Ik ben boos! Wat zouden jullie zijn?

03-01-2014 15:44 279 berichten
Stel ik me aan?

Onze zoon is twee dagen bij opa en oma. Toen ik net even de deur uit was heeft hij even gebeld. Nu verteld mijn man doodleuk dat oma dus even met onze zoon naar de kapper is geweest; ze kon niets met z'n haar beginnen!



Hij had juist zo'n stoer kapsel! Je moet er alleen wel elke dag een klein beetje gel in doen anders zit het inderdaad niet zo mooi. Ze had al eens laten weten dat ze niet zo van gel hield, maar dan ga je toch niet met andermans kind naar de kapper?



Nou ja, ik ben dus boos. Zometeen moet ik hem ophalen...voorlopig hoeft 'ie van mij niet meer te gaan logeren!



Zo en nu ben ik het in ieder geval een beetje kwijt..

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 134

Laat gaan, leven en laten leven (28%)
Ik zou het ze goed duidelijk maken (72%)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad waar maak je je druk over, een kapsel van een jongetje van zes, het is toch geen wijf.
Het is maar net hoe belangrijk je het allemaal vindt. Ik ben het eens met je man, relax! In ieder geval tot je het gezien hebt.
quote:calvijn1 schreef op 03 januari 2014 @ 15:47:

Jouw moeder of schoonmoeder?



Ik zou het ook niet tof vinden en dat ook zeggenSchoonmoeder...overigens kan ik het normaal prima met haar vinden, maar 't is net of ze de laatste tijd heel voorzichtig steeds een stapje verder gaat in het bemoeien.
quote:calvijn1 schreef op 03 januari 2014 @ 15:47:

Jouw moeder of schoonmoeder?



Ik zou het ook niet tof vinden en dat ook zeggenMaakt dat iets uit dan?
Tadaaaa! Daar is hij weer, de evil schoonma act...
Alle reacties Link kopieren
De moeder van mijn vader wilde bij mij gaatjes in mijn oren laten schieten toen ik baby was. Mijn ouders waren daar ook niet zo van gediend en staken daar dus een stokje voor. I
Only you can change your life. No one can do it for you.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 januari 2014 @ 15:51:

Misschien heeft ze alleen even gel erin laten doen?



Weet je zeker dat ze het heeft laten knippen?Ja, 't was een leuk kort koppie volgens mijn man..
Misschien dat woest ik de lading niet dekt. Furieus is beter, denk ik. Ik zou oma niet alleen vragen wat haar bezielt om met haar vingers aan de haren van mijn kind te komen (werkelijk, hoe dúrft ze!), maar haar ook vertellen dat dit de laatste keer was dat ze mijn kind alleen zag, de komende tien jaar. Blijkbaar kan ze de verantwoordelijkheid om kind in dezelfde toestand af te leveren als ze hem ontving niet aan.



Maar goed, het haar van mijn kind ligt nogal gevoelig bij me. Ieder z'n ding
Uiteraard maakt dat uit. Zeker als TO al andere oude koeien in de sloot heeft liggen.
quote:Suze02 schreef op 03 januari 2014 @ 15:51:

Het is maar net hoe belangrijk je het allemaal vindt. Ik ben het eens met je man, relax! In ieder geval tot je het gezien hebt.Het gaat toch niet over of het kapsel leuker staat dan ervoor maar om de brutaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwanenmeer schreef op 03 januari 2014 @ 15:49:

Echt, woest??? Waarschijnlijk is oma zich van geen kwaad bewust. En dat voor een jongenskapsel.Want dat is minder erg als het verpest wordt/ niet je smaak is dan bij een meisjeskapsel of volwassenkapsel?
Only dead fish go with the flow
quote:Suze02 schreef op 03 januari 2014 @ 15:53:

Uiteraard maakt dat uit. Zeker als TO al andere oude koeien in de sloot heeft liggen.Mijn moeder moet dat ook niet flikken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe hij het zelf vindt. Als jullie het allebei wat minder vinden dan zeg je dat tegen schoonmama en dan vraag je of ze het volgende keer eerst met je wil bespreken.
Natuurlijk is dat minder erg. Het is nogal een verschil of er 4cm moet terug groeien of 20.
Belachelijke actie van oma. Heel logisch dat je boos bent, hoe haalt ze het in haar hoofd.
Ik zou ook boos zijn; je haar is een deel van je identiteit!



Aan de andere kant; het groeit wel weer.



Ik zou oma duidelijk laten weten hoe ik er over denk, maar zonder dat zoon dat hoort!



Ik heb hier nog een foto van jongste op het kdv. De fotograaf kwam, maar dat was ik vergeten. Zoon had altijd een zorgvuldig gestylde out-of-bed-look. Die dag dus ook, maar de leidsters hadden dus maar even zijn haar gekamd voor de foto, terwijl ik alleen maar bedoelde dat ik hem anders wel iets anders zou hebben aangedaan. Ik heb de foto wel genomen, als herinnering aan deze spraakverwarring.
Ik zou er geen probleem van maken. Het is geen permanente tattoo...
quote:zwanenmeer schreef op 03 januari 2014 @ 15:51:

Inderdaad waar maak je je druk over, een kapsel van een jongetje van zes, het is toch geen wijf.Jij maakt je anders ook behoorlijk druk, je hebt al drie keer gepost dat TO zich niet zo druk moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor diegene die het okay vinden, zouden jullie het ook goed vinden als de juf, de buurvrouw of de oppas zonder jouw toestemming met je kind naar de kapper zou gaan?
Een kind van 6 ziet zijn haar echt nog niet als een deel van zijn identiteit. Hij vindt het hoogstens mooi of lelijk.
Istar, mijn (schoon)moeder is heel iets anders dan de juf of buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou hier echt niet boos om kunnen worden. Laat staan woedend of furieus. Er zijn belangrijkere dingen in het leven en het haar groeit wel weer aan.

Dat ze het zonder overleg doet is niet netjes en getuigt van naïviteit en onnozelheid. Maar ook daar zou ik niet boos om worden. Blijkbaar is ze zich van geen kwaad bewust.

Gewoon rustig zeggen dus en er verder geen drama van maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 03 januari 2014 @ 15:53:

Misschien dat woest ik de lading niet dekt. Furieus is beter, denk ik. Ik zou oma niet alleen vragen wat haar bezielt om met haar vingers aan de haren van mijn kind te komen (werkelijk, hoe dúrft ze!), maar haar ook vertellen dat dit de laatste keer was dat ze mijn kind alleen zag, de komende tien jaar. Blijkbaar kan ze de verantwoordelijkheid om kind in dezelfde toestand af te leveren als ze hem ontving niet aan.



Maar goed, het haar van mijn kind ligt nogal gevoelig bij me. Ieder z'n ding Beetje overdreven
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je overdrijft. Misschien niet leuk dat ze het heeft gedaan, buiten haar boekje gegaan zelfs maar om hier nou woest en furieus over te zijn. Jeetje, wat doe je als er echt iets ergs gebeurd, moeten de witjassen je dan komen platspuiten en meevoeren?
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven