Ik ben boos! Wat zouden jullie zijn?

03-01-2014 15:44 279 berichten
Stel ik me aan?

Onze zoon is twee dagen bij opa en oma. Toen ik net even de deur uit was heeft hij even gebeld. Nu verteld mijn man doodleuk dat oma dus even met onze zoon naar de kapper is geweest; ze kon niets met z'n haar beginnen!



Hij had juist zo'n stoer kapsel! Je moet er alleen wel elke dag een klein beetje gel in doen anders zit het inderdaad niet zo mooi. Ze had al eens laten weten dat ze niet zo van gel hield, maar dan ga je toch niet met andermans kind naar de kapper?



Nou ja, ik ben dus boos. Zometeen moet ik hem ophalen...voorlopig hoeft 'ie van mij niet meer te gaan logeren!



Zo en nu ben ik het in ieder geval een beetje kwijt..

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 134

Laat gaan, leven en laten leven (28%)
Ik zou het ze goed duidelijk maken (72%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me in dit verhaal,meer zorgen maken over dat zoontje-lief zich zo makkelijk laat omkopen.



Maar hoe zag het er uiteindelijk uit?



Wel slap dat je niets tegen haar gezegd hebt
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:autumn schreef op 04 januari 2014 @ 00:04:

Laat 'm gewoon daar, ben je er mooi vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Boos worden om zoiets is verspilde energie!! Blijf rustig en laat weten dat je liever niet hebt dat ze dat doet. Klaar... Boos worden heeft geen zin... Komen ruzies van enzo... Het is maar haar moet je maar denken ze heeft hem niets aangedaan. Succes! Xxxx
Alle reacties Link kopieren
Je man heb gelijk! Kom op zeg we praten over een kapsel. Geen besnijdenis!! Andere landen gaan er dagelijkse kinderen dood.



En jij wordt boos omdat je moeder ( schoonmoeder) met je kleine naar de kapper is gegaan. Grow up!!!
Alle reacties Link kopieren
O lullig ja. Hier ook weleens gehad. Mijn zoontje staat wat langer haar het mooist, omdat hij een heel hoog voorhoofd heeft.

Was mijn moeder ook enthousiast met hem naar de kapper gegaan voor een "lekker kort koppie".



Kon er wel om lachen ook al zag het er echt niet uit. Mijn moeder gaat nog steeds weleens naar de kapper met hem, maar dan naar de kapper waar wij meestal komen en die hem altijd op dezelfde manier knipt.



Ik vind het wel lief van haar. Zoon heeft ook weleens andere sokken aan/of ineens een nieuw shirt in zijn tas zitten als ik hem ophaal. Is ze met hem wezen shoppen.



Ik heb wel aangegeven dat ik bij dochter zie dat haar haar voor haar ogen hangt, maar dat ik dit mee wil laten groeien met de rest en geen pony wil. (just in case ;) )
Alle reacties Link kopieren
@ Molie, jij bent een slimme moeder en dochter. Jij hebt er tegenover je moeder en zoon geen drama van gemaakt maar er gewoon hartelijk om gelachen. En alvast even een hint gegeven over het haar van je dochter. Wat ben jij een heerlijke relaxte moeder, echt een verademing ten opzichte van de vele drama-queens hierboven, inclusief TO.. brrrr..!



TO, je doet je avatar wat dat betreft eer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou woest zijn, en dan niet alleen om het afgeknipte haar maar vooral omdat zij op die manier haar zin doordrijft! Ik begrijp niet dat sommige forummers zo naïef zijn dat het vast goed bedoeld is van oma. Nee! Oma zag haar kans schoon om haar kleinkind er bij te laten lopen zoals zij wil. Ze is oma, en heeft niks over het uiterlijk of de opvoeding van haar kleinkind te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jeanine75 schreef op 04 januari 2014 @ 10:25:

Ik zou woest zijn, en dan niet alleen om het afgeknipte haar maar vooral omdat zij op die manier haar zin doordrijft! Ik begrijp niet dat sommige forummers zo naïef zijn dat het vast goed bedoeld is van oma. Nee! Oma zag haar kans schoon om haar kleinkind er bij te laten lopen zoals zij wil. Ze is oma, en heeft niks over het uiterlijk of de opvoeding van haar kleinkind te zeggen.Dit dus. Heb alles eens doorgelezen en wat zijn er weer rare reacties bij. TO hoe zit zijn haar nu dan, want dat heb ik nog niet gelezen?
quote:jeanine75 schreef op 04 januari 2014 @ 10:25:

Ik zou woest zijn, en dan niet alleen om het afgeknipte haar maar vooral omdat zij op die manier haar zin doordrijft! Ik begrijp niet dat sommige forummers zo naïef zijn dat het vast goed bedoeld is van oma. Nee! Oma zag haar kans schoon om haar kleinkind er bij te laten lopen zoals zij wil. Ze is oma, en heeft niks over het uiterlijk of de opvoeding van haar kleinkind te zeggen.Ah kijk aan jij kent de oma en weet precies waarom ze wat doet.!
Alle reacties Link kopieren
quote:dammes3 schreef op 04 januari 2014 @ 00:22:

Ik denk dat TO haar kind een rechte rug moet aanleren. Het kind laat zich omkopen met een Ipad en een euro om maar mee te gaan met oma en naar de kapper. En achteraf jammeren tegen mammie dat hij het eigenlijk niet wilde. Maar wel de geboden gunsten accepteren, wie manipuleert nu wie?



Waarom je zoon niet gevraagd waarom hij in ruil voor een Euro met oma meegaat naar de kapper terwijl hij dit niet wil?Dus je bedoelt dat je als volwassene(n) het kleine kind de schuld gaat geven van de situatie?? Really??!!
Prima staaltje opvoeding! Als jij naar oma gaat mag je de iPad mee.

En als jij met oma meegaat naar de kapper krijg je een euro. Top !
Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
anoniem_185261 wijzigde dit bericht op 03-08-2014 16:45
Reden: Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 03 januari 2014 @ 15:53:

Misschien dat woest ik de lading niet dekt. Furieus is beter, denk ik. Ik zou oma niet alleen vragen wat haar bezielt om met haar vingers aan de haren van mijn kind te komen (werkelijk, hoe dúrft ze!), maar haar ook vertellen dat dit de laatste keer was dat ze mijn kind alleen zag, de komende tien jaar. Blijkbaar kan ze de verantwoordelijkheid om kind in dezelfde toestand af te leveren als ze hem ontving niet aan.



Maar goed, het haar van mijn kind ligt nogal gevoelig bij me. Ieder z'n ding



Echt?





Wow
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 03 januari 2014 @ 16:08:

[...]





Hoho, ik ben niet furieus, maar wel gewoon boos.



Ik ga altijd met mijn zoon naar een leuke/goede kapper, dus ik vind het 'belangrijk' dat hij er verzorgd uitziet. Dat weet zij, dus kan ze ook nagaan dat ik het allemaal niet zomaar prima vind. Anders ging ik zelf wel met een tondeuse over zijn hoofd.



Nou ja, misschien valt het allemaal mee en ziet hij er hartstikke leuk uit, maar ik ga er nog wel wat van zeggen.En met een ander kapsel ziet hij er in één keer niet meer 'verzorgd' uit? Pff..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 03 januari 2014 @ 16:13:

Aureel, 2 minuten geleden



Ik geloof er niks van dat zoiets uit naïvititeit, onnozelheid en de eeuwige goede bedoelingen plaatsvindt. Alsof goede bedoelingen bovendien alles maar rechtvaardigen! Dat maakt nog niet je er maar blij mee moet zijn en er niks van mag zeggen. Maar op bepaalde gebieden heb je als (schoon)moeder gewoon je plek te weten, je grens. Ga je daar overheen dan is dat is een hele bewuste actie. Die schoonmoeder weet donders goed waar ze mee bezig is.





Dit.



En alle dames die hier zeggen dat ze het oké zouden vinden hun kind met een heel ander uiterlijk terug te krijgen dan gebracht...heerlijk politiek correct maar ik geloof er niks van.



Mijn moeder ging wel vaker met zoon naar de kapper, omdat zij het te lang vond. Er werd dan wel aan zoon gevraagd wat hij wilde. Of m'n vader nam 'm mee, kan ook. Kon er écht niet wakker van liggen, eerlijk gezegd.



Mijn dochter besliste op 5 jarige leeftijd zelf dat ze van lang(er) naar kort wilde, later besliste ze ineens over een pony. En of ze dat nou bij mij beslist of bij m'n moeder, het is háár haar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 03 januari 2014 @ 18:56:

oh dat zou ik ook niet waarderen!



mijn man heeft bijna 3 jaar geleden de jongste laten knippen.. al zijn mooie lange krullen weg...... ik kon wel janken en dat gevoel duurde maanden, echt waar



het was nu eindelijk weer op lengte, nu wil het kind geen lang haar meer...

dus net voor kerst een heel stuk laten afknippen... pffffff.. valt niet mee, moeder zijn



Mocht je man daarna nog wel alleen met je zoon zijn?



Later is nu
quote:c@rl@74 schreef op 04 januari 2014 @ 12:58:

Ik zou erger doen woest zijn!!! Het is met mij gebeurd toen ik een jaar of 6 was. Ik had een heel stoer kort koppie met schuin aflopend haar aan de voorkant, geen pony dus. Ik was bij mijn opa en oma en mijn ouders waren even weg met mijn broertje. Toen mijn moeder terugkwam zag ze het meteen en riep uit: 'Wat is er met je haar gebeurd?' Een van de tantes had met een botte huishoudschaar aan mijn haar geknipt. Ik wilde dat eerst niet maar ze beloofde mij dat als ik het goed vond ik iets uit de speelgoedkast mocht kiezen. Wat doe je dan als kind, je wilt een bellenblaas of een springtouw of iets anders kleins, en ik durfde ook geen nee te zeggen. Mijn moeder heeft er wel iets van gezegd en het duurde lang voordat mijn haar weer leuk zat. Het is op veel foto's van vroeger nog goed te zien trouwens. Maak een foto van je zoon zo van ervoor en erna en wrijf het ze maar steeds goed in



Jazeker wrijf het er maar lekker in elk bezoekje weer.!

Dat zal haar leren,wat denkt ze wel niet zomaar naar de kapper gaan.!

Niet met de huishoudschaar maar nee naar de kapper nog wel.!

Nou vraag ik je.!

Levenslang trauma houd zo'n kind daar aan over.!

Als ik to was dan zou ik zoon vast bij de GGZ aanmelden voor traumatherapie.!
Alle reacties Link kopieren
quote:nederlandsevrouw schreef op 03 januari 2014 @ 19:52:

[...]



Tja, maar sommige oma's zijn zo opdringerig met hun meningen en adviezen dat zo'n kappersbezoek een zoveelste druppel is.

Andermans mening en zeker die van haar kinderen tellen niet voor mijn moeder.En sommige moeders zijn zo star in wat het beste voor hun kind is, namelijk, wat zij het beste voor hun kind vinden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 03 januari 2014 @ 23:18:

[...]





Nou, dat dacht ik dus niet. Het is inderdaad zijn kapsel. En daar wordt hij altijd zelf bij betrokken..



Weet je wat zijn eerste reactie was toen ik hem vanavond ophaalde: 'ik wou eigenlijk niet mam, ik zei dat ik liever met jou naar de kapper ging, want die ken ik goed. Toen heb ik van oma na die tijd een euro gekregen...'



Volgens mij zegt dit voldoende.... heb er een beetje een naar gevoel aan over gehouden...maar wil het ook niet laten escaleren..En dat is niet, omdat jij altijd een big deal maakt van 'de kapper'?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 04 januari 2014 @ 13:23:

[...]





En sommige moeders zijn zo star in wat het beste voor hun kind is, namelijk, wat zij het beste voor hun kind vinden.

Dat klopt eigenlijk wel, ten opzichte van mijn moeder ben ik heel star geworden/gebleven. Zelfs na mijn veertigste gedraag ik me soms nog als een opstandige puber, als mijn moeder over mijn grenzen gaat. Maar dat komt omdat mijn moeder andermans grenzen niet accepteert, alleen haar eigen grenzen tellen. En daar ben ik behoorlijk allergisch voor geworden.

Mijn schoonmoeder kan wat dit betreft veel meer maken, ik zie dan wel de goede bedoeling terwijl ik bij mijn moeder alleen de bemoeizucht zie. Misschien niet eerlijk, maar wel het gevolg van jaren strijd om mijn eigen leven te leiden.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Iamalady: het siert je dat je niks gezegd hebt om het niet te escaleren, maar zorg dan wel dat je het helemaal loslaat. Niet dat er de komende tijd nog een aantal akkefietjes zijn en dat je na de spreekwoordelijke druppel compleet uit je stekker gaat en alle opgekropte irritaties er in een keer uitkomen.

Als die kans er in zit, zou ik wel het gesprek nu aangaan, zodat het op een beheerste manier gaat.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
quote:jeanine75 schreef op 04 januari 2014 @ 10:25:

Ik zou woest zijn, en dan niet alleen om het afgeknipte haar maar vooral omdat zij op die manier haar zin doordrijft! Ik begrijp niet dat sommige forummers zo naïef zijn dat het vast goed bedoeld is van oma. Nee! Oma zag haar kans schoon om haar kleinkind er bij te laten lopen zoals zij wil. Ze is oma, en heeft niks over het uiterlijk of de opvoeding van haar kleinkind te zeggen.



Nou, en dan zit het haar over 6 weken weer zoals jij het wilt. Kind niet meer beloven dat hij de Ipad meekrijgt, wil hij lekker ook niet meer naar oma. Heb je toch 'gewonnen'.



manmanman.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou laaiend zijn. Op zijn minst kun je bellen met de vraag óf je met het kind naar de kapper mag. Echt belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige probleem hiermee is dat oma idd even had moeten bellen om het te vragen

Voor de rest, och
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 04 januari 2014 @ 11:53:

[...]





Dus je bedoelt dat je als volwassene(n) het kleine kind de schuld gaat geven van de situatie?? Really??!!



Nee, ik bedoel dat TO haar kind moet leren zich niet te laten omkopen. In deze situatie zou ik het kind uitleggen dat ik begrijp dat hij het vervelend vindt dat zijn haar tegen zijn is geknipt en dat hij zich dus niet moet laten overhalen als iemand iets van hem wil wat hij niet wil of waarvan hij het vermoeden heeft dat papa en mama dat niet goed vinden.

Je leert je kinderen toch ook om niet met vreemden mee te gaan, zeker niet voor een snoepje of een cadeautje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven