maar zeggen dat jullie dit absoluut niet weer willen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 04 januari 2014 @ 00:45:

Ik zou er ook niet zo zwaar aan tillen. Het is waarschijnlijk goed bedoeld en groeit wel weer aan.

Maar als jij het zo erg vindt zou ik het zeker wel even tegen oma zeggen dat je dit niet waardeert en verder laten rusten.Tuurlijk, alles moet met de mantel der liefde worden bedekt. Het blijkt wel dat schoonmoeder nogal aanwezig en graag manipuleert, getuige de euro die kindlief kreeg na het kappersbezoek. Als je bij deze mensen geen grenzen aangeeft, doen ze het weer, en wordt het van kwaad toch erger.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven